درمان تایم
درمان تایم
بهترین مدل های محافظ پانسمان

بهترین مدل های محافظ پانسمان

یکی از تجهیرات ارتوپدی که امروزه کاربرد زیادی نیز دارد محافظ پانسمان و یا پاس باند می باشد. این محصول با توجه به اینکه کدام یک از قسمت های بدن را تحت پوشش قرار دهد، دارای مدل های مختلفی است.

در این مقاله از سایت درمان تایم قصد داریم تا با بررسی و معرفی چند نمونه از بهترین مدل های محافظ پانسمان شما را هر چه بیشتر با این محصول آشنا کنیم. بنابراین اگر شما قصد خرید این محصول را دارید مطالعه این مقاله می تواند به شما کمک کند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

محافظ پانسمان

اغلب اوقات پزشکان توصیه می کنند که ناحیه آسیب دیده، شکسته، پانسمان، زخم و یا پای دیابتی در هنگام استحمام بیمار نباید با آب و رطوبت تماس داشته باشد. از این رو از محصولی به نام پاس باند یا محافظ باند و پانسمان برای محافظت از گچ و پانسمان در برابر رطوبت و آب می توان استفاده نمود. بنابراین با استفاده از این محصول می توانید حتی در دوره نقاهت نیز به راحتی استحمام کنید.

محافظ پانسمان

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع محافظ پانسمان موجود در بازار

به طور کلی ویژگی ها و مزایای محافظ پانسمان شامل موارد زیر هستند:

  • از محافظ پانسمان می توان به دفعات از آن استفاده نمود.
  • دارای حفره نرم و منعطف که عضو آسیب دیده را به راحتی و بدون درد می توان از آن داخل یا خارج کرد.
  • حلقه پلاستیکی بوده و مانع گردش خون در بدن نمی شود
  • برای تمام سنین و نیز آقایان و خانم ها کاربرد دارد
  • گچ و یا پانسمان با هر ضخامتی داخل آن جای می گیرد و به عضو نمی چسبد
  • در اندازه های مختلف تولید و ارایه می شود.

این محصول یکی از تجهیزات ارتوپدی که عایق رطوبت بوده و در برابر آب بسیار نفوذ ناپذیر می باشد، و از خیس شدن گچ یا پانسمان جلوگیری می کند. محافظ پانسمان و یا محافظ باند گچی با توجه به نوع مصرف و کاربردشان انواع مختلفی دارند. همچنین در سایزها و اندازه های مختلف و متنوعی نیز تولید می شوند.

از جمله اصلی ترین مدل های پاس باند یا محافظ پانسمان که برای اعضای آسیب دیده از قبیل دست، پا  زانو و مچ و غیره طراحی شده اند و می توانید با توجه به نیازتان آن را خریداری کنید، موارد زیر می باشند که عبارتند از:

محافظ پانسمان و یا باند پا

با توجه به ناحیه آسیب دیده در پا این محافظ در سایزهای مختلف برای مچ، زانو یا بالای ران طراحی و استفاده می شود و به خوبی نواحی مورد نظر را پوشش می دهد. مدل های مختلفی که برای محافظ پانسمان در بازار موجود هستند عبارتند از:

محافظ پانسمان و یا باند پا

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع محافظ پانسمان موجود در بازار

  • مدل E؛ که از پا تا زانو به صورت حلقه عادی می باشد که طولی به اندلزه 60 سانتی متر و اندازه های دور عضو آن 48 و حفره ورودی 4 سانتی هستند.
  • مدل F؛ برای پا تا زانو با حلقه بزرگ در ابعادی نظیر طول 60 سانتی متر، حداکثر دور عضو 48 و اندازه حفره ورودی نیز 6 سانتی متر می باشد.
  • مدل G؛ پا تا بالای ران بزرگ در طول 98 سانتی متر، اندازه حداکثری دور عضو 67 و حفره ورودی نیز 9 سانتی متر است.
محافظ پانسمان دست

این محصول در دو مدل اصلی از مچ تا آرنج و از دست تا کتف طراحی شده که هر کدام از این مدل ها نیز دارای سایزبندی مختلفی هستند به این صورت که:

  • مدل A؛ برای مچ دست و دارای طول محافظی به اندازه 45 سانتی متر و حداکثر اندازه دور عضو 35 سانتی متر را در بر می گیرد و دارای حفره ورودی 3 سانتی متر می باشد.
  • مدل B؛ برای دست تا آرنج، طول محافظ 60 سانتی متر و حداکثر اندازه های دور عضو 35 و حفره ورودی 3 سانتی متر می باشد.
  • مدل C؛ دست تا آرنج حلقه بزرگ طول 60 و حداکثر اندازه های دور عضو 35 و حفره ورودی 4 سانتی متر
  • مدل D؛ جهت دست تا کتف با طول محافظ 110 و حداکثر اندازه های دور عضو 48 و حفره ورودی 4 سانتی متر

محافظ پانسمان دست

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع محافظ پانسمان موجود در بازار

محافظ پانسمان کودکان

این نوع محافظ برای کودکان طراحی و ارایه می شود که شامل مدل های زیر می باشد:

  • مدل H؛ از دست تا آرنج با طول محافظ 45 و حداکثر اندازه های دور عضو 35 و حفره ورودی 3 سانتی متر
  • مدل I؛ برای پا تا زانو اطفال طراحی شده که دارای طول محافظ 30 سانت و حداکثر اندازه های دور عضو 35 و حفره ورودی 3 سانتی متر می باشد
  • مدل J؛ جهت پا تا بالای ران به صورت حلقه عادی، طول محافظ 60 سانت و حداکثر اندازه های دور عضو 48 و حفره ورودی 6 سانتی متر
  • مدل K؛ برای مچ پا با طول محافظ 40 و اندازه های 6 سانت حلقه ورودی و حداکثر دور عضو 48 سانتی متر
  • مدل L؛ دست تا کتف دارای حلقه بزرگ با اندازه حفره ورودی 4 و حداکثر اندازه دور عضو 48 سانتی متر و طول محافظ 40 سانتی متر

محافظ پانسمان کودکان

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع محافظ پانسمان موجود در بازار

نکات و موارد مهم برای نگهداری و نحوه استفاده از محافظ پانسمان:

  • در صورت داشتن لبه های تیز و ناهموار در محافظ، باید آنها را برای استفاده با سوهان صاف کنید.
  • برای استفاده ابتدا باید حلقه پلاستیکی را با دست نگه داشته و آن را تا انتهای باند و پانسمان بکشید، طوری که کل آن را پوشش دهد.
  • سپس حلقه را به سمت پایین کشیده تا آب بندی گردد.
  • دیافراگم محافظ باید قبل از خارج شدن حتما خوب خشک شود، زیرا در غیر این صورت باند و یا پانسملن را خیس می کند.
  • در صورتی که محافظ از سمت کاور پلاستیکی کشیده شود، جدا شدن از حلقه امکان پذیر است.
  • برای دوام بیشتر باند بهترین کار بعد از استفاده محافظ خشک کردن با پارچه خشک می باشد
  • در صورت استفاده از وان حمام نباید روی حلقه پلاستیکی فشار وارد کرد، زیرا که ممکن است آب به داخل آن نفوذ کند.
  • در صورت خیس شدن کاور احتمال لغزندگی وجود دارد
  • برای استفاده کاور برای کودکان مراقبت والدین ضروری می باشد.

خرید اینترنتی محافظ پانسمان یا پاس باند

برای خرید اینترنتی محافظ پانسمان شما می توانید جهت اطمینان از کیفیت محصول از فروشگاه ها و تجهیزات پزشکی معتبر اقدام کنید.

یکی از فروشگاه های معتبر در این زمینه سایت دیجی کالاست که از آنلاین شاپ های قدیمی می باشد و به صورت 24 ساعته انواع کالاها را از برندهای داخلی و خارجی معروف با کیفیت و قیمت مناسب ارایه می دهد.

در این راستا نیز انواع تجهیزات پزشکی و ارتوپدی از جمله انواع محافظ پانسمان یا پاس باند از برندهای معتبر داخلی و خارجی  توسط این سایت عرضه و به فروش می رسد که شما می توانید با اطمینان از کیفیت و قیمت محصول اقدام به خرید کنید.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع محافظ پانسمان موجود در بازار

ما در ادامه این مطلب چند نمونه از بهترین مدل های محافظ پانسمان را جهت آشنایی هر چه بیشتر شما عزیزان قرار داده ایم که می تواند به شما در انتخاب ایمن و خرید رضایتبخش این محصول کمک کند. شما همچنین می توانید جهت آشنایی با محصولات بیشتر در این زمینه به سایت دیجی کالا مراجعه کنید.

محافظ پانسمان پا تا مچ پا پاس باند مدل K

این محصول هم به عنوان محافظ پانسمان و نیز محافظ باند گچی کاربرد دارد. از ویژگی های این محافظ عدم نفوذناپذیری آن در برابر آب می باشد. این محافظ جنسی از پلاستیک مرغوب دارد و برای پانسمان پا در موارد شکستگی، جراحی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

دوام این محصول زیاد بوده و می توان به دفعات زیاد از آن استفاده نمود. این محافظ همچنین به صورت ضد عفونی ارایه می شود و برای بزرگسالان و خانم ها و آقایان مناسب و قابل استفاده است. لازم به ذکر می باشد که در صورت استفاده از وان نباید روی حلقه پلاستیکی در هنگام استحمام فشار وارد کنید. زیرا احتمال لغزندگی در آن وجود دارد.

محافظ پانسمان پا تا مچ پا پاس باند مدل K

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع محافظ پانسمان موجود در بازار

از این محصول از پا تا مچ استفاده می شود و دارای طول محافظی در اندازه های 40 سانت، حداکثر دور عضو 48 و حفره ورودی 4.3 سانتی متر می باشد. نوع حلقه در این محافظ عادی است. از این محافظ برای محافظت از پانسمان و یا باند پای کودکان نیز استفاده می شود.

محافظ پانسمان پا تا زانو اطفال پاس باند مدل I

یکی دیگر از بهترین مدل های محافظ پانسمان محصول پا تا زانو اطفال مدل I می باشد که دارای طول محافظ 30 سانتی متر، با حداکثر اندازه دور عضو 35 سانتی متر است. این محصول جنسی از پلاستیک دارد و برای اطفال استفاده می شود.

دوام این محصول زیاد بوده و می توان از آن به دفعات زیاد استفاده کرد. چنانچه از این محصول برای کودک استفاده می کنید باید مراقبت های ضروری را انجام دهید. همچنین توصیه می شود در هنگام استحمام کودک در وان حمام مواظب باشید تا پای کودک روی حلقه پلاستیکی فشار وارد نکند. زیرا آب به داخل محافظ نفوذ کرده و احتمال لغزندگی وجود دارد.

محافظ پانسمان پا تا زانو اطفال پاس باند مدل I

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع محافظ پانسمان موجود در بازار

این محافظ یک محصول بسیار کاربردی بوده و مناسب و قابل استفاده در محیط خانه می باشد. این محصول به صورت کاملا استریل ارایه می شود.

محافظ پانسمان پا تا بالای ران پاس باند مدل G01

محصول پاس باند مدل G01 برای جلوگیری از خیس شدن گچ یا پانسمان پا در مواردی مثل شکستگی، سوختگی و جراحی و غیره طراحی شده است. این محصول در برابر نفوذ آب بسیار مفاوم می باشد و جنسی از پلاستیک دارد.

این محافظ یک بار مصرف نیست و می توان از آن به دفعات استفاده کرد و دارای جنسی محکم و با دوام می باشد. این محصول برای استفاده پا تا بالای ران کاربرد دارد، و دارای حلقه بزرگ ورودی که برای خانم ها و آقایان مناسب است.

محافظ پانسمان پا تا بالای ران پاس باند مدل G01

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع محافظ پانسمان موجود در بازار

طول محافظ در این محصول در حدود 98 سانتی متر و حداکثر اندازه عضو 67 سانتی متر و حفره ورودی 9 سانتی متر می باشد. توصیه می شود در صورت استفاده برای کودکان مراقبت های ضروری والدین انجام گیرد.

محافظ پانسمان آرنج پاس باند مدل 01

یکی دیگر از بهترین مدل های محافظ پانسمان مدل 01 که در اندازه M طراحی و ارایه می شود. این محصول برای استفاده دست تا آرنج مناسب است. این محافظ چند بار مصرف بوده و می توان چندین بار از آن استفاده کرد.

مدل این محصول C که دارای طول محافظی به اندازه 60 سانتی متر و حداکثر دور عضو 35 و حفره ورودی آن 3.4 سانتی متر می باشد. کاربرد این محافظ برای استفاده هر دو دست مناسب است، و نحوه بسته شدن آن ساده و راحت می باشد.

محافظ پانسمان آرنج پاس باند مدل 01

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع محافظ پانسمان موجود در بازار

این محصول یکبار مصرف نبوده و نیز جنسی از پلاستیک مرغوب دارد. به طوری که در آن از مواد ضد حساسیت استفاده شده است. همچنین از  این محصول آقایان و خانم ها نیز می توانند جهت جلوگیری از خیس شدن گچ یا پانسمان در موارد شکستگی، سوختگی، جراحی و یا زخم و آسیب به هنگام استحمام کردن استفاده کنند. این محصول کاملا استریل و بهداشتی ارایه می شود.

محافظ باند گچی و پانسمان پاس باند کد PSB011

این محافظ از نوع مدل A کوتاه بوده و برای ناحیه مچ کاربرد دارد. بنابراین دارای طول محافظی در اندازه 45 سانتی متر و اندازه دور عضوی در حدود 35 سانتی متر است. همچنین اندازه حفره ورودی آن 3.3 سانتی متر می باشد.

این محصول چند بار مصرف است و به راحتی می توان به وسیله آن عضو آسیب دیده را از خیس شدن محافظت کنید. این محافظ چند بار مصرف بوده و می توان به دفعات از آن استفاده نمود. حلقه پلاستیکی و دیافراگم این محصول به دلیل جنس با کیفیت و مطلوب مانع گردش خون در بدن نمی شود، و کاملا استریل است.

محافظ باند گچی و پانسمان پاس باند کد PSB011

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع محافظ پانسمان موجود در بازار

این محصول برای آقایان و خانم هاکاربرد دارد.  وارد و خارج کردن عضو آسیب دیده در آن نیز به آسانی و بدون درد انجام می شود. این محافظ همچنین دارای طراحی آزاد می باشد. به طوری که گچ یا پانسمان با هر ضخامتی در آن جای می گیرد.

ما در این مطلب از سایت درمان تایم به چند نمونه از بهترین مدل های محافظ پانسمان اشاره نمودیم و نکاتی مهم را جهت آشنایی و خرید این محصول برای شما شرح دادیم. امیدواریم توضیحات این مطلب توانسته باشد به شما در انتخاب این محصول کمک کند و از این مطلب لذت برده باشید.

چنانچه علاقه مند به آشنایی و مطالعه موضوعات مرتبط با تجهیزات پزشکی و بیمارستانی جهت خرید هستید، می توانید مقالات ما را در سایت درمان تایم دنبال کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط