درمان تایم
درمان تایم
لایه برداری پوست با لیزر

لایه برداری پوست با لیزر , پیلینگ , جوانسازی و پاکسازی پوست با لیزر

لایه برداری پوست با لیزر , پیلینگ , جوانسازی و پاکسازی پوست با لیزر : لایه برداری پوست با استفاده از لیزر دارای کمترین عوارض و دردی می باشد و توسط لیزر تنها قسمت های آسیب دیده پوست ترمیم می گردند.و فرد بعد از این عمل می تواند به خوبی نتایج حاصل از آن را در پوست خود مشاهده کند و دارای پوستی صاف و سالم بدون هرگونه لک و چین وچروک داشته باشد.

اغلب کارشناسان پوست ،جهت جوان سازی و زیبایی پوست ،روش لایه برداری پوست را مورد استفاده قرار می دهند ،نحوه انجام این روش به این صورت می باشد که در این روش بافت های پوست را تحریک می کنند تا پوست کلاژن جدیدی تولید کرده و با تولید کلاژن جدید قسمت های آسیب دیده پوست ترمیم گردد. با استفاده از تکنیک های گوناگونی کارشناسان پوست می توانند لایه برداری از پوست را انجام دهند که مهمترین این روش ها عبارت می باشند از روش های لایه برداری پوست با موارد شیمیایی ،فیزیکی و لیزر.

لایه برداری پوست با لیزر

لازم به ذکر است که در لایه برداری پوست با استفاده از لیزر از دستگاهی به نام فرکشنال برای این کار استفاده می کنند .که این دستگاه دارای این توانایی می باشد که بتواند بافت های پوستی که با چشم غیر مسلح قابل رویت نیستند ،را با تابش پرتوهای لیزر ترمیم کرده و درمان نماید. یک مزیتی که این روش یعنی لایه برداری پوست با لیزر دارد این می باشد که دیگر در این روش نیازی به لایه برداری تمام سطح پوست نمی باشد و این روش تنها قسمت هایی از پوست را که دچار آسیب شده است را ترمیم می کند.

مهمتیرن مزیت لایه برداری پوست با لیزر ،داشتن عوارض ناچیز و همین طور ترمیم سریع پوست می باشد.پس از ترمیم لایه های پوستی ، فرد می تواند دارای پوستی صاف و سالم و بدون هرگونه لک و چین و چروکی باشد.

لایه برداری پوست با لیزر نتایج زیر را به همراه دارد

  • شفاف نمودن پوست های تیره
  • برطرف نمودن صدماتی که بر اثر نور خورشید به پوست فرد وارد شده است .
  • برطرف کردن زخم هایی که بر اثر آکنه و زخم های سطحی به وجود آمده اند.
  • برطرف کردن منفذ های پوستی و جوش های زیر پوستی
  • برطرف کردن چین و چروک های کوچک و سطحی

نکات با اهمیت لایه برداری پوست با لیزر

قبل از لیزر درمانی پوست فرد با استفاده از کرم های بی حسی موضعی به طور کامل بی حس می گردد و این مسئله سبب می شود که فرد در زمان عمل هیچ دردی را حس نکند لذا لایه برداری پوست با لیزر هیچ دردی برای بیمار نخواهد داشت.  پیش از اینکه لیزر درمانی را روی بیمار انجام دهند ،باید به صورت دقیق قسمت آسیب دیده پوست را مشخص کنند ،تا مدت زمان طول کشیدن لیزر درمانی مشخص شود.ولی در حالت کلی می توان گفت که لایه برداری پوست با لیزر به طور متوسط نیاز به یک تا یک و نیم ساعت زمان دارد .و حدود 30 دقیقه از این زمان صرف بی حس کردن فرد می شود و بقیه زمان را هم به لایه برداری پوست اختصاص می دهند.

احتمال دارد که بعد از عمل ،پوست فرد دارای مقداری کبودی و ورم باشد که با مراعات کردن توصیه ها و مراقبت های لازم ،این کبودی ها و ورم ها نیز در طول یک هفته برطرف خواهند شد.

امکان دارد در برخی موارد مقداری ترشح و خسکی هم در پوست دیده شود که این موارد هم به طور خود به خود برطرف می شوند.همه ی این عوارض جزئی می باشند و برای برطرف شدن آن ها نیازی به استراحت و بستری شدن نیست و به زودی رفع خواهند شد.

پزشک متخصص تعداد جلسات مورد نیاز برای این روش درمانی را مشخص می کند.در بیشتر موارد تعداد این جلسات با فاصله ی زمانی 4-3 هفته یک بار مشخص می گردد.فرد حتی می تواند بعد از نخستین جلسه شاهد تغییرات در پوست خود باشد.

افراد برای اینکه بتوانند نتایج رضایت بخش از لایه برداری پوست با لیزر بگیرند بهتر می باشد که پیش از عمل ،به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کرده واز او برای این کار راهنمایی بخواهند.

مراقبت های بعد از لایه برداری پوست با لیزر

  • پس از عمل لیزر درمانی ( پیلینگ پوست با لیزر ) فرد باید آنتی بیوتیک ها و ضد تبخال را دقیقا سر موعد مقرر مصرف نماید.
  • در صورتی که فرد می خواهد از منزل خارج شود باید از ضد آفتاب استفاده کند و می تواند در کسب نتایج بهتر هر دو ساعت یک بار از کرم ضد آفتاب استفاده کند.
  • فرد باید بعد از عمل لایه برداری پوست با لیزر روزی دو الی سه مرتبه محل لیزر شده را با آب خنک شستشو دهد .در ضمن می تواند برای نرم نمودن محل لیزر از کرم های تجویز شده توسط پزشک استفاده نماید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط