درمان تایم
درمان تایم
معرفی چند نمونه از بهترین مدل های باند گچی

معرفی چند نمونه از بهترین مدل های باند گچی

باند گچی جزو انواع باند و گاز در وسایل بهداشتی و سلامت می باشد که از موارد کاربردی در اتل بندی و درمان استخوان شکسته است. باند گچی دارای مدل های مختلف می باشد که هر کدام قیمت و کیفیت متفاوت دارند.

ما در این مقاله از سایت درمان تایم چند نمونه از بهترین مدل های باند گچی را به شما معرفی می کنیم که می تواند به شما در انتخاب و خرید این محصول کمک کند. اما در ابتدا به توضیحاتی جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با این محصول می پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

باند گچی و فواید آن

این محصول نوعی باند آتل ارتوپدی است که از آن برای گچ گرفتن و ثابت نگه داشتن عضو شکسته و آسیب دیده استفاده می شود. این محصول متشکل از پارچه ای از تار و پود به همراه پودر کریستالی فایبر گلاس می باشد. پودر گچی از فیبر شیشه ای و نوعی رزین تشکیل شده است و به صورت یکبار مصرف و استریل شده عرضه می شود.

باند گچی و فواید آن

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع باند گچی موجود در بازار

بسته به کاربردهای باند گچی می توان آن را در قسمت های مختلف و نواحی آسیب دیده بدن استفاده نمود. از جمله کاربردهای مهم این محصول ثابت کردن مفصل در آسیب رباط، تورم مفاصل به دلیل شکستگی، درمان شکستگی های غیر حاد، مسدود کردن حرکات جهت ترمیم عصب، و بسیاری از درمان های شکستگی و آسیب دیدگی اندام و غیره است.

از مزیت های مهم استفاده از باند گچی موارد زیر هستند:
  • استحکام بالا
  • درمان و پیشگیری از نافرمی ها، درمان رگ به رگ شدن و در رفتگی مفاصل
  • خشک شدن خیلی سریع و برای فیکس کردن فوری محصور شکستگی مناسب هستند
  • امکان تهویه هوا در این باند وجود دارد
  • قابل دسترس و استفاده راحت و آسان
  • ضد حساسیت بوده و عوارضی برای پوست ایجاد نمی کند
  • خاصیت ضد تعریق و ضد آفتاب دارند
  • قابل عکس گرفتن برای رادیوگرافی
  • استفاده از آن برای جریان گردش خون مشکلی ایجاد نمی کند.
  • قابل استریل هستند

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع باند گچی موجود در بازار

گچ های مورد استفاده در باندهای گچی از سولفات کلسیم نیمه هیدراته می باشد که در ترکیب با آب کاملا هیدراته و آبدار می شوند. این ترکیب از خود گرما تولید می کند و به همین دلیل به هنگام پیچیده شدن به ناحیه آسیب دیده بیمار احساس گرما می کند.

انواع باند گچی

بهترین راهکار برای فیکس کردن و ثابت نگه داشتن نواحی آسیب دیده و شکسته استفاده از باند گچی می باشد. با این حال باندهای گچی مانند هر محصول دیگر دارای انواع مختلفی هستند که دو نوع اصلی و رایج آنها گچ معمولی و فایبر گلاس می باشند که هر کدام شان با ترکیب با آب یا گچ پزشکی کارایی متفاوتی دارند.

انواع باند گچی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع باند گچی موجود در بازار

با این حال به صورت رایج و معمول سه نوع مهم از انواع باندهای گچی در بازار موجود هستند که عبارتند از:

باند گچی ارتوپدی معمولی

مدت زمان خشک آن حدود 5-10 دقیقه و در ترکیب با آب سولفات کلسیم به ناحیه آسیب دیده پیچیده می شوند. امکان ایجاد آلرژی در آنها وجود دارد و به همین دلیل باید از مقداری پنبه برای زیر کار استفاده نمود.

باند گچ فایبرگلاس

از نوعی رزین خاص به شکل حلقوی که باعث افزایش دوام باند می شود. این نوع باند سبک، بادوام و قیمت بالاتری نسبت به باند گچی معمولی دارد. ضد آلرژی، ضد آب و قابل استریل هستند و امکان تهویه هوا در آنها وجود دارد.

باند گچ فایبرگلاس

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع باند گچی موجود در بازار

باند گچ ارتوپدی BPI

از ترکیب بافت لینو، پارچه گاز، ساختار کریستالی تشکیل شده که دارای انعطاف بالایی هستند. این نوع باند در عرض های مختلف 5،7،15،20 و طول 250 سانتی متر تولید و عرضه می شود.

در ادامه شما را با سه نمونه از بهترین مدل های باند گچی آشنا می کنیم که از محصولات پرفروش و پرطرفدار در این زمینه هستند.

باند گچ ارتوپدی BPI

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع باند گچی موجود در بازار

باند گچی فایبر کست مدل ارتوپدی 3 بسته 10 عددی

این محصول راحت تر و سبک تر از باند معمولی می باشد و از رزین پلی اورتان فعال شده با آب تشکیل شده است.  این باند وقتی با مواد پانسمان ترکیب می شود، استحکام بیشتری را به پانسمان می دهد و سسریع تر شکل می گیرد. همچنین باعث سریع تر جوس خوردن و التیام استخوان شکسته می شود

این محصول در ابعاد 15*35*18 سانتی متر طراحی و تهیا شده است و مخصوص ثابت نگه داشتن محل آسیب دیده می باشد. استفاده از این باند برای اتل بندی استخوان به نگهداری کمتری نیاز دارد.

باند گچی فایبر کست مدل ارتوپدی 3 بسته 10 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع باند گچی موجود در بازار

از مزیت های دیگر این محصول ضد آب بودن آن می باشد، که البته بخش زیادی از مواد داخل گچ دارلی چنین خاصیتی نیست. با این حال مواد ضد آب موجود در این باند گچی باعث می شود که فرد بیمار بتواند به راحتی استحمام کرده و یا حتی شنا کند و نیز فعالیت های روزانه خود را با آن انجام دهد. همچنین ماده ضد آب موجود در این باند موجب می شود تا بیمار از خارش و بوی بد رنج نبرد.

با تمام مزیت هایی که برای این باند گفته شد، مانند هر کالایی معایبی نیز دارد که از مهم ترین آن سریع خشک شدن آن اشاره کرد. این باند همچنین برای شکستگی های پیچیده تر نظیر استخوان کاملا در آمده مناسب نیست،  زیرا که فضای کمتری را برای ورم باقی می گذارد.

با این حال توصیه می کنیم که در صورت استفاده از باند گچی، با مشاهده هر گونه خراشیدگی یا ناحیه زبر و نیز ترک خوردگی به سرعت با پزشک معالج اطلاع داده شود. همچنین در صورتی که بیمار هر گونه آسیب دیدگی یا بوی بد را در لایه پوشش دهنده احساس نمود، باید پزشک معالج خود را مطلع سازد.

باند گچی فایبر کست مدل ارتوپدی 4 بسته 10 عددی

این باند مشابه مدل قبلی، با این تفاوت که در اندازه و طرح بسته بندی با مجموعه چهارتایی ارایه می گردد. در هر بسته این محصول 10 عدد باند موجود می باشد. این محصول دارای ماده ضد آب است که به شکل گیری هر چه سریع تر کمک می کند.

این محصول دارای استحکام بالاست و سبک می باشد. به طوری که بیمار در آن احساس راحتی نموده و می تواند به خوبی و آسانی فعالیت های روزانه خود را انجام دهد. ابعاد این محصول استاندارد طراحی شده و در اندازه 15*35*18 سانتی متر می باشد. همچنین محل آسیب دیده را به خوبی ثابت نگه می دارد.

باند گچی فایبر کست مدل ارتوپدی 4 بسته 10 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع باند گچی موجود در بازار

باند گچی فایبر کست برای ارتوپدی جهت اتل بندی و درمان محل آسیب دیده و شکستگی های استخوانی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به سرعت خشک شده و برای تمامی نقاط بدن مورد استفاده قرار می گیرد. از مزیت های دیگر باند گچی فایبر گلاس می توان به قابلیت عبور اشعه ایکس به هنگتم عکس برداری و دارا بودن منافذ متعدد جهت تبادل هوا اشاره نمود.

پانسمان بی پی آی مدل گچی کد Solona بسته 4 عددی

این محصول جزو پانسمان های عمومی محسوب می شود. با این حال دارای مدل گچی بوده و جزو این مجموعه قرار می گیرد. باند گچی دی کست محصولی در ابعاد 21*16*10 سانتی متر بوده و شکل بافت مانند با منافذ ریز دارد.

این باند محصول ایرانی ست و یکی از بهترین مدل های باند گچی با کارایی بالا می باشد. زیرا که فرمولاسیونی منحصر به فرد و بی نظیری دارد که با آخرین فنآوری روز دنیا طراحی و تهیه شده است. از مزیت های این باند که آن را متمایز نموده می توان به قابلیت شکل پذیری آن اشاره کرد. همچنین می توان خیلی راحت تر آن را دور عضو آسیب دیده پیچید.

پانسمان بی پی آی مدل گچی کد Solona بسته 4 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع باند گچی موجود در بازار

باند گچی بی پی آی مدل گچی solona دارای استحکام ویژه بوده و بالاترین مقاومت را دارد. همچنین دارلی عرض پهن تر که می تواند به خوبی ناحیه آسیب دیده را پوشش دهد. این محصول جهت کاهش تورم و ثابت نگه داشتن محل آسیب دیده کاربرد دارد. همچنین برای کاهش گرفتگی عضلات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در یک بسته 4 عددی ارایه می شود.

خرید اینترنتی از سایت دیجی کالا

سایت دیجی کالا یکی از فروشگاه هایی ست که می توانید انواع کالاها و تجهیرات پزشکی و سلامت از جمله باند گچی را از آنجا تهیه کنید. زیرا که این سایت از معتبرترین فروشگاه ها و آنلاین شاپ های موجود در ایران می باشد که محصولات خویش را با پایبندی به سه اصل پرداخت در محل،  ضمانت بازگشت کالا و تضمین در کیفیت و اصالت کالا در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

در این راستا نیز انواع باندهای گچی از برندهای معتبر داخلی و خارجی و با کیفیت و قیمت مناسب توسط این سایت ارایه و عرضه می شود که می توانید نسبت به خرید آنها اقدام نموده و نسبت به انتخاب خود اطمینان حاصل کنید.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع باند گچی موجود در بازار

ما در این مطلب به سه نمونه از بهترین مدل های باند گچی که توسط سایت دیجی کالا به فروش می رسد اشاره نمودیم که می تواند به شما در انتخاب و خرید این محصول کمک کند. شما می توانبد جهت آشنایی با محصولات متنوع و بیشتر در این زمینه به سایت دیجی کالا مراجعه نمایبد.

چنانچه قصد آشنایی و مطالعه محصولات مرتبط در حوزه سلامت و پزشکی  به منظور خرید هستید، می توانید مقالات ما را در سایت درمان تایم دنبال کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط