درمان تایم
درمان تایم
ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان بدون درد و خونریزی

ایمپلنت دندان بدون درد و خونریزی : هر فردی احتمال دارد که به علل مختلفی مانند تصادف و سانحه و یا ضربه خوردن و یا پوسیدگی دندان ،یک یا چند تا از دندان های خود را از دست بدهد .داتشن دندانهای سالم در سلامت جسمانی و روحی افراد دارای تاثیرات زیادی می باشد و به غیر از اینکه داشتن دندان های سالم ،عمل جویدن و صحبت کردن را برای افراد راحترمی کند ،دارای نقش بسزایی نیز در زیبایی و جذابیت چهره افراد می باشد .و یک فرد احتمال دارد که به خاطر بی دندانی و عدم اعتماد به نفس از فعالیت اجتماعی زیادی امتنا کند.

ایمپلنت بدون درد و خونریزی

ولی خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی های جدید دیگر نیازی نیست که افراد نگران ،از دست دادن دندان خود به علل مختلف باشند.در حال حاضر ایمپلنت دندانی به عنوان یکی از اساسی ترین و بهترین روش های حل مشکل بی دندانی می باشد.عده ای از افراد ممکن است که از انجام ایمپلنت دندانی به خاطر درد و خونریزی نگران باشند ،ما در ادامه ایم مطلب شما عزیزان را با یک روش برای انجام ایمپلنت بودن درد و خونریزی آشنا خواهیم کرد.

در کلینیک دندانپزشکی همه خدمات دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان ،با استفاده از جدید ترین تکنیک ها و روش های نوین به وسیله بهترین و باتجربه ترین داندانپزشکان ارائه می گردد.

انجام کاشت ایمپلنت بدون درد و خونریزی

از جمله بهترین راه هایی که می توان دندان کاشت ایمپلنت دندانی می باشد ولی اغلب به دلیل ترس از جراحی ایمپلنت ،بیشتر افراد از کاشت دندان منصرف می شوند و حتی در مواقعی که کاشت دندان ضرورت دارد از انجام دادن عمل ایمپلنت دندانی خودداری می کنند.

اما خوشبختانه در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی افراد دیگر نیاز نیست که نگران درد و خونریزی ناشی از عمل جراحی ایمپلنت باشند .امروه جراحان دندانپزشک می توانند با استفاده از روش PUNCH FLAPLES TECHNIQU جراحی ایمپلنت را به آسانی و بدون درد و خونریزی انجام دهند.متخصصین در حال حاضر در کلینیک دندانپزشکی از این روش هم برای ایمپلنت دندانی ؛جهت جلوگیری از درد و خونریزی فرد متقاضی ایمپلنت استفاده می نمایند.

استفاده از روش PUNCH FLAPLESS TECHNIQU جهت جراحی ایمپلنت بدون درد و خونریزی دارای چه مزایایی می باشد؟

  • دندانپزشک متخصص می تواند با استفاده از این روش با سرعت بیشتری ایمپلنت دندانی را بکارد.به گونه ای که برای کاشت دندان حدود یک ربع زمان نیاز می باشد.
  • از انجایی که این روش خونریزی ندارد و یا خونریزی بسیار ناچیزی دارد ،لذا برای بیمارانی که فشار خون بالا دارند و یا داروی ضد انعقاد خون مصرف می کنند ؛می تواند روش مفید و سودمندی باشد.
  • این روش درمانی کمترین مقدار درد را برای فرد در بر دارد و علت آن هم این می باشد که ،میزان تروما تا 95 درصد کاهش پیدا می کند و سبب می شود که درد به کمترین فشار خود برسد.
  • استفاده از این روش می تواند عوارض جراحی را به حداقل مقدار ممکن برساند.
  • در این روش درمانی ایمپلنت دندانی دارای موفقیت بیشتری خواهد بود ،و علت آن نیز این می باشد که به خاطر استفاده از روش FLAPیا PUNCH میزان عفونت کمتر می باشد.
  • به خاطر باز و بسته کردن لثه ،میزان تحلیل استخوان بسیار کم می باشد.
  • می توان گفت که این روش برای افراد سیگاری بهترین روش می باشد.

لازم به ذکر است که بیشتر درمان های جراحی ایمپلنت را در مطب دندانپزشکی و با استفاده از بی حسی انجام می دهند .جهت کاهش استرس بیماران جهت عمل جراحی ایمپلنت دندانی ،دندانپزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که شب قبل از عمل جراحی ایمپلنت از آرام بخش استفاده کنند.بر اساس یک بررسی انجام گرفته در این زمینه ثابت شده است که استرس کاشت ایمپلنت در میان بیماران به اندازه استرس کشیدن یک دندان می باشد.

ایمپلنت دندان

مرحله نخست جراحی ایمپلنت با روش بدون درد و خونریزی

در این روش درمانی نخستین گامی که دندانپزشک بر می دارد این می باشد که دهان بیمار را آماده سازی میکند و بعد لثه را از ناحیه ای که قرار است ایمپلنت در آنجا کاشته شود می شکافد ،جهت این کار دندانپزشک با به کارگیری تجهیزات پزشکی در اندازه مشخص در محل مورد نظر سوراخی را به وجود می آورد و پس از اینکه ایمپلنت را در ناحیه مورد نظر قرار داد ،لثه را بخیه می زند و به حالت اولیه خود بر می گرداند.پس از اینکه جراحی ایمپلنت به اتمام رسید دندانپزشک اقدامات بعدی را که عبارت از تجویز دارو ،توصیه های بهداشتی پس از انجام عمل جراحی ایمپلنت و همین طور قرار ویزیت های بعدی می باشند را به بیمار توضیح می دهد .یک نکته مهمی که در مورد این روش درمانی وجود دارد این می باشد که برخی از جراحی های ایمپلنت تنها برای انجام نیاز به یک جلسه درمانی دارند.

مرحله دوم جراحی ایمپلنت

در این مرحله از جراحی ایمپلنت نیز ، پس از اینکه ایمپلنت به استخوان پیوند خورد و ایمپلنت در لثه سفت و محکم گشت؛ عمل جراحی برداشتن سرپوش را انجام می دهند و تاج اولیه مصنوعی را جاگذاری می کنند.این مرحله نسبت به جراحی ایمپلنت نیاز به زمان کمتری دارد .بنابه تشخیص دندانپزشک در این مرحله روکش موقت تاج بر روی ایمپلنت قرار داده می شود .بعد از انجام این اقدامات مرحله دوم قالب گیری جهت طراحی و ساخت تاج نهایی در لابراتوار انجام می گردد.

مرحله آخر جراحی ایمپلنت دندانی

قرار دادن روکش دندان مصنوعی :بعد از اینکه تاج را تکنسین در لابراتوار ساخت ، دندانپزشک متخصص ان را به دقت مورد بررسی قرار می دهد تا از لحاظ طراحی مشکلی نداشته باشد ،و چنانچه تاج از کیفیت خوبی برخوردار نباشد ،مجددا دندانپزشک آن را برای برطرف کردن نواقص به لابراتوار می فرستد تا در آنجا مشکل آن را برطرف کنند.و سپس باز دندانپزشک تاج را مورد ارزیابی قرار می دهد و چنانچه تاج هیچ مشکلی نداشته باشد ،آن را بر روی ایمپلنت قرار می دهد .و پس از پایان کار نیز دندان پزشک اقداماتی مراقبتی بعد از جراحی ایمپلنت را برای بیمار خود شرح می دهد و از او می خواهد که موبه مو به توصیه هایش عمل کند تا بتواند کاشت دندان موفقی داشته باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط