درمان تایم
درمان تایم
سفید شدن مو و ابروی کاشته شده

آیا مو و ابروی کاشته شده سفید می شود؟!

کاشت موی سر و ابرو به یکی از اقدامات زیبایی پرطرفدار در سال‌های اخیر تبدیل شده است. افراد زیادی به دلایل متعددی مانند وراثت، افزایش سن و یا سایر دلایل با مشکلات ریزش مو روبرو می‌شوند. این موضوع می‌تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس آنها شود. جراحی کاشت مو، یکی از روش‌های محبوب جهانی است که برای افراد این گروه توصیه می‌شود. این روش به طور موثر به بازگشت موهای از دست رفته کمک می‌کند.

در این روش، فولیکول‌های مو از نواحی با تراکم بالا به مناطقی با تراکم کمتر منتقل می‌شوند. در صورتی که بانک موی شما ضعیف یا وسعت طاسی سرتان بیشتر باشد، اصلا نگران نباشید. چراکه کلینیک کاشت مو دکتر نیلفروش زاده با تبحر در کار خود و بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی و متدهای روز، موهایی زیبا به شما می‌بخشد. اما گاهی برای افرادی سوال پیش می‌آید که آیا موی کاشته شده سفید می‌شود یا خیر؟ در ادامه قصد داریم به پاسخ این سوال به طور کامل بپردازیم.

علل سفید شدن موهای کاشته شده

در ابتدا در پاسخ به چالش سفید شدن موی کاشته شده، باید بگوییم که بله. موی کاشته شده نیز همان موهای خودتان است که از بخش دیگری از سرتان به این نواحی منتقل شده است؛ بنابراین همانند موی طبیعی عمل می‌کند. به این صورت که موی کاشته نیز مانند سایر موهای طبیعی به رشد خود ادامه می‌دهد. از این رو هر عواملی که سبب سفید شدن موهای دیگر می‎شود، باعث سفید شدن موهای کاشته شده نیز می‌گردد. در ادامه برخی از علت‌های رایج که سبب سفید شدن مو می‎شوند را شرح داده‌ایم.

  • ژنتیک: بسیار افرادی را مشاهده کردیم که به صورت ارثی موهای آن‌ها زودتر و یا دیرتر و یا حتی در بخش خاصی از سر سفید می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که ژنتیک و وراثت در سفید شدن موها بسیار نقش مهمی ایفا می‌کند.

جلوگیری از سفید شدن موهای کاشته شده

  • افزایش استرس: استرس نقش بسیار پر رنگی در سبک زندگی این روزهای اکثر افراد پیدا کرده است. همین استرس می‌تواند خود منشا بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی برای بدن شود. علاوه بر این موارد، استرس می‌تواند در زودتر سفید شدن موها نیز نقش موثری داشته باشد.
  • کمبود ملانین در بدن: در بسیاری از موارد، کمبود ملانین را عامل اصلی برای سفید شدن موها عنوان می‌کنند. برای افزایش ملانین در بدن لازم است منابع غنی از پروتئین مصرف کرده و تغذیه مناسبی داشت.
  • کمبود ویتامین B12، مشکلات غده تیروئید و هیپوفیز: رنگدهی موها ممکن است تحت تأثیر ویتامین‌های بدن و یا اختلالات برخی از اعضای داخلی بدن باشد. این شرایط می‌توانند شامل کمبود ویتامین B12، هیپوفیز و مشکلات در غده‌های تیروئید باشند.
  • مواد شیمیایی: رنگ‌های شیمیایی و محصولات مراقبت و زیبایی موها، حتی شامپوها نیز ممکن است باعث سفید شدن موها شوند. بسیاری از این محصولات حاوی ترکیبات مضری هستند که می‌توانند به کاهش ملانین و رنگدهی موها منجر شوند. به عنوان مثال، ترکیب هیدروژن پراکسید در رنگ‌های مو می‌توانند از جمله این ترکیبات مضر باشند. استفاده بیش از حد از محصولات دکلره‌ کننده مو در نهایت ممکن است باعث سفید شدن سریعتر موهای سر گردد.
  • عدم تعادل هورمون‎ها، کمبود ویتامین D، داشتن اضافه وزن، بیماری پیسی، نداشتن خواب منظم، مصرف دخانیات و … از دیگر عوامل مهم در سفید شدن مو می‎باشند.

آیا می‌توان از سفید شدن موهای کاشته شده برای ابرو و سر جلوگیری کرد؟

بعد از اینکه پاسخ سوال آیا موی کاشته شده سفید می‌شود را دریافت کردید، به سراغ مواردی می‌رویم که بتوان از سفید شدن آن‎ها جلوگیری کرد. بسیاری از افراد در زمینه کاشت ابرو نگرانی این موضوع را دارند که موهای سفید در بین ابروهایشان نمای نازیبایی ایجاد کند. لازم به ذکر است که شما با مراجعه به یک کلینیک معتبر، به صورت حضوری بعد از مشاوره می‌توانید تمامی این چالش‌ها را مطرح کرده و پایخ خود را دریافت کنید. همانطور که گفتیم روند رشد و حیات موی کاشته شده با موی طبیعی هیچ فرقی ندارد. پس تمام راهکارها برای جلوگیری از سفید شدن موی معمولی، مناسب موی کاشته شده نیز می‌باشد. بهتر است پیش از استفاده از هر محصولی برای جلوگیری از سفیدی موها و ابروها، حتماً با دکتر کاشت مو خود مشورت کرده و بایدها و نبایدهای مراقبتی را به طور دقیق رعایت کنید.

رنگ کردن موهای سفید قبل از کاشت

استفاده از موهای سفید و مشکی برای کاشت مو

تفاوت استفاده از موهای مشکی و سفید از دیگر عواملی است که پس از بررسی مسئله سفید شدن مو و ابروی کاشته شده، باید به آن پرداخت. در واقع رنگ مو، سیاه یا سفید، تأثیری بر جراحی کاشت مو ندارد. تنها مهم است که به برخی مسائل مشخص توجه شود. هر دو نوع مو، چه سفید چه سیاه، می‌توانند برای هر نوع روش کاشت مو از منطقه اهدا به منطقه دریافت منتقل شوند. به عبارت دیگر، می‌توان موهای سیاه را از منطقه اهدا به منطقه دریافت که قبلاً دارای موهای سفید بوده، منتقل کرد و برعکس.

اما پاسخ سوال به چالش سفید شدن موهای کاشت شده، شامل حال این روش نیز است. حتی اگر پیاز مویی که برای کاشت برداشته می‌شود مشکی باشد، باز هم روند رشد آن مانند سایر موها می‌باشد. پس امکان سفید شدن موی مشکی کاشته شده نیز وجود دارد.

آیا می‌توان مو و ابروی کاشته شده را رنگ کرد؟

رنگ کردن مو و ابروی کاشته شده با رعایت فاصله زمانی آن بعد از کاشت، امکان پذیر است. شما می‌توانید بعد از گذشت حداقل 1ماه از کاشت، مو یا ابروی خود را رنگ کنید. به دلیل وجود مواد شیمیایی در رنگ‌ها ممکن است اگر کمتر از یک ماه از جراحی، مو یا ابروی کاشته شده را رنگ کنید، رشد موها متوقف شده و در واقع به فولیکول‌ موهای کاشته شده آسیب وارد شود.

آیا رنگ کردن قبل از کاشت ابرو فایده‎ای دارد؟

شما موهای خود را هر رنگی که کنید اهمیتی در رنگ مویی که قرار است کاشته شود، ندارد. زیرا رنگ مویی که کاشته می‌شود به رنگ پیاز همان مویی است که برای انتقال برداشته می‌شود. اما قبل از انجام کاشت ابرو، اجتناب از رنگ‌ کردن ابروها ضروری است. رنگ‌ها حاوی مواد شیمیایی است که امکان دارد به عمق فولیکول‌های مو نفوذ کرده و سبب ضعیف شدن آن‌ها شود. این عمل به ساختار موی طبیعی آسیب ایجاد کرده و زمانی که موها برای کاشت انتخاب می‌شوند، استحکام کافی را نخواهند داشت. این موضوع باعث می‌شود که نتایج پس از جراحی به دلخواه نباشد. بهتر است حداقل یک ماه بعد از رنگ کردن موها، اقدام به انجام جراحی کاشت مو و کاشت ابرو کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط