درمان تایم
درمان تایم

کتاب صوتی در برابر کتاب متنی: کدام بهتر است؟

چکیده : بسیاری از مولفان یا مترجمین این دغدغه را دارند که بتوانند اثر خود را در یک انتشارات معتبر چاپ نمایند. تالیف یا ترجمه کتاب با این هدف آغاز می‌شود که در نهایت صاحب اثر بتواند آن را به نام خود در یک انتشارات معتبر چاپ نماید. در این مطلب قصد داریم به برخی نکات مهم در زمینه انواع چاپ کتاب بپردازیم و چاپ کتاب به روش متنی یا صوتی را بررسی کنیم.

بسیاری از مولفان یا مترجمین این دغدغه را دارند که بتوانند اثر خود را در یک انتشارات معتبر چاپ نمایند. تالیف یا ترجمه کتاب با این هدف آغاز می‌شود که در نهایت صاحب اثر بتواند آن را به نام خود در یک انتشارات معتبر چاپ نماید. در این مطلب قصد داریم به برخی نکات مهم در زمینه انواع چاپ کتاب بپردازیم و چاپ کتاب به روش متنی یا صوتی را بررسی کنیم.

کتاب صوتی در برابر کتاب متنی: کدام بهتر است؟

  • فواید مرتبط با مغز

دکتر Willeumier توضیح می‌دهد که گوش دادن به یک کتاب صوتی یا پادکست همان  مناطقی از مغز را فعال می کند که خواندن متن چاپی فعال می‌کند. گوش دادن به کتاب بخشی از مغز که مسئول پردازش زبان است را فعال می‌کند و خواندن کتاب چاپی عمدتاً منطقه‌ای که مسئول پردازش بصری است را فعال می کند. این بدان معناست که  کتاب‌های صوتی و کتاب‌های سنتی و چاپی هم می‌توانند دانش شما را گسترش دهند، هم حافظه شما را تقویت کنند و هم توانایی‌های ذهنی شما را تا حد زیادی تقویت کنند.

  • حفظ و نگهداری دانش

وقتی یک کتاب چاپی می‌خوانید، می توانید به راحتی یک جمله، پاراگراف یا صفحه را هر چند بار که نیاز دارید بخوانید. در عین حال، انجام همین کار هنگام گوش دادن به یک کتاب صوتی، مستلزم عقب و جلو کردن زیاد است. با این وجود، بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که هنگام گوش دادن به صحبت‌های دیگران، اطلاعات را بهتر حفظ می‌کنند تا اینکه خودشان آن‌ها را بخوانند. اگر شما از راه شنیداری بهتر می‌توانید مطالب را درک کیند، کتاب صوتی برای شما عالی خواهند بود.

  • هزینه و در دسترس بودن

اگر می‌خواهید بودجه خود را بهینه مصرف کنید تا کتابهای زیادی را تهیه و مطالعه کنید، باید بگوییم کتاب‌های صوتی بهترین روش است. قیمت کتابهای صوتی در مقایسه با کتابهای چاپی ارزانتر است و این می‌توانید بودجه شما را مدیریت کند. اگر اهل مطالعه هستید، توصیه می‌کنیم کتابهای صوتی را بیشتر انتخاب کنید تا بتوانید تعداد کتابهای بیشتری مطالعه نمایید.

چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش

انتشارات نارون دانش یکی از ناشرین قدیمی در حوزه چاپ کتاب می‌باشد. در انتشارات نارون دانش هزینه های چاپ کتاب برای صاحبان اثر به نحوی مدیریت میشود که آنها بتوانند با انجام کمترین حد هزینه مالی، آثار خود را به چاپ و نشر برسانند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط