درمان تایم
درمان تایم

تزریقات در منزل

بسیار از افراد به دلایلی دوست ندارند به مراکز درمانی مراجعه کنند. ممکن است حال بیمار وخیم باشد یا به حضور در محیط بیمارستان و کلینک ها، علاقه ای نداشته باشد. در حوصله افراد مسن نیست که به مراکز درمانی مراجعه کنند و کودکان نیز اغلب از حضور در بیمارستان، می ترسند. در این شرایط بهترین گزینه استفاده از خدمات پزشکی و پرستاری در منزل است.

 امروزه تزریقات در منزل، محبوبیت خاصی پیدا کرده است. از آنجا که آمپول پروژسترون، داروی رایجی است و افراد زیادی به آن نیاز دارند. در ادامه با تزریق آمپول پروژسترون در منزل بیشتر آشنا شویم.

مزایای تزریق در منزل چیست؟

گاهی حوصله رانندگی و ماندن در ترافیک را نداریم. به خصوص وقتی بیمار هستیم، ترجیح می دهیم در خانه بمانیم تا اینکه در صف های شلوغ بیمارستان ها منتظر بمانیم.

درمان در منزل، مزایای زیادی دارد. بدون اینکه از خانه خارج شویم، به بیماری خود رسیدگی می کنیم. در واقع به جای اینکه ما به درمانگاه برویم، درمانگاه را به خانه خود می آوریم.

 در این شرایط بیشتر استراحت می کنیم و التهاب حضور در بیمارستان را نیز نداریم. همچنین از وقتمان نیز بهتر استفاده می کنیم و امنیت خاطر و آرامش بیشتری نیز داریم. وقتی کودکی داریم که از بیمارستان هراس دارد، با استفاده از خدمات پزشکی و درمانی در منزل، از او بهتر مراقبت می کنیم.

عده ای از افراد نیز می ترسند در محیط بیمارستان به ویروسی مبتلا شوند و بیمار بمانند، تجربه تلخ کرونا از این دست است. تزریق در منزل و درمان در منزل، ما را در فضای ایمن تری نگه می دارد.

نکاتی برای تزریق ایمن تر

با مزایای تزریقات در منزل، آشنا شدیم. توجه داشته باشید برخی داروها حتما باید در بیمارستان تزریق شوند و پس از آن بیمار تحت نظر دکتر باشد.

 انجام تزریق در منزل، حساسیت خاصی دارد. می دانیم محیط منزل، مانند بیمارستان استریلیزه نیست. پس باید به بهداشت و رعایت آن توجه بیشتری کنیم و تزریق ایمن تری انجام دهیم. در زیر برخی از این نکات آورده می شود.

پرستار و بیمار هر دو دقت داشته باشند که از سوزن استریل استفاده کنند.

پیش از انجام تزریق ضروری است که پرستار دست های خود را ضدعفونی کند.

حتما تاریخ انقضای دارو را چک شود تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنیم.

مختصری از نوع بیماری و حساسیت های بیماربرای پرستار شرح داده شود.

پرستار ترجیحا از دستکش یکبار مصرف استفاده کند.

پس از انجام تزریق، سرنگ و دستکش در پلاستیک زباله مجزایی قرار گیرد و فوری بسته شود.

آرامش محیط حفظ شود و اطراف بیمار شلوغ نباشد تا پرستار با دقت و تمرکز بهتری وظیفه خود را انجام دهد.

یکی از داروهای رایجی که در منزل می تواند تزریق شود، آمپول پروژسترون است. در بخش های بعدی اطلاعات بیشتری درباره آن کسب می کنیم.

پروژسترون چیست؟

پروژسترون یک هورمون مهم است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود. این هورمون در بدن بانوان، بیشتر از مردان است. هورمون پروژسترون، در بدن زنان توسط تخمدان ها تولید می شود. این هورمون بر خلق و خو و حال روحی افراد، تاثیر زیادی دارد.

هورمون پروژسترون در بدن وظایف متعدی بر عهده دارد. چرخه قاعدگی را تنظیم می کند، به رشد سینه ها و سلامت استخوان ها کمک می کند و همچنین متابولیسم را تنظیم می کند.

نقش هورمون پروژسترون در باروری زنان بسیار مهم است، این هورمون دیواره های رحم را محکم می کند و به لانه‌گزینی جنین نیز کمک می کند. به همین دلیل این هورمون را با عنوان هورمون بارداری نیز می شناسند. در هنگام بارداری سطح پروژسترون بالا می رود تا وظایف بیشتری در رحم به عهده بگیرد.

به طور کلی این هورمون باروری و قاعدگی را تنظیم می کنند. سطح هورمون پروژسترون متغیر است و گاهی در بدن بانوان کاهش می یابد؛ در نتیجه برخی عملکردها در بدن دچار اختلال می شود. در این شرایط به تزریق آمپول پروژسترون نیاز است.

آمپول پروژسترون چیست؟

آمپول پروژسترون داروی مهم و ضروری برای افزایش سطح پروژسترون بدن است. این داروی تجویزی، اختلالات ناشی از کمبود پروژسترون در بدن را درمان می کند و تعادل هورمون را به بدن برمی گرداند. این آمپول را باید تنها با نظر و نسخه پزشک تهیه و تزریق کرد.

آمپول پروژسترون حاوی هورمون پروژسترون است و به صورت عضلانی تزریق می شود.

این آمپول را باید از دسترس کودکان دور نگه داشت، همچنین برای آنکه این دارو سالم بماند، باید آن را در دمای طبیعی اتاق و محیط خشک نگه داشت.

موارد رایج تجویز آمپول پروژسترون

یکی از موارد رایجی که هورمون پروژسترون تزریق می شود برای درمان عقب افتادگی قاعدگی است. با تزریق هورمون پروژسترون مشکل قاعدگی حل می شود و معمولا بیمار پس از 10 روز پریود می شود.

یکی از موارد رایج دیگر استفاده از این آمپول، برای درمان خونریزی رحم است. وقتی هورمون ها نامنظم باشند، ممکن است، دوره پریود طولانی تر از حد معمول شود. آمپول پروژسترون این بیماری را درمان می کند.

دوز مصرفی این آمپول توسط پزشک تعیین می گردد و هرگز نباید بیش از دوز تعیین شده تزریق کرد.

نکات مهم قبل از تزریق آمپول پروژسترون

  • اگر حساسیت خاصی دارید حتما پزشک یا پرستار را در جریان بگذارید.
  • پس از تزریق آمپول پروژسترون ممکن است سطح هوشیاری پایین بیایید و به خواب آلودگی دچار شوید، پس رانندگی نکنید و کارهایی که به هوشیاری نیاز دارند را انجام ندهید.
  • در زمان مصرف دارو از نوشیدن الکل و مصرف دخانیات پیشگیری کنید.
  • درصورتی که به دیابت مبتلا هستید یا کلسترول بالایی دارید، پیش از تزریق دارو پزشک را مطلع کنید.
  • هنگام بارداری یا شیردهی با پزشک مشورت کنید و تحت نظر او دارو را تزریق نمایید.
  • اگر داروی دیگری مصرف می کنید به خصوصی داروهایی که بر آنزیم کبدی اثر دارند، با پزشک مشورت کنید تا تداخل دارویی پیش نیاید.
  • پس از 65 سالگی در استفاده از این دارو باید محتاط بود.
  • اگر پیش از این با لختگی خون مواجه شدید، حتما پزشک یا پرستار را در جریان بگذارید.
  • از سلامت دارو مطمئن شوید، دارو تغییر رنگ نداشته باشد و کدر نباشد.

درصورت فراموشی مصرف یک دوز آمپول پروژسترون، چه کار کنم؟

گر تزریق آمپول پروژسترون را فراموش کردید، به محض یادآوری، آمپول را تزریق نمایید. در مواردی که نوبت بعدی تزریق فرا رسیده است، یا موعد آن نزدیک است. از مصرف دو برابری آمپول پروژسترون، به شدت خودداری کنید.

تزریق آمپول پروژسترون در منزل

از آنجا که آمپول پروژسترون به صورت عضلانی تزریق می شود و نیاز به مراقبت خاص پزشکی بعد از استفاده، ندارد. می توانید از خدمات پزشکی و پرستاری در منزل استفاده کنید و در محیط امن و آرامی، تزریق را انجام دهید. برای آشنایی با کاربردهای آمپول پروژسترون مقاله سایت آنست درمان را مطالعه کنید.

 با مزایای درمان در خانه، پیش از این آشنا شدیم. با این امکان، نیاز به جا به جایی نخواهید داشت و به بیماری های عفونی که در محیط بیمارستان یا درمانگاه امکان انتقال دارند، دچار نمی شوید.

برای  استفاده از خدمات درمانی در منزل حتما از کارشناسان مجرب و کارآزموده استفاده کنید و از مرجع قابل اعتمادی یاری بگیرید.

 شما می توانید برای انجام تزریقات در منزل، از خدمات فوق العاده آنست درمان، استفاده کنید و درمان لبریز از آرامشی را تجربه کنید‌.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط