درمان تایم
درمان تایم
کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FIT (FUE) و قیمت و هزینه این روش کاشت مو

کاشت مو به روش FIT و قیمت و هزینه این روش کاشت مو : کاشت مو دارای روش های گوناگونی می باشد که هر کدام دارای تکنیک های خاص خود می باشند و یکی از این روش ها روش fit می باشد در این روش کاشت مو ،جراحی انجام نمی گردد بلکه واحدهای فولیکولی (حاوی 1-4 تارمو) توسط وسیله ظریفی به نام پانچ یک به یک از پشت سر برداشته می شود ودر ناحیه مورد نظر که نیازمند مو می باشد ،کاشته می شود و در نتیجه خط بخیه ایجاد نمی گردد تنها در محل برداشت هر یک از فولیکول ها نقطه سفید کوچکی به وجود می آید که قابل دیدن می باشد .اشخاصی که موهای خود را معمولاً کوتاه نگه می دارند می توانند برای این روش کاشت مو گزینه ی مناسبی باشند.این روش کاشت مو از سال 2002 در آمریکا رواج یافت.

کاشت مو به روش FUE

جهت انجام این روش کاشت مو ،نخست موهای سر به طور کامل با ماشین کوتاه می شود(شماره 1 یا 2) .بعد آن ناحیه ای از سر که قرار است مو از آنجا برداشت شود،یعنی پشت سر(بنک موی فرد)علامتگذاری می گردد .موهای این ناحیه هرگز نمی ریزند و در مقابل اثرات هورمون های مردانه مقاوم می باشند.

پس از اینکه ناحیه هایی را از انجا مو برداشت می شود ر علامت گذاری کردند خط رویش مو در جلوی سر طراحی می شود .طراحی خط مو بسیار حساس و پر اهمیت می باشد .چون در صورتی که این خط درست و اصولی طراحی شود، کسی در آینده متوجه کاشت موی فرد نخواهد شد.و نتیجه عمل کاملاً طبیعی جلوه خواهد کرد. در پایان کار بیمار را به اتاق عمل منتقل می کنند و در انجا برروی تخت دراز می کشد در آنجا پوست سر بیمار به صورت کامل ضد عفونی می گردد و بعد به وسیله سوزن های ظریف جهت بی حس کردن پوست لیدوکایین تزریق می شود.این کار دارای درد نمی باشد.

معرفی بهترین کلینیک کاشت مو در تهران : کاشت مو در تهران

در مرحله بعدی توسط پانچ های کوچک و با چشم مسلح (با کمک عینک هایی با بزرگ نمایی 5/2 تا 5 برابر) برداشت موها را از پشت سر انجام می دهند .در حقیقت پانچ سوزن بریک فلزی به قطر75/.تا 2/1 میلیمتر می باشد که با حرکت چرخشی وارد پوست می شود.

این عمل با توجه به تعداد گرافت ها چند ساعتی زمان می برد.برداشت موها از پشت سر را با پانچ دستی یا میکروموتر انجام می دهند و در پایان کار پشت سر پانسمان می گردد و بیمار در حالت نیمه نشسته قرار می گیرد در این روش از کاشت مو نیازی به بخیه نیست وو سوراخ هایی که در پشت سر به وجود می آیند تنها در عرض چند روز برطرف خواهند شد.

در این روش برای اینکه فولیکول های برداشت شده در دمای اتاق از بین نروند و آسیب نبینند ؛در ظرف شیشه ای حاوی سرم نمکی خنک نگه داری می گردند.با استفاده از این محلول نمکی می شود فولیکول های مو را به مدت 5 ساعت زنده نگه داشت.

ناحیه ای که قرار است مو در آنجا کاشته شود بعد از ضدعفونی با بتادین با تزریق لیدوکائین در سطح پوست بیحس می گردد.سپس به وسیله تیغ های بسیار نازک و کوچک تعداد زیادی شکاف یا سوراخ در محل انجام می شود اندازه شکاف ها 8/.-5/1 میلیمتر می باشد .در این مرحله از کار ،دقت در زاویه فرو رفتن تیغ در پوست دارای اهمیت زیادی می باشد چون فولیکول های مو زاویه شکاف ها را به خود خواهند گرفت.

شکاف های خیلی سطحی یا خیلی عمیق برای این کار مناسب نمی باشند چون در این صورت فولیکول ها به خوبی در پوست سر قرار نخواهند گرفت و پس از رشد نمای عروسکی پیدا خواهند کرد .عمق شکاف ها تنها باید 3-4 میلیمتر باشد.هنگامی مرحله کاشت شروع می شود که همه شکاف ها آماده شوند.

گرافت ها را تک تک در داخل شکاف های پوست قرار می دهند .این کار را به سرعت و بدون اینکه فشاری به ریشه موه وارد کنند انجام می دهند.گرافت های یک تارمویی در خط رویش مو کاشته می شود تا خط مو نمای عروسکی به خود نگیرد .کاشت گرافت های توسط یک یا دو تکنسین زبردست و با استفاده از پنس های ظریف انجام می گردد.گرافت های حاوی 2 یا 3 تار مو در نواحی عقب تر کاشته می شوند .مرطوب نگه داشن ریشه موهای کاشته شده در طول عمل دارای اهمیت زیادی می باشد و به همین خاطر در این مرحله چند مرتبه سرم نمکی روی سر اسپری می گردد.

کاشت گرافت ها با توجه به تعداد گرافت ها می تواند 2 یا 3 ساعت زمان ببرد بنابراین در هر بیمار متفاوت می باشد.و در پایان این مرحله از کار ،بازبینی نهایی را انجام می دهند و سر بیمار را پانسمان می کنند و سپس بیمار آماده ترخیص می شود در صورتی که تمام مراحل به خوبی انجام شوند ،فرد بعد از گذشت مدتی دارای موهای طبیعی خواهد بود.

کاشت مو به روش غیر جراحی FIT(FUE) دارای چه مزایایی می باشد؟

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FIT دارای مزایای زیادی می باشد که ما در زیر به چند مورد از این مزایا اشاره می نماییم :

  1. از انجایی که در این روش پوست سر بخیه نمی خورد بنابراین فرد نیازی به مراجعه مجدد برای کشیدن بخیه ها ندارد همین طور بخیه ها دارای عوارضی می باشند که خوشبختانه این روش کاشت مو بدون بخیه می باشد.
  2. در هنگام برداشت مو از پشت سر خط بخیه در پشت سر به جای نمی ماند و تنها نقطه های سفید لابه لای موها پنهان می گردند و فرد می تواند موهای سر خود را خیلی کوتاه نگه دارد.ولی در صورتی که موها تراشیده شوند این نقطه ها قابل مشاهده خواهند بود.
  3. در روش کاشت موی FIT فرد متقاضی کاشت مو دارای درد نمی باشد زیرا پوست سر او را برش نمی دهند.
  4. از آنجایی که در این روش کاشت مو ،پشت سر بیمار بخیه نمی خورد بنابراین او می تواند پس از دو هفته به فعالیت های سنگین ورزشی مانند شنا شا بدن سازی بپردازد و زندگی معمولی خود را از سر بگیرد و این روش کاشت مو به مراقبت های زیادی نیازمند نمی باشد.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط