درمان تایم
درمان تایم
پاکسازی پوست به روش سلن

پاکسازی پوست به روش سلن

پاکسازی پوست به روش سلن به چه صورت است ؟

همان گونه که می دانید بدن ما انسان ها دارای سیستم دفاعی مختلفی می باشد که می توان گفت که پوست اولین سد دفاعی بدن ما به شمار می رود و عهده دار وظایف مختلفی می باشد که از جمله وظایف پوست می توان به دفع سموم بدن و مواد زیان آور از طریق پوست اشاره نمود که به صورت عمده از طریق غدد عرق موجود در پوست انجام می شود.

لذا پوست افراد از هر نوعی که باشد بایست هر ماه یک بار پاکسازی روی آن انجام گردد تا همه منافذ پوست تمیز گردد. مزیت پاکسازی این می باشد که موجب می شود تا آلودگی های سطحی و لایه های اضافی که به دلیل نشستن گرد و غبار بر روی پوست ایجاد شده از بین رفته و بر طرف گردد.

در صورتی که دانه های سر سیاه از سطح پوست برداشته شده و مواد معدنی و اکسیژن دار به لایه درم پوست ( لایه ای درونی که زیر سطح پوست قرار دارد و حاوی کلاژن می باشد ) برسد . این مسئله موجب جوان سازی و شاداب و با طراوت شدن پوست خواهد شد.

باید اشاره داشته باشیم که پاکسازی پوست به روش سلن سبب افزایش رطوبت پوست می گردد که جهت رطوبت رساندن به لایه بیرونی بسیار مفید می باشد در ضمن باید متذکر شویم که آب رسانی برای پوست های خشک هم فواید زیادی دارد و از چروک زودرس آن جلوگیری می کند.

پاکسازی پوست به روش سلن

چند نکته مهم در پاکسازی پوست به روش سلن:

  • نخست پوست را با مواد پاک کننده تمیز می کنند و بعد از بخور دادن جهت مراحل بعدی آن را آماده سازی می کنند.
  • در این مرحله با استفاده از تیر کومدون جوش های سر سیاه تخلیه می شود.
  • سپس با استفاده از اشعه UV سل تراپی صورت می گیرد که موجب ضد عفونی شدن پوست و باکتری زدایی می شود.
  • در این مرحله نیز با به کارگیری دو نوع ماسک با مواد بسیار نادر و ویژه با استفاده از دستگاه سلن منافذ پوست را به صورت عمقی پاک سازی می کنند و لایه برداری سطحی از پوست انجام می شود . از فواید با اهمیت ماسک مورد استفاده درمان جوش های فعال است.
  • در مرحله پایانی آب رسانی برای پوست انجام می شود که در صورتی که در همان روز انجام گردد با استفاده از لامپ اینفرا رد صورت می گیرد و در صورتی که فرد متقاضی محدودیت در مراجعه دوباره نداشته باشد در عرض 24 تا 48 ساعت پس از پاکسازی دوباره به وسیله دستگاه سلن انجام می شود . در صورتی که نیاز باشد می توان در این مرحله ، برای بهبود کیفیت پوست از ویتامین ها و مواد جوان ساز استفاده نمود. پاکسازی پوست به روش سلن یک روش بسیار موثر در شادابی و طراوت پوست به شمار می رود.

نکته:

در صورتی که این امکان برای فرد فراهم باشد ، بهتر است که ماهی یک بار برای پاکسازی مراجعه داشته باشد اما چنانچه هدف پاکسازی درمانی باشد به عنوان برای جوش یا لایه برداری ، بایست هفته ای سه نوبت پاکسازی انجام دهد.

همراه پاکسازی برای بیمار ساپلیمنت تراپی و فرمولاسیون آنتی آکنه هم توصیه می شود . فرد در پایان هفته دوم حدودا 50 درصد بهبودی را می تواند شاهد باشد.

نکته:

جهت درمان آکنه با این روش درمانی ، هفته ای سه جلسه و بعد یک هفته تنفس و دوباره درمان تکرار می شود و در طول دوره تنفس بایست فرمولاسیون و مصرف ساپلیمنت و ماسک لاسا را فرد در خانه انجام دهد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط