درمان تایم
درمان تایم

خواص روغن زیتون مالیدنی (9 فایده ماساژ بدن در درمان بیماری ها)

زیتون و فرآورده های آن، کاربرد فراوانی در زندگی افراد دارند. مثلا روغن این محصول برای تسکین درد و کاهش التهابات پوستی استفاده می شود. در حال حاضر خرید روغن زیتون اصل بسیار آسانتر از قبل شده و آن را می توان از فروشگاه های مختلف خریداری کرد.

دقت کنید که نوع موضعی این روغن باعث به تاخیر انداختن روند پیری پوست می شود. علاوه بر این در این مقاله به عنوان راهنما سایر خواص روغن زیتون مالیدنی را برایتان معرفی کرده ایم . با آگاهی از این خواص می توانید به این سوال که “روغن زیتون مالشی برای چی خوبه” پاسخ دهید.

روغن زیتون مالشی برای چی خوبه؟ (بررسی خواص آن)

اگر قصد استفاده از روغن ها را برای ماساژ دارید، به سراغ انواع روغن زیتون بدون بو بروید که در طول مدت استفاده از آن به دلیل بوی ناراحت کننده و نامناسب آن دچار اذیت نشوید. خوشبختانه بسیاری از عطاری ها و مراکز فروش مواد غذایی این محصول را عرضه می کنند، بنابراین در تهیه آن هیچ مشکلی نخواهید داشت.

در ادامه لیستی از انواع فواید و خواص روغن زیتون مالیدنی را می آوریم و درباره آنها توضیح می دهیم:

1. تسکین دردها و التهابات

روغن زیتون به دلیل اثرگذاری بالا بر روی اعصاب و بدن می تواند تمام دردها و التهاب ها را کم کند و حتی از بین ببرد. توجه داشته باشید که روغن زیتون موضعی با خوراکی آن متفاوت است. در روغن های خوراکی شما ابتدا باید تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر و سایر مدل های این فرآورده را بدانید، اما در مدل های موضعی باید به دنبال گزینه هایی کاملاً خالص، بدون بو، طبیعی و بدون افزودنی های بی کیفیت باشید.

همچنین در بسیاری از نقاط جهان این فرآورده گیاهی را به عنوان یک مسکن عالی برای ماساژ بدن می شناسند، چون با تسکین دردها جلوی افزایش آنها را می گیرد. اگر به صورت مستمر پشت میز کامپیوتر می نشینید، بیش از اندازه ورزش می کنید و … بهتر است به طور مداوم از این روغن برای ماساژ بدنتان استفاده کنید تا مبادا عضلاتتان بر اثر این اتفاقات آسیب ببیند و د رادامه با التهابات انواع دردها به سراغتان بیاید.

اگر از روغن های فوق بکر زیتون برای مالش و ماساژ بدن استفاده کنید، این محصول از مشکلاتی مثل رگ به رگ شدن جلوگیری خواهد کرد و درگیر دردها و مشکلاتی در عضلات مثل اسپاسم، ملتهب شدن و … نخواهید شد.

این روغن حتی هورمون های احساسات خوبتان را نیز ترشح می کند و بعد از ماساژ به مرور آرامش را برایتان به ارمغان خواهد آورد. شما با ماساژدادن این فرآورده بر روی بدنتان می توانید دردهایی مثل نقرس و آرتریت را از بین ببرید.

2. کاهش میزان استرس

اگر فردی استرسی هستید و بنا به دلایل مختلف در طی روز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، پیشنهاد می دهیم که حتما از خواص روغن زیتون مالیدنی بهره مند شوید.

با استفاده از روغن زیتون به صورت موضعی می توانید از خواص آن برای کاهش استرس هایتان استفاده کنید. در واقع این روغن باعث گردش خون در سرتاسر بدن می شود و سطح انرژی تان را نیز بهبود خواهد داد؛ علاوه بر این با تامین مواد مغذی و فواید مثبت دیگر مثل آرامش اعصاب، استرس هایتان را تا حد زیادی کنترل خواهد کرد.

3. به تعویق انداختن علائم پیری

اگر به طور مداوم و در بازه های زمانی مشخص از روغن زیتون مالیدنی برای پوستتان استفاده کنید، از خواص بی نظیر آن مثل هیدراته ماندن، شادابی و جوانی پوست بهره مند خواهید شد. این فرآورده به بهبود روند تولید کلاژن در بدن نیز بسیار کمک می کند و با افزایش استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست از مشکلاتی مثل افتادگی و پیری زودرس جلوگیری خواهد کرد.

4. بهبود کیفیت خواب

یکی از خواص روغن زیتون مالیدنی بهبود کیفیت خواب است. اگر شب ها قبل از خواب از این روغن برای ماساژ نواحی مختلف بدنتان استفاده کنید، به کاهش تنش های عضلانی تان کمک خواهد کرد و با کاهش فشار خون و استرس، خوابی آرامش بخش را به خود هدیه خواهید داد.

در واقع بسیاری از ما در طی روز درگیر تنش های مختلفی برای کار، زندگی و مشکلاتمان هستیم که همه این ها منجر به کاهش میزان تولید ملاتونین در بدن خواهد شد. با کاهش ملاتونین نیز در خواب دچار اختلال می شوید که روغن زیتون می تواند این مشکل را برایتان ریشه کن کند.

5. کنترل شوره سر

در ترکیبات روغن زیتون مواد مغذی مختلفی مثل آنتی اکسیدان ها و ویتامین E وجود دارد که هر کدام از آنها به نوعی موجب تسکین پوست سر و جلوگیری از خارش می شوند.

با استفاده از روغن زیتون به صورت مالشی بر روی پوست سر مشکلاتی مثل خشکی نیز برطرف می شود و رطوبت کافی به پوست می رسد که همین موضوع نیز می تواند در کاهش میزان شوره ها تا میزان قابل توجه ای تاثیر بگذارد.

6. بهبود گردش خون

با استفاده از روغن زیتون و ماساژ آن برروی بدن، رگ های زیر پوستتان را نیز ماساژ خواهید داد که همین موضوع روی افزایش گردش خون تاثیر مثبتی می گذارد. با افزایش گردش خون و پمپاژ آن در بدن از مزیت های مختلفی بهره مند می شوید که از جمله آنها می توان به بهبود بافت پوست، اطمینان از عملکرد صحیح اندام های داخلی و رهایی از آلاینده ها اشاره کرد.

7. جلوگیری از افسردگی

زمانی که با استفاده از روغن زیتون استرس هایتان را کاهش دهید، درگیری های فکری تان نیز کمتر می شوند و به مرور افسردگی ها و ناراحتی هایتان از بین می رود. این روغن هورمون های خوشحال کننده تان را ترشح خواهد کرد، به همین دلیل با مشکلاتی مثل افسردگی و ناراحتی کمتر دست و پنجه نرم خواهید کرد.

8. درمان اعتیاد به سیگار

دانشمندان بر اساس تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که درمان اعتیاد به سیگار با استفاده از ماساژ روغن زیتون امکان پذیر است. در واقع کسانی که بین 1 تا 3 ماه به طور مداوم بدنشان را با این فرآورده ماساژ می دهند، تمایل کمتری برای مصرف سیگار دارند.

9. کاهش میزان آفتاب سوختگی

برای اینکه از خواص این روغن برای کاهش میزان آفتاب سوختگی هایتان استفاده کنید، مقدار مساوی و مناسبی از آن را با آب ترکیب کنید. حالا ترکیب را بر روی بدنتان ماساژ دهید.

به دلیل وجود مواد مغذی مختلف در این فرآورده مثل فیتواسترول ها، اسکوالن و … سوزش ناشی از آفتاب سوختگی هایتان کاهش پیدا کرده، آثار برنزه شدن پوستتان کمتر شده و رنگ پوستتان نیز یک دست خواهد شد.

خواص روغن زیتون مالیدنی که باید حتما درباره آن بدانید

با آگاهی از خواص روغن زیتون مالیدنی می توانید این فرآورده را به صورت موضعی مصرف کنید و از فواید و ویژگی های آن روی بدنتان بهره مند شوید.

در این مقاله خواص و ویژگی های مثبت این روغن بررسی شده، این محصول برای اکثر کسانی که دچار مشکلاتی مثل افسردگی و استرس، شوره سر، درد در مفاصل و … هستند، بسیار مفید است. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره فواید ماساژ با روغن زیتون به سراغ مراکز فروش و کارشناسان حرفه ای بازار بروید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط