درمان تایم
درمان تایم
انواع جراحی بینی

انواع جراحی بینی

انواع جراحی بینی : افرادی زیادی علاقه مند می باشند که جراحی زیبایی بینی را انجام دهند زیرا این افراد می توانند به وسیله این جراحی اعتماد به نفس خود را تا حد زیادی بالا ببرند ولی افراد باید توجه داشته باشند که برای اینکه بتوانند به نتایج خوب و رضایت بخشی از عمل جراحی بینی خود دست پیدا کنند ،و همچنین با عوارض کمتری بعد از عمل مواجه شوند،باید به یک جراح با تجربه و ماهر مراجعه داشته باشند .

انواع جراحی بینی
انواع جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی

در واقع می توان گفت که هر گونه تغییر در شکل و فرم بینی را که جراح این امکان را داشته باشد که بتواند آن را تغییر دهد ،به آن جراحی بینی گفته می شود.واگر این جراحی به منظور برطرف نمودن مشکلی که در بینی فرد وجود داشته ،انجام شود ،بیمه یک بخش از هزینه آن را پرداخت خواهد کرد ولی در صورتی که برای بیمه ثابت شود که این جراحی به منظور زیبایی انجام شده است ،هیچ گونه هزینه ای را برای این عمل پرداخت نخواهد کرد.

روش های مختلف جراحی بینی

  • باید بگوییم که یکی از روش های جراحی زیبایی بینی ، جراحی کاهش بینی می باشد که این نوع جراحی بینی هم برای خانم ها و هم برای مردان انجام می شود.در این نوع جراحی پزشک جراح اقدام به تغییر بینی بیمار با هدف زیبایی بینی او می کند.در این تکنیک از جراحی اغلب ناحیه ای که مورد تغییر قرار می گیرد عبارت می باشد از : نوک بینی و پل بینی . چناچه بینی فرد دارای قوز باشد این روش برای جراحی آن بهترین انتخاب می باشد.در حقیقت این روش جراحی بینی به پزشک جراح این امکان را می دهد که بتواند با استفاده از این تکنیک همه عیوب بینی را اصلاح کرده و برطرف نماید.
  • از دیگر تکنیک های عمل زیبایی بینی ، روش افزایش است که منظوراز انجام این جراحی تناسب سایز بینی می باشد.می توان گفت که این روش در مقایسه با روش کاهش کمتر شایع می باشد .می توان کاربرد جراحی افزایش را در دلایل ژنتیک و ارثی مورد بررسی قرار داد .در واقع زمانی از این روش جراحی بینی استفاده می شود که بینی فرد متقاضی بیش از اندازه کوچک باشد و لازم است تا اندازه آن مقداری افزایش پیدا کند ،در این شرایط با این روش بینی او اصلاح می شود .

به غیر از مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد روش های دیگری هم جهت جراحی بینی وجود دارد که از عبارت هستند از :اصلاح افتادگی نوک بینی ،جراحی بینی تزریقی ،جراحی شکستگی بینی ،جراحی بین قومی –نژادی ، جراحی بینی برای میانسالان ،جراحی ترمیمی یا جراحی ثانویه که امکان دارد لازم باشد که غضروف یا بافت های بینی بیش از حد طبیعی فرد برداشته شود. در واقع از این روش جراحی بینی آن زمان استفاده می کنند که بیمار یک بار جراحی زیبایی بینی را انجام داده باشد ولی از فرم و شکل نهایی بینی خود راضی نیست .و جراحی بینی برای نوجوانان .

نکته :

افراد باید توجه داشته باشند که برای اینکه هر کدام از روش های جراحی دارای نتایج رضایت بخشی باشد ،باید به یک پزشک با تجربه و حاذق مراجعه شود و بیمار به همه توصیه های پزشک معالج خود توجه کرده و آن ها را رعایت کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط