درمان تایم
درمان تایم

لیزر فیستول مقعد , هزینه درمان فیستول با لیزر , جراحی فیستول مقعد با لیزر

لیزر فیستول مقعد , هزینه درمان فیستول با لیزر , جراحی فیستول مقعد با لیزر , بهترین روش درمان فیستول مقعد لیزر است , بهترین جراح فیستول مقعدی  : پیشرفت علم پزشکی در زمینه لیزر درمانی امروزه درمان بیشتر بیماری ها را بسیار آسان کرده است . به طوری که تقریبا می توان گفت از لیزر برای درمان اکثر بیماری های نشیمنگاهی استفاده می شود . که از شایعترین درمان های لیزری می توان به :  لیزر بواسیر , لیزر شقاق , لیزر فیستول و لیزر کیست مویی اشاره کرد. درمان با لیزر بدون خطر و بدون درد است و تنها با بی حسی موضعی قابل انجام می باشد ؛ از این جهت درمان با لیزر طرفداران زیادی در چند سال اخیر جذب کرده است .

درمان فیستول با لیزردرمان فیستول با لیزر

یکی از این فناوری های جدید ، فناوری لیزر می باشد که توانسته است جای بسیاری از عمل های جراحی سنگین و پر عارضه را پر کند.استفاده از لیزر در جراحی فیستول مقعد به خاطر حساسیت و آسیب پذیری ناحیه مقعد در مقایسه با سایر اندام ها ،توانسته است که میزان مشکلات این روند درمانی را تا حد زیادی پایین بیاورد .در واقع می توان گفت که استفاده از لیزر در تمام اعمال جراحی دارای مزایای زیادی می باشد ولی چون فیستول مقعد هیچ راه درمانی به غیر از جراحی ندارد لذا نقش لیزر در این زمینه پر رنگ تر و با اهمیت تر می باشد.

لیزر فیستول

در جراحی فیستول بار لیزر ، پزشک به جای اینکه از چاقو و یا تیغ استفاده کند و به بافت های اطراف نیز آسیب وارد کند،با استفاده از اشعه وانرژی ساطع شده از دستگاه لیزر، تلاش می کند تا مسیر فیستول را مسدود کند. از مزایای مهم لیزر درمانی این می باشد که می توان این روش درمانی را با دقت و تهاجم کمتر به عضله ی دریچه ی مقعد و بدون اینکه مریض خون ریزی و دردی داشته باشد انجام داد.چون لیزر دارای این قابلیت می باشد که هم اعصاب آسیب دیده در هنگام جراحی وهم مویرگ های پاره شده را ترمیم نماید.پزشکان جراح این جراحی را بدون بی هوشی عمومی و بدون عوارض ناشی از آن و به صورت سرپایی انجام می دهند.

توضیحات لیزر درمانی فیستول

جراحی فیستول با استفاده از لیزر نیاز به مدت زمان کمتری دارد و با سرعت بیشتری انجام می شود و برای بهبودی بیماری نیاز به مدت زمان کمتری دارد و و زودتر از دیگر روش های درمانی فیستول می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد.در این روش درمانی احتمال عفونت و عود بسیار از دیگر روش های درمانی می باشد.در این روش دیگر نیازی نیست که بیمار نگران بی اختیاری مقعد باشد ،چون احتمال آن در روش لیزر درمانی بسیار کم می باشد.در ضمن یکی دیگر از مزیت های پر اهمیت استفاده از لیزر در درمان فیستول این می باشد که در این روش احتمال انتقال بیماری های منتقل شونده از خون مانند HIV و هپاتیت به کلی از بین می رود.

خوشبختانه امروزه با ورود فناوری لیزر به حیطه پزشکی و درمانی ،استرس ناشی از ورود بیماران به اتاق عمل به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده است و خانواده ها و بیماران می توانند با خیالی آسوده تر نسبت به عمل جراحی ودرمان مشکلات خود اقدام نمایند.و پا به اتاق عمل بگذارند.و در ضمن استفاده از این روش برای پزشکان نیز به خاطر کم تهاجمی بودن و راحتی کار ،آسان بوده و آن ها استقابل بیشتری از این روش درمانی به جای استفاده از تیغ های جراحی می کنند.

هزینه درمان فیستول با لیزر

در تعیین هزینه لیزر فیستول مقعد مهمترین عامل می تواند شدت بیماری باشد و از طرف دیگر انصاف پزشک معالج بسیار دخیل است . اما خیلی از پزشکان و کلینیک های تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاهی با بیشتر بیمه ها قرارداد دارند و می توان از بیمه درمانی برای کاهش هزینه درمان فیستول با لیزر استفاده کرد. لذا بهتر است در انتخاب بهترین پزشک برای درمان بیماری فیستول دقت کنید که هزینه درمان می تواند یکی از فاکتورهای انتخاب شما باشد . پزشکان ماهر و حرفه ای و به دلیل اینکه کلینیک خود را در شمال شهرها قرار داده اند هزینه های زیادی را برای درمان طلب می کنند ولی در این بین پزشکان بسیار منصف و خوبی هم هستند که بنا به وضعیت بیمار و توان مالی آن هزینه جهت درمان طلب می کنند .

هزینه درمان فیستول با لیزر

جراحی فیستول با لیزر

عمل لیزر فیستول مقعد به نسبت جراحی باز دارای مزایایی است که در زیر بهع برخی از آنها اشاره می کنیم :

  • عمل لیزر فیستول بدون برش انجام می شود و دردی ندارد .
  • میزان خونریزی در جراحی با لیزر بسیار کم است چرا که موقع عمل لیزر رگ های ریز بریده شده را همان موقع می بندد.
  • درمان فیستول با لیزر به صورت سرپایی است و هیچ نوع بیهوشی در کار نیست و به صورت بی حسی موضعی انجام می شود .
  • دوره استراحت و نقاهت لیزر فیستول بسیار کم است بطوری که فقط همان شب اول نیاز به استراحت است و از روز بعد به کارهای روز مره ادامه می دهد.
  • لیزر موجب استریل ناحیه درمان می شود از این روعفونت در ناحیه عمل بسیار کم می شود . که در نهایت انتقال بیماری های خطرناک ویروسی مانند ایدز و هپاتیت به صفر می رسد.
  • لیزر فیستول موقع عمل به بافت های رکتوم آسیب نمی رساند که در نتیجه بعد از عمل درد خیلی کمی خواهید داشت.

نکته

بهترین راه پیشگیری از بروز همچین عارضه هایی است و می توان در روز های اولیه بروز فیستول آن را با استفاده از داروهای گیاهی به صورت خانگی درمان کرد . که امروزه درمان خانگی و گیاهی فیستول نیز طرفدار زیادی پیدا کرده است . یکی از راه های درمان فیستول با استفاده از عسل است .

توجه مهم دیگر

به غیر از درمان فیستول با لیزر می توان همزمان انواع هموروئید و شقاق و بواسیر را نیز درمان کرد .

فیستول اکتومی

عمل جراحی فیستول را در اصطلاح علمی فیستول اکتومی می گویند . در عمل فیستول اکتومی فیستول و مجرای فیستول کاملا برداشته می شود. این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود . توجه داشته باشید در جراحی سنتی مانند فیستول اکتومی امکان آسیب دیدگی بافت و عضله سالم زیاد است که می تواند منجر به بروز عارضه بی اختیاری مقعد شود .

پیشنهاد پزشکان متخصص

اکثر پزشکان برای اینکه بیمار به آسانی عمل فیستول مقعد را پشت سر بگذراند و درمان حاصل شود . لیزر فیستول را پیشنهاد می کنند که در بالا نیز مزایای این عمل را کاملا شرح دادیم .که برای کم کردن ریسک آسیب احتمالی به عضله یا اسفنکتر مقعد لیزر پرتوان دی اکسید کربن توصیه خواهد شد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط