درمان تایم
درمان تایم
معرفی بهترین ژل های فیزیوتراپی

معرفی بهترین ژل های فیزیوتراپی

ژل فیزیوتراپی از مواد استفاده شونده در فیزیوتراپی بیماران است که شاید به تنهایی کاربردی نداشته باشد. اما بعد از استعمال آن بر روی بدن بیمار، فیزیوتراپ از دستگاه های مختلف جهت تسکین و بهبود درد و اثر بخشی بیشتر استفاده می کند.

ما در این مقاله از سایت درمان تایم قصد داریم تا بهترین ژل های فیزیوتراپی را که بسیار محبوب هستند و جزو محصولات پرفروش در این زمینه می باشند را به شما معرفی کنیم. بنابراین چنانچه قصد انتخاب و خرید این محصول را دارید، مطالعه این مطلب می تواند اطلاعات کاملی را در مورد ژل فیزیوتراپی به شما ارایه دهد. با ما همراه باشید.

ژل فیزیوتراپی

هر بار که فیزیوتراپ برای تسکین درد تمریناتی را تجویز می کند، ممکن است از مواد مختلفی نیز استفاده نموده که یکی از آنها ژل فیزیوتراپی یا ژل ضد درد موضعی می باشد. این محصول کاربرد بسیاری در درمان بیماری های اسکلتی-عضلانی، آسیب های ورزشی و مدیریت درد دارد. به طوری که  در روند بهبودی کمک می کند. از جمله بیماری هایی که به ژل فیزیوتراپی نیاز است می توان به تاندونیت، بورسیت، گرفتگی شانه، پارگی عضلات، اسپاسم و کشیدگی، رگ به رگ شدن و مشکلاتی از این قبیل اشاره نمود.

ژل فیزیوتراپی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع ژل های فیزیوتراپی موجود در بازار

این محصول حاوی مواد فعالی ست که باعث تسکین درد و بهبود آن می شود. اصلی ترین ترکیباتی که در ژل های فیزیوتراپی موجود می باشد، منتول، کافور، روغن اکالیپتوس و یا سایر مسکن های طبیعی ست. ژل فیزیوتراپی یک خنک کننده قوی و ضد التهاب بوده و برای افراد و ورزشکارانی مورد استفاده قرار می گیرد که دچار آسیب و یا ناراحتی های عضلانی و غیره شده اند و به دنبال تسکین درد هستند. فرمولاسیون این ماده مبتنی بر ژل می باشد و در صورتی که به ناحیه آسیب دیده مالیده شود، سریع جذب می گردد.

برخی از ژل ها مانند پیروکسیکام خاصیت ضد التهاب و مسکن دارند که برای پوست استعمال می شود. همچنین برخی از ژل های تسکین دهنده که برای ماساژ نیز مورد استفاده قرار می گیرند. اما اصلی ترین ژل که کاربرد بسیاری در فیزیوتراپی دارد ژل های امواج اولتراسونیک می باشند. به طوری که در فیزیوتراپی مدرن جهت نتیجه گیری مطلوب برای کار با دستگاه باید از یک ژل بین پروب آن و بدن استفاده شود.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع ژل های فیزیوتراپی موجود در بازار

در صورتی ژل فیزیوتراپی در مواردی که به آن نیاز است توسط فیزیوتراپ استفاده نشود. درمان به خوبی انجام نمی گیرد. زیرا که باید امواج دستگاه مورد نظر به عمق مناسب از پوست نفوذ کند.

اما مزیت های خاص استفاده از ژل فیزیوتراپی چیست؟

ژل فیزیوتراپی باعث ایجاد گرمای عمقی در بافت هایی نظیر تاندون ها، رباط ها و عضلات می شود. با اثر بخشی این ژل روند درمان نیز بهتر صورت می پذیرد. با این می توان به موارد زیر جهت مزایای استفاده از ژل فیزیواراپی اشاره کرد که عبارتند از؛

  • کاهش اصطکاک
  • عبور بهتر امواج
  • گردش خون بهتر
  • تسکین درد
  • کاهش التهاب
  • بهبود گردش خون
  • آرامش و ریکاوری عضلات

اما مزیت های خاص استفاده از ژل فیزیوتراپی چیست؟

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع ژل های فیزیوتراپی موجود در بازار

مواردی که باید در هنگام استفاده از ژل فیزیوتراپی رعایت نمود
  • باید ناحیه آسیب دیده خشک و تمیز باشد
  • مقدار کمی از ژل بر روی ناحیه آسیب دیده مالیده شود
  • با ماساژ دادن به آرامی ژل کاملا جذب پوست می گردد.
  • بستگی به نوع کاربرد ژل باید از این محصول استفاده نمود. به طور معمول مقدار هر بار مصرف از ژل بین 20-100 می باشد که بستگی به میزان آسیب و ناحیه درد دارد.
  • همچنین برای هر بار استفاده کردن ( بسته به نوع روند درمان ) حدود سه الی پنج دقیقه طول می کشد تا ژل به خوبی جذب شود.

موارد منع استفاده از ژل فیزیوتراپی

  • نباید بر روی پوست شکسته یا تحریک شده از ژل استفاده کرد
  • باید قبل از هر گونه اقدام جهت استعمال ژل، با انجام تست پچ، هر گونه واکنش نامطلوب در بیمار را نسبت به ژل فیزیوتراپی تشخیص داد
  • در صورت تماس دست ها و یا هر قسمت از بدن ( چشم و دهان و غیره ) باید به طور کامل شسته شود.
  • در صورت مراقبت های پزشکی یا سابقه مصرف دارو ، بیمار باید به فیزیوتراپ اطلاع دهد.

نحوه انتخاب و خرید ژل فیزیوتراپی

انواع ژل های فیزیوتراپی در بازار موجود هستند که باید با توجه به نیاز و کاربردشان آنها را انتخاب نمود. با این حال مهم ترین معیارها برای انتخاب و خرید ژل فیزیوتراپی می تواند موارد زیر باشد:

  • مواد فعال منتول یا کافور با خواص تسکین دهندگی و ضد التهابی
  • انتخاب برند معتبر و معروف
  • جستجو و بررسی کردن توصیه های متخصصین مراقبت های بهداشتی یا منابع قابل اعتماد
  • کیفیت و شهرت: برندهای معتبری را انتخاب کنید که به دلیل کیفیت و تعهدشان به ایمنی شهرت دارند.

نحوه انتخاب و خرید ژل فیزیوتراپی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع ژل های فیزیوتراپی موجود در بازار

ما در ادامه چند نمونه از بهترین ژل های فیزیوتراپی جهت آشنایی و کمک به شما معرفی می کنیم.

ژل  فیزیوتراپی کد 003 حجم 250 میلی لیتر بسته 6 عددی

این محصول در رنگ بندی سفید، آبی و بی رنگ ارایه می شود، و برای فیزیوتراپ ها و مراکز توانبخشی قابل استفاده است. این ژل همچنین در درمان آسیب های عضلانی- اسکلتی و تسکین درد یک محصول مناسب و مفید می باشد.

ژل  فیزیوتراپی کد 003 حجم 250 میلی لیتر بسته 6 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع ژل های فیزیوتراپی موجود در بازار

از این ژل علاوه بر کاربرد آن با دستگاه های التراسونیک  و االکتروتراپی و فیزیوتراپی، در ماساژ نیز استفاده می شود. ترکیبات این ژل بسیار با کیفیت و مرغوب تهیه شده است و برای همه سنین و آقایان و خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول از عملکرد و کارآیی بالایی برخوردار است، و یکی از بهترین ژل های فیزیوتراپی می باشد.

ژل فیزیوتراپی کد 002 حجم 1 لیتر

یکی دیگر از محصولات پرفروش و محبوب در این زمینه ژل فیزیوتراپی دارای کد 002 بوده که در حجم یک لیتر به مصرف کنندگان عرضه شده است. این محصول در طرح و رنگ سفید بوده اما رنگ آبی آن نیز قابل عرضه و فروش می باشد.

ژل فیزیوتراپی کد 002 حجم 1 لیتر

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع ژل های فیزیوتراپی موجود در بازار

از این محصول برای روش درمانی الکترودی استفاده می شود و مناسب فیزیوتراپی ست. همچنین می توان از آن برای لیزر و دستگاه هایی که منبع امواج اولتراسوند بوده نیز استفاده کرد. کیفیت این محصول عالی ست و کارایی خوبی دارد. همچنین با توجه به کیفیت آن از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. در مراکز توانبخشی و فیزیوتراپی ها این ژل کاربرد دارد.

ژل فیزیوتراپی کد 001 حجم 250 میلی لیتر

در نهایت محصول دیگر در این زمینه ژل با مد 001 با حجم 250 میلی لیتر می باشد که فاقد عصاره و ضد باکتری ست. این محصول ساخت ایران و مناسب برای آقایان و خانم ها می باشد. جهت ماساژ و کار با دستگاه های الکتروتراپی و فیزیوتراپی این محصول کاربرد دارد.

از ویژگی های این محصول می توان به فاقد فرمالدیید بودن آن اشاره نمود. این ژل دارای ویسکوزیته مناسب، بدون چربی، و حلال در چربی ست. در تماس با پروب خوردگی و یا آسیبی به آن وارد نمی کند و دارای کیفیت مطلوبی می باشد.همچنین با استعمال بر روی پوست به آسانی جذب می شود.

ژل فیزیوتراپی کد 001 حجم 250 میلی لیتر

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع ژل های فیزیوتراپی موجود در بازار

مزیت مهم استفاده از این ژل در این است که باعث پر شدن فاصله خالی بین پوست و پروب دستگاه می شود و ضرری به پوست نمی رساند. این ژل قابل پاک شدن بوده و یک رسانا و هادی امواج صوتی و اولتراسونیک می باشد. همچنین فاقد الکل و ضد آلرژی بوده و برای سونو گرافی نیز قابل استفاده است.

خرید اینترنتی بهترین ژل های فیزیوتراپی

خرید اینترنتی این امکان را به شما می دهد تا انتخاب های بیشتری داشته باشید. بنابراین اگر شما قصد دارید به صورت اینترنتی نسبت به خرید ژل فیزیوتراپی اقدام کنید. این نکته را لازم است بدانیم که از فروشگاه های معتبر که محصولات با کیفیت را ارایه داده خرید خود را انجام دهید. زیرا که برای هر محصولی نمونه های مشابه و فیک ان نیز در بازار موجود است که دارای کیفیت پایین تری می باشند.

از این رو مراجعه به فروشگاه های معتبر می تواند نیاز شما را به کیفیت محصول برآورده نموده و بتوانید با اطمینان و رضایت کامل خرید کنید. به ویژه که برای خرید محصولات در حوزه بهداشت و سلامت کیفیت حرف اول را می زند.

خرید اینترنتی بهترین ژل های فیزیوتراپی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع ژل های فیزیوتراپی موجود در بازار

بنابراین یکی از فروشگاه های معتبر که می توانیم به شما معرفی کنیم، و جزو آنلاین شاپ های قدیمی و معروف می باشد، سایت دیجی کالاست. این سایت ارایه کننده انواع کالاها از برندهای معتبر داخلی و خارجی می باشد که محصولات خویش را با پایبندی به سه اصل پرداخت در محل، ضمانت بازگشت کالا و تضمین در  کیفبت و اصالت کالا در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

در این راستا انواع تجهیزات پزشکی و  وسایل بهداشتی و درمانی از جمله انواع ژل فیزیوتراپی از برندهای معتبر توسط این سایت عرضه و به فروش می رسد که می توانید با اطمینان از کیفیت و قیمت آن خرید کنید.

ما در این مطلب به بهترین و پرفروش ترین ژل های فیزیوتراپی از این سایت اشاره کردیم که می تواند در انتخاب و خرید هر چه بهتر این محصول به شما کمک کند. شما می توانید با مراجعه به این سایت با محصولات بیشتر و متنوع تر در این زمینه آشنا شوید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع ژل های فیزیوتراپی موجود در بازار

چنانچه علافه مند به مطالعه و آشنایی با انواع تجهیزات پزشکی و سلامت جهت خرید و انتخاب آن هستید، می توانید مقالات ما را در سایت درمان تایم دنبال کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط