درمان تایم
درمان تایم

جوش های روی سطح سر بعد از کاشت مو در چه صورتی خطرناک می باشند؟

جوش های روی سطح سر بعد از کاشت مو در چه صورتی خطرناک می باشند؟ : پس از اینکه مو در پوست سر پیوند زده شد اند ،احتمال دارد بیمار با جوش هایی در ناحیه پیوند زده شده مواجه شود ؛ مشاهده یکی تا دو تا جوش از دو ماه بعد کاشت مو می تواند طبیعی باشد ولی در صورتی که پس از عمل کاشت مو و بافاصله جوش ها ایجاد گردند و یا دارای تعداد زیادی باشند در این صورت خطرناک بوده و باید سریع جهت درمان به پزشک متخصص معالج مراجعه گردد.

جوش های روی سطح سر بعد از کاشت مو

در ناحیه ای از سر که کاشت مو انجام گرفته است،در طول زمان رشد موه ،تارهای مو آغاز به رشد می کنند ،و جوش های التهابی قرمز رنگی به وجود می آیند .اگر این جوش ها مشاهده شدند نیازی نیست که خود را نگران کنید زیرا این نوع از جوش ها به خودی خود درمان خواهند شد و برطرف خواهند گشت اما به ندرت این امکان وجود دارد که بیمار به کمک پزشک معالج خود احتیاج پیدا کند.

یک نوع دیگر از جوش ها وجود دارند که هنگامی در سطح پوست سر ایجاد می شوند که بالای 50% از تراکم مو ها هنوز مانده است.در این شرایط به خاطر کم بودن فضای خالی (خالی از مو) نمی توان در مابین موهای کاشته شده شکاف ایجاد کرد و در صورتی که فرد به زور در بین موهای خود شکاف ایجاد نماید هم امکان دارد به ریشه های مو آسیب برساند و هم ریشه های موهای اطراف بر ریشه های موهای کاشته شده فشار خواهند آورد و امکان ایجاد کیست مویی یا جوش های چرکی وجود دارد و عمل نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

جوش های پس از پیوند مو

به عبارتی دیگر شما برای اینکه نتیجه مطلوبی از عمل کاشت مو داشته باشید و در طول روند درمان وبهبودی بعد از درمان چار مشکل نشوید و از نتیجه کاشت موی خود راضی و خشنود باشید،بایست عمل کاشت موی خود را هنگامی انجام دهید که حداقل نیمی از موهای یک قسمت از سرتان دچار ریزش شده باشند.

در طی فرآیند کاشت مو آن بخش از سر که تار موهای هدف پیوند از قسمت برداشته می شود برای اینکه زود بهبود پیدا کند، و ناحیه اسکار مشخص نگردد پس از کاشت مو ،به طول دو هفته ناحیه برداشت مو در قسمت پشت سر به صورت مرتب در طول شبانه روز گرم و مرطوب نگه داشته شود .می توان برای این کار از کمپرس با حوله گرم و خیس و یا اسفنج مرطوب و گرم استفاده نمد در دو هفته نخست بعد از FUT برای پیشگیری از کشش پوست سر و اینکه ناحیه اسکار یا جوشگاه در پشت سر آصاری از خود بر جای نگذارند ،باید بیمار از خم کردن سر خود در جهت رو به جلو پرهیز کند.

جوش بعد از کاشت مو

 

فردی که عمل کاشت مو را انجام داده است باید برای پیشگری از ابتلا به بیماری هایی مانند جوش های چرکی و کیست مویی در ناحیه پوست سر خود و همین طور احتمال آسیب دیگی موهای کاشته شده خود ،باید به طور مرتب سطح سر خود را شستشو کند وبرای همین هدف هم بایست روزی یک بار استحمام کند و موهای سرش را بشوید بشوید.و سعی کند که آنها را به طور کامل تمیز کند.تا درسر او آثاری از پوسته و شوره و چربی بر جای نماند.

می توان گفت که در ناحیه عمل کرده اغلب جوش هایی ایجاد می شوند ولی این جوش ها زیاد مهم نمی باشند معمولا زمان به وجود آمدن این ضایعات پوستی از ماه دوم تا ماه چهارم پس از عمل کاشت مو می باشد .شما باید برای جلوگیری از جوش زدن ناحیه کاشت مو ،مرتب و خوب و تمیز با شامپو آن ناحیه را بشویید. در صورت ایجاد جوش ،شما می توانید برای رفع انها از کمپرس گرم و مرطوب و همین طور نخست از آنتی بیوتیک های خوراکی و در صورتی که جواب نداد از آنتی بیوتیک های موضعی برای باز شدن و تخلیه جوش ها استفاده نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط