درمان تایم
درمان تایم
میکرونیدلینگ خانگی

بهترین دستگاه میکرونیدلینگ خانگی , مزایا و معایب دستگاه

میکرونیدلینگ خانگی , خرید و تهیه بهترین دستگاه میکرونیلدینگ خانگی , آموزش کار با میکرونیدلینگ خانگی به صورت کامل , قیمت دستگاه جوانسازی پوست خانگی : اگر دلتان می خواهد پوستی زیبا و شفاف داشته باشید بهتره میکرونیدلینگ خانگی را امتحان کنید . میکرونیدلینگ خانگی امروزه به یکی از روشهای پرطرفدار برای جوانسازی پوست تبدیل شده است . در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در رابطه با میکرونیدلینگ خانگی و روش استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ خانگی در منزل را برای شما شرح دهیم .

میکرونیدلینگ خانگی

میکرونیدلینگ چیست ؟

بدون شک کمتر کسی که به دنبال روشهای جوانسازی پوست است نام میکرونیدلینگ را نشنیده است . یک یاد آوری کلی در رابطه با میکرونیدلینگ ارائه می کنیم و سپس به دستگاه میکرونیدلینگ خانگی می پردازیم .

میکرونیدلینگ یکی از روشهای جدید و غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست است . ابزاری که در این روش به کار برده می شود . شامل یک قلم است که در انتهای آن سوزن های ریز و تیزی قرار دارند . که با حرکت بر روی پوست به عمق تعیین شده از درم پوست وارد شده و سوراخ هایی را ایجاد می کند . این کار باعث فعال شدن سیستم ایمنی ناجحیه درمان می شود و نیز کلاژن و الاستین پوست را تحریک می کند که فاکتورهای ترمیم پوست می باشند . بعد از انجام تعداد جلسات تعیین شده توسط پزشک پوست کم کم خود را ترمیم می کند و بافت های تازه رشد می کنند که تراوت و زیبایی پوست را به همراه دارند.

عمل میکرونیدلینیگ تغییرات زیر را در پوست شما ایجاد خواهد کرد :

  • روشنی و شفافی پوست
  • صاف و جوانتر شدن پوست
  • تراوت و نرمی پوست
  • از بین رفتن چین و چروک پوستی
  • رفع شلی و افتادگی جزئی پوست
  • در برخی از موارد موجب از بین رفتن جای زخم و اسکار های خفیف نیز می شود
  • لک و پیس موجود روی صورت را نیز تا حدودی برطرف می کند .

توجه داشته باشید

از روش میکرونیدلینگ زمانی که روی ناحیه درمان زخم و التهاب نباشد استفاده می شود . و نیز وجود جوش و آکنه نیز مانع از عمل میکرونیدلینگ خواهد شد . اگر با وجود این مشکلات میکرونیدلینگ انجام شود ممکن است بر روی پوست ایجاد عفونت حاد کند که درمانش خیلی سخت خواهد بود .

دستگاه میکرونیدلینگ خانگی

همانطور که در بالا نیز اشاره شد عمل میکرونیدلینگ یک عمل مکانیکال بسیار ساده است . که با استفاده از ابزاری سایده صورت می پذیرد . لذا افرادی که به زیبایی پوست خود اهمیت زیادی می دهند استفاده از میکرونیدلینگ خانگی را بیشتر ترجیح می دهند البته باید توجه کرد که در استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ خانگی به دلیل اینکه به دور از پزشک متخصص انجام می شود باید دقت زیادی در استریل کردن آن شود . چرا که احتمال عفونت و سایر عوارض میکرونیدلینگ زیاد خواهد بود . در کل استفاده از میکرونیدلینگ خانگی برای بهبود و جوانسازی بافت پوست بسیار مفید می باشد و تاثیر زیادی خواهد داشت.

انواع دستگاه میکرونیدلینگ خانگی

همه روزه انواع مختلفی از دستگاه های میکروندلینگ خانگی در بازار وارد می شود و شما می توانید بر اساس نیاز خود دستگاه مدنظر خودتان را خرید کنید . عمکرد میکرونیدلینگ در تمام دستگاه های خانگی یکی است و لذا بر اساس سلیقه می توانید بهترین را انتخاب کنید .

پس از خرید دستگاه میکرونیدلینگ خانگی همانند سایر ابزارهای زیبایی غیر تهاجمی دفترچه ای همراه آن موجود می باشد که با مطالعه دقیق آن می توانید طریقه استفاده از دستگاه را یاد بگیرید . باید دقت داشته باشید هر یک از دستگاه ها بنا به عمکرد نوع میکرونیدلینگ که می خواهید انجام دهید روش متفاوتی به نسبت یکدیگر دارند.

روش استفاده از میکرونیدلینگ خانگی

برای استفاده درست و نتیجه گیری بهتر از دستگاه میکرونیدلینگ خانگی بهتر است موارد زیر را مد نظر داشته باشید :

  • ابتدا تمامی سوزن ها را کاملا در الکل استریل کنید . در این کار دقت کافی داشته باشید .
  • پوست ناحیه درمان را بطور کامل تمیز کنید و با آب و صابون کاملا آلودگی ها را پاک کنید .
  • سوزن های متناسب با پوست خودتان را انتخاب کنید .
  • برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری بگیرید ناحیه درمان را تقسیم کنید مثلا صورت خود را به بخشهای : پیشانی، گونه‌ها، چانه، پشت لب و …
  • دستگاه را روشن کرده و به آرامی عمل مکانیکی غلتاندن را بر روی پوست خود انجام دهید . زیاد بر روی پوست فشار نیاورید ؛ نرمال و طبیعی حرکت ها را ادامه بدید . تا ناحیه درمان کامل شود .

توجه کنید که :

دستگاه را فقط در یک جهت بر روی پوست خود حرکت دهید و از تغییر جهت آن خوداری کنید .

رعایت نکات بعد از میکرونیدلینگ خانگی

  • ناحیه درمان را به مدت 6 تا 8 ساعت نشویید
  • دستگاه میکرونیدلینگ خانگی را بعد از استفاده کاملا ضدعفونی کنید
  • از مواد آرایشی به مدت حداقل 24 ساعت استفاده نکنید
  • دستگاه را به طورد مرتب درون جعبه قرار دهید تا از آسیب دیدگی احتمالی سوزن ها جلوگیری شود
  • سرم ویتامین را می توانید بلافاصله بعد از عمل میکرونیدلینگ استفاده کنید . این سرم در سرعت اثر بخشی و بهبودی کمک زیادی می کند.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط