درمان تایم
درمان تایم
لیزر موهای زائد

دلایل عدم نتیجه از لیزر موهای زائد

امروزه کم و بیش اکثر افراد به اهمیت استفاده از لیزر موهای زائد و مزایای آن در مقایسه با راهکار های سنتی برای اصلاح بدن پی برده اند و نیازی به تشریح این مزایا وجود ندارد. اما آنچه بعضا مشاهده می شود این است که برخی افراد حتی با لیزر درمانی نیز نتوانسته اند از شر موهای زائد خود خلاص شده و اعتقاد خود به این روش را از دست داده و به دیگران نیز توصیه می کنند تا از این روش نوین استفاده نکنند. در این مطلب به بررسی عوامل تاثیرگذار بر نتیجه لیزر و اینکه چرا برخی از افراد به نتیجه مطلوب دست نمی یابند خواهیم پرداخت .

مشاوره و ویزیت قبل از لیزر مهم است
شما می بایست قبل از شروع به استفاده از لیزر به پزشک متخصص پوست که معمولا در کلینیک های زیبایی حضور دارد مراجعه نموده تا با برسی وضعیت موهای زائد شما، رنگ پوست و تراکم موهای شما، دستگاه متناسبی را برای این کار به شما توصیه نموده و فواصل بین جلسات به همراه تعداد جلسات شما را تعیین کند. این موضوع از این جهت اهمیت داشته که بسیاری از افراد با اینکه از دستگاه لیزر خوب و پیشرفته ای در کلینیک های مجهز استفاده می کنند از این موضوع مطلع نیستند که دستگاه ها برای رنگ پوست و موی متفاوتی طراحی شده اند و اگر شما تعداد جلسات زیادی با دستگاه اشتباه اقدام به رفع موهای زائد خود کنید، هر چقدر هم که دستگاه پیشرفته باشد ممکن است نه تنها به نتیجه مطلوب نرسید بلکه در برخی موارد به خود آسیب وارد کنید. از این رو مشاوره قبل از شروع لیزر را جدی بگیرید.

رعایت برنامه زمانی بین جلسات
معمولا از اولین جلسه ای که شروع به استفاده از لیزر موهای زائد می کنید، مرکز یا کلینیک مورد نظر تعدادی جلسه برای تکرار آن با فواصل مشخص برای شما مشخص میکند. این فواصل بسته به اینکه جلسه چندم شما بوده و ناحیه ای که در حال رفع موهای آن هستید ممکن است از 3 تا 6 هفته تعیین گردد. باید بدانید که این فواصل بنا به اصولی تعین شده تا بتوان ریشه موها را در زمانی که قصد پرورش موهای جدید را دارند توسط لیزر هدف قرار داد و در واقع این زمان طلایی برای از بین بردن آنهاست. شاید چند روز تاخیر در این زمان مشکل حادی بوجود نیاورد اما قطعا یک یا چند هفته می تواند بکلی تاثیر جلسه قبلی شما را از بین برده و باعث کاهش چشمگیر نتیجه در جلسه آتی شود. از این رو پیشنهاد میکنیم برنامه زمانی که به شما ارائه می شود را تا جای ممکن رعایت نموده تا شاهد تغییر چشمگیر لیزر شوید. نکته دیگری که گاها مشاهده می شود تداخل درمانی بوده و این امر باعث ایجاد تخییر درجلسات لیزر می شود. شما باید بدانید که تا دو هفته قبل و بعد از لیزر نباید هیچگونه فعالیت درمانی دیگری نظیر میکرونیدلینگ، هایفوتراپی یا هرنوع درمان جوانسازی پوست دیگری انجام دهید چرا که ممکن است پزشک بعد از انجام آنها جلسه لیزر شما را چند هفته به تاخیر انداخته و بطور ناخواسته نظم جلسات شما از بین برود.

مشکلات هرمونی را درمان کنید
گاها در برخی افراد مشاهده می شود که رویش موهای بدن آنها بطور غیر عادی زیاد و تراکم آنها نیز بسیار بالا بوده و حتی بعد از اتمام تعداد جلسات لیزر موهای زائد بدن خود همچنان بخش زیادی از این موها به رشد خود ادامه می دهند. این مشکل می تواند دو ریشه اصلی داشته باشد. اول اینکه ممکن است فرد به دلیل مشکلات هرمونی دچار چنین مشکلی شده که می بایست برای درمان آن به پزشک مراجعه نموده و با انجام آزمایش علت آن را پیدا و نسبت به درمان آن اقدام کند. دلیل دوم نیز مصرف برخی دارو ها بوده که ممکن است بصورت موقت تغییرات هرمونی را به وجود آورده و باعث رویش غیر طبیعی موهای زائد در فرد شود. در چنین شرایطی بهتر است ابتدا راهکار درمانی را پیدا کرده و تا اتمام دوره درمان و مصرف دارو ها صبر کنید. سپس پس از اطمینان از درمان می توانید برای انجام لیزر اقدام کنید.

بهترین کلینیک زیبایی و مراکز درمانی را برای لیزر انتخاب کنید
اگر چه لیزر درمانی تا حد بسیار زیادی جز روش های ایمن درمانی بوده و احتمال آسیب در آن بسیار کم است اما برای دست یابی به نتیجه مطلوب، دانش، مهارت و تجربه پزشک یا تکنسین متخصص تاثیر زیادی دارد چرا که با تنظیم سرعت، طول موج و عمق نفوذ دستگاه می تواند نقش تاثیرگذاری بر روی نتیجه نهایی داشته باشد. از این رو بهتر است همواره بهترین کلینیک زیبایی را که از کار و تجربه آنها اطمینان دارید برای انجام لیزر موهای زائد بدن خود انتخاب کنید. گاها پیش می آید کم تجربه بودن تکنسین ها باعث بیشتر شدن جلسات و یا عدم نتیجه مراجعین در یک کلینیک شده که بسیاری دیگر با همان دستگاه اما با اپراتور دیگر نتایج بسیار قابل توجهی گرفته اند. همچنین مهارت و دانش کم تکنسین دستگاه لیزر گاها ممکن است به دلیل تنظیم طول موج نا مناسب باعث سوختگی موضعی شده و یک لکه تیره بر روی پوست فرد بجای گذارد. از این رو فریب تبلیغات ارزان بودن خدمات را نخورده و همواره در مورد کلینیکی که قصد انجام لیزر موهای زائد در آن را دارید به اندازه کافی تحقیق کنید.

سخن پایان پایانی
اگر شما هم پس از مراجعه به مراکز لیزر و استفاده از دستگاه نتیجه دلخواه خود را نگرفته اید، علت آن را در یکی از دلایلی که در این مطلب آمده جستجو کنید چرا که میلیون ها نفر در تمامی نقاط جهان از حدود دو دهه پیش تا کنون از این روش برای رفع و کاهش دائمی موهای زائد خود استفاده و با یک تلرانس کم اکثر آنها به نتایج دلخواه دست یافته اند. پس این بدان معناست که در تاثیرگذاری این روش شکی نیست اما رعایت اصول انجام این کار نیز مانند هرکار دیگری در نوع نتیجه تاثیر گذار خواهد بود

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط