درمان تایم
درمان تایم

آشنایی با انواع بهترین کپسول های اکسیژن

اکسیژن ترا پی یکی از روش های درمانی بوده که برای بیماری ریوی و مشکلات تنفسی تجویز می شود. استفاده از کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز ابزارهایی که اکسیژن را به فرد بیمار منتقل می کنند.  از آنجایی که در برخی شرایط فرد بیمار قادر به تنفس طبیعی نمی باشد،  و بیمار نیاز مبرم به دریافت به موقع اکسیژن دارد،  پزشکان استفاده از دستگاه و کپسول اکسیژن را توصیه می کنند.

ما در این مطلب سعی داریم تا با معرفی چند نمونه از بهترین کپسول های اکسیژن شما را با انواع این محصول آشنا نموده تا با آگاهی بیشتر و دانش کافی نسبت به انتخاب و خرید آن اقدام کنید.  لطفا با ما همراه باشید.

معرفی و راهنمای خرید بهترین کپسول های اکسیژن

برای رضایت از  کیفیت و قیمت یک محصول نیاز به مراجعه به فروشگاه های معتبر می باشد تا بتوان از کیفیت و سلامت محصول اطمینان حاصل کرد. زیرا که برندهای مختلفی هستند که انواع کپسول های اکسیژن را با کیفیت های متفاوت ارائه می دهند که برخی از این محصولات از کیفیت پایینی برخوردار بوده و ایمنی لازم را ندارند.

بنابراین فروشگاه های معتبری نظیر دیجی کالا انواع کپسول های اکسیژن دار را از برندهای به نام و معروف داخلی و خارجی ارائه و عرضه می کند ،  که از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار هستند.

 این سایت با چندین سال سابقه درخشان در زمینه فروش،  محصولات خویش را با پایبندی به سه اصل پرداخت در محل،  ضمانت بازگشت کالا و تضمین در کیفیت و سلامت فیزیکی کالا در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان قرار می دهد.  از این رو می توانید نسبت به کیفیت و سلامت کالای خریداری شده اطمینان حاصل نمایید.

در این راستا نیز انواع بهترین کپسول های اکسیژن توسط این ساعت به فروش می رسد که ما در اینجا به چند نمونه محبوب و پر فروش از کپسول های اکسیژن اشاره می کنیم.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کپسول اکسیژن موجود در بازار

کپسول اکسیژن فومن شیمی کد 001 بسته 2 عددی

این کپسول خالص ترین اکسیژن را که محصولی از شرکت فومن شیمی است را ارائه می دهد.  در صد اکسیژن طبیعی در این کپسول ۹۹ درصد می باشد.  مهم ترین مزایای استفاده از این محصول انرژی دهندگی آن است.

این محصول میزان اکسیژن خون را بعد از ده بار تنفس تا حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش می دهد،  که باعث نشاط و شادابی در فرد می شود.  برای افراد مبتلا به ناراحتی های قلبی و ریوی این محصول می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.  زیرا که در بهبود عملکرد قلب و سیستم تنفسی موثر است.

این محصول در همه جا و هر مکانی قابل استفاده می باشد.  به طوری که می توانید در خانه،  ورزش،  کوهنوردی،  کارخانجات و کارگاه هایی که اکسیژن کافی در آن موجود نیست،  استفاده کنید.  نحوه استفاده از این محصول در دفترچه همراه آن درج شده است.

این محصول بسیار سبک بوده و حمل آن راحت و آسان می باشد.  از آنجایی که گاز اکسیژن فشرده به صورت مایع در نمی آید،  بنابراین چنانچه آن را تکان دهید صدای مایعات شنیده نخواهد شد.  جهت نتیجه گیری بهینه از این محصول کافيست مدت هر تنفس بین یک تا دو ثانیه باشد.  همچنین در هر نوبت ده بار تنفس است که فاصله بین هر نوبت استفاده از این محصول ده دقیقه می باشد.

این کپسول تولید شرکت فومن شیمی است  که تحت لیسانس شرکت نیوفارم می باشد.  استفاده از  محصول به ایجاد حس شادابی و طراوت کمک نموده و توان فیزیکی و نیز تمرکز ذهنی را بالا می برد.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کپسول اکسیژن موجود در بازار

 

کپسول اکسیژن مدل سراج حجم 10 لیتری

در طب و پزشکی این محصول به لحاظ حجمی که دارد بسیار پر کاربرد و مفید بوده و برای بیمارانی که سطح اکسیژن خون آنها کاهش یافته استفاده می شود.  این محصول تولیدی از شرکت سراج خوی بوده و یکی از پرکاربرد ترین محصولات در این زمینه در پزشکی است.

از این محصول نباید به طور مداوم و طولانی استفاده نمود.  بلکه برای مدت زمان محدود نیاز به میزان اکسیژن بالاتر از اکسیژن موجود در محیط را رفع می کند.  برای خروج اکسیژن از این کپسول نیاز به مانومتر بوده که باید جداگانه آنها را تهیه و به کپسول متصل نمایید تا بتوانید اکسیژن خارج شده را کنترل کنید.

از این کپسول در بیمارستان ها،  مطب ها،  مراکز درمانی و بهداشتی جهت نیاز به اکسیژن موقت استفاده می گردد و می توان آن را مجدد شارژ نمود.

این کپسول در ابعاد ۸۰*۱۵*۱۵ سانتی متر بوده و وزنی در حدود ۱۳۰۰۰ گرم دارد.  جنس این محصول همچنین از آهن است و نحوه عملکرد آن مکانیکی می باشد.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کپسول اکسیژن موجود در بازار

 

کپسول اکسیژن پارس ام سی اس مدل 020 ظرفیت 20 لیتر

یکی از بهترین کپسول های اکسیژن محصول برند پارس ام سی اس است که دارای حجم ۲۰ لیتر می باشد.  این برند با همکاری شرکت MCS Intermational که از شرکت های موفق در این زمینه است،  فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز نمود.

این شرکت ایرانی هم اکنون جزو بزرگ ترین شرکت های تولید کننده در زمینه انواع مخازن تحت فشار با کیفیت عالی می باشد که توانسته است تاییدیه های مربوط به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سازمان ملی استاندارد ایران را نیز کسب نماید.

محصول پارس ام سی اس مدل 020 از جمله کپسول های فولادی می باشد،  که این کپسول به دلیل دارا بودن همین ویژگی بدون درز و جوش بوده و استحکام زیادی برای نگهداری اکسیژن دارد.  ابعاد این کپسول در اندازه های ۶۳*۲۴ سانتی متر و وزن آن ۲۷۰۰۰ گرم است.

ضخامت این محصول ۵/۳ میلی متر و فشار کاری ۲۰۰ بار و فشار تست ۳۰۰ بار می باشد. این محصول دارای استاندارد INSO-7909 است،  و این شرکت نمایندگانی از جمله شرکت دایان گاز جهت فروش سیلندرهای گازی دارد. سیلندرهای خالی برای شارژ با گازهای مختلف مناسب هستند.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کپسول اکسیژن موجود در بازار

 

کپسول اکسیژن مدل CH ظرفیت 10 لیتر

استفاده از کپسول اکسیژن می تواند برای افرادی که سطح اکسیژن خون آنها کاهش یافته مفید باشد.  بنابراین استفاده از سیلندرها و کپسول های اکسیژن در مکان هایی که نیاز به اکسیژن احساس می شود از قبیل بیمارستان ها،  مراکز درمانی،  مناطق آلوده و غیره لازم و ضروری است.

استفاده از کپسول اکسیژن مدل CH سطح اکسیژن طبیعی خون را بالا برده و در بهبود سیستم تنفسی موثر می باشد.  این کپسول ظرفیت ده لیتر گاز اکسیژن را دارد و ساخت کشور چین است.  این کپسول یکی از با کیفیت ترین سیلندرهای موجود در بازار بوده که دارای استاندارد جهانی ISO می باشد.

اقلامی همچون مانومتر ( جهت کنترل خروج اکسیژن مورد استفاده قرار می گیرد ) و ماسک اکسیژن برای نیز جهت استفاده از این کپسول لازم و ضروری هستند،  که باید به طور جداگانه آنها را تهیه نمایید.  لازم به ذکر است که سطح اکسیژن نباید از حدود طبیعی بیشتر شده و به همین منظور جهت اندازه گیری میزان اکسیژن برای بیماران استفاده از دستگاه پالس اکسیمتر به همراه این محصول مفید و موثر است.

ابعاد این محصول در اندازه های ۱۵*۱۵*۹۰ سانتی متر و وزن آن ۱۳۰۰۰ گرن می باشد. مخزن این کپسول از جنس فلزی محکم و مرغوب ساخته شده که بدون درز و جوش گازهای مختلف را در خود نگهداری و ذخیره می کند.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کپسول اکسیژن موجود در بازار

 

کپسول اکسیژن همراه بهاران سایز L

در مواقع اضطراری استفاده از کپسول اکسیژن بسیار مهم و حیاتی است.  کپسول اکسیژن همراه بهاران برای افرادی که دسترسی به امکانات درمانی ندارند و نیاز شدید به اکسیژن داشته یک محصول کاربردی و مفید است.  زیرا که این محصول با فراهم نمودن حد بالایی از اکسیژن خالص ( ۹۹/۵ درصد ) نیاز بیماران را در شرایط حاد برطرف و تامین می کند.

این محصول وزن سبکی دارد و به راحتی قابل حمل و جا به جایی می باشد.  این کپسول برای افرادی با مشاغل سخت،  ورزشکاران،  بانوان باردار،  سالمندان و بیماران با مشکل تنفسی مفید است.  همچنین همراه داشتن این محصول می تواند در مواقعی که فرد مورد حمله بیماری های مختلف قرار گرفته است و نیاز به اکسیژن تا رسیدن به نزدیک ترین مرکز درمانی را دارد،  موثر و کاربردی باشد.

از دیگر مزایای استفاده از این محصول کاهش استرس،  رفع سر دردهای مزمن،  افسردگی و خستگی ناشی از کار زیاد است.  این کپسول در مواقع آتش سوزی و حوادث رانندگی و غیره یکی از نیازهای اصلی برای کمک های اولیه محسوب می شود.

برای خانم های باردار استفاده چند نوبت از این کپسول می تواند در رساندن اکسیژن خالص به جنین جهت رشد آن کمک کند.  همچنین برای ورزشکاران و افرادی که در مناطق آلوده زندگی می کنند، غار نوردان،  کوه نوردان و دوچرخه سواران و غیره این محصول تاثیر بالایی در رفلکس و بالابردن سطح اکسیژن بدن آنها دارد.

روش درمانی این محصول استنشاقی می باشد.  به طوری که با متصل کردن ماسک به کپسول و قرار دادن آن بر روی صورت،  دکمه ماسک را فشار داده تا اکسیژن اسپری شود. این کار را هر مرتبه و همزمان با تنفس عمیق  به مدت یک الی دو ثانیه انجام دهید.

حجم کپسول ۷۰۰ سانتی متر مکعب و فشار اکسیژن داخل کپسول ۸ بار است.  ابعاد آن نیز در اندازه های ۶.۵*۳۳ سانتی متر و به شکل استوانه ای می باشد. می توانید این محصول را ۶۰ بار اسپری کنید.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کپسول اکسیژن موجود در بازار

 

کپسول اکسیژن چیست؟

کپسول اکسیژن یکی از تجهیزات پزشکی می باشد که برای افرادی که سطح اکسیژن خون نهایت کاهش یافته و نیز بیمار نیز ریوی و مشکلات تنفسی تجویز می شود.

این کپسول اغلب استوانه ای شکل است و حاوی گاز اکسیژن می باشد،  که این گاز تحت فشار بالا و با غلظت ۸۸ درصد در آن ذخیره می گردد.  کپسول های اکسیژن معمولا از جنس فولاد و یا آلومینیومی هستند.

کپسول های کوچک با جنس آلومینیومی جهت حمل اکسیژن مورد نیاز بیمار در خارج از منزل کاربرد دارند.  اما در مراکز درمانی از کپسول های بزرگ استفاده می کنند.  از مزایای استفاده از اکسیژن تنفس بهتر بیمار و بهبود تمرکز و هوشیاری فرد می باشد.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کپسول اکسیژن موجود در بازار

نکات مهم در خرید و استفاده از  کپسول اکسیژن در منزل

از آنجایی که اکسیژن در برابر گرما و حرارت به سرعت شعله ور می گردد،  بنابراین رعایت نکات ایمنی جهت نگهداری کپسول اکسیژن بسیار اهمیت دارد.

چنانچه کپسول اکسیژن خانگی در منزل نگهداری می کنید،  آن را همیشه از حرارت و نور مستقیم خورشید دور قرار دهید.  همچنین روشن کردن سیگار در اتاق دارای کپسول اکسیژن توصیه نمی شود،  زیرا که خطر آتش سوزی و حریق را به همراه دارد.

بهتر است جهت جلوگیری از ایجاد جرقه یا حریق کپسول اکسیژن را توسط پایه چرخ دار جابه جا و حرکت دهید.  زیرا که کشیدن و افتادن کپسول خطرناک بوده و موجب ترکیدن کپسول و آتش سوزی می شود.

دیگر آنکه مخزن کپسول ظرفیت محدود و کمی دارد و به سرعت تمام می شود. بنابراین لازم است تا اکسیژن موجود در کپسول را جهت استفاده بررسی نمایید.  زیرا در غیر این صورت در مواقع اضطراری خالی بودن کپسول می تواند موجب مرگ بیمار گردد.

امیدوارم این مطلب توانسته که شما را در انتخاب بهترین کپسول های اکسیژن یاری و کمک نموده باشد. ما ا در اینجا به چند نمونه از بهترین مارک های کپسول اکسیژن از برندهای معتبر و با کیفیت اشاره کردیم.  شما می توانید جهت آشنایی با محصولات متنوع تر و بیشتر در این زمینه به سایت دیجی کالا مراجعه نموده و نسبت به انتخاب ایمن و خرید رضایت بخش این کالا اقدام کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط