درمان تایم
درمان تایم
بهترین مدل های چسب ضد درد

بهترین مدل های چسب ضد درد

چسب ضد درد یک وسیله طبی مدرن است که به عنوان بکی از رایج ترین تسکین دهنده ها برای دردهای حاد و مزمن به کار برده می شود. این محصول دارای انواع مختلفی می باشد و با توجه به کیفیت و کاربردشان مدل های آنها نیز متفاوت است.

ما در این مقاله از درمان تایم به بررسی و معرفی بهترین مدل های چسب ضد درد می پردازیم تا چنانچه قصد خرید و تهیه این محصول را دارید، بتوانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. ابتدا برای شناخت و آگاهی شما عزیزان می پردازیم به توضیحاتی در مورد انواع چسب ضد درد و کاربرد آن و نکاتی را در این مورد شرح خواهیم داد. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

چسب ضد درد چیست؟

در مواقعی که به دلایلی از جمله بیماری ها و مشکلات گوارشی، سوزش و زخم معده، حساسیت و آلرژی به قرص و شربت های مسکن و ضد درد و موارد دیگر فرد قادر به تحمل داروهای خوراکی نیست، برای کاهش و درمان درد می توان از چسب های ضد درد استفاده نمود.

چسب ضد درد چیست؟

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب ضد درد موجود در بازار

این چسب با قرار گرفتن در ناحیه درد باعث شل شدن عضلات و تسکین درد می شود. از آنجایی که مواد موثره چسب ضد درد از طریق پوست به سرعت وارد خون شده و جذب بدن می گردد. بنابراین یکی از مناسب ترین گزینه ها برای کاهش و تسکین سریع دردهای عضلانی و مفصلی چسب ضد درد می باشد.

کاربردهای چسب ضد درد شامل موارد زیر هستند:

  • تسکین دردهای موضعی مثل کشیدگی یا گرفتگی عضلات
  • بی حسی موضعی، دردهای ناشی از آسیب های عصبی بعد از زونا
  • دردهای مزمن ( دردهای غیر قابل تحمل بیماران سرطانی و …..)

چسب های ضد درد دارای مواد و ترکیبات مختلفی هستند که با توجه به نوع درد و بیماری و تجویز پزشک باید مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین باید در نحوه استفاده از چسب ضد درد به دوزهای مختلف آن دقت نموده و باید توسط پزشک مطابق دستور پزشک که در زیر آمده از آن استفاده نمود:

برای رگ به رگ شدن عضلات و کشیدگی ها، چسب های ضد درد حاوی دیکلوفناک و NSAID  با مقدار 1.3 درصد ( در گروه داروهای ایبوپروفن و آسپرین ) به کار برده می شوند، و میزان مصرف آنها روزی دو مرتبه است.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب ضد درد موجود در بازار

چسب های حاوی لیدوکایین با مقدار 5 درصد، با نام تجاری Lidodem می باشد که هر 12 ساعت بر روی ناحیه دردناک استفاده می شود. این چسب برای افرادی که از دردهای زونا رنج می برند در کمتر از 4 ساعت تاثیر گذار است.

چسب ضد درد حاوی فنتانوییل یا فنتالین که برای دردهای مزمن و حاد به کار برده می شود. بنابراین افرادی که از دردهای های مزمن و شدید رنج می برند، بیماران سرطانی استفاده از این چسب هر 72 ساعت یک بار عوارض جانبی مانند درد، تهوع و استفراغ را در آنها کاهش می دهد. لازم به ذکر است در مراحل اولیه استفاده از این چسب بهتر است ابتدا از دوز کم شروع و به تدریج تعداد مصرف آن افزایش یابد.

انواع چسب ضد درد

چسب های ضد درد حاوی مواد ضد التهابی غیر استروییدی ( دیکلو فناک اپولامین )، بی حس کننده ( لیدو کایین ) و مسکن قوی ( فنتالین ) می باشند. در صورت استفاده صحیح از آن به مقدار چشمگیری درد را تسکین داده و بهبود درمان کمک می کند.

به طور کلی اغلب چسب های رایج در بازار جهت درمان کمردرد، زانودرد و دردهای عصبی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین چسب های ضد درد بسته به اینکه برای چه ناحیه ای بدن مورد استفاده قرار می گیرند نیز، دارای مدل های مختلف هستند. سه نوع رایج و متداول چسب های ضد درد عبارتند از:

  • چسب زانو

این چسب به کاهش تورم و بهبود گردش خون در ناحیه آسیب دیده زانو کمک کرده و درد زانو را تسکین می دهد.

چسب زانو

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب ضد درد موجود در بازار

  • چسب کمر

این چسب دارای ترکیبات و مواد موثره بوده که مستقیما جذب خون شده و عضلات و مفاصل دردناک زیر پوست را تسکین می بخشد. چسب ضد درد کمر دارای ورقه ای صاف و چسبناک می باشد که باید برای چسباندن آن پوست ناحیه کمر را به خوبی تمیز و خشک نمود.

چسب کمر

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب ضد درد موجود در بازار

  • چسب قاعدگی

چسب ضد درد قاعدگی برای رفع دل درد و کمر درد خانم ها در دوران قاعدگی استفاده می شود. این چسب حاوی مقادیر آهن، کربن فعال و مواد موثره جهت ایجاد گرما می باشد که برای استفاده در پایین ناف و زیر شکم چسبانده می شود.

نحوه استفاده و نگهداری از چسب ضد درد

  • چسب را  با توجه به تجویز و دوز تعیین شده توسط پزشک استفاده نمایبد
  • هرگز از چند چسب همزمان و بدون مجوز پزشک استفاده نکنید.
  • دست ها باید برای زدن چسب کاملا تمیز بوده و از زدن چسب نزدیک نواحی حساس بدن مانند چشم و دهان پرهیز نمایید.
  • از چسباندن چسب بر روی پوست خراشیده یا آسیب دیده خودداری کنید ( غیر از موارد استثنایی و با تجویز پزشک )
  • چسب را در محل خشک و دمای معمولی اتاق و دور از دسترس کودکان و حیوانات نگه دارید.
  • بعد از استفاده چسب را از قسمت چسبناک تا نموده و دور بیاندازید.

موارد منع مصرف چسب ضد درد

  • در صورت مصرف مکمل و یا داروی خاص
  • در صورت بارداری و یا قصد بارداری و شیردهی
  • هر گونه بیماری ریوی و یا آسم
  • برای استفاده از چسب ضد درد فنتالین ( اعتیاد آور ) در صورت افسردگی یا سایر بیماری های روانی به پزشک اطلاع دهید.
  • هنگام خرید چسب در مورد مزایا و معایب چسب از پزشک داروخانه سوال کنید.

توجه کنید که تمام موارد ذکر شده باید در صورت قبل از هر اقدامی برای استفاده از چسب با پزشک مربوطه مشورت نموده و در صورت تجویز استفاده شود.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب ضد درد موجود در بازار

عوارض جانبی چسب ضد درد

در صورتی که می خواهید از هر نوع چسب ضد درد برای تسکین و کاهش درد در هر ناحیه استفاده کتید، بهترین کار مشورت با پزشک مربوطه می باشد. زیرا برخی از افراد بنا به دلایلی به نوع خاصی از چسب واکنش و حساسیت نشان می دهند، که می تواند برایشان مشکل ساز و خطر آفرین باشد. به طوری که می توان این عوارض در موارد زیر شرح داد:

در برخی افراد با حساسیت های پوستی با استفاده از چسب علایمی چون قرمزی، تاول و یا سوزش را تجربه می کنند.

استفاده از چسب های غیر استروییدی خطرات ایجاد حمله قلبی، سکته مغزی و خونریزی معده و مشکلات گوارشی را برای افراد دچار تنگی نفس، ضعف، زردی پوست یا چشم، استفراغ خونی شدید و غیره را به همراه دارد.

استفاده از چسب های لیدوکایین در برخی افراد باعث واکنش های آلرژیک مانند کهیر، بثورات پوستی، خارش، مشکلات تنفسی، تورم  و گرفتگی صدا، تهوع، سرگیجه یا غش، تنفس سریع و سایر مشکلات تنفسی و پوستی می شود.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب ضد درد موجود در بازار

همچنین استفاده بیش از حد از چسب ضد درد لیدوکایین موجب از بین رفتن هوشیاری، لرزش، تشنج، ربان قلب آهسته، احساس سبکی سر، زنگ زدن گوش، عصبانیت و غیره می گردد.

تغییر ضربان قلب، بی قراری، توهم، تب، تعریق، گیجی، سفتی یا پرش شدید ماهیچه ها، تشنج، کهیر و سایر مشکلات تنفسی و بلع در برخی افراد به دلیل استفاده از چسب های ضد درد فنتالین می باشد.

استفاده بیش از حد از چسب ضد درد فنتالین نیز موجب دشواری تنفس، خواب آلودگی شدید، مشکل تکلم، از دست دادن هوشیاری، مشکلات بینایی مثل کوچک شدن قرنیه می شود.

با مشاهده هر یک از این علایم با استفاده از چسب های ضد درد بلافاصله به اورژانس مراجعه و یا به پزشک مربوطه اطلاع دهید.

معرفی بهترین مدل های چسب ضد درد

یکی از فروشگاه های معتبر برای خرید اینترنتی چسب های ضد درد با کیفیت و قیمت مناسب سایت دیجی کالاست. این فروشگاه از آنلاین شاپ های قدیمی در ایران می باشد که محصولات خویش را با پایبندی به سه اصل پرداخت در محل، ضمانت بازگشت کالا و تضمین در کیفیت و اصالت کالا در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان قرار می دهد.

در این راستا بهترین تجهیزات و محصولات پزشکی و سلامت و بهداشتی از جمله انواع چسب ضد درد با کیفیت و قیمت مناسب از برندهای معتبر داخلی و خارجی توسط این سایت ارایه و عرضه می شود.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب ضد درد موجود در بازار

بنابراین شما می توانید جهت آشنایی و انتخاب این محصول به صورت اینترنتی به سایت دیجی کالا که از بهترین نمایندگی های فروش در این زمینه است مراجعه نموده و نسبت به تهیه و خرید آن اقدام کنید.

ما در ادامه به چند نمونه از بهترین مدل های چسب ضد درد اشاره می کنیم.

چسب ضد درد کرت پلاست مدل Yaki بسته 10 عددی

این محصول یک چسب عالی برای دردهای موضعی ست. این چسب محصول کشور ترکیه که با مواد گیاهی تولید شده و ارایه می شود. برای دردهای موضعی، التهاب مفاصل، روماتیسم مفاصل و دردهای ناحیه ستون فقرات استفاده از این چسب مناسب می باشد.

این محصول همچنین دردهای مفصلی و ماهیچه ای را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. ابعاد این محصول در اندازه 18*13 سانتی متر می باشد و به شکل مستطیلی است.

چسب ضد درد کرت پلاست مدل Yaki بسته 10 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب ضد درد موجود در بازار

محصول به صورت پک های 10 عددی ارایه شده و دارای قدرت تسکین دهندگی خوب می باشد. به طوری که با اولین بار قرار دادن در محل درد، احساس گرم شدن به فرد دست می دهد و کم کم باعث تسکین و کاهش درد به طرز قابل توجهی می شود. شما می توانید این چسب ضد درد را در دیجی کالا با نصف قیمت داروخانه خریداری کنید.

چسب ضد درد 2 ام دی گلد

یک محصول با فروش ویژه است که برای افرادی که دچار دردهای مزمن هستند، مناسب و قابل استفاده می باشد. این محصول بسیار سبک بوده و کاربرد آسانی دارد. به طوری که فردی از آن استفاده نمودا هیچ گونه درد و یا مشکلی را احساس نمی کند.

چسب ضد درد 2 ام دی گلد

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب ضد درد موجود در بازار

مزایای استفاده از این چسب این است که به صورت رول می باشد که به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد و به مدت طولانی قابل مصرف است. ابعاد رول در اندازه های 5*5 سانتی متر طراحی شده که دارای طول 5 متر بوده و نیاز خاتواده را تامین می کند. این محصول به گونه ای می باشد که با ایجاد ماساژ عمیق بر منطقه درد تمرکز کرده و آن را تسکین می دهد. از این رو برای افرادی که از آن استفاده می کنند یک تجربه مفید و لذت بخش است.

چسب ضد درد کنسین مدل 201S

یکی دیگر از بهترین مدل های چسب ضد درد محصول کنسین مدل 201S می باشد که در ابعاد 18*10 سانتی متر طراحی و ارایه می شود. این محصول در شکل و طرح مستطیلی بوده و به صورت پد قابل استفاده است.

ترکیبات این چسب از کافور، سقز، اولیورزین لانولین و موم می باشد که برای کاهش و درمان دردهای مفصلی و عضلانی مفید است. همچنین برای افرادی که دچار دردهای ستون فقرات و دردهای مزمن رماتیسمی و سیاتیک هستند این چسب مناسب و قابل استفاده می باشد.

چسب ضد درد کنسین مدل 201S

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب ضد درد موجود در بازار

فرمولاسیون این چسب فاقد کاپسیکوم بوده و استفاده از آن یک روش مناسب برای تسکین و کاهش سریع درد محسوب می شود. از انجایی که این چسب یک ضد درد قوی بوده، لازم است جهت جلوگیری از هر گونه عارضه قبل از هر اقدام جهت استفاده، طبق دستور و تجویز پزشک عمل کنید.

چسب ضد درد کاپسیکوم مدل DA07 بسته 12 عددی

این چسب در ابعاد 18*12 سانتی متر طراحی شده و به شکل مستطیلی ارایه می شود. این محصول حاوی عصاره کاپسیک ( الءورزین ) می باشد که یک ماده قوی برای تسکین دردهای عضلانی است. از این رو برای افرادی که دچار دردهای حاد و مزمن عضلات هستند، استفاده از این چسب مناسب و مفید می باشد.

همچنین افرادی که بر اثر فعالیت های سنگین و یا ورزش سخت عضلات آنها گرفته و یا دچار کشیدگی شده است نیز می توانند از این چسب استفاده کنند.

چسب ضد درد کاپسیکوم مدل DA07 بسته 12 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب ضد درد موجود در بازار

استفاده از چسب ضد درد روش مناسب برای تسکبن دردهای مختلف به عنوان جایگزین خوب داروهای خوراکی می باشد که البته باید به درستی از آن استفاده شود. بنابراین برای استفاده از هر گونه چسب ضد دردی توصیه ما به شما این است که با پزشک خود دراین باره مشورت نمایید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

چنانچه علاقه مند به آشنایی و مطالعه موضوعات مربوط به بهتربن و پرفروش ترین تجهیزات و وسایل پزشکی و سلامت جهت انتخاب و خرید این محصولات هستید، می توانید مقالات بعدی ما را در سایت درمان تایم دنبال کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط