درمان تایم
درمان تایم
پاک کردن تاتو با لیزر

پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر , هزینه پاک کردن تاتو با لیزر

پاک کردن تاتو و خالکوبی

افراد بعد از گذشت مدت زمانی از انجام تاتو و یا خالکوبی ،بنا به دلایل مختلف می خواهند تاتو یا خالکوبی خود را پاک کنند ولی ازانجایی که جوهر تاتو در زیر لایه سطحی پوست فرو رفته است بنابراین پاک کردن آن با مواد عادی کار بسیار سختی می باشد و تنها می توان با استفاده از جلسات مختلف لیزر ،این مواد را اززیر پوست فرد پاک کرد.باید توجه شود که پاک کردن تاتو با لیزر یک روش غیر تهاجمی می باشد که با استفاده از اشعه لیزر،رنگدانه های زیر پوست شکسته می شود و در این روش احتمال بسیار کمی برای آسیب به سلول های اطراف رنگدانه وجود دارد.

پاک کردن تاتو با لیزر

در حال حاضر جهت پاک کردن خالکوبی یا تاتو بیشتر از لیزر های کیوسوئیچ (Qswitch) مختلف استفاده می شود.مزیتی که این لیزرها دارند این می باشد که انرژی نور بالایی را در فاصله ی زمانی بسیار کوتاهی به پوست فرد می تابانند.پس از اینکه بی حسی موضعی انجام شده و خنک کردن پوست با توجه به رنگ به کار رفته در خالکوبی ،نوع لیزر کیوسوئیچ برای استفاده انتخاب شده و شلیک اشعه شروع می گردد.با تاباندن اشعه لیزر رنگ به کار رفته در خالکوبی به ذرات کوچکتر تقسیم شده و با گذشت زمان این ذرات توسط سلول های سیستم ایمنی هضم شده و از محل دور می گردند.

از جمله عواملی که می توانند در راندمان کار و سرعت بهبودی موثر باشند ،گذشت حداقل یک سال از عمر خالکوبی ،استفاده از رنگ های تیره در خالکوبی و تک رنگ بودن خالکوبی می باشد.و لازم به ذکر است که برای خالکوبی هایی که چند رنگ در آن ها استفاده شده است و یا خالکوبی هایی که دارای رنگ روشن هستند و نمونه هایی که رنگ های متالیک در آن ها مورد استفاده قرار گرفته است ،برای پاک کردن خالکوبی نیاز به تعداد جلسات بیشتری می باشد.

لیزر کیوسوئیچ (Qswitch) دارای چه کاربردهایی می باشد؟

  • حذف و پاک کردن کامل تاتو و خالکوبی صورت و بدن
  • حذف خال های مادرزادی بدن و صورت
  • حذف لکه های پوستی و کبودی ،لکه های قهوه ای
  • حذف کک و مک پوست بدن و صورت

نحوه پاک کردن تاتو با لیزر

در واقع باید بگوییم که تکنیک از بین بردن تاتو با استفاده از لیزر یکی از معدود رو های حذف تاتو و از بین بردن خالکوبی می باشد که در این تکنیک هیچ گونه برشی روی پوست به وجود نمی آید و در عوض از پالس های نوری بسیار متمرکز جهت حذف تاتو استفاده می گردد.

برای انجام این کار در ابتدای امر متخصص پوست یا جراح زیبایی ،نخست یک جلسه مشاوره با فرد متقاضی برگزار می کند تا در موارد مختلفی در مورد درمان فرد با او گفتگو کند مثلا این که جهت پاک کردن تاتو با لیزر به چند جلسه درمانی نیاز می باشد. درست است که تکنیک برطرف کردن تاتو با لیزر از جملهی موثرترین و ایمن ترین روش های برطرف کردن تاتو می باشد ولی با همه این حرف ها باز امکان دارد لیزر نیز موجب بر جای ماندن جای زخم ،تاول و یا درناک شدم ناحیه لیزر شده گردد.

پیش از انجام لیزر ،به محل مورد نظر ژل بی حس کننده مالیده می شود.افراد باید دقت داشته باشند که اگر مایل می باشند که در مورد هزینه پاک کردن تاتو اطلاع حاصل کنند باید با پزشک صحبت کنند و همین طور باید به این نکته نیز توجه شود که از انجایی که برطرف کردن تاتو یک عمل زیبایی به حساب می آید ،بنابراین بیمه ها هزینه ی آن را پوشش نمی دهند.

هزینه پاک کردن تاتو با لیزر

انواع مختلف لیزر کیوسوئیچ(Qswitch)

  • لیزر کیوسوئیچ ان دی یاگ(با طول موج 1064 نانومتر برای تاتو و خالکوبی با رنگ های سیاه ،سرمه ای
  • لیزر کیوسوئیچ روبی (برای تاتو و خالکوبی با رنگ های سیاه سرمه ای و سبز)
  • لیزر کیو سوئیچ ان دی یاگ (با طول موج 532 نانومتر برای تاتو و خالکوبی با رنگ قرمز ،بنفش ،نارنجی)
  • لیزر کیوسوئیچ آلکساندرایت (برای تاتو وخالکوبی با رنگ سیاه ،سرمه ای و سبز)

چگونگی پاک کردن تاتو با لیزر

نحوه پاک کردن تاتو یا لیزر با استفاده از لیزر به این صورت می باشد که نخست برای فرد یک جلسه مشاوره رایگان برگزار می گردد و روش های درمانی برای فرد توضیح داده می شود .باید اشاره داشته باشیم که عوامل مختلفی مانند نوع جوهر مورد استفاده ،عمق ،عمر خالکوبی ،نوع و اندزه پوستی که خالکوبی روی ان صورت گرفته است؛ در پاکسازی خالکوبی با لیزر موثر می باشد و همچنین رنگ پوست فرد و همین طور عمقی که رنگدانه خالکوبی گسترش پیدا کرده در رفع تاتو با لیزر موثر می باشند.در حالت کلی در طی یک جلسه پاک کردن تاتو با لیزر جدید اقدامات زیر را انجام می دهند:

به فرد یک محافظ چشم می دهند تا آن را روی چشم های خود قرار دهد .جهت مشخص کردن بیشترین انرژی تاثیرگذار برای انجام این روش ،واکنش پوست به لیر برای فرد مورد تست قرار می گیرد.در این روش پاک کردن تاتو یک هند پیس در مجاورت پوست قرار داده شده و سپس نور لیزر فعال می شود.براساس توصیف هایی که اغلب بیمارن می کنند ،هر پالس نور لیزر مانند ترشح چربی یا اصابت کردن یک باند لاستیکی به پوست می باشد.برای پاک کردن خالکوبی های کوچکتر نیاز به پالس های کمتر و برای پاک کردن خالکوبی های بزرگتر نیاز به پالس های بیشتر می باشد .

برای انجام این روش بیمار به هیچ داروی بیهوشی نیاز ندارد.ولی باز با این وجود ،با توجه به محل خالکوبی و توانایی فرد در تحمل درد، پزشک متخصص پوست و مو برای او نوعی داروی بی حسی را استفاده می کند.پس از یک مدت زمان کوتاه بعد از درمان ،برای تسکین درد یک کمپرس یخ بر روی ناحیه درمان قرار داده می شود. و پزشک برای بیمار یک کرم یا پماد که حاوی آنتی بیوتیک موضعی می باشد تجویز می کند.

مراقبت های درمانی قبل از پاک کردن تاتو با لیزر

افرادی که قصد پاک کردن تاتو با لیزر را دارند باید قبل از اقدام به این کار به نکات زیر توجه داشته باشند:

  • فرد باید ز برنزه کردت و یا قرار دادن پوست خود در برابر نور مستقیم خورشید به مدت دو تا چهار هفته قبل از درمان اجتناب کند (از جمله استفاده از محصولات برنزه کننده پوست)
  • فرد باید حدود 24 ساعت پیش از پاک کردن خالکوبی موهای ناحیه مورد نظر را اصلاح کند.
  • بهتر است که حدود نیم تا یک ونیم ساعت قبل از درمان از داروهای بی حس کننده موضعی و بدون نسخه استفاده کند یا از دستورالعمل مصرف محصول پیروی کند و بعد برای پیشگیری از اکسیداسیون یا کنده شدن پوست می تواند ان را با ورق پلاستیکی بپوشاند.
  • همه مواد آرایشی ،لوسیون و دئودورانت را از محل خالکوبی پاک نمایید.
  • از استعمال محصولات حساسیت زا خشن مانند نرم کننده های مکانیکی یا شیمیایی بر روی محل خالکوبی خودداری کند.

مراقبت هایی را که افراد باید بعد از پاک کردن تاتو با لیزر انجام دهند

  • افراد باید بعد از این درمان ،برای جلوگیری از عفونت ،محل درمان را با یک پماد حاوی آنتی بیوتیک مرطوب نگه دارند تا از قرمزی و حساسیت پوست کاسته گردد.
  • جهت کاش ورم و کوفتگی ( در صورت نیاز ) چند بار در روز از آیس پک یا پک (کمپرس) سرما بر روی گاز پانسمان پزشکی استفاده کنید و می توان این عمل را از یک ساعت تا چند روز ادامه داد.
  • افراد باید از شستشوی محل مورد نظربا آب گرم و صابون به مدت 24 ساعت خودداری کنند زیرا امکان دارد موجب ایجاد حساسیت و با تاخیر افتادن فرآیند درمانی گردد.
  • فرد باید 2 تا 7 روز از انجام ورزش های سنگین ،خوابیدن و قرار گرفتن در وان آب گرم و سونا خودداری کند.
  • فرد باید تا 2 ماه در معرض نور خورشید قرار نگرفته و از کرم ضد آفتاب SPF 30 استفاده نکند.
  • بعد ازانجام این روش درمانی چنانچه علائم زیر را مشاهده نمودید بالفاصله با پزشک خود ملاقات نمایید:مشاهده عفونت در محل درمان ،مشاهده تاول عسلی رنگ ،جوش های پوستی و یا گسترش ناحیه قرمز رنگ ،چانچه بیمار دچار ناراحتی یا خونریزی غیر طبیعی باشد و یا در صورت بروز هر گونه واکنش های حاد مانند تب ،جوش ،مشکل تنفسی و یا عوارض دیگر.

پاک کردن خالکوبی با لیزر

پاک کردن تاتو با لیزر چه اثرات جانبی می تواند داشته باشد؟

باید گفت که برطرف کردن تاتو با استفاده از لیزر مستلزم ایجاد سوزش تحت کنترل با دستگاه لیزر می باشد .ولی بلافاصله ناحیه تحت درمان به رنگ سفید تغییر رنگ می دهد و امکان دارد این حالت در هر نقطه ای از چند دقیقه تا چند ساعت ادامه داشته باشد.و یک سری اثرات جانبی کوتاه مدتی هم که امکان دارد پیش بیاید عبارت می باشند از:قرمز شدن پوست ،سوزش خفیف ،کوفتگی موقت ویا تاول .این احتمال وجود دارد که پوست فرد در طول مدت 12 تا 72 ساعت برآمده یا پوسته پوسته گردد و این امکان وجود دارد که این حالت به مدت یک یا دو هفته یا بیشتر هم طول بکشد.

پس از دلمه بستن زخم به احتمال زیاد پوست بیمار به رنگ صورتی تغییر رنگ پیدا کند و یا کم رنگ گردد.باید اشاره کنیم که ناپدید شدن رنگدانه پوستی در ناحیه تحت درمان یک مسئله طبیعی ولی اغلب موقت می باشد .لازم به ذکر است که قبل از اقدام به این کار ،متخصص اثرات جانبی آن را به فرد توضیح می دهند و مراقبت هایی را که لازم می باشد فرد قبل و بعد از انجام رفع تاتو با لیزر انجام دهد را برای فرد متقاضی یادآور می شود.

قیمت و هزینه پاک کردن تاتو با لیزر

نمیتوان برای پاک کردن تاتو با لیزر هزینه مشخصی را تعیین کرد زیرا هزینه کلی این کار بستگی به تعداد جلساتی دارد که برای پاک کردن تاتو با لیزر مورد نیاز می باشد و تعداد جلسات مورد نیاز نیز برای افراد مختلف متفاوت است وهمچنین باید بگوییم که هزینه هر جلسه نیز به اندازه و رنگ خالکوبی وابسته می باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط