درمان تایم
درمان تایم
پیشگیری از کیست مویی

روش پیشگیری از کیست مویی

روش پیشگیری از کیست مویی : کیست مویی یک نوع بیماری در ناحیه مقعد است که برای فرد بیمار دردناک بوده و مشکلات زیادی را ایجاد می کند افراد اگر بخواهند از خطر ابتلا به این بیماری در امان باشند باید به چند روش ساده توجه کرده و به آنها عمل کنند . این روش ها در کاهش ریسک خطر ابتلا به این بیماری بسیار سودمند هستند.در این مقاله سعی می کنیم شما را بیشتر با این بیماری آشنا کنیم .

پیشگیری از کیست مویی

برای معرفی این بیماری باید گفت که بیماری کیست مویی یا کیست پیلونیدال،نوعی بیماری دردناک در ناحیه مقعد است که سبب به وجود آمدن حفره ای حاوی مو، بر روی سطح پوست در قسمت بالای کمر و در نزدیکی مقعد می شود. ممکن است این نوع کیست ها علاوه بر مو حاوی چرک، خون و … نیز باشد.زمانی که این بیماری در بدن فرد شیوع پیدا می کند علائمی را در بدن فرد بیمار ایجاد می کند .برخی از این علائم مانند درد، خونریزی، ترشحات چرکی و … می باشند.

باید توجه کرد که شیوع این بیماری هم در زنان و هم درد مردان دیده می شود اما میزان ابتلای آقایان به این بیماری بیشتر است .مانند هر بیماری بهترین راه جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به بیماری دردناک است .اما اگر کسی به بیماری کیست مویی مبتلا شود اکثرا پزشکان جراحی راپیشنهاد می دهند اما در حال حاضر بهترین روش درمانی برای این بیماری روش لیزر می باشد .روش لیزر بسیار راحت بوده و بدون درد و خونریزی بیمار درمان می شود .

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کیست مویی چه راهکار هایی وجود دارد ؟

از راهکار های جلو گیری و پیشگیری از کیست مویی یا سینوس پیلونیدال می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • رفع موهای زائد : در حقیقت کیست مویی زمانی ایجاد می شود که م های زاید بدن به داخل پوست برگردند، در نتیجه یکی از روش های پیشگیری از ایتلا به کیست مویی زدودن مرتب موهای زائد یا لیزر موهای زائد است.
  • افزایش فعالیت بدنی : اگر در طول روز مرتب در حالت نشسته یا ایستاده قرار دارید بهتر است جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری هر نیم ساعت بلند شده و کمی راه بروید و فعالیت بدنی داشته باشد
  • استفاده از لباس مناسب : متخصصان توصیه می کنند جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کیست مویی از لباس های مناسب مانند لباس های نخی و غیر چسبان استفاده کنید چون یکی از عوامل اصلی ابتلا به این بیماری استفاده از لباس های تنگ با الیاف غیر طبیعی است .
  • کاهش وزن : افراد دارای اضافه وزن و چاق بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند زیرا با افزایش وزن فشار وارد بر ناحیه نشیمنگاه فرد افزایش می یابد و خطر ابتلا به کیست مویی افزایش پیدا می کند .
  • رعایت بهداشت : باید توجه داشت که رعایت بهداشت شخص را از ابتلا به بسیای از بیماری ها محافظت می کند . استحمام روزانه داشته باشید همچنین بهتر است برای شستن این ناحیه از بدن از صابون های بدون عطر استفاده شود.بعد از هر بار شستشو خشک کردن ناحیه موردنظر با حوله نرم ضروری است .
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط