درمان تایم
درمان تایم
کف پای صاف

کف پای صاف , هزینه عمل کف پای صاف

کف پای صاف , هزینه عمل کف پای صاف , تشخیص ناهنجاری و عارضه کف پای صاف , رو تشخیص کف پای صاف در کودکان , روش طب سنتی برای درمان کف پای صاف : Flat foot یا کف پای صاف از عارضه هایی می باشد که امروزه افراد را درگیر کرده است و طبق آمار پزشکی می توان گفت 16 الی 20 درصد افراد جامعه به این بیماری مبتلا هستند . این بیماری می تواند در اوایل بخصوص دو سال اول تاثیری برای زندگی نداشته باشد و درمانی برای آن نیاز نیست ، ولی صافی کف پا در سنین بالا ممکن است نیاز به کفی های طبی و کفش های طبی نیاز داشته باشد و حتی نیز ممکن است مداخلات جدی تری نیز انجام گیرد .

کف پای صاف
کف پای صاف

می توان گفت تمام افراد با کف پای صاف به دنیا می آیند و تا سنین 2 سالگی کف پای کودکان صاف می باشد و بعد از تقویت شدن عضلات کف پا این عارضه برطرف می شود که در بعضی از افراد به دلایل خاصی این بیماری برطرف نمی شود . صافی کف پا یک مشکلی است که بیشتر در میان افراد رایج شده است ، صافی کف پا باعث می شود در ناحیه های مچ پا ، زانو ، مفصل ران ، کمر و یا دیگر قسمت های بدن درد احساس شود ولی باید بگوییم که برخی از نرمش ها و حرکات وجود دارد که در بهبودی این عارضه کمک بسیاری می کند .

کف پای صاف یک نوع مشکلی می باشد که از سنین کم تا بالا را درگیر می کند و توصیه می شود که کودکان زیر دوسال را تحت درمان قرار ندهید و درمان برای کودکان بالای دوسال نیز باید تحت نظر متخصص ارتوپد صورت گیرد و با گرفتن عکس ها و رادیو گرافی مشخص شود که قوسی کف پای کودک به چه اندازه ای می باشد و باید درمان خاصی صورت گیرد یا نخیر. در صورت نیاز به کفش ها و کفی های طبی مراجعه خواهیم کرد .

علائم کف پای صاف

از مهمترین علائم و نشانه های صافی کف پا می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • خستگی در کودکان
  • درد مچ پا
  • درد در قسمت کف پا
  • درد زانو
  • درد ساق پا و مفصل ران

تشخیص دادن کف پای صاف در کودکان و بزرگ سالان

تشخیص دادن کف پای صاف با استفاده از رادیو گرافی و عکس گرفتن می باشد ، متخصص ارتوپد با مشاهده این عکس ها این عارضه را تشخیص می دهد.

علل کف پای صاف

مهمترین علت کف پای صاف ژنتیک است ، آنهایی که رباط ها و مفاصل نرمی دارند بیشتر به این بیماری دچار هستند و داشتن نرمی مفاصل و رباط ها به ژنتیک مرتبط می شود به همین خاطر است که صافی کف پا ارثی می باشد ، در بعضی از شرایط نیز به ناهنجاری های مادر زادی نیز ارتباط دارد .

انواع کف پای صاف

صافی کف پا به دو علت بر می گردد یکی به دلیل نرمی مفاصل و دیگری به دلیل مشکلات ساختاری می باشد . صافی کف پا در سه شکل می باشد که خفیف ، متوسط و شدید را دربرمی گیرد که اگر صافی کف پا شدید باشد باعث به وجود آمدن عوارضی می شود که باید درمان شود .

درمان کف پای صاف با عمل جراحی و ورزش یا پدهای مخصوص

اکثر درمان های کف پای صاف به صورت پیشگیری و کنترل کننده می باشد . کودکان زیر دو یا سه سال نیازی برای درمان ندارند و از سوی پزشک هم توصیه نمی شود ولی بعد تاز سه سالگی با استفاده از کفی های طبی و کفش های طبی از آن جلوگیری می شود و در زمانی که این عارضه درمان نشود و به سنین بالا منتقل شود علت آن باید به صورت دقیق بررسی شده و با توجه به نوع آن درمان های نیاز را ارائه دهیم .

درمان کف پای صاف
درمان کف پای صاف

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به متخصص ارتوپد خوب مراجعه کنید .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط