درمان تایم
درمان تایم

مؤثرترین راه برای درمان زگیل تناسلی در زنان چیست ؟

مؤثرترین راه برای درمان زگیل تناسلی در زنان چیست ؟ : زگیل تناسلی در خانم ها باید زود درمان شوند خصوصا خانم هایی که قصد ازدواج یا باردار هستند ، زیرا بیش از اندازه ماندن این ویروس در بدن ممکن است که سرطلان دهانه رحم را به دنبال داشته باشد . در اینجا ما کمی درباره این زگیل با شما صحبت خواهیم کرد که امیدواریم مفید واقع شود .

خانم هایی که باردار هستند بروز و تشگیل زگیل تناسلی بیشتر میشود و علت آن نیز تغییرات هورمنی در زنان باردار می باشد ، با این حال خطری برای جنین و مادر ندارد . در همچین صورت هایی بهتر است زایمان به شکل سزارین انجام شود و درمان زگیل نیز بهتر است با استفاده از لیزر باشد .

درمان زگیل تناسلی در زنان
درمان زگیل تناسلی در زنان

علائم ابتلا به زگیل تناسلی در زنان چیست ؟

علائم زگیل در زنان به صورت ضایعات و برآمدگی های قهواه ای ( متمایل به سیاه ) رنگی می باشند که در ناحیه تناسلی آنها ایجاد می شود . اما در برخی مواقع افرادی این علائم را ندارند و فکر می کنند که به این بیماری دچار هستند در این صورت آزمایش زگیل تناسلی وجود آن را مشخص می کند .

زگیل تناسلی در زنان چگونه تشخیص داده می شود ؟

زگیل ها یک گونه ضایعاتی می باشند به صورت خال گوشتی و در اندازه های بسیار متفاوت هستند . این ضایعات در نواحی مختلف بدن مانند کشاله ران ، اطراف مقعد و گاهی ممکن است در دهان و زیر زبان نیز به وجود بیایند . تشخیص دادن این زگیل ها توسط دکتر ارولوژی و یا متخصص ارولوژی انجام می شود و راه های درمانی را نیز به بیمار پیشنهاد می کند .

خطرات زگیل تناسلی برای مردان چیست ؟

زگیل هایی که به وجود می آیند در ادامه زندگی مشکلی ایجاد نمی کنند و در برخی مواقع هم دیده شده که خود به خود بر طرف نیز می شوند ولی اگر این زگیل ها برطرف نشد و از طرفی نیز به تعدا آنها یا سایز آنها افزوده شد باید به پزشک ارولوژی مراجعه کرده و مورد معاینه قرار بگیرید . ممکن است زگیل های بزرگ و وسیعی در اطراف سوراخ ادراری به وجود بیایند که در این مواقع نیز ممکن است این بیماری مجرای ادراری و مثانه را نیز درگیر این حالت کند که باید سریعا به متخصص مراجعه کرده و عمل سیستو یورتروسکوپی ( دیدن مجرای ادراری و مثانه با دستگاه های موجود ) روز بیمار انجام شود و بعد از تشخیص کامل اقدام درمان های مناسب در مورد این بیماری صورت گیرد .

خطرات زگیل تناسلی برای زنان چیست ؟

همانطور که گفتیم زگیل تناسلی برای زندگی مشکلی ایجادنمی کند و در خانم ها این زگیل در نوع پیشرفته و خطرناک ممکن است سرطان دهانه رحم را برای خانم ها بدنبال داشته باشد.در مورد زگیل تناسلی باید بگوییم که هیچ درد و خارشی را ندارد .

آیا تنها راه انتقال زگیل تناسلی ارتباط جنسی است ؟

همانطور که می دانید این یک بیماری مقاربتی می باشد و مهمترین راه انتقال آن از طریق رابطه جنسی می باشد ولی گاهی نیز از طریق تماس پوستی و تیغ آلوده به این ویروس و اپیلاسیون غیر بهداشتی انتقال داده می شود که درصد بسیار کمی را نسبت به رابطه جنسی دارد .

آیا کاندوم مانع از انتقال زگیل تناسلی می شود ؟

این ویروس تمایل بسیار زیادی برای انتقال دارد به همین دلیل چون کاندوم قسمتی که روی آن قرار دارد را محافظت می کند و بقیه قسمت ها در بیرون قرار دارند نمی تواند از انتقال آن جلوگیری کند .

آیا استفاده از حوله ، صابون و شامپو باعث انتقال زگیل می شود ؟

در این مورد باید بگوییم که فرد مبتلا بهتر است از لوازم شخصی خود استفاده کند ، اما این ها ویروس زگیل را انتقال نمی دهند .

آیا زگیل تناسلی از طریق اپیلاسیون امکانپذیر است ؟

پد هایی که در آرایشگاه برای اپیلاسیون استفاده می کنند یکبار مصرف هستند ولی در برخی از آرایشگاه ها در ظرف مشترک موم را مورد استفاده قرار می دهند که در این حالت اگر یکی از مشتری ها مبتلا به این بیماری باشد انتقال این زگیل امکان پذیر می باشد .

• ممکن است برای افرادی این سوال نیز پیش بیاید که آیا زگیل تناسلی لز طریق استخر هم انتقال می یابد ؟ در جواب این سوال می گوییم که شنا و استخر نمی تواند این ویروس را انتقال دهد .

آیا واکسن گارداسیل می تواند مانع ابتلا به زگیل تناسلی شود ؟

این واکسن برای افرادی مفید می باشد که هنوز به این بیماری مبتلا نشده اند یعنی نقش پیشگیری کننده دارد ، در حالتی که فرد به زگیل تناسلی مبتلا شده باشد این واکسن تاثیری نخواهد داشت .

بهترین زمان استفاده از واکسن زگیل تناسلی چه زمانی است ؟

می توان گفت بهترین سن و زمان برای استفاده از این واکسن زیر 26 سالگی می باشد و قبل از مبتلا شدن است . این واکسن (گارداسیل) در سه نوبت تزریق خواهد شد و واکسنی عضلانی می باشد .

جدیدترین واکسن زگیل تناسلی در بازار کدام است؟

زگیل تناسلی انواع مختلفی دارد که بیش از نوع می باشند که بدبختانه واکسن موجود می تواند چهار نوع 6، 11، 16 و 18 را پیشگیری می کند . اما اخیرا در آلمان واکسنی ساخته اند که می تواند از 9 نوع 6،11،16،18،31،33،45،52،58 جلوگیری کند .

میزان شیوع زگیل تناسلی در مردان بیشتر است یا زنان ؟

این میزان در زنان و مردان هیچ فرقی با یکدیگر ندارد و هم اندازه هستند ، تنها فرقی که باهم دارند این است که اعلائم در زنام کمتر از مردان می باشد . زگیل های تناسلی در مردان معمولا در سر آلت تناسلی ، تنه آلت تناسلی ، روی کیسه بیضه و اطراف و داخل مقعد نیز امکان وجود دارد.

آیا خانم آلوده به زگیل تناسلی می تواند باردار شود ؟

در برخی از ویروس ها خانم ها نمی توانند باردار شوند مانند ویروس HIV که می تواند جنین را از طریق خون آلوده کند. ولی ویروس HPV هیچ خطری برای باردار شدن ندارد و فقط بهتر است زایمان به صورت سزارین باشد .

آیا زگیل تناسلی در دوران بارداری خطرناک است ؟

همانطور که گفتیم زگیل تناسلی خطری در بارداری ایجاد نمی کند ولی اگر زگیل ها درشت بوده و در مجرای زایمان وجود داشته باشند مانع زایمان ظبیعی می شوند که در این حالت از طریق سزارین زایمان را انجام می دهند .

زگیل مقعدی چیست ؟

زگیل مقعدی معمولا در اثر رابطه مقعدی به وجود می آید که بهترین روش برای درمان آن لیزر CO2 است. افرادی که دچار زگیل مقعدی هستند باید انتهای کانال مقعدی و راست روده نیز مورد معاینه قرار گیرند.

درمان زگیل مقعدی چگونه است ؟

در حالت کلی زگیل درمان های بسیار متفاوتی دارد که در رابطه با روش درمان زگیل مقعدی می توان گفت که لیزر ، کوتریزاسیون ، ژل الدارا، پدوفیلین و فریز می باشد البته اینها برای زگیل های بیرونی مقعد می باشد در صورتی که زگیل در داخل مقعد وجود داشته باشد باید جراحی شود .

آزمایش زگیل تناسلی چیست ؟

آزمایش این نوع بیماری کمی پر هزینه میباشد. ولی بحث ما بیشتر در مورد این است که ایا آزمایشگاهی وجود دارد که از 100 نوع زگیل تناسلی آنها را تشخیص بدهد یا نه ، معمولا در بهترین آزمایشگاه ها حدود 40 نوع آن تشخیص داده می شود که البته این را هم باید بگوییم که وجود ویروس را نشان می دهد . بهترین روش در حال حاضر برای آزمایش زگیل تناسلی روش PCR می باشد .

هزینه این آزمایش در آزمایشگاه های مختلف متفاوت می باشد که نسبت به خدماتی که ارائه می دهند و به نوع بررسی آنها بستگی دارد ، که معمولا نرخ استاندارد آن 3 میلیون ریال می باشد.

آیا جوش تناسلی همان زگیل است ؟

جوش تناسلی یا به عبارتی دیگر آکنه ژنیتال از جوش های زیر پوستی می باشد که از راه مقاربت انتقال داده نمی شود و در ناحیه تناسلی ایجاد می شود ، این جوش به علت التهاب یا عفونت فولیکول های موی ناحیه آلت ایجاد می شود . پس به این نتیجه می رسیم که جوش تناسلی همان زگیل نمی باشد.

ژنیتال وارت چیست ؟

به زگیل تناسلی زنان ژنیتال وارت نیز می گویند. بدبختانه مبتلا شدن به این ویروس در مراحل اول هیچ علائمی نشان نمی دهد ، گاهی این زگیل ها درون مهبل و گردن رحم ایجاد می شود که خطرناک می باشد. در ویروس ژنیتال وارت نوع های 16 و 18 شایع ترین آنها می باشند که در به وجود آمدن سرطان سرویکس می توانند تاثیر بگذارند.

آیا دود ناشی از لیزر باعث پخش شدن ویروس زگیل تناسلی می شود ؟

در جواب این سوال باید بگوییم که در هنگام استفاده از لیزر از دستگاه وکیوم (مکنده ) نیز استفاده می شود که مانع پخش شدن ویروس به سایر نقاط بدن می شود.

درمان زگیل تناسلی در زنان با ورگان چگونه است ؟

ورگان یک کرم 15 درصد می باشد که از برگ چای سبز به دستمان می آید به گونه ای می توان گفت داروی گیاهی است . از این کرم باید روزانه سه بار استفاده دشود .

آیا درد و خارش بعد از فریز زگیل تناسلی طبیعی است ؟

درد و خارشی که بعد از فریز کردن زگیل تناسلی احساس می شود طبیعی می باشد و تا مدت 3 هفته امکان دارد طول بکشد ولی در این مدت نیز کم کم بهبودی خواهد یافت.

مراقبت های بعد از فریز زگیل تناسلی یا مراقبت های پس از کرایو چیست ؟

بعد از درمان به روش کرایو یا سرمادرمانی بعد از ناحیه ای که درمان شده بعد از چند ساعت تاول خواهد زد ، هر وقت تاول ها خشک و پوسته پوسته شدند از وازلین استفاده کرده و به هیچ عنوان آنهارا نکنید . اگر در این حالت افزایش درد یا عفونتی دیدید سریعا به پزشک ارولوژی یا متخصص ارولوژی مراجعه کنید.

بعضی از افراد سوالی دارند که آیا بعد از درمان زگیل تناسلی این احتمال وجود دارد که دوباره عود کرده و فعالیت کند ؟

در جواب می گوییم که اگر ویروس در سلول ها زنده باشد می تواند دوباره عو.د کند ولی اگر درمان به نحو احسن صورت گیرد و ویروس را کاملا از بین ببرد راه برگشتی وجود نخواهد داشت .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط