درمان تایم
درمان تایم
تاثیر استرس در ریزش مو

تاثیر استرس در ریزش مو

تاثیر استرس در ریزش مو : همانگونه که همه ما در اطرافیان خود مشاهده می نماییم ،ریزش مو در میان خیلی از افراد جامعه یک مشکل شایع است.ریزش مو برای فرد بسیار نگران کننده می باشد زیرا موها دارای تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ما انسان ها می باشند ،و همه انسان ها به شکل ذاتی دوست دار زیبایی می باشند.ولی خوشبختانه امروزه با وجود روش های درمانی گوناگون برای ریزش مو ،دیگر نیازی نیست که این افراد خود را برای این مسئله زیاد نگران کنندو می توانند مشکل خود را حل نمایند.

تاثیر استرس در ریزش مو

باید بگوییم که ریزش موه می تواند دارای علل مختلفی باشد .و یکی از این علل ریزش مو استرس است.ما در این متن تلاش داریم تا در مورد تاثیراتی که استرس بر ریزش مو دارد و اینکه آیا واقعا استرس می تواند موجب ریزش موی فرد شود یا نه ؟با شما بحث نماییم.

بهترین متخصص کاشت مو در تهران : متخصص زیبایی کاشت مو طبیعی

طبقه بندی ریزش مو

به طور کلی می توان ریزش مو را در دو گروه دست بندی کرد:

  1. ریزش موی برگشت پذیر
  2. ریزش موی برگشت ناپذیر

باید اشاره کنیم که نوع برگشت ناپذیر ریزش مو زیاد شایع نمی باشد.

نوع برگشت پذیر ریزش مو دارای رواج بیشتری می باشد و اغلب با شروع سن بلوغ در اشخاص می توان شاهد آن بود واین مسئله در میان مردان دارای رواج بیشتری می باشد .به این نوع رویزش مو ،ریزش هورمونی (آندروژنی ) هم می گویند.و اغلب تعداد کمی از زنان دچار این ریزش مو می شوند . این نوع ریزش مو را اکثراً می توان در افراد با پوست سر چرب مشاهده کرد. ریزش موی برگشت پذیر را در آقایان در قسمت جلو و در وسط سر می توان رویت کرد و زنان هم در این نوع ریزش در جلوی سر به طور یکنواخت مبتلا به ریزش مو می شوند و ریزش مو با نازک شدن موها همراه می باشد. در ریزش مو عوامل هورمونی وژنتیکی دخیل می باشند.

ما می توانیم ریزش مو را بیشتر در میان افرادی مشاهده کنیم که به ورزش های قدرتی می پردازند و از مکمل ها نیز استفاده می نمایند. عوامل زیادی می توانند ریزش موی فرد را تشدید کنند که از جمله ی آنها :استرس های روحی ،رژیم های غذایی سخت ،کم خونی ،بیماری های غده تیروئیدو …می توان اشاره نمود.

ریزش مو تا چه میزان می تواند طبیعی باشد؟

در صورتی که ریزش مو 60 تا 100 تار مو در روز باشد ،طبیعی بوده و دوباره جایگزین خواهد شد .در اکثر افرادی که مبتلا به ریزش مو می باشند تا هنگامی که 30 تا 40 درصد حجم موی فرد از دست نرود ؛او نمی تواند متوجه ریزش موی خود شود.

جهت پیشگیری از ریزش مو چه اقداماتی را باید انجام بدهیم؟

  1. افرادی که دارای موهای چرب می باشند ما توصیه می کنیم که به صورت روزانه استحمام کنند.
  2. هر فرد باید از شامپوی متناسب با موی سر خود استفاده نماید.

اگر چه شامپو دارای تاثیر زیادی در ریزش مو نیست ولی شامپوی خوب و مناسب هم دارای یک سری خصوصیاتی می باشد که شخص بعد از شستشوی موهای خود دارای احساس خوش آیندی خواهد بود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط