درمان تایم
درمان تایم

جراحی زیبایی اندام و تنه | انواع روش پیکرتراشی

پیکرتراشی چیست؟

ممکن است در نخستین باری که نام «پیکرتراشی» به گوشتان خورده است، به یاد مجسمه سازی افتاده باشید. نام این روش و هدف این روش نیز نزدیکی بسیار زیادی با جزئیات و ظرافت های مجسمه سازی دارد. پیکرتراشی روشی است که به منظور زیباسازی و فرم دهی به بدن انجام می شود. در این روش چربی های زائد در نواحی مختلف بدن برداشته و خارج می شوند و بدن شخص به زیباتر شدن و تناسب اندام نزدیک می شود.

دکتر علی پرند
فوق تخصص جراحی پلاستیک زیبایی و ترمیمی

فوق تخصص جراحی پلاستیک زیبایی و ترمیمی  با سابقه درخشان در حوزه زیبایی و ترمیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک از دانشگاه علوم پزشکی مشهد
پایان‌نامه فوق‌تخصص حفظ و ارتقا راه‌های هوایی بعد از جراحی زیبایی بینی
بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
ثبت اختراع پایان نامه تخصصی جراحی عمومی در مورد بهبود اسکار ناشی از سوختگی با پماد انالاپریل و پسودوافدرین
دارای دانشنامه پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
فارغ التحصیل سازمان استعدادهای درخشان(سمپاد) کرمان

پیکرتراشی به چه شیوه هایی انجام می شود؟

ابتدا باید گفت این جراحی توسط یک پزشک فوق تخصص جراح پلاستیک انجام میگردد ، پیشرفت علم پزشکی سبب شده است تا شیوه های درمانی گسترده تر و وسیع تر شود و شما با گزینه های متعدد و متنوعی رو به رو باشید. پیکرتراشی نیز از جمله درمان ها و روش هایی به شمار می آید که دارای تنوع قابل توجهی است و به شیوه های گوناگونی انجام می شود. در ادامه به مهم ترین شیوه های پیکرتراشی اشاره خواهیم کرد:

·             پیکرتراشی به شیوه ی لیپوساکشن

در این شیوه برشی کوچک در منطقه ی مورد نظر ایجاد خواهد شد و چربی ها به وسیله کانال و با استفاده از دستگاه مکش از بدن خارج می شوند. چربی های بدن در این روش به وسیله حرارت سوزانده می شوند و به همین دلیل چربی ها قابلیت استفاده ی مجدد را ندارند.

·             پیکرتراشی به شیوه ی لیپوماتیک

در این شیوه، در ناحیه ی مورد نظر سوراخ بسیار کوچکی ایجاد می شود و لوله ای ظریف از طریق همان سوراخ وارد بدن می شود. با ورود این لوله به بدن، چربی ها از حالت جامد به حالت مذاب در می آیند. سپس چربی ها با استفاده از ساکشن از بدن خارج می شوند.

·             پیکرتراشی به شیوه ی لیپوست

این شیوه را می توان شیوه ی به روز شده ی لیپوماتیک دانست. در این شیوه چربی های زیر پوست کاملا یکدست و یکنواخت خواهند شد و همین امر موجب می شود تا هیچ گونه ناهمواری در سطح پوست ایجاد نشود. از این نظر می توان پیکرتراشی به شیوه ی لیپوست را یکی روش های مطمئن در تناسب اندام و لاغری دانست.

·             پیکرتراشی با استفاده از لیزر

در این شیوه چنان که از نامش پیداست، از لیزر استفاده می شود و به کمک گرما، چربی ها جدا می گردد. یکی از نگرانی های افراد این است که ممکن است این روش با حرارت و گرمایی که دارد، سبب شل شدن پوست شود اما بهتر است بدانید که در شیوه ی پیکرتراشی با استفاده از لیزر، پوست به منظور کلاژن سازی، تحریک می شود و همین موضوع سبب جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست خواهد شد. لازم به ذکر است که این شیوه برای افراد با شرایط خاص مانند زنان باردار و مادران شیرده و بیماران سرطانی و … انجام نمی شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط