درمان تایم
درمان تایم
عوارض میکرونیدلینگ

عوارض میکرونیدلینگ ، اثرات و معایب انجام عمل میکرونیدلینگ

معایب و عوارض میکرونیدلینگ : هر روش زیبایی چه تهاجمی باشد و چه غیر تهاجمی دارای برخی از عوارض و معایب جزئی است  ؛ عوارض میکرونیدلینگ را در اینجا بخوانید. امروزه یکی از روشهای جوانسازی سریع پوست که طرفداران زیادی هم جذب کرده است ؛ میکرونیدلینگ می باشد . در زیر به برخی از مواردی که به نظر برخی از افراد عوارض میکرونیدلینگ محسوب می شود . بیان می کنیم .

عوارض میکرونیدلینگ

جوانسازی پوست با عمل میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش نوین در جوانسازی پوست است که توسط پزشکان متخصص زیبایی بدین شکل بر روی بیمار انجام می شود :

دستگاه میکروپن که از یک قلم که در انتهای آن تعداد مشخصی سوزن ریز وجود دارد به عنوان دستگاه میکرونیدلینگ شناخته می شود . که با حرکت بر روی پوست بیمار سوزنها به لایه های عمیق پوست نفوذ می کنند و حفره های ریزی را ایجاد می کنند . سرعت حرکت و عمق نفوظ سوزنها توسط پزشک متخصص تعیین می شود . با ایجاد سوراخ های ریز روی پوست کلاژن ها و الاستین پوست شروع به فعال شدن و تحریک می شوند و به سرعت به ترمیم جای زخم ها می کنند . در نتیجه منجر به تراوت و صافی پوست بعد از چند جلسه درمانی می شوند .

عمل میکرونیدلینگ علاه بر اینکه چین و چروک و از بین رفتن بافت های فرسوده می شود موجب تراوت و جوانی پوست و رفع شلی و افتادگی پوست نیز میشود. یکی از بهبودهایی که موقع انجام میکرونیدل رخ می دهد رفع تیرگی جزئی رنگ پوست نیز می شود. برای اینکه سرعت تاثیر گذاری عمل را بالا ببرید بهتر است تا از کرم های موضعی که توسط پزشک متخصص تجویز می شود به درستی استفاده کنید .

برای کسب اطلعات بیشتر در رابطه با میکرونیدلینگ و روش درمان آن به مقاله زیر مراجعه کنید :

آشنایی با میکرونیدلینگ

معایب میکرونیدلینگ

همانطور که در بالا نیز اشاره شد میکرونیدلینگ یک روش ایمن و بدون درد و غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است . بطور جدی عوارض سنگینی ندارد و تنها یک سری عوارض که به سرعت  ( طی 72 ساعت ) قابل درمان هستند رخ می دهد . در زیر به تعدادی این عوارض بسیار خفیف را اشاره می کنیم .

برخی از معایب و عوارض میکرونیدلینگ

تورم و قرمزی پوست

به دلیل نفوذ سوزن های قلم میکروپن بر روی پوست در روز اول ناحیه درمان به اختمال زیاد قرمز و در برخی از موارد تورم ایجاد می شود.  که بروز این عارضه کاملا طبیعی است چراکه لایه عمیق پوس سوراخ می شود . اما برای برطرف کردن و سرعت بخشیدن به تاثیر گذاری میکرونیدل از کرم ها و پمادهای موضعی استفاده می شود .

ایجاد آلرژی در برخی از بیماران

یکی دیگر از عوارض عمل میکرونیدلینگ بروز آلرژی در برخی از بیماران است که به شدت نادر است . باید توجه داشته باشید که این نوع آلرژی در برخی از افراد که رخ می دهد قبلا وجود داشته است که با تحریک کلاژن پوست اوج می گیرد . به ویژه در بیمارانی که دچار آکنه هستند بیشتر دیده می شود . در این افراد بعد از عمل میکرونیدلینگ ممکن است جوشهایی بر روی پوست ایجاد شود که توسط پزشک قابل درمان است .

پیگمانتاسیون

در برخی از افراد به دلیل نوع پوست ممکن است ناحیه درمان با میکرونیدلینگ پوست فشار زیادی به خود بگیرد و با برخورد با نور خورشید موجب بروز تیرگی پوست ناحیه درمان شود .این عارضه نیز بسیار نادر است و برای رفع چنین عوارضی نیز استفاده از کرم های موضعی تجویز شده توسط پزشک متخصص زیبایی برطرف می شوند .

از دیگر معایب میکرونیدلینگ می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • بروز جوش یا کهیر
  • در برخی از موارد بروز التهاب و ورم خفیف بر روی پوست
  • احساس سوزش یا خارش در ناحیه درمان شده (به دلیل ایجاد سوراخهایی روی پوست توسط سوزن های ریز قلم میکرونیدلینگ )
  • به ندرت بروز تبخال در برخی از افراد دیده می شود.
  • کبودی پوست خیلی جزئی که به سرعت قابل رفع است.

چه زمانی از میکرونیدلینگ استفاده نکنیم ؟

  • دوران بارداری و دوران شیردهی
  • افرادی که بیماران هموفیلی دارند
  • وجود عفونت های پوستی
  • بیمارانی که داروهای ضد انعقاد و آسپرین مصرف می کنند .

توج داشته باشید که میکرونیدلینگ در کل یک روش بی خطر , بی درد و ایمن است .که روشی نوین برای جوانسازی پوست محسوب می شود .و هر پزشک متخصص زیبایی توانایی انجام آن را دارد . دوره بهبودی بسیار پایین دارد و در همان روز اول معالجه بیمار می تواند اقدام به انجام امور روزمره کند.

نکته :

یکی از مزیت های میکرونیدلینگ به نسبت سایر ورشهای جوانسازی پوست این است که بر روی هر پوستی قابل انجام می باشد . و هیچ نوع مشکلی برای افراد با پوست های رنگی ندارد .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط