درمان تایم
درمان تایم
همه چیز در مورد میکرونیدلینگ

همه چیز در مورد میکرونیدلینگ

آنچه باید در مورد میکرونیدلینگ بدانیم!

در توضیح این روش درمانی زیبایی باید بگوییم که به ترمیم آسیب های ساختاری پوست با روش تحریک مکانیکال ،میکرونیدلینگ گفته می شود. .این کار سبب می شود که بافت تغییر دیده و آسیب یافته بازسازی گردد.باید بگوییم که هدف درمان میکرونیدلینگ بهبود عملکرد ظاهر پوست و همین طور جوانسازی و عملکرد پوست می باشد.در طی فرآیند میکرونیدلینگ چند میلیون میکروکانال در لایه درم و اپیدرم پوست با استفاده از سوزن های بسیار ریز به وجود می آیند.ما در این مقاله تلاش داریم تا اطلاعات مورد نیاز را در مورد میکرونیدلینگ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

همه چیز در مورد میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ به چه صورت انجام میگردد؟

انجام این روش درمانی دارای درد بسیار اندکی می باشد با توجه به ناحیه پوستی تحت درمان و شدت مشکل پوستی ،از چند دقیقه تا یک ساعت زمان امکان دارد برای هر جلسه ی روش درمانی میکرونیدلینگ نیاز باشد.

  • در اغلب موارد ،پزشکان به افراد متقاضی این روش درمانی ،توصیه می کنند که در روز درمان هیچ گونه لوسیون و مواد بهداشتی ،آرایشی روی پوست ناحیه مورد نظر استفاده نکنند.
  • در این مرحله درمان گر بر روی پوست محل مورد نظر پماد بی حسی می زند و یا اینکه مقداری ماده بی حسی در محل مورد نظر تزریق می گردد.
  • بعد از بی حس شدن محل با استفاده از ابزار نیدلینگ و بر اساس الگوی خاصی سوراخ هایی بر روی پوست به وجود می آورند جهت به دست آوردن نتایج بهتر،ابزار نیدلینگ را چند مرتبه بر روی سطح پوست مورد نظر می گردانند.
  • در پاره ای اوقات برای به دست آوردن نتایج بهتر ،همراه با به وجود آوردن سوراخ های ظریف ،از محصولاتی که موجب تحریک کلاژن می شوند نیز ،همانند اسید هیالورونیک یا سرم ویتامین C یا روشن کننده پوست نیز استفاده می گردد.
  • با هر سوراخی که نیدل بر روی پوست محل مد نظر به وجود می آورد ،کانال یا به اصطلاح مکیرو زخمی به وجود می آید که سبب تحریک سلول پوست به نوسازی می گردد.
  • در سر غلتک یک قسمتی وجود دارد که یک بار مصرف می باشد و اغلب دارای 12 سوزن ظریف استریل بر روی خود می باشد.
  • با توجه به مشکل پوست ،انجام پوروسه میکرونیدلینگ امکان دارد که از 5 دقیقه تا یک ساعت زمان ببرد.
  • ما به افراد توصیه می کنیم که جهت تکرار فرآیند درمانی مکیرونیدلینگ ،حداقل شش ماه به پوست خود زمان دهند تا پوست بتواند به صورت طبیعی کلاژن تولید نماید.

اثرات جانبی میکرونیدلینگ

درست است که در این روش درمانی نواحی مورد نظر با سرعت بازسازی می شوند ولی با این وجود باز امکان دارد که عوارض جانبی زیر مشاهده گردد.

  • ظاهر شدن آکنه که اغلب ملایم می باشد.
  • تورم پوست در مرحله بهبود
  • عفونت باکتریایی و یا ویروسی پوست (خیلی نادر)

باید اشاره داشته باشیم بر اساس بررسی ها در این زمینه اثبات شده است که اگر انجام این روش درمانی در شرایطی که مسایل بهداشتی به خوبی رعایت نمی گردند صورت بگیرد می تواند پیامدهای بدی در پی داشته باشد . در برخی از سالن های زیبایی اغلب چندان توجهی به رعایت نکات بهداشتی مورد نیاز جلسات میکرونیدلینگ نمی شود و دوباره از غلتک هایی که به احتمال زیاد در جلسه گذشته خونی شده اند استفاده می کنند و امکان دارد که این مسئله افراد را در معرض ابتلای به بیماری هایی مانند HIV و هپاتیت و …قرار دهد.

لذا عده ای از افراد بر این اعتقاد می باشند که در صورتی که قرار باشد نکات بهداشتی رعایت نشود و سلامتی فرد به خطر بیافتد ،تحمل عارضه های خفیف پوستی عاقلانه تر می باشد ! لذا افرادی که قصد دارند در این مراکز تحت درمان قرار بگیرند باید به نکات بهداشتی توجه نموده و از مطمئن باشد نیدل هایی که برای آن ها مورد استفاده قرار می گیرد یک بار مصرف می باشد.

چه افرادی بهترمی باشد که میکرونیدلینگ را انجام ندهند؟

می توان از این روش درمانی برای تمام انواع پوست و باهر رنگ و نژادی استفاده نمود .و انجام این روش درمانی برای همه نواحی بدن مانند صورت ،پشت دست ،گردن و حتی نواحی حساس مانند دور چشم ها یک امکان پذیر می باشد ولی با همه این حرفا انجام روش میکرونیدلینگ را برای افراد زیر توصیه نمی کنیم:

  • افرادی که در طول سه ماه گذشته از isotretionoin استفاده نموده اند.
  • افرادی که در طول سال گذشته بر روی پوست خود تحت درمان پرتودرمانی بوده اند.
  • خانم های باردار و یا خانم های شیرده
  • افرادی که دارای سابقه ی بروز کلویید ( اصطلاحا ،در محل زخم خود گوشت نوبالا می آورند) یا التیام دیر هنگام زخم دارند.
  • افرادی که داری هر گونه عفونت پوستی ،عارضه یا تبخال در ناحیه مورد نظر می باشند.
  • افرادی که دارای زخم ،بریدگی و یا خراشیدگی باز بر روی پوست خود می باشند.

هر فردی به چند جلسه مکیرونیدلینگ نیاز دارد؟

در مورد این مسئله باید بگوییم که تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام روش درمانی میکرونیدلینگ بستگی به شرایط پوست افراد دارد .ولی در حالت کلی می توان گفت که برای جای جوش معمولی ؛به سه تا چهار جلسه درمانی نیاز می باشد .اسکارهای ناشی از سوختگی هم اغلب به 5 جلسه میکرونیدلینگ نایز دارند.و برای چین و چروک و پیری پوست هم اغلب سالانه یک تا دو جلسه نیاز می باشد.همچنین مدل های مخصوصی از ابزارهای میکرونیدلینگ هم وجود دارند که نیدل های بسیار ظریفی با ارتفاع 2 میلی متر را دارا می باشند و می توانند دو تا سه بار در هفته (در خانه ) از ان ها استفاده کرد تا :

  • تعداد خطوط و چین و چروک های پوست کاهش پیدا کنند.
  • منافذ پوست بسته تر گردد.
  • سطح چربی پوست کاهش پیدا کند.
  • بروز جای جوش کمتر شود
  • نفوذ و تاثیر کرم های بهداشتی افزایش پیدا کند.

انجام میکرونیدلینگ در خانه امکان پذیر می باشد یا خیر؟

افرادی که قصد انجام این روش درمانی را دارند باید دقت داشته باشند که ابزاری که برای فرآیند میکرونیدلینگ به وسیله ی یک فرد معمولی طراحی و ساخته شده با ابزاری که به وسیله ی پزشک و یا درمان گر آموزش دیده و جهت مکیرونیدلینگ حرفه ای استفاده می گردد ،فرق دارد .ابزارهایی که در منزل مورد استفاده قرار می گیرند باید حتما دارای نیدل های ظریف تر و کوتاه تری باشند تا موجب وارد شدن آسیب به پوست نگردند.

افراد می توانند از رولرهای خانگی را دو سه بار در هفته به همراه سرم های مناسب و با هدف بسته شدن منافذ پوست ،متعادل کردن چربی پوست و برطرف کردن چین و چروک های سطحی و ظرف پوست و بهبود نفوذ محصولات پوستی مورد استفاده قرار دهند.افراد باید حتما به این مسئله دقت داشته باشند که از کیفیت رولر(غلتک) مطمئن شوند.زیرا در صورتی که برای انجام این روش نیدل های بی کیفیت مورد استفاده قرار بگیرند ،امکان دارد که این نیدل ها در پوست فرد شکسته و به پوست او صدمه وارد کنند.لذا بهتر می باشد که این روش درمانی در یک کلینیک تخصصی پوست و مو و به وسیله ی یک فرد متخصص در این زمینه انجام شود تا بتوان بدون عوارض جانبی به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط