درمان تایم
درمان تایم

چرا پزشکان عمل تزریق فیلر خط خنده را توصیه می‌کنند؟

وقتی در آینه نگاه می‌کنید هیچ چیز بدتر از دیدن خطوط عمیق روی صورت نیست؛ این خطوط که در امتداد بینی و دهان شکل می‌گیرند، به خط خنده معروف هستند. شیارهای پوست صورت زیبایی ظاهر را کم می‌کنند و باید برای رفع آن‌ها فکری کرد. در این مطلب با بهترین راه برطرف کردن چروک‌های اطراف دهان یعنی فیلر خط خنده آشنا می‌شوید.

خط خنده؛ خنده‌ای که واقعی نیست!

خط خنده برای بسیاری از مردم معنی دیگری به جز بالا رفتن سن و پیری ندارد. این خطوط کج و نامنظم دور دهان، حتی وقتی که لبخند نمی‌زنید هم دیده می‌شوند؛ این تصویر واقعاً آزاردهنده‌ است و افراد با بودن در این شرایط اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند.

این خطوط خنده به دلیل از دست رفتن حجم صورت به وجود می‌آیند. انجام دادن روتین‌های پوستی و توصیه‌های مراقبت پوستی می‌توانند این اتفاق را به تعویق بندازند ولی کسانی که با این مشکل مواجه هستند باید برای رفع آن فکر دیگری کنند.

دکترها تزریق فیلر خط خنده را یکی از بهترین راه‌های برای از بین این چین و چروک می‌دانند و پس از بررسی شرایط کلی پوستتان تزریق فیلر خط خنده را به شما توصیه می‌کنند؛ استفاده از فیلر خط خنده لبخند واقعی شما را بازمی‌گرداند. در ادامه این مقاله با فیلر خط خنده بیشتر آشنا خواهید شد.

چرا بهتر است عمل تزریق فیلر خط خنده را انجام دهیم؟

عمل تزریق فیلر پوستی یک راه درمان بدون جراحی برای کاهش چین و چروک‌های صورت است. در جراحی پلاستیک برای از بین بردن خط خنده باید زیر تیغ جراح بخوابید و ریسک‌های عمل را به جان بخرید؛ به همین دلیل بسیاری از افراد تزریق فیلر را به جراحی پلاستیک ترجیح می‌دهند.

دلیل به وجود آمدن خط خنده روی صورت چیست؟

خطوط لبخند به صورت خطوط عمودی و منحنی در دو طرف دهان ظاهر شده و شبیه پرانتز دور دهان را در برمی‌گیرند. با بالا رفتن سن به مرور تولید کلاژن در پوست کاهش یافته و صورت حجم خود را از دست می‌دهد؛ همین اتفاق باعث می‌شود که رد لبخند روی صورت باقی بماند.

این چین و چروک‌ها در ابتدا موقتی بوده و فقط در هنگام خنده ظاهر می‌شوند؛ اما بعد از مدتی به چین و چروک‌های دائمی تبدیل شده و حتی زمانی که لبخند نمی‌زنید هم نمایان هستند، بعد از این اتفاق هرکسی حق دارد که برای زیبایی خود احساس نگرانی کند.

چرا فیلرهای پوستی برای خطوط لبخند توصیه می‌شوند؟

هر کسی برای حل مشکل خطوط لبخند خود می‌تواند راه حل متفاوتی انتخاب کند؛ شما می‌توانید با جراحی خط خنده خود را برطرف کنید یا یک راه‌حل مناسب‌تری پیدا کنید.

روش‌های بدون نیاز به جراحی مثل تزریق فیلرهای پوستی، از مطمئن‌ترین راه‌‌های برطرف کردن چین و چروک‌های صورت هستند؛ دوران نقاهت کوتاه و عوارض جانبی کمی دارند به همین دلیل است که پزشکان این روش درمانی را زیاد توصیه می‌کنند.

تزریق فیلر خط خنده خیلی سریع نتیجه می‌دهد و بلافاصله پس تزریق تغییرات مورد نظرات را خواهید دید، اگر نوع فیلری که تزریق می‌کنید باکیفیت باشد این نتایج چشم‌گیرتر خواهند بود.

تزریق فیلر بهتر است یا جراحی پلاستیک؟

پزشکان معمولاً تزریق فیلر صورت را برای رفع چین و چروک‌های موقت که به دلیل از دست دادن حجم ایجاد می‌شوند و بوتاکس را برای چین و چروک‌های دائمی که در اثر حرکات صورت باقی می‌مانند، توصیه می‌کنند.

برای رفع خط خنده، پزشکان عموماً به افراد توصیه می‌کنند که یک درمان مبتنی بر فیلرهای پوستی را انتخاب کنند؛ این نوع فیلرها به سادگی چین‌های پوستی یا نواحی فرورفته در کنار و امتداد دهان را پر می‌کنند.

برخی از پزشکان هم از ترکیب بوتاکس و فیلرهای پوستی برای بازگرداندن جوانی به چهره استفاده می‌کنند.

فیلر خط خنده خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

درمان با استفاده از فیلر خط خنده یک روش راحت است که به زمان کمی برای استراحت نیاز و عوارض جانبی کمی دارد؛ استفاده‌کنندگان از این روش می‌توانند فعالیت‌های عادی خود را تنها با چند محدودیت جزئی دقایقی پس از تزریق ادامه دهند!

مراحل تزریق فیلر خط خنده چیست؟

فرایند تزریق فیلر پوستی با مراجعه به پزشک متخصص زیبایی و پوست آغاز می‌شود. در جلسه با پزشک باید دغدغه‌ها و نگرانی‌هایتان را مطرح کنید و سوالاتتان را بپرسید.

در ادامه پزشک برنامه‌ای اختاصصی به شما می‌دهد و با غربالگری انجام می‌دهد تا مطمئن شوند که تزریق فیلرهای پوستی درمانی مناسب برای مناسب است و از عوارض جانبی ناخواسته و خطرناک به دور خواهید ماند.

در جلسه تزریق فیلر خط خنده چه اتفاقی می‌افتد؟

  1. ناحیه تحت درمان برای جلوگیری از عفونت و سایر عوارض جانبی ناخواسته تمیز و ضدعفونی می‌شود.
  2. برای کاهش ناراحتی و درد، بی‌حس‌کننده‌های موضعی روی ناحیه تزریق اعمال می‌شود؛ همچنین می‌توان مواد بی‌حسی را در ناحیه درمان تزریق کرد.
  3. ناحیه تزریق برای بالا رفتن دقت تزریق علامت‌گذاری می‌شود.
  4. در گام بعدی تزریق فیلر پوستی خط خنده به ناحیه درمان انجام می‌شود.
  5. ناحیه تحت درمان به منظور پخش شدن و توزیع مناسب فیلر توسط پزشک ماساژ داده می‌شود.
  6. علامت‌گذاری‌ها پاک می‌شوند.
  7. ممکن است از کمپرس و کیسه‌های یخ برای کاهش ناراحتی پس از تزریق استفاده شود.

تزریق فیلر خط خنده درد هم دارد؟

واکنش افراد به درد متفاوت است، اما بر اساس آمار بسیاری از بیماران و مراجعین میزان اندکی ناراحتی را گزارش کرده‌اند؛ شما هم ممکن است پس از تزریق فیلر خط خنده کمی احساس سوزش کنید.

عوارض جانبی تزریق فیلر خط خنده چیست؟

هر روش درمانی ممکن است عوارض جانبی خاص خودش را داشته باشد؛ عوارض جانبی پس از تزریق فیلر موقتی هستند و پس از زمان کوتاهی برطرف می‌شوند. برخی عوارض جانبی تزریق فیلر خط خنده عبارتند از:

  • کبودی
  • سرخی
  • درد در محل تزریق
  • تورم
  • شل شدن پوست
  • کهیر
  • خارش

میزان عوارض جانبی پس از تزریق به کیفیت فیلری که تزریق می‌کنید بستگی دارد؛ هر چقدر فیلر باکیفیت‌تر باشد این عوارض کمتر خواهند بود. توصیه ما به شما تزریق فیلر خط خنده اینوسنس است. اینووسنس بهترین برند فیلر ایرانی با نوآوری و مطابق استانداردهای جهانی طراحی شده است، ماندگاری بالا و عوارض جانبی بسیار کمی دارد.

چقدر طول می‌کشد تا تزریق فیلر خط خنده اثر کند؟

بلافاصله پس از تزریق فیلر خط خنده متوجه تغییرات در پوست خود خواهید شد و نتایج نهایی آن بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز پس از تزریق و کاهش تورم قابل مشاهده است.

نکته‌ی پایانی: تأثیر درمانی تزریق فیلر خط خنده بی‌نظیر است.

عمل تزریق فیلرهای پوستی، درمانی قابل ‌اعتماد و توصیه‌شده از طرف پزشکان است. فیلر خط خنده به پوست شما حجم می‌دهد تا چین‌های آن برطرف شده و پوست شما سفت و درخشان گردد.

دستیابی به بهترین نتایج به نوع برند فیلر پوستی مورد استفاده و تکنیک تزریق پزشک شما بستگی دارد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط