درمان تایم
درمان تایم

تاثیر سیگار بر قدرت باروری زوجین

تاثیر سیگار بر قدرت باروری زوجین , سیگار کشیدن چه تاثیری می تواند بر روی قدرت باروری زوجین داشته باشد؟ : در صورتی که شا هم به عنوان یک زوج جوان تا به اکنون در مورد باروری و بچه دار شدن دچار مشکل شده باشید و یا مرد خانه دراز لحاظ تعداد اسپرم های تولید شده در بدن خود دچار مشکل باشد ؟می توان به این نتیجه رسید که شاید شما هم به عنوان یک زوج جوانی که قصد بارداری و بچه دار شدن دارید ،توجهی به هشدار های پزشکان متخصص زنان و زایمان در مورد دود و دم و ضرات استعمال دخانیات نداشته اید.و بی تفاوت از کنار این هشدار ها رد شده اید.

تاثیر سیگار بر قدرت باروری زوجین

بیشتر مردم تصور می کنند که قدرت باروری زوجین بستگی به سیگار کشیدن ان ها به هیچ وجه ندارد ،ولی ما در اینجا باید بگوییم که این مسئله درست بوده و سیگار کشیدن زوجین دارای تاثیرات زیادی بر روی باروری ان ها می باشد.از انجایی که سلامتی جسمی انسان ،به خصوص زنان و مردان جوان ،دارای رابطه مستقیم با مصرف دخانیات می باشد.به خاطر همین موضوع هم اکنون درک کامل این مسئله و تغییر ذهنیت شما بهترین کار جهت حل مشکل استعمال دخانیات می باشد.زوج های جوان عزیز باید توجه داشته باشند که تنها اثرات مصرف دخانیات و مواد مخدر ،هشدارهای قانونی نبوده و مصرف آنها می تواند یکی از اصلی ترین دلایل دچار شدن زوجین به مشکلات ناباروری باشد.ما در ادامه ای مقاله سعی کرده ایم تا رابطه بین سیگار کشیدن و بروز مشکلات ناباروری را برای شما توضیح دهیم زیرا درادامه سعی کرده ایم که مضرات استعمال دخانیات را نیز شرح دهیم.

زوج های جوان عزیزی که در حال برنامه ریزی برای بارداری و بچه دار شدن می باشند ،نخست باید توجه داشته باشند که سیگار کشیدن فقط یک عادت غلط اجتماعی نمی باشد ؛بلکه در واقع یک عادت هشدار دهنده و ترسناک می باشد.و به خاطر همین مسئله هم می باشد که مضرات این ماده حتی بر روی خود بسته های سیگار نیز نوشته می شوند.ولی در صورتی که شما یک فردی سیگاری هستید باز هم می توانید با اگاهی از مضرات این ماده ،به سیگار کشیدن خود ادامه دهید.

سیگار کشیدن دارای مضرات زیر برای بدن ما انسان ها است:

  1. در صورتی که خانمی استعمال دخانیات داشته باشد ، این کار می تواند موجب از دست دادن آندومتر و یا عدم پذیرش جنین به وسیله دیواره رحم این خانم شود ،که این مسئله به نوبه ی خود می تواند باعث بروز مشکلات زیادی در روند باردار شدن این خانم گردد.
  2. و در ضمن خانم های جوانی که قصد باردار شدن دارند باید توجه داشته باشند که سیگار کشیدن خانم ها می تواند یک تهدیدی جدی برای عمل تخمک گذاری در بدن آن ها به شمار آمده و همین طور موجب آسیب به رحم و از بین رفتن بافت های رحمی در بدن یک خانم گردد.
  3. و همین طور در خانم های که سیگاری می باشند ،حاملگی های خارج از رحمی بیشتر از سایر خانم ها شایع می باشد ،زیرا در این افراد ایمپلنت جنین در جایی به غیر از دیواره ی رحم رخ می دهد.و به خاطر همین مسائل هم می باشد که اغلب پزشکان متخصص زنان و زایمان به بیماران خود توصیه می کنند که برای سلامتی خود و فرزند آینده ی خود و همین طور از بین بردن همه مشکلات در خانم ها ،باید سیگار را کنار بگذارند.
  4. یکی از دیگر مضرات سیگار کشیدن مادران جوان این می باشد که ،سیگار کشیدن سلول های سوماتیک را در بدن این افراد که به رشد جنین کمک می کنند ،را از بین می برد و مشکلات زیادی را برای جنین ایجاد می کند.
  5. در ضمن استفاده از دخانیات به وسیله مادران جوان موجب از بین رفتن اثر پروتامین در بدن این مادران خواهد شد که پروتئینی سالم می باشد و اثری که این پروتئین در لقاح دارد بسیار زیاد می باشد.

سیگار کشیدن توسط آقایان جوان نیز دارای نگرانی هاو مضرات زیادی برای این افراد می باشد که در زیر ما آن ها را ذکر کرده ایم :

  1. سیگار کشیدن موجب می شود که تعداد اسپرم های تولید شده توسط بدن این افراد کم شده و در ضمن بیضه های این افراد هم بیش از اندازه کوچکتر می گردد.
  2. این افراد دچار ناتوانی جنسی شده و همین طور مشکلاتی در انجام نعوظ کامل این افراد به وجود می آید.
  3. افراد سیگاری به طور کامل قدرت باروری خود را از دست می دهند.
  4. نگرانی دیگری که وجود دارد ،کم شدن غلظت سلول های اسپرمی ،کم شدن تحرک اسپرم ها و در ضمن از دست دادن توانایی آن ها در عمل لقاح با تخمک می باشد.

مصرف دخانیات دارای چه اثری بر قدرت باروری می باشد؟

در زمینه باید بگوییم که بر اساس تحقیقات و مطالعات صورت گرفته در این مورد ،محققان به این نتیجه دست یافته اند که مضرات ایجاد شده از مصرف سیگار و دخانیات در بدن خانم ها و آقایان جوان ،به هیچ وجه جای تعجب ندارد !زیرا این گونه افراد با هر نفسی که دود را به داخل بدن خود هدایت می کنند خطر ابتلا به سرطان و شکلات بهداشتی هسته ای را در بدن خود بالا برده و به همان میزان ،برنامه های خود را جهت برخورداری از یک فرزند سالم به مخاطره می اندازند.لذا همه زوج های جوانی که در حال برنامه ریزی برای بچه دار شدن می باشند ،باید توجه داشته باشند که متاسفانه سیگار کشیدن موجب به وجود آمدن مشکلاتی در باروری زنان و همین طور ضعف جنسی در بدن آقایان جوان می گردد .تعدادی از مشکلات به وجود آمده از مصرف دخانیات در بدن آقایان و خانم ها در زیر ذکر شده که عبارت می باشند از:

  • گفتنی است که مطالعات محققان نشان می دهد که مصرف دخانیات دارای تاثیرات بسیار زیادی در تغییرات توبول و دهانه رحم خانم ها داشته و می تواند مضرات غیر قابل برگشتی را به گامت زنان سیگاری وارد سازد.
  • باید گفت که از مهمترین اثرات ناشی از استعمال دخانیات به وسیله خانم های جوان ،تاثیر بسیار منفی آن بر قدرت باروری و ایجاد وضعیتی مانند حاملگی خارج از رحمی در بدن خانم های جوان سیگاری است.
  • محققان بر اساس مطالعات و تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده اند اعلام نموده اند که مصرف دخانیات به عنوان مهمترین و دشوارترین فاکتور تاثیرگذار بر قدرت باروری و توانایی باردار شدن زوجین به شمار می رود.
  • خانم های جوانی که تصمیم به بارداری و بچه دار شدن دارند ،باید توجه داشته باشند که استعمال دخانیات شانس سقط جنین را به طور مکرر در بدن همه ی خانم ها می تواند بالا ببرد.
  • در ضمن در صورتی که خانم های جوان استعمال دخانیات داشته باشند ؛این مسئله می تواند فاجعه های جبران ناپذیری را در بدن این افراد ایجاد کند که از جمله ی ان ها می توان به یائسگی زودرس در بدن زنان سیگاری اشاره داشت که کاهش زودرس تعداد تخمک ها و پیری تخمدان ها را در سنین جوانی و پایین در پی خواهد داشت.
  • لازم است که اشاره داشته باشیم که یکی ازمضراتی که سیگار کشیدن طولانی مدت به وسیله خانم ها می تواند در پی داشته باشد این می باشد که مشکلات اساسی در لوله های فالوپ این افراد افزایش پیدا کرده و همین طور موجب ایجاد سرطان در اندام های باروری آن ها می شود.در حقیقت در صورتی که زنان جوان به مدت طولانی سیگار مصرف کنند این کار می تواند به تخمک تولید شده در بدن این گونه خانم ها صدمه وارد کرده و از رشد طبیعی آنها جلوگیری کند.
  • به غیر از مواردی که در بالا اشاره شد ،مصرف دخانیات به وسیله خانم ها می تواند دارای تاثیرات منفی زیادی بر روی ،سلامت تخمک ها ،جنین تشکیل شده ،بافت رحم زنان و عمل لانه گزینی سالم جنین در بدن خانم ها داشته باشد.
  • استعمال دخانیات به وسیله آقایان نیز می تواند دارای تاثیرات منفی زیادی بر روی بدن افراد از جمله کاهش تعداد اسپرم های تولید در بدن آن ها ،ساختار غیر طبیعی اعضای تولید مثلی و از بین رفتن تحرک اسپرم ها باشد .که همه این موارد می توانند دست به دست هم داده و مانع از ایز این شوند که اسپرم های تولیدی بتواند تخمک را بارورسازد.و در نهایت از حاملگی جلوگیری خواهند کرد.

و نتیجه گیری نهایی :

همه زوج های جوانی که در حال برنامه ریزی برای بارداری و بچه دار شدن می باشند باید توجه داشته باشند که افرادی که استعمال دخانیات و به خصوص سیگار دارند در واقع به زندگی خود و همین طور سلامتی خود توجهی نداشته و ارزش نمی گذارند .در حقیقت باید گفت که افراد سیگاری نه برای سلاتی خود و نه برای سلامتی دیگر افراد اطراف خود هیچ توجهی ندارند .افراد سیگاری باید حتما پیش از اینکه صاحب فرزند شوند ،سعی کنند که سیگار کشیدن را کنار بگذارند تا سلامتی خود و هم همسر و فرزند آینده خود را به خطر نیندازند ،این افراد با ترک سیگار هم می توانند در هزینه های زندگی خود صرفه جویی کنند و هم می توانند با ترک سیگاری قدرت باروری خود را افزایش دهند.در ضمن افراد سیگاری در صورتی که این عادت بد را کنار بگذارند می توانند سلامت ریه ها خود و افراد خانواده خود را هم تضمین نموده و بدون اینکه خود و همسر خود را دچار مشکلات زیادی کنند ،از فرزندی سالم برخوردار شوند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط