درمان تایم
درمان تایم
آراف فرکشنال سوزنی

آراف فرکشنال سوزنی ، هزینه rf فرکشنال , مزایا و عوارض لیزر rf برای جوانسازی پوست

آر اف فرکشنال سوزنی چیست؟

از آنجایی که زیبایی برای ما انسان ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و داشتن چهره و اندام زیبا ،حس اعتماد به نفس ما انسان ها را بالا می برد بنابراین در علم پزشکی نیز توجه زیادی به این مسئله شده است و روش های مختلفی ابداع شده است که می توان با استفاده از این روش ها اقدام به جوانسازی کرد که یکی از این تکنیک های درمان زیبایی ،آراف فرکشنال (microneedle fractional RF ) می باشد که از جمله روش های جوانسازی به روز دنیا می باشد .همان گونه که از نام این روش درمانی نیز می توان فهمید در این روش از امواج رادیویی استفاده می گردد.آراف فرکشنال با حروف اختصاری MRF نیز شناخته می شود.نحوه ی عملکرد آراف فرکشنال به این شکل می باشد که سوزن های بسیار ریزی را در پوست وارد می شوند. در بین سوزن های وارد شده به پوست امواج رادیویی تبادل می گردد.تبادل امواج موجب ایجاد گرما در قسمت درم پوست می گردد.و این مسئله موجب کلاژن سازی می گردد.

آراف فرکشنال سوزنی

باید اشاره داشته باشیم که در این روش دو لایه اپیدرم و لایه میانی پوست درگیر می باشند. لذا عوارض احتمالی این روش به حداقل ممکن می رسد.در واقع روش آراف فرکشنال یک روش غیر تهاجمی می باشد . این روش موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست می گردد.و نتیجه آن شادابی و جوانتر شدن پوست می باشد. لازم به ذکر است که آراف فرکشنال سوزنی به عنوان نخستین تولید کننده سیستم های MRF در دنیا است.و این دستگاه امروزه معروف ترین دستگاه دنیا می باشد.

از روش آراف فرکشنال جهت جوان سازی پوست استفاده می گردد ،ولی خیلی دیگر از عارضه های پوستی را می توان با این روش برطرف نمود.لیفت صورت ،درمان چین و چروک، لیفت پوست گردن ،برطرف کردن غبغب ،برطرف کردن ناهمواری های پوستی ،بهبود رنگ پوست ،برطرف کردن جای جوش و …از جمله ی عارضه هایی می باشند که با روش درمانی آراف فرکشنال قابل برطرف کردن می باشند.

تعداد جلسات جهت آراف فرکشنال سوزنی

با توجه به نوع درمان تعداد جلسات مورد نیاز می تواند از 4 تا 6 جلسه به فاصله 30 روز باشد. در صورتی که درمان برای جوان سازی انجام شده باشد ، اغلب یک سال و نیم تا دو سال بعد دو جلسه درمان نگهدارنده کافی می باشد. در صورتی که درمان برای اسکار آکنه باشد 6تا 8 ماه بعد یک یا دو جلسه درمان دوباره می توان صورت داد.

کارهایی که در طی یک جلسه آراف فرکشنال انجام می شود

برای انجام این روش درمانی ،پیش از آغاز آراف فرکشنال سوزنی ،نخست صورت به صورت کامل با الکل تمیز می گردد .جهت ممانعت از حس درد کرم بی حسی برای مدت 40 دقیقه روی پوست زده می شود . برای هر متقاضی یک کارتریج نو شامل 25 سوزن بسیار ظریف می باشد باز می گردد که از آن می توان برای شش جلسه درمان استفاده نمود . و پیش از هر جلسه درمان سوزن ها را کاملا استریل می کنند.

طراحی این سوزن ها به گونه ای می باشد که مقاوم می باشند و با درمان های مکرر دچار آسیب نمی شوند .درمان را با تنظیم پارامترهای دستگاه آغاز می کنند .هر جلسه آراف فرکشنال نیاز به نیم ساعت زمان دارد .سوزن ها با هر شات وارد پوست شده و در انتهای شات امواج رادیوفرکوئنسی را آزاد می کنند.درمان مقداری با درد همراه است اما اغلب مراجعین به خوبی این درد را تحمل می کنند .از آنجایی که این روش درمانی دارای نتایج عالی بوده و در عین حال به سطح پوست آسیب وارد نمی کند لذا انجام این درمان می تواند یک کار منطقی باشد.

پس از پایان درمان ،پوست به مدت چند ساعت و حداکثر 24 ساعت قرمزی و التهاب و تورم دارد. ولی در سطح پوست هیچ گونه زخمی قابل مشاهده نخواهد بود. چنانچه در زیر پوست خونمردگی وجود داشته باشد نهایتا تا یک هفته از بین خواهد رفت.

آراف فرکشنال

کاربرد های آراف فرکشنال سوزنی

  • بهبود ترک های پوستی
  • کاهش چربی پوست
  • کاهش استریا و استرچ مارک
  • درمان لک ،پیگمنتاسیون و PIH
  • برطرف کردن خطوط خنده و اخم Fine
  • کاهش چین و چروک حتی در نزیکترین مناطق به چشم
  • درمان ضایعات عروقی و روزاسه
  • کاهش ترشح سبوم و درمان سبوره
  • بهبود اسکارهای سطحی
  • پیلینگ بدون ایجاد آسیب پوستی
  • درمان منافذ باز پوستی
  • درمان شلی و افتادگی پوست صورت و بدن و افزایش قوام
  • جوان سازی پوست صورت و بدن
  • لیفت پوست
  • درمان اسکار آکنه و آکنه فعال با از بین بردن باکتری مولد آکنه

عوارض آراف فرکشنال

از آنجایی که در این روش هیچ گونه ماده شیمیایی مورد استفاده قرار نمی گیرد ،بنابراین هیچ گونه عارضه ای در انجام RF صورت مشاهده نمی شود و این درمان را می توان در همه افراد حتی در کسانی که دارای پوست تیره می باشند انجام داد .مهمترین مزیتی که این روش دارد استفاده از ابزار فیزیکی سوزن و امواج رادیویی با فرکانس پایین می باشد که برای انسان هیچ گونه عارضه ای را در پی ندارد.

مراقبت های بعد از آر اف فرکشنال

  • فرد باید بعد از انجام این درمان تا 24 ساعت از شستن صورت خود اجتناب کند.
  • برای بیمار اسپری آب درمانی ،کرم ترمیم کننده و ضد آفتاب تجویز می شود که بایست بلافاصله بعد از درمان مورد استفاده قرار گیرد.
  • در طول سه روز اول بعد از درمان بایست هر سه ساعت از کرم ضدآفتاب بودن رنگ و چربی استفاده گردد.
  • برای اینگونه افراد کرم ترمیم کننده روزی دو مرتبه تا برطرف شدن کامل قرمزی و التهاب توصیه می گردد.
  • فرد باید به محض احساس خشکی در پوست از اسپری آب استفاده کند.
  • فرد باید در طی دو روز اول بعد از درمان کار با موبایل ،  لب تاپ و … را به کمترین مقدار ممکن برساند.
  • فرد به هیچ وجه نباید بدون مشورت با پزشک از کرم یا صابون استفاده کند.

زمان تاثیر  rf فرکشنال

دو ماه پس از نخستین جلسه ، فرد می تواند اولین اثرات درمانی را مشاهده نماید و تا شش ماه بعد ادامه پیدا می کند و حداکثر تا دو سال پایدار می ماند.ولی باید دقت شود که مراقبت خوب از پوست در دوام اثر درمان ،بسیار موثر می باشد.

بیشتر با rf فرکشنال آشنا شویم!

باید اشاره کنیم که آر اف فرکشنال سوزنی از امواج رادیو فرکانس با تکنولوژی فرکشنال میکرونیدلینگ استفاده کرده و به عنوان نخستین تولید کننده سیستم های FMR در دنیا ،امروزه معروف ترین برند تکنولوژی فرکشنال هستند.

گفتنی است که در این دستگاه 25 نیدل به صورت هم زمان وارد پوست شده که عمق نفوذ آن ها مابین 0.5-3.5 mm با دقت 0.1mm قابل تنظیم است. باید متذکر شویم که آرایش این نیدل ها بر اساس یک شبکه ماتریکسی بسیار پیشرفته و به صورت Bipolar است.

گرمای که به وسیله RF تولید می شود از یک سو سبب افزایش سنتز کلاژن و الاستین شده و از سوی دیگر ،سبب Remodeling کلاژن می گردد. بر اساس قانون اهم در مورد میزان عبور جریان الکتریکی از مقاومت های مختلف موازی ،عبور جریان رادیو فرکانس از لایه های مختلف اپیدرم و درم ،یک محدوده حرارتی به شکل قطره اشک ایجاد می کند. بر اساس این قانون و با توجه به اینکه بیشترین مقاومت مربوط به اپیدرم می باشد ، حرارت بسیار کمی در اپیدرم به وجود آمده ،خطر به وجود آمدن آسیب حرارتی و سوختگی در اپیدرم به صورت کامل از میان خواهد رفت. در ضمن در صورتی که نوک این نیدل ها به بافت چربی برخورد کنند ،از انجایی که مقاومت چربی از درم بیشتر می باشد ؛ انرژی به درم انتقال پیدا کرده ،لیزچربی در موضع دیده نمی شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط