درمان تایم
درمان تایم
خرید کامپوزیت دندان با کیفیت بالا و اصل

کامپوزیت و اصلی ترین مواد مصرفی دندانپزشکی را بهتر بشناسید!

واژه کامپوزیت دندان در سال های اخیر به وفور بین مردم استفاده می شود. استفاده از کامپوزیت برای طراحی لبخند و زیباتر کردن دندان ها به یک روش معمول برای زیبایی تبدیل شده است و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. گوتا، کامپوزیت، باندینگ، آمالگام و… موادی هستند که هنگام کار دندانپزشک روی دندان بیمار، از آن ها استفاده می شود. حال ممکن است بنا به شرایط بیمار برخی از این مواد مورد استفاده قرار گیرد. جدا از هنر و مهارت دندانپزشک، سهم عمده ای از کیفیت نهایی درمان و زیبایی، بر عهده کیفیت مواد مصرفی است. بهتر است این مواد را بیشتر بشناسید تا هنگام خرید یا کار روی دندان ها، اطلاعاتی مفید در این باره داشته باشید.

کامپوزیت چیست و برای چه کسانی کاربرد دارد؟

ممکن است مردم عادی، روش طراحی لبخند و یک دست کردن دندان ها را یک روش به نام کامپوزیت بدانند؛ اما بهتر است بدانید که واژه کامپوزیت در اصل از ماده ای می آید که در اطراف دندان ها قرار می گیرد. ماده ای با طیف رنگی سفید تا شیری که بسته به نیاز بیمار از آن استفاده می شود.

خرید کامپوزیت دندان در کلینیک های دندانپزشکی به صورت عمده انجام می گیرد. در مراکز فروش عمده کامپوزیت دندان، انواع مختلفی از این مواد وجود دارند. کامپوزیت از ترکیب کوارتز، پودر سیلیس، شیشه و دیگر ذرات سرامیکی مقاوم به رزین تولید می شود. قطعاً هر چه مواد مقاوم تر باشند، کیفیت کامپوزیت هم افزایش می یابد.

کامپوزیت به نسبت آمالگام مقاومت کمتری در برابر سایش دارد. با این حال برای زیبایی دندان ها، گزینه مناسب تری است. به همین علت برای طراحی لبخند، ترمیم دندان ها، افزایش تاج دندان و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به خوبی روی دندان می چسبد و با اشعه ای که به آن تابانده می شود، کاملاً خشک و ثابت می گردد.

کاربرد و اهمیت باندینگ در دندانپزشکی

در اصل باندینگ ماده ای است که باعث می شود تا یک باند یا اتصال شیمیایی بین دندان و کامپوزیت ایجاد شود. باندینگ از ترکیبی رزینی تشکیل شده است که همرنگ دندان است. از این ماده برای ترمیم دندان ها استفاده می شود. دوام بالای باندینگ در افزایش ماندگاری ترمیم بسیار مؤثر است. به همین علت باید هنگام خرید باندینگ دندانپزشکی به این کیفیت بالای آن دقت داشته باشید. تا کنون 8 نسل از باندینگ ها به بازار عرضه شده اند که در هر نسل مقاومت و کیفیت آن افزایش یافته است. قیمت باندینگ دندانپزشکی بر اساس کیفیت آن تعیین می شود. کلینیک های دندانپزشکی معتبر سعی می کنند تا کیفیت باندینگ را به هیچ عنوان فدای قیمت باندینگ دندان نکنند و رضایت مشتریان برایشان مهم باشد.

هنگام خرید باندینگ دندانپزشکی می توانید نوع آن را مشخص کنید. برخی از انواع جدید باندینگ به گونه ای طراحی شده اند که نیاز به حلال ندارند و زمان زیادی برای خشک شدن آن ها نیاز نیست و نیازی به نور لایت کیور برای خشک کردن ندارند. باندینگ ها معمولاً با تمام مواد کامپوزیتی سازگار هستند و می توان پس از ترمیم دندان، کار کامپوزیت و طراحی لبخند را روی آن ها انجام داد.

باندینگ ها از مواد سازگار با بدن ساخته شده اند. به همین علت به راحتی برای پر کردن ریشه های دندان و در کنار عصب ها هم کارایی دارند. همچنین قدرت بالایی در چسبندگی به عاج و مینای دندان دارند.

باندینگ دندان چیست؟

گوتا چیست و در چه زمینه ای کاربرد دارد؟

برخی از مواد دندانپزشکی برای درمان های خاصی استفاده می شوند. گاهی اوقات آسیب به دندان ها بسیار عمیق تر از مواردی است که با یک ترمیم ساده درمان شود. اگر مدت زمان زیادی پوسیدگی و عفونت در دندان ها وجود داشته باشد، باید درمان ریشه و عصب کشی انجام گیرد. برای این مورد، بافت دندان به صورت عمیق تر باز می شود. برای پر کردن ریشه دندان و کانال باز شده از گوتا دندانپزشکی استفاده می گردد. خرید گوتا دندانپزشکی باید با حساسیت و دقت انجام گیرد. در صورتی که گوتا از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، احتمال آسیب به بافت های زیرین دندان و عفونت وجود دارد. گوتا با برندهای باکیفیت به شما اطمینان خاطر می دهد که کاملاً با بخش های داخلی لثه و استخوان سازگار بوده و آسیبی به این بافت ها وارد نمی کند.

انواع گوتا دندانپزشکی در بازار موجود است که با توجه به نیاز بیماران و شرایط دندان می توان نوع مناسب را انتخاب و استفاده کرد. بسته به کانال باز شده، باید ضخامت گوتا انتخاب شود. در اصل ضخیم ترین گوتایی را که بتواند از کانال باز شده عبور کرده و ناحیه باز شده را پر کند، انتخاب می کنند. در مراحل بعد، از گوتاهای کم ضخامت تر برای پر کردن مابقی ریشه استفاده می گردد تا کانال کاملاً پر شود.

قیمت گوتا دندانپزشکی بسته به برند، کیفیت و درصد گوتا متفاوت است. هنگام خرید گوتا دندانپزشکی می توانید از مشاوره کارشناسان فروش در این زمینه بهره ببرید و بهترین گوتا را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

انواع گوتا دندانپزشکی و کاربرد آن ها

از کجا مواد دندانپزشکی اصل خریداری کنیم؟

همانطور که گفته شد، کیفیت مواد مصرفی دندانپزشکی، تکمیل کننده مهارت دندانپزشکی است و تأثیر بسیار زیادی در نتیجه درمان و زیبایی دندان دارد. کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی این اصل مهم را می دانند و همیشه سعی می کنند بهترین مواد را برای مصرف خود تهیه کنند. برای خرید باندینگ دندانپزشکی، گوتا و سایر مواد مصرفی، باید مراکز فروش کامپوزیت دندان و دیگر مواد را پیدا کنید.

نیک دندان، مرکزی معتبر و خوش سابقه است که بهترین مواد مصرفی دندانپزشکی را در بین بهترین برندهای دنیا انتخاب کرده و در سبد کالایی خود دارد. این مرکز، تمام محصولات برند و اصل را با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. قیمت محصولاتی که در این مرکز معتبر عرضه می شود، کاملاً متناسب با کیفیت محصول بوده و نگرانی از بابت پرداخت قیمت مازاد نخواهید داشت. همچنین از مشاوره کارشناسان فروش حرفه ای در این فروشگاه بزرگ نیز می توانید بهره ببرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط