درمان تایم
درمان تایم

اتاق نمک درمانی هالیتو درمان آسان بیماری های تنفسی

تاریخچه اتاق نمک

شاید بیش از 2500 سال قبل بود که در کشور یونان برای اولین بار یک پزشک محلی متوجه شد کارگرانی که در معادن نمک مشغول به کار هستند سالمتر از کارگرانی می باشند که در معادن استخراج سنگ آهن مشغول به کارند.

او با تحقیق بر روی 10 نفر کارگر از هر دو دسته متوجه این موضوع شد که علی رغم اینکه کارگران در فضایی بسته مشغول به کار هستند اما ذرات نمک معلق در هوا به مرور وارد ریه شده و آفت های موجود را از بین می برند.

بر اساس این تجربه و تجربه های بعدی در سالیان پس از آن بود که رفته رفته کشورهای زیادی از غارهای نمکی طبیعی برای درمان بیماری ها استفاده کردند که این موضوع تاکنون نیز ادامه دارد.

اتاق نمک چیست؟

با ماشینی شدن زندگی انسان در 100 سال گذشته، پزشکان دریافتند که نمی توانند بیماران را تشویق کنند برای مدتی در غارهای نمکی طبیعی به سر ببرند چرا که چنین چیزی در زندگی امروز تقریبا غیر ممکن است لذا برای حل این موضوع راه حل ساخت اتاق نمکی که کاملا مشابه با فضای نمک طبیعی باشد را پیشنهاد دادند که در 40 سال گذشته تا به امروز هر روز بر طرفداران آن اضافه شده است.

اتاق نمک یکی از مواردی است که در 40 سال اخیر در سطح بین المللی توجه بسیار ویژه ای به آن شده است چرا که پزشکان متوجه شده اند با قرارگیری بیمار در یک فضای نمکی ضمن داشتن تنفس راحت تر ذهن بسیار آرامتری داشته و به مرور بیماری های مختلف از شخص دور می شوند.

اتاق نمک در ایران

در کشورمان ایران از 10 سال قبل به این سو استفاده از اتاق نمک روند رو به رشدی داشته و برای درمان بیماری ها از اتاق نمک کمک گرفته می شود و علاوه بر آن بسیاری از افراد که امکان آن را دارند در محیط های شخصی اقدام به ساخت اتاق نمک می‌نمایند.

ساخت و طراحی اتاق نمک یک امر کاملا تخصصی است که اگر بدون اطلاع اولیه و بدون دریافت مشاوره صحیح اقدام به آن نمایید طبیعتا با هزینه های بسیار زیادی مواجه خواهید شد که ممکن است کاملا غیر ضروری باشد یا ممکن است مجبور به دوباره کاری شوید به همین جهت بهتر است انجام این کار را به دست گروه های بسپارید که در این موضوع متخصص می باشند.

ساخت تخصصی اتاق نمک

ساخت تخصصی اتاق نمک موضوعی است که از سالها پیش توسط کارشناسان متبحر مجموعه سنگ نمک هالیتو در ایران شروع شده و تا به امروز نیز ادامه دارد.

این مجموعه به صورت کاملا تخصصی تمام ملزومات مربوط به ساخت اتاق نمک را در کارگاه های خود تهیه کرده و سپس جهت نصب به محل مورد نظر برده و ضمن دادن مشاوره لازم صفر تا صد ساخت پروژه اتاق نمک را زیر نظر دارند لذا مشتری می تواند با خیال راحت منتظر اتمام اتاق نمک خود باشد.

انواع اتاق نمک

اتاق های نمکی در انواع مختلفی ساخته می شوند که نوع ساخت هر کدام از آنها با دیگری متفاوت است و عوامل مختلفی در این زمینه تاثیرگذار هستند:

  • نوع مالکیت ملک شخصی یا استیجاری
  • طبقه همکف یا زیرزمین یا طبقه
  • متراژ ملک
  • نوع کاربری اتاق نمک
  • میزان بودجه در نظرگرفته شده

از جمله مواردی هستند که بر ساخت اتاق نمک تاثیر مستقیم دارند و فقط با وجود یک متخصص می توان ساخت این پروژه را به راحتی به پیش برد.

در واقع اتاق نمک به چند شیوه قابل ساخت می باشد که عبارتند از:

  • اتاق نمک آجر نمکی هالیتو
  • اتاق نمک غار نمکی هالیتو
  • اتاق نمک ترکیبی هالیتو

در روش ساخت اتاق نمک آجر نمکی از سنگ نمک برش خورده که در سایزهای مختلفی برش می خورد استفاده می شود که معمولترین سایزها 10*15 و 10*20 به ضخامت 3 سانت می باشند.

اتاق نمک غار نمکی نیز از نمک مخصوص برای پاشش به دیوار استفاده می شود که البته انجام این روش نیازمند زیرسازی های مختلفی است که حتما می باست از کارشناسان مجموعه هالیتو مشاوره و راهنمایی لازم را دریافت نمایید.

نوع سوم اتاق نمک ترکیب غار نمک و آجر نمک در ساخت اتاق نمک می باشد که زیبایی فراوانی را به دنبال دارد هر چند هزینه آن نیز بیشتر از سایر روشهاست.

توجه داشته باشید که هر کدام از روش های ساخت اتاق نمکی که نام برده شد دارای معیب و مزایایی هستند که حتما قبل از شروع به ساخت می بایست مشاوره لازم را دریافت نمایید.

کلینیک نمک درمانی

ساخت کلینیک نمک درمانی برای درمان بیماری های تنفسی و یا کاهش و از بین بردن استرس و اضطراب از جمله روش های مدرنی است که برای درمان بیماری ها در سطح دنیا پیشنهاد می شود.

همه ما می دانیم که قرارگیری فرد در محیطی کاملا یونیزه و آرام سبب تغییر روحیه شخص شده و به صورت ناخودآگاه و کاملا غیر ارادی حال خوب را به شخص منتقل می نماید.

بگذارید برای شما مثالی بزنم:

وقتی که به مسافرت می روید و به کنار ساحل دریا قدم می گذارید و یا زمانی که به جنگل می روید و در کنار آبشار قرار می‌گیرید احساس می کنید بدون اینکه نیاز به انجام کاری داشته باشید روحیه شما ناخودآگاه بهتر شده و حس و حال بهتر و زیباتری دارید!

آیا می دانید دلیل اصلی این امر چیست؟ زیرا شما در فضایی قرار گرفته اید که مملو از یون های منفی است! یون های منفی بر خلاف اسمشان یون های مثبت موجود در هوا را از بین می برند و آرامش فراوانی را به شما منتقل می نمایند.

هوای روستا، هوای کنار دریا، هوای کوهستان پر است از یون های منفی که به جنگ یون های مثبت رفته و فضا را کاملا یونیزه و پاکیزه می نمایند به همین جهت اشخاصی که در این فضاها قرار می گیرند حس شادابی فراوانی را دریافت می کنند.

شاید بپرسید که این موضوع با اتاق نمک چه ارتباطی دارد؟ باید بگوییم که اتاق نمک فضایی است پر از یون های منفی ! زیرا نمک با خاصیت ضدعفونی کنندگی که دارد تمامی یون های مثبت هوا را که سبب استرس، سردرد و ناراحتی اعصاب می باشد را از بین برده و به شما آرامش خیال را منتقل می نماید.

به طور کلی ایده ساخت اتاق نمک و کلینک نمک درمانی از همین جا نشئت گرفته است چرا که در گزارش های بسیار زیادی که از کشورهای مختلف دنیا به دست رسیده، کاهش محسوس استرس فرد بیمار پس از مدتی استفاده از کلینیک نمک درمانی به وضوح مشاهده شده است.

ساخت اتاق نمک در منزل

اگر شما هم مشتاق شدید که از فضای نمکی استفاده کنید می توانید یک فضای کوچک از منزل خودتان را به این موضوع اختصاص دهید و آن قسمت را قسمت استراحت و دنج خانه قرار دهید.

مورد دیگری که می توانید در کنار ساخت اتاق نمک در منزل خود استفاده کنید استفاده از سنگ نمک تزیینی به تعداد مناسب در جاهای مختلف منزل است که می توانند کمک زیادی به تغییر فضای محیط نمایند.

به شما پیشنهاد می شود برای طرح پرسش در خصوص اتاق نمک و یا ساخت دیوارهای نمکی در منزل و یا فضاهای تجاری با کارشناسان مجموعه سنگ نمک هالیتو در تماس باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط