درمان تایم
درمان تایم
پدیده ایدز در روزهای اول پیدایش

پدیده ایدز در روزهای اول پیدایش

اولین بیمارانی که در آمریکا با علائمی چون سرطان پوست شدید همراه با سایر عفونت های قارچی شدید به بیمارستان مراجعه کردند، هرگز این فکر را نداشتند که به بیماری ویروسی مبتلا شده اند که قرار است میلیون ها نفر را در سراسر دنیا به کام مرگ بکشاند. اگر چه که از آن روزها سال ها گذشته است و امروزه داروهای زیادی برای کنترل این این ویروس ساخته شده است. با این حال ایدز در کشورهای مختلف چه پیشرفته و چه در حال توسعه، هنوز افراد زیادی را به کام مرگ می کشاند.

بیماری ایدز در ایران

بیماری ایدز در ایران به دلایل فرهنگی و عدم آگاه سازی کافی هنوز نیز در جامعه به عنوان تابو و ننگ نسبت به آن نگاه می شود. افراد مبتلا به ایدز، حتی در مراکز درمانی نیز نمیتوانند درباره ی بیماری خود صحبت کنند. طبق تخمین ها در ایران جمعیتی در حدود 50 تا 200 هزار نفر مبتلا به ویروس HIV وجود دارد که درصد زیادی از این مبتلایان از ابتلای خود آگاهی ندارند و خود و نزدیکان آنها در خطر هستند. دسترسی افراد جامعه به آزمایش ایدز با استفاده از کیت تشخیص ایدز باعث می شود، درصد بیشتری از مبتلایان به این بیماری شناسایی و درمان شوند.

با تشخیص افراد مبتلا به اچ آی وی و شروع درمان آنها، تعداد ویروس hiv در خون افراد مبتلا به صفر میرسد. در این مرحله احتمال انتقال اچ آی وی به افراد دیگر به صفر می رسد. داروهای درمان ایدز برای این بیماران در ایران رایگان است.

وب سایت کیت HIV: مرجع تخصصی برای خرید آنلاین کیت ایدز

 وبسایت kithiv.ir چندین سال است که با تولید محتوا متنی، تصویری، ویدئویی و نرم افزاری در شبکه های اجتماعی و وبسایت خود با روش های خلاقانه مختلف در حال آگاه سازی هموطنان مان درباره ای این بیماری است.

کیت HIV در راستای راهبرد خود در مبارزه با ایدز در ایران اقدام به ساخت مجموعه ابزارهایی آنلاین ( به نام متدا ) برای مشاوره ایدز برای عموم مردم، مادران باردار، مبتلایان و افرادی که وسواس ابتلا به این بیماری را دارند کرده است. کلیه این ابزارها رایگان می باشند. در کنار این ابزار ها تعدادی از پزشکان متخصص نیز به ارائه مشاوره در زمینه ایدز به بیماران دارند.(غیر رایگان) همچنین افراد در کیت اچ آی وی میتوانند اقدام به خرید آنلاین کیت ایدز داشته باشند و بصورت محرمانه خود، آزمایش ایدز یا هپاتیت خود یا شریک جنسی خود را انجام دهند.

پدیده ایدز در روزهای اول پیدایش

یکی از ابزارهای کیت اچ آی وی، ابزار ارزیابی ریسک ابتلا به ایدز در افراد است که تاکنون بیش از 1570 نفر بصورت محرمانه از این سرویس استفاده کرده اند. طبق نتایج این آزمون حدود 50 درصد از شرکت کنندگان هرگز از کاندوم در رابطه جنسی خود استفاده نمیکنند که این خود میتواند هشداری بر احتمال بیشتر گسترش ایدز در ایران باشد. هرچند تحقیقات بیشتری در این موضوع باید صورت گیرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط