درمان تایم
درمان تایم
زانو درد

با زانو درد بدون اینکه ضربه ای خورده باشد چه کنیم ؟

با زانو درد بدون اینکه ضربه ای خورده باشد چه کنیم ؟ : حتما شما و یا یکی از نزدیکانتان مشاهده کردید که درد زانو دارد ولی ضربه ای به آن وارد نشده است . در اینگونه موارد بنظر می رسد که درمان آن ساده و راحت است ولی اینگونه نیست در همچین حالت هایی کمی با مصرف دارو بهتر می شود ولی بعد از متدتی دوباره شروع می شود و سابقه نشان داده است که بیمار دیگر با این درد کنار امده است و اقدامی برای بهبودی آن نمی کند .

زانو درد

افرادی که به درد زانو مبتلا شده اند در یکی از شکل های زیر بوده است :

  1. این بیماری بدون هیچ سابقه ای و در اثر یک فعالیت سنگین خانگی و یا کاری صورت گرفته است .
  2. این بیماری ممکن است فردای روزی اتفاق بیافتد که شما یک ورزش پر فعالیت داشته اید و یا به صورت ملایم و به آرامی شروع شده و با گذر زمان بیشتر می شود که فرد احساس نگرانی می کند که شاید برایش مشکل ساز باشد .

راهکاری مفید و اثربخش برای بهبود و درمان زانو درد

در بسیاری از مواقع پیش آمده که ما در ناحیه زانو درد شدیدی احساس می کنیم در این صورت باید دو تا سه روز به صورت کامل استراحت کنیم که بهتر است این استراحت با استفاده از کیسه یخ هم انجام شود تا درد شما بهبود یابد . اگر در صورت زانو درد شما تب ، قرمزی و یا داغی وجود داشته باشد شما باید به پزشک مراجعه کرده و علت را بطور دقیق بررسی کنید.

بعد از چند روز استراحت زانوی خود را حرکت دهید اگر باز هم درد داشتید باید از دارو نیز استفاده کنید که زودتر بهبودی یابید ولی برای استفاده از دارو باید از نظر پزشک استفاده کنید و بعد از چند روز بازهم امتحان کنید و زانوی خود را حرکت دهید.

فعالیت های سنگین روزمره را کاهش دهید

این امر بسیار طبیعی است که هیچکس نمی تواند فقط در حال استراحت باشد و باید حرکت کند و کارهای روزمره خود را انجام دهد ولی می توان کارهای خود را طی سه چهار روز انجام داد و خود را زیاد تحت فشار قرار نداد . از هر فعالیتی که درد زانوی شما را افزایش می دهد پرهیز کنید و بیشتر به فکر سلامتی خود باشید .

در اینجا نکته بسیار مهمی وجود دارد که بسیاری از افراد یک اشتباه بزرگی در مورد زانو درد انجام می دهند که درد را به این امید که در آینده خوب میشود تحمل می کنند که اینکار در آینده عوراض بسیار بلدی در پی خواهد داشت . بعد از اینکه درد زانوی شما بهبودی یافت دو مرحله دیگر نیز برای کامل خوب شدن زانوی شما وجود دارد . اگر بعد از خوب شدن درد زانو به زندگی خود بازگردید و کارهای روزمره خود را انجام دهید و اقدامات بعد از بهبودی را انجام ندهید بعد از مدتی درد زانوی شما بازهم شروع می شود.

بیشتر مطالعه کنید : ارتوپدی زانو

در کل درمان بیماری های اسکلتی سه مرحله مختلف دارد :

  1. تسکین درد
  2. تشخیص قطعی و تقویت عضلانی
  3. تغییر سبک زندگی و پیشگیری اتز عود مجدد ناراحتی

در صورت وجود درد زانو در گام اول باید آن را بهبودی بخشیم و در مرحله بعد باید در مورد ایجاد این درد و علت آن اقدامات لازم را انجام دهیم و بعد از تشخیص کامل نوع بیماری به درمان آن بپردازیم و عضلات را قویتر کنیم.

بعد از اینکه علت این درد کاملا مشخص شد برای اینکه شما توانایی قبلی خود را بدست بیارید باید تمرینات ورزشی که پزشک به شما ارائه میدهد را بصورت منظم انجام دهید. ولی باید دقت کنید که تمرینات را صحیح انجام دهید در غیر اینصورت بازهم درد شما عود گرفته باز هم شروع خواهد شد . ما طی تجربه ای که داریم احتمال دارد که شما از طریق سایت های مختف ورزشی و یا از پیشنهاد های دوستان و نزدیکان حرکت هایی را برای بهبودی انجام دهید که ما آن را توصیه نمی کنیم و فقط حرکاتی که پزشک معالج به شما گفته است را باید به صورت منظم انجام دهید در غیر این صورت درد زانوی شما بهبودی نخواهد یافت .

مشاوره با پزشک و حرکات ورزشی را فراموش نکنید

شما در این مرحله بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از پزشکتان یک برنامه ورزشی بخواهید که آن را به صورت منظم در خانه انجام دهید ، البته در کنار این احتمال دارد به فیزیوتراپ هم احتیاج داشته باشید که به آن هم باید مراجعه کنید . بعضی از افراد در این باور هستند که چون فعالیت های فیزیوتراپی را انجام می دهند دیگر نیازی به ورزش های خانگی نیست در حالی که اینطور نیست و باید حرکات ورزشی در خانه را انجام دهید .

در اینجا مهمترین نکته در درمان دردزانو مرحله سوم می باشد که باید فرد بیمار ظرایط خود را برای زانوی خود خوب تر و بهتر کند .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط