درمان تایم
درمان تایم
درمان آرتروز زانو با زانو بند

درمان زانو درد در جوانی

درمان زانو درد در جوانی : یکی از شایع ترین درد هایی که ممکن است در هر سنی به وقوع بپیوندد و بسیار هم آزار دهنده باشد زانو درد می باشد که همان طور که گفتیم این درد در همه ی سنین اتفاق می افتد و می تواند که علت های مختلفی را نیز داشته باشد. برای زانو درد علت های زیادی تعریف شده است که ما برای شما در این مقاله مهم ترین موارد را بیان می کنیم بسیار ممکن است که زانو درد در جوانی بر اثر عوامل مادر زادی مثل زانوی ضربدری و پرانتزی به وجود بیاید و یا در بیشتر مواقع بیماری های که باعث تخریب مفصل و غضروف می شود فرد را درگیر می کند.

درمان زانو درد در جوانی

علاوه بر موارد مادرزادی و یا هر مشکل دیگری باید بگوییم که نحوه فعالیت های روزمره ما نیز نقش بسزائی را در آسیب دیدگی اعضاء بدن علی الخصوص زانو هایمان دارد. با توجه به اینکه وزن انسان بر روی پا ها و بخصوص زانو ها می باشد این عضو از آسیب پذیری و حساسیت بیشتری برخوردار است. هرگونه درد و آسیبی که به زانو وارد شود می تواند عوارض نا خوشایند و در بعضی موارد غیر قابل بازگشتی به همراه داشته باشد.

بهترین متخصص زانو درد : متخصص ارتوپدی زانو

در بیشتر موارد ممکن است که بر اثر نوع فعالیت روزانه و یا ضرباتی که به ناحیه زانو وارد شده است باشد پس همان طور که گفتیم عواملی برای شروع این درد ها وجود دارد که بهتر است تا برای وخیم تر نشدن اوضاع زانو درمان را آغاز کرد. با توجه به نوع درد و علت زانو درد باید بگوییم که درمان زانو درد در جوانی راه های مختلفی دارد که همان طور که گفتیم تمامی درمان ها بستگی به شدت اسیب زانو یا نوع بیماری فرد دارد.

بهتر است تا سریعا به پزشک ارتوپد مراجعه شود در مرحله اول باید پزشک با معاینه تشخیص دهد که نوع و شدت اسیب چقدر است تا بتواند راه درمان را به بیمار ارائه دهد. سن بیمار در واقع یکی از عوامل تعیین کننده در نوع درمان بیمار می باشد. با توجه به این که درمان زانو درد در جوانی راحت تر و نتیجه بخش تر از سنین بالاتر است و یک سری اقدامات یکسان نیز وجود دارد و در تمامی درمان ها به کار می رود مثل حرکات ورزشی از این رو یک پزشک ارتوپد زانو می تواند در جلوگیری از این عوارض با توجه به زمان تشخیص و نحوه درمان نقش مهمی داشته باشد.

پزشک ارتوپد زانو ابتدا با معاینه فیزیکی و مشاهده علایم بالینی می تواند تشخیص اولیه خودش را از نوع بیماری بدهد اما برای اطمینان و برای بررسی دقیق تر از آزمایشات و عکس برداری و نهایتا از ام آر آی استفاده می کند و با توجه به نتیجه ی به دست آمده، جهت درمان ابتدا راه حل هایی نظیر دارو درمانی، کاهش فعالیت های سنگین، فیزیوتراپی، آب درمانی، کاهش وزن در وزن های بالا، تزریق و . . . را تجویز می نماید.

درخواست بهترین پزشک ارتوپدی در تهران : متخصص ارتوپدی

درمان آرتروز زانو با زانو بند

یکی از بیماری هایی که مفصل زانو را به شدت درگیر می نماید آرتروز یا استئوآرتریت است که به آن ساییدگی مفصل نیز گفته می شود این بیماری با ایجاد سائیدگی در مفصل باعث دفرمی مفصل، درد و محدودیت حرکت مفصلی در فرد بیمار می شود. اضافه وزن، عوامل شغلی، ژنتیک، ضربه به مفصل و سن در واقع از شایع ترین علت های منجر به آرتروز زانو هستند که به آن ها اشاره کردیم. با توجه به وجود درمان های مختلفی که برای این عارضه وجود دارد پس دانستید که برای درمان آرتروز زانو روش های مختلفی وجود دارد که این روش ها عبارتند از: تجویز دارو، تزریق ژل، لیزر درمانی، طب سوزنی و استفاده از زانو بند طبی.

درمان آرتروز زانو با زانو بند

در ابتدا برای انتخاب نوع درمان باید که میزان و شدت اسیب مشخص شود. استفاده از زانو بند یکی از راه های است که تقریبا در تمامی درمان ها تاکید به استفاده از آن می شود؛ زیرا زانو بند از وارد شدن فشار زیاد به زانو ها جلوگیری می نماید و باعث می شود که به مفصل زانو فشار کمتری وارد شود با ثابت نگه داشتن مفصل باعث می شود قسمتی را که ارتروز تحت تاثیر قرار داده فشار کمتری تحمل کند و از همین رو درد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

علت درد پشت زانو چیست؟

درباره ی درد زانو گفتیم که عوامل بسیاری می تواند که باعث شیوع این درد باشد در این قسمت به بررسی درد پشت زانو می پردازیم باید بگوییم که درد پشت زانو هم می تواند که در اثر علت ها و عوامل مختلفی مثل آسیب دیدگی تاندون، کشکک زانو، نرمی غضروف استخوان کشکک زانو ، کیست بیکر، پارگی مینیسک، آرتروز، آسیب به رباط های زانو، لخته شدن خون در سیاهرگ های عمقی، چاقی و فشار بیش از حد به مفصل زانو و یا شکستگی یا در رفتگی زانو به وقوع بپیوندد.

همه افراد این را می دانند که یکی از مهم ترین و پرکار ترین مفاصل بدن مفصب زانو است و با توجه به این که تمامی وزن بدن روی پا ها و این مفصل می باشد این مفصل بیشتر در معرض اسیب دیدگی و درد قرار می گیرد.

بی تحرکی و یا اسیب دیدگی که از قبل در ان ناحیه وجود داشته باشد از علت های درد پشت زانو می باشد؛ و آسیب به مینیسک زانو نیز یکی دیگر از شایع ترین علتها در زانو درد می باشد؛ زیرا که وظیفه مینیسک افزایش سطح دو استخوان ران و ساق است و از فشاری که به غضروف استخوان زانو وارد می شود می کاهد و درصورت اسیب نمی تواند که این فشار را کم کند و درد های شدیدی در زانو و پشت زانو به وجود می اید.

کلینیک ارتوپدی  با داشتن برترین و متبحرترین کادر پزشکی و جراحی زانو و با استفاده از فوق تخصص ارتوپد و جراح ارتوپد که همگی دارای بیشترین تجربه در درمان بیماری های مفصلی می باشند می تواند که این کلینیک بهترین مکان برای درمان درد های مفصلی و درد زانو هایتان باشد از این رو مراجعه به کلینیک درمان تایم را در اولویت قرار دهید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط