درمان تایم
درمان تایم
تاثیر عفونت های قارچی در قدرت باروری خانم ها

تاثیر عفونت های قارچی در قدرت باروری خانم ها

تاثیر عفونت های قارچی در قدرت باروری خانم ها , عفونت های قارچی چه تاثیراتی می تواند بر قدرت باروری خانم ها داشته باشند؟ : خانم های جوان عزیزی که علاقه مند می باشند که مادر شدن را تجربه کنند و از فرزندی سالم برخوردار شوند ،باید توجه داشته باشند که در صورتی که برخی از عفونت ها در بدن این خانم ها وجود داشته باشد امکان دارد که آن ها را برای بچه دار شدن دچار مشکل کند.در حال حاضر عفونت های قارچی یک مسئله ی بسیار مهمی می باشد که سلامتی بسیاری از خانم های جوان را به خطر انداخته و مشکلات زیادی را برای این افراد فراهم کرده است.در صورتی که علاقه ند می باشید که بدانید عفونت های قارچی چگونه می توانند بر قدرت باروری زنان تاثیرگذار باشند ما را در ادامه این نوشته همراهی کنید تا همه اطلاعات مربوط به عفونت های قارچی و تاثیر آن ها را بر قدرت باروری خانم ها را برای شما شرح دهیم.

تاثیر عفونت های قارچی در قدرت باروری خانم ها
تاثیر عفونت های قارچی در قدرت باروری خانم ها

عفونت های قارچی !

در مرحله اول باید به این نکته اشاره کنیم که نام دیگر عفونت های قارچی کاندیدا و یا برفک می باشد که دارای تاثیرات زیادی بر روی سلامت انسان ها به خصوص خانم ها می باشد.عفونت های قارچی به نام با کاندیدا آلبیکنس ،یک نوع قارچ می باشد که اغلب در نواحی از بدن که شامل چین های پوستی می باشد ،مانند زبان و مهبل (واژن) خانم ها دیده می شود .در واقع این قارچ قادر است که بیشتر نقاط بدن افراد چاق و انسان هایی را دچار اضافه وزن می باشند را تحت تاثیر قرار داده و دچار مشکل کند.

مراجعه به پزشک متخصص خوب : متخصص زنان تهران

تشکیل عفونت های قارچی در بدن خانم های جوان دارای چه علائمی می باشد؟

باید بگوییم که تقریبا ً نیمی از خانم هایی که دچار عفونت های قارچی می باشند با تشکیل فلور نرمال در بدن خود روبه رو می گردند .در صورتی که این نشانه به وقع تشخیص داده نشود،قادر می باشد که بر روی قدرت باروری این افراد تاثیر بگذارد.به غیر از علامت ذکر شده ،تعدادی نشانه های دیگری هم در بدن خانم هایی که دچار عفونت های قارچی می باشند ،مشاهده می شود که این علامت ها می توانند بیمار و پزشک را از وجود این بیماری آگاه کنند.تعدادی از این نشانه ها در زیر ذکر شده است:

  • حس کردن سوزش در زمان دفع ادرار
  • ترشح مایع غلیظ و سفید رنگ از واژن خانم ها
  • متساعد شدن بویی مانند بوی تخمیر از دستگاه تناسلی خانم ها
  • داشتن خارش شدید یا خفیف اطراف ناحیه واژن خانم ها
  • احساس سوزش پس از نزدیکی در بدن خانم ها
  • تورم ،سوزش ،قرمزی و شکاف در ناحیه فرج خانم ها

تاثیر عفونت های قارچی بر قدرت باروری خانم ها

در اینجا باید بگوییم که در صورتی که خانمی دچار عفونت های قارچی باشد ،این مسئله مقداری نگران کننده است مخصوصا ً زمانی که این خانم جوان قصد بارداری و بچه دار شدن داشته باشد.متاسفانه در علم پزشکی شواهد زیادی وجود دارد که ثابت می کند که اگر خانمی دچار عفونت های قارچی باشد ،این مسئله می تواند او را برای مادر شدن دچار مشکلات زیادی بکند و شاید مادر شدن را برای او تبدیل به یک رویا نماید.در صورتی که خانم های جوان دچار عفونت های قارچی می باشند ،باید توجه داشته باشند که این بیماری می تواند تاثیرات مستقیمی بر روی قدرت باروری آن ها داشته باشد.اما عفونت های قارچی نمی تواند بر روی رابطه جنسی فرد تاثیرگذار باشد تنها فرد را در هنگام برقراری رابطه جنسی با حس ناراحت کننده ای مواجه خواهد کرد.

در حقیقت چون در زمان داشتن رابطه جنسی فرد دچار خارش و سوزش می باشد ،بنابراین آرامش فرد به هم خورده و تمرکز لازم را برای لذت بردن از رابطه جنسی نخواهد داشت.و در ضمن خانم های جوانی که قصد باردار شدن دارند باید توجه داشته باشند که در صورتی که در بدن خانم ها عفونت های قارچی وجود داشته باشد این مسئله می تواند بر روی تعادل PH آن ها تاثیرگذار بوده و در پی این مسئله نیز رسیدن اسپرم به رحم دچار مشکل شود و در نهایت احتمال بارداری را تا میزان زیادی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید : دلایل پزشکی ناباروری زنان

با چه روش هایی می توان عفونت های قارچی در خانم ها را درمان نمود؟

در صورتی که خانم های جوان که قصد باردار شدن دارند با خواندن این مقاله مقداری دچار ترس و نگرانی شده باشند ،در این اینجا باید بگوییم که زیاد جای نگرانی وجود ندارد زیرا می توان این بیماری را به راحتی با مصرف کرم های دارویی درمان نمود.ولی در صورتی که یک فرد حتی با مصرف کرم ضد قارچ هم باردار نگردد ،باید حتما به یک دکتر متخصص زنان و زایمان مراجعه نماید .پزشک در این شرایط امکان دارد یکی از داروهای خوراکی زیر را برای این خانم تجویز نماید که این داروها عبارت اند از فلوکونازول و ایتراکونازول.استفاده از این داروها موجب کنترل رشد قارچ ها در بدن بیماری شده و می تواند با عفونت های موجود در دستگاه تناسلی زنان درطول یک هفته مقابله نماید.

با چه روشی خانم های جوان می توانند از بروز عفونت های قارچی پیشگیری نمایند؟

خانم های جوان با روش های ساده ی زیادی می توانند از بروز عفونت های قارچی در نقاط مختلف بدن خود جلوگیری کنند که این روش ها در زیر ذکر شده است :

  1. خانم های جوانی که در حال برنامه ریزی برای باردار شدن می باشند باید سعی کنند که هرگز از لباس های زیر پلاستیکی استفاده ننمایند،چون این لباس ها سبب می شوند که رطوبت در لباس بماند .لذا باید همواره تلاش کنند که از لباس های زیر با جنس پنبه و نخ استفاده کنند تا هوا بتواند آسانتر از آن ها عبور کند.
  2. خانم ها باید لباس زیر و زیر پوش های تنگ نپوشند،چون چسبیدن کامل این لباس ها به بدن موجب می شود که محیط برای رشد انواع قارچ ها مساعد گردد.
  3. خانم ها باید توجه داشته باشند که هنگام استحمام کردن از مصرف ژل و صابون های معطر خود داری کنند ،به ویژه در صورتی که اگر زیاد دچار عفونت های قارچی می شوند ، باید این نکته را به خاطر داشته باشند که مصرف این مواد موجب می شود که سطح PH واژن تغییر پیدا کرده و احتمال ابتلای فرد را به عفونت های قارچی تا میزان زیادی بالا می برد.
  4. باید دقت شود که در صورتی که همسر فرد دچار عفونت های قارچی می باشد ،فرد نباید با او رابطه جنسی برقرار کند ،چون بیشترقارچ ها از راه تماس با فرد دیگری منتقل می شوند لذا باید بگوییم که در چنین شرایطی باید فرد خواسته های نفسانی خود را مهار نماید.
  5. خانم های جوانی که در معرض ابتلا به عفونت های قارچی هستند باید توجه داشته باشند که حتما تحت نظر پزشک متخصص زنان و زایمان از آنتی بیوتیک ها استفاده نمایند.
  6. افرادی که دچار عفونت های قارچی می باشند ،برای اینکه سریعتر بهبود پیدا کنند باید سعی کنند که از یک رژیم غذایی سالم استفاده کرده و مصرف مواد قندی را کاهش دهند.
  7. خانم هایی که دچار عفونت های قارچی می باشند باید از قرص های ضد بارداری استفاده ننمایند.
  8. خانم های جوان عزیز که دارای تجربه زیادی نمی باشند باید توجه داشته باشند که مصرف بیشتر ماست پروبیوتیک و برخی از مواد غذایی می تواند در درمان عفونت های قارچی موثر بوده و مدت زمان مورد نیاز برای درمان این بیماری را کاهش دهند.
  9. افرادی که دچار بیماری عفونت های قارچی می باشند با توجه داشته باشند که تازمانی که بهبود پیدا کنند نباید به استخر های عمومی مراجعه کنند.
  10. به غیر از مواردی که ذکر شد افرادی که دچار عفونت های قارچی می باشند باید از برقراری رابطه جنسی دهانی نیز خود داری کنند.

خانم هایی که دچار بیماری عفونت های قارچی می باشند نخست باید به یک دکتر متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند و سعی کنند تا نظر او را در مورد استفاده از مکمل های سیر جویا شوند زیرا سیر می تواند سیستم ایمنی بدن خانم های جوان را تقویت نموده و بدن آنها را در مقابل ابتلا به بیماری های عفونت های قارچی محافظت نماید.و به این ترتیب از باروری زنان نیز حمایت نماید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط