درمان تایم
درمان تایم
رژیم لاغری 7 روزه

رژیم لاغری 7 روزه , 2.5 تا 5 کیلو در یک هفته کم کنید !!!

رژیم لاغری 7 روزه , 2.5 تا 5 کیلو در یک هفته کم کنید !!! : شاید این سوال برای تعداد زیادی از افرادی که دارای اضافه وزن هستند ، مطرح باشد که آیا می توان در یک مدت زمان کوتاهی وزن کم کرد یا نه؟ما در این مقاله می خواهیم که شما عزیزان را با روش های کاهش وزن بدون تحمل گرسنگی و به سرعت آشنا کنیم تا شما بتوانید با استفاده از این روش ها وزن خود را کم کرده و به تناسب اندام دلخواه خودتان برسید در صورتی که علاقه مند می باشید که با این روش های سریع کاهش وزن آشنا شوید لطفا ً در ادامه مطلب ما را همراهی نمایید.

درست است که با استفاده از روش های مختلف می شود چربی های موجود در بدن را سوزان ولی اغلب این روش ها با تحمل سختی زیاد و گرسنگی همراه می باشند و چنانچه فردی دارای اراده ی قوی نباشد ،زیاد نمی تواند در مقابل این رژیم ها مقاومت کند و خیلی سریع بدون هیچ کاهش وزنی تسلیم خواهد شد.

رژیم لاغری 7 روزه

رژیمی غذایی که ما در این مقاله بررسی می کنیم شامل:

  • کم کردن اشتهای افراد به میزان بالا
  • رژیم لاغری سریع ، بدون احساس گرسنگی
  • بهبود یافتن همزمان سلامت متابولیک

افرادی که علاقه مند می باشند که سریع وزن کم کنند باید مصرف قند و نشاسته را کاهش داده و یا کاملا ً قطع کنند

باید اشاره کنیم که اصلی ترین قسمت این رژیم غذایی این می باشد که افراد مصرف قند و نشاسته را کم کرده و یا قطع کنند.بعد از این مرحله سطح گرسنگی افراد کاهش پیدا کرده و در پایان کالری کمتری را دریافت خواهند کرد.و در این شرایط بدن این افراد به جای سوزاندن کربوهیدرات تامین انرژی بدن ،چربی های ذخیره شده در بدن را خواهد سوزاند.

یکی دیگر از فواید کاهش و یا قطع صرف کربوهیدرات این می باشد که سطح انسولین بدن در این وضعیت کاهش پیدا می کند و کلیه ها سدیم و آب اضافی بدن را دفع می کنند .و این مسئله سبب می شود که نفخ و اب اضافی بدن از بین برود .در برخی مواقع با استفاده از این روش یا تخلیه آب اضافی بدن ،فرد می تواند حدود 5 کیلوگرم یا بیشتر از این مقدار ،وزن خود را کاهش دهد.به خصوص در هفته های اول رژیم لاغری که هم چربی های اضافی و هم آب بدن از وزن فرد کم می گردد.لذا افراد باید مصرف کبوهیدارت ها را کم کنند تا هم به صورت خودکار کالری کمتری را دریافت نمایند و هم دچار گرسنگی نشوند.

افراد باید برای لاغری سریع ،پروتئین و چربی و سبزیجات بخورند

باید در هر وعده ی غذایی یک منبع پروتئین ،یک منبع چربی و سبزیجات  کم کربوهیدرات وجود داشته باشد.زمانی که فردی دارای وعده هایی این چنینی باشد به شکل خودکار مقدارمصرف کربوهیدرات به 50-20 گرم در روز برسد.

منبع پروتئینی :

  • گوشت : گوشت مرغ ،گوشت گاو و …
  • تخم مرغ : تخم مرغ کامل به همراه زرده یکی از بهترین منبع ها می باشد.
  • ماهی و غذاهای دریایی : سالمون ،میگو و …

اینکه افرادی که از این رژیم غذایی استفاده می کنند پروتئین زیادی را مصرف کنند از اهمیت زیادی برخوردار می باشد زیرا سرعت سوخت و ساز با این روش از 100-80 کیلوکالری در روز افزایش پیدا می کند .در ضمن مصرف غذاهای غنی از پروتئین سبب می شود که هوس های غذایی کمتر گردد و ما به سراغ غذاهای ناسالم نرویم، زیرا دیگر احساس سیری می کنیم و ما در پایان روز تقریبا ً 440 کالری کمتر مصرف خواهیم کرد در زمان کاهش وزن ،پروتئین نقش بسزایی در تامین مواد مغذی بدن دارد.

سبزیجات کم کربوهیدرات :

  • گوجه فرنگی
  • اسفناج
  • خیار
  • کاهو
  • کلم بروکسل
  • کلم
  • بروکلی
  • گل کلم

افرادی که این رژیم را رعایت می کنند می توانند مقدار زیادی از این سبزیجات را میل کنند بدون اینکه از 20 تا 50 کالری از میزان کالری دریافتی تان فراتر برود ،می توان مقدار زیادی از ان  را میل نمود.باید توجه داشته باشیم که ، غذاهایی که بیشتر شامل گوشت و سبزیجات هستند ،دارای فیبر ،ویتامین و مواد معدنی می باشند که ما جهت سلامتی خود به آن ها نیازمند می باشیم.

منابع چربی :

  • روغن نارگیل
  • روغن آوکادو
  • کره
  • روغن زیتون

کسانی که می خواهند با این روش وزن کم کنند می توانند در روز دو تا سه وعده ی غذایی میل کنند وچنانچه باز احساس گرسنگی داشتند می توانند یک وعده غذایی دیگر نیز اضافه نمایند ،افرادی که این رژیم را رعایت می کنند نباید از مصرف چربی هراسی داشته باشند .تعدادی از افراد رژیم غذایی خود را هم کم کربوهیدرات و هم کم چرب انتخاب می کنند ولی باید توجه داشته باشند که با این رژیم به هیچ وجه نخواهند توانست که موفق شوند.

جهت لاغری سریع می توان در هفته سه مرتبه از وزنه استفاده کرد

درست است که در این رژیم برای لاغری نیازی به ورزش نمی باشد ولی ما شما را به ورزش نیز توصیه می کنیم.برای این کار می توانید 4-3 مرتبه در هفته به باشگاه بروید ،سعی کنید در آنجا خودتان را گرم کنید و مقداری وزنه بزنید.در صورتی که جدیدا ً شروع به باشگاه رفتن کرده اید بهتر می باشد که از مربی راهنمایی بگیرید. وزنه زنی سبب افزایش سوخت وساز بدن شده و از کندی سرعت سوخت وساز پیشگیری می کند.به این نکته توجه داشته باشید که افرادی که بدون ورزش رژیم می گیرند پس از مدتی دچار کندی سرعت سوخت و ساز بدن می گردند.

بر اساس تحقیقات و بررسی هایی که بر روی رژیم های کربوهیدرات انجام گرفته است ،ثابت شده است که در زمان کم کردن چربی ،عضله سازی نیز صورت می گیرد .در صورتی که شما نمی توانید از وزنه زنی برای این کار استفاده نمایید ،می توانید از ورزش هایی مانند پیاده روی ،دویدن آهسته ،دویدن با سرعت بالا ،دوچرخه سواری و یا شنا استفاده نمایید .

جهت لاغری سریع افراد می توانند هفته ای یک بار مصرف کربوهیدرات را افزایش دهند (اختیاری )

بهتر می باشد که در هفته یک بار مصرف کبوهیدرات را افزایش دهید .بیشتر افراد ترجیح می دهند که در روز تعطیل این کار را بکنند بهتر می باشد در این روز از منابع سالم کربوهیدرات مانند بلغور جو دو سر ،کوینو ،برنج ،سیب زمینی ،سیب زمینی شیرین ،میوه و… مصرف نمایید. ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که در هفته تنها یک روز این کار را انجام دهید و در صورتی که بیشتر از یک روز باشد ،شما در رژیم خود موفقیت چندانی را کسب نخواهید کرد .وچنانچه می خواهید از غذاهای ناسالم نیز استفاده کنید بهتر می باشد در همین روز باشد.

توجه داشته باشید که افزایش میزان کربوهیدرات دریافتی ،زیاد ضروری نمی باشد و این مسئله اختیاری می باشد.ولی دریافت نمودن کربوهیدرات در یک روز هفته هرمون های چربی سوز مثل لپتین و هورمون های تیروئید را می تواند تقویت نماید.احتمال دارد که در طول چنین روزی فرد کمی وزن اضافه کند ولی باید توجه شود که بیشتر آن افزایش وزن آب بدن می باشد که در طول یکی دو روز بهد مجددا ً ان وزن کاهش پیدا می کند.

آیا باید در رژیم 7 روزه ، پروتئین و کالری را هم کنترل نمود؟

شما تا هنگامی که کربوهیدرات کمتری مصرف می کنید و پروتئین ،چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات استفاده می کنید کنترل کالری برای شما ضروری نیست ولی با این وجود در صورتی که مایل باشید که کالری غذاهای مصرفی خود را محاسبه نمایید می توانید از کالری شمار زیره بهره ببرید.

یک سری نکته که رژیم لاغری سریع ( رژیم غذایی 7 روزه ) را برای افراد راحتر می کند

  • سعی کنید صبحانه ای میل کنید که سرشار از پروتئین باشد:مصرف صبحانه سرشار از پروتئین ،سبب کاهش اشتها در طول روز شده و می تواند مقدار کالری مصرفی کل روز را پایین بیاورد.
  • تلاش کنید که از مصرف نوشیدنی های قندی و آب میوه اجتناب کنید:زیرا مصرف این مواد می تواند به شدت چاق کننده باشد و خودداری از مصرف ان ها می تواند سبب کاهش وزن افراد شود.
  • سعی کنید 30 دقیقه قبل از وعده های غذایی خود آب بنوشید:بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است ،محققان به این نتیجه رسیده اند که نوشدین آب نیم ساعت پیش از غذا خوردن می تواند در طی سه ماه کاهش وزن افراد را تا 44 درصد افزایش دهد.
  • سعی کنید غذاهایی را انتخاب کنید که با کاهش وزن هماهنگی بیشتری دارند:تعدادی از غذا ها وجود دارند که می توانند تاثیر زیادی در کاهش وزن افراد داشته باشند .برای دست یابی به لیست این غذاها می توان به (چه غذاهایی سبب کاهش اشتها می شوند مراجعه داشت).
  • سعی شود که فیبر محلول خورده شود ،زیرا بر اساس تحقیقات صورت گرفته در این زمینه ثابت شده است که چربی را به خصوص در قسمت شکم افراد کاهش می دهد.
  • از چای ویا قهوه استفاده نمایید:نوشیدن چای و قهوه مشکلی ندارد زیرا چای و قهوه دارای کافئین می باشند که این ماده می تواند سوخت و ساز بدن را 11-3 درصد افزایش دهد.
  • بیشتر سعی شود از غذاهای کامل و غیر فرآوری شده استفاده شود:افرادی که دوست دارند از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنند باید تلاش کنند که از غذاهای کامل میل کنند زیرا این غذا ها سالم بوده و می توانند سبب سیری فرد شوند و فرد در این صورت کمتر دچار پرخوری می شود.
  • سعی کنید غذای خود را به صورت آهسته میل نمایید:افرادی که با سرعت بیشتری غذا میل می کنند ؛در دراز مدت وزن بیشتری را اضافه خواهند کرد ولی خورن آرام غذا موجب حس سیری در فرد شده و سبب کنترل هورمون ها برای کاهش وزن می گردد.
  • هر دو هفته وزن خود را بگیرد:تلاش کنید که از وزن خود غافل نشوید و آن را چک نمایید.در صورتی که وزن کردن خود شما را دچار استرس نمی کند ؛بهتر می باشد که هر روز خود را وزن کنید ،زیرا این کار باعث خواهد شد که شما به رژیم خود ادامه دهید.
  • سعی کنید شب ها خوب بخوابید:باید توجه شود که خواب بی کیفیت یکی از خطرناک ترین عوامل برای اضافه وزن می باشد لذا باید مواظب خواب منظم خود بود.

ما باید چه انتظاری از رژیم لاغری سریع داشته باشیم؟

افرادی که این رژیم را می خواهند رعایت کنند باید توجه داشته باشند که در هفته نخستی که این رژیم را شروع کرده اند باید انتظار کاهش وزن در حدود 5-2.5 کیلوگرم را داشت .ولی پس از آن سرعت کاهش وزن کندتر خواهد شد .افراد معمولی با یک رژیم غذایی سالم تفریبا ً در هفته یک کیلوگرم کاهش وزن دارند .افراد باید توجه داشته باشند که هر چه قدر که اضافه وزن بیشتری داشته باشند ،کاهش وزن آن ها نیز سریع تر خواهد بود.

افراد امکان دارد که در روز های ابتدایی رژیم دچار حس عجیبی شوند .زیرا بدن افراد مدت های طولانی به سوزاندن کربوهیدرات عادت کرده است و الان باید چربی بسوزاند.به این حالت تب کتو هم گفته می شودو اغلب در عرض چند روز رفع می شود.اضافه کردن کمی نمک اضافی به رژیم غذایی این افراد می تواند کمک کند.

اغلب افراد بعد از سپری شدن چند روزاز رژیم غذایی سریع ،ابراز کرده اند که دارای حس خوبی می باشند وحتی از گذشته هم بیشتر دارای انرژی هستند. در واقع برنامه غذایی کم کربوهیدرات می تواند سلامتی افراد را زمینه های گوناگونی افزایش دهد که این زمینه ها عبارت می باشند از:

  • این رژیم غذایی می تواند کسترول خوب (HDL) را بالا ببرد.
  • بیمار فشار خون افراد تا حد زیادی بهبود پیدا می کند.
  • کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد.
  • با رعایت این رژیم غذایی قند خون افراد پایین می آید.
  • این رژیم غذایی سبب می شود که تری گلیسیرید پایین بیاید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط