درمان تایم
درمان تایم
میکرونیدلینگ و درمارولر

میکرونیدلینگ و درمارولر

همه چیز در مورد میکرونیدلینگ و درمارولر

در تعریف روش درمانی میکرونیدلینگ بای بگوییم که این روش ترمیم آسیب های ساختاری پوست با روش تحریک مکانیکال می باشد.این کار سبب می شود که بافت تغییر دیده و آسیب یافته بازسازی گردد.باید بگوییم که هدف درمان میکرونیدلینگ بهبود عملکرد ظاهر پوست و همین طور جوانسازی پوست می باشد.در طی فرآیند میکرونیدلینگ چند میلیون میکروکانال در لایه درم و اپیدرم پوست با استفاده از سوزن های بسیار ریز به وجود می آیند. ما در این مقاله تلاش داریم تا اطلاعات مورد نیاز را در مورد میکرونیدلینگ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

میکرونیدلینگ و درمارولر

تعریف میکرونیدلینگ

در شرح این روش درمانی باید بگوییم که فرآیندی می باشد که عبارت از سوراخ کردن منافذ پوست به وسیله ی سوزن می باشد.امکان دارد که شما این تصور باشید که این یک روش نو در زیبایی پوست می باشد و این در صورتی می باشد که این روش از حدود نیم قرن پیش وجود داشته و در حال حاضر در حال تکامل می باشد.افرادی که طرفدار این روش درمانی یعنی میکرونیدلینگ هستند بر این باور می باشند که این درمان شامل همه چیز از جمله از بین بردن چین و چروک ،لک و افتادگی پوست گرفته تا مشکلاتی مثل جای زخم ،خراش ها و چربی زیر پوست می باشد –ولی باید اشاره داشته باشیم که هنوز نتایج به دست آمده از مورد آخر به اثبات نرسیده است بنابراین زیاد نمی توان روی آن حساب باز کرد.

لازم به ذکر است که در سال 2009 در فرآیند میکرونیدلینگ 37 بیمار تحت درمان قرار گرفتند تا زخم های کم عمق صورت آن ها ترمیم شود.( مثل زخمها و خراش های دوره ی نوجوانی ،جای آبله و..) بعد از چند دوره درمانی تخصصی بیشتر از 80 درصد از بیماران مشاهده کردند که جای زخم های آن ها کاهش پیدا کرد . نظرشان در مورد نتایج حاصل از این درمان عالی بود .ما در اینجا می خواهیم میکرونیدلینگ و درمارولینگ را مورد بررسی قرار دهیم تا پی ببریم که چه چیزی در این درمان موجب درمان می شود و چه واکنشی روی پوست صورت می گیرد.

میکرونیدلینگ دارای چه مزایایی می باشد؟

در واقع به روش درمانی میکرونیدلینگ ، درمان القایی کلاژن (CIT-Collagen Induction Therapy) هم گفته می شود متشکل از ابزاری به نام درماپن (dermapen) با سوزن های ریزی در انهایش می باشد که حفره ها و نقاط کوچکی را در لایه های بالایی پوست ایجاد می کند.در روش دیگر میکرونیدلینگ از درمارولری استفاده می شود که همانند یک غلتک مینیاتوری با تعداد بسیاری از سوزنهای ریز می باشد که با ملایمت در جهات گوناگون روی سطح پوست حرکت می کند تا همان اثر را به وجود آورد.

لازم به ذکر است که روش میکرونیدلینگ دو هدف را دنبال می کند:

اول : حفره های کوچکی که به وسیله ی سوزن ها به وجود می آیند ،میکروکانال ها (کانالهای بسیار کوچک ) را می سازد که سبب می گردد محصولات محافظت از پوست مثل سرم های قوی در لایه های عمیق پوست نفوذ پیدا کرده و جذب گردند تا نتایج بهتری به دست آید.

دوم : این حفره های کوچک مثل جراحت های بسیار ریزی عمل می نمایند که سبب می شودپوست در حالت التیام بخشی قرار گرفته و کلاژن و الاستین تولید کند.این فرایند سبب چاق شدن پوست شده و خطوط چهره ؛چین و چروک ها ،زخم ها و منافذ پوست را بهبود می دهد.

شاید همه افرادی که از این روش درمانی استفاده نکرده اند بر این باور باشند که این فرآیند از لحاظ درد مثل تاتو کردن صورت است.در حالیکه به نظر می رسد که باید یک رنج دیگر را برای زیبایی خود متحمل گردیم ،همه افراد معتقد می باشد که این روش درمانی کاملا بی درد می باشد.به گونه ای که حتی کیم کارداشیان نیز یک نمونه از میکرونیدلینگ را انجام داده و از هشتگ the vampire facial استفاده نموده است.

این فرآیند متشکل از استفاده ی تخصصی از درماپن جهت تزریق پلاسما به صورت بیمارمی بشد که در نتیجه سبب رشد چشم گیر کلاژن و الاستین می گردد. باید اشاره داشته باشیم که هم کیم کارداشیان و هم رفائلی ( مدل و بازیگر) روش بحث انگیزی از میکرونیدلینگ را انجام داده و نتایج تزریق پلاسما را در اینستاگرام خود پست کرده اند.نیازی به نگرانی در این مورد وجود ندارد زیرا در روش معمولی میکرونیدلینگ و درمارولینگ، تزریق خون وجود ندارد و دارای نتایج خون آشامی کمتری می باشد.

نحوه انجام میکرونیدلینگ

نخست یککرم بیحس کننده به وسیله ی متخصص پوست ،بر روی پوست بیمار زده می شود .و بعد درمارولر را بع صورت آهسته بر روی سطح پوست و در جهات گوناگون حرکت می دهند و یا اینکه از درماپن برای قسمت هایی از پوست استفاده می کنند تا حفره های کوچکی را روی سطح پوست به وجود آورند.

باید بگوییم که پروسه درمان حدودا نیاز به 20تا 30 دقیقه زمان دارد که عبارت از سوزن زدن بر روی پوست فرد می شود ( که فکر آن موهای بدن انسان را به تنش سیخ می کند) ولی بنابه گفته ها کاملا بی درد است.از انجایی که پوست تحریک می شود لذا تا چند روز پوست فرد ملتهب خواهد بود ولی بلافاصله بعد ازآغاز التیام و بهبود به سرعت فرکش می نماید و در نتیجه درخشش و نرم شدن پوست را برای فرد به ارمغان می آورد . افراد جهت کسب نتایج موثر و ایجاد مداوم کلاژن و الاستین نیاز است که بیشتر از یک جلسه درمانی را پشت سر بگذارند.باید بگوییم که این روش درمانی را کلرگراس متخصص زیبایی این گونه شرح می دهد که «نتایج تجمعی است ،درست مانند تمرین در باشگاه ،افراد در حال تخریب پوست خود نمی باشند بلکه می خواهند آن را مجددا بسازند.»

میکرونیدلینگ یا درمارولینگ چه خطراتی می تواند در پی داشته باشد؟

عفونت

زمانی که روی پوست افراد جوش های فعال وجود دارد به هیچ وجه نباید از میکرونیدلینگ استفاده شود ،چون این کار می تواند سبب عفونت گردد.و از اعمال میکرونیدلینگ بر روی سطح آسیب دیده پوست نیز باید خودداری کرد یا قبل از ادامه فرآیند باید صبر نمود تا جوش ها برطرف شوند.

واکنش پوست

متخصصین براین اعتقاد می باشند که این فرآیند نباید بر روی پوستی که متورم می باشد یا دارای رزاشیا و اگزما می باشد ،استفاده شود. چون میکرونیدلینگ قادر می باشد باعث شود پوست فرد محصولات حفاظتی پوست را بهتر و عمیق تر جذب کند ،امکان دارد نسبت به ترکیبات محتلف حساس بوده و سوزش داشته باشد. در ضمن افراد باید نسبت به مصرف محصولاتی که فرمول بندی آن ها ویژه ی میکرونیدلینگ نیست احتیاط کنند.

درهیمن زمینه محققان دانشگاه یوتا در یک تحقیق در مرکز امراض پوست جاما ،سه خانم را گزارش کرده اند که پوست آن ها در واکنش به استفاده از سرم ویتامین C با میکرونیدلینگ دچار خارش ،جوش و زخم شده است.

بهترین کار این می باشد که در زمان استفاده از هر یک از محصولات میکرونیدلینگ و پیش از اعمال آن بر روی نواحی بزرگ ،یک آزمایش منطقه ای صورت گیرد یعنی بر روی ناحیه کوچک از پوست خود آن را اعمال کرده و 24 ساعت صبر کرد تا اطمینان حاصل شود که پوست فرد واکنش بدی نشان نمی دهد ،در صورتی که افراد دارای پوست حساسی می باشند ،حتما باید این تست را انجام دهند.

میکرونیدلینگ در مطب و میکرونیدلینگ در منزل

هنگامی که میکرونیدلینگ در مطب متخصص پوست برای افراد استفاده می شود ،سوزن هایی که ان ها به کار می برند ،کمی بلند تر می باشند (بیش از یک میلیمتر) لذا قادر می باشند که درلایه های عمیق تری از پوست نفوذ کرده و این برای درمان های پیچیده تر مانند زخم ها یا نشانه های کشیدگی پوست بهتر می باشد.چون شواهد علمی زیادی جهت موثر بودن درماروینگ در منزل در دست نمی باشد ،هنوز اتفاق نشر مشخصی بر روی اینکه آیا این کار در منزل مجاز ،امن و موثر می باشد ،موجود نیست.

از انجایی که سوزن نسخه ای که در منزل مورد استفاده قرار می گیرد کوچکتر از یک میلیمتر می باشد ،لذا قادر نمی باشد که در لایه ی عمیق پوست نفوذ نماید.باید اشاره داشته باشیم که هدف از استفاده از این نوع سوزن ها اغلب تحریک پوست جهت کاهش چین و چروک ،درخشش پوست و امکان نفوذ محصولات پوستی به لایه های عمیق تر می باشد.ولی یک حسنی که سوزن های کوچکی که در منزل مورد استفاده قرار می گیرند دارند ،این می باشد که این سوزن ها آسیبی به پوست فرد وارد نمی کنند.لذا لازم نیست که از کرم بی حس کننده استفاده شود .

ولی متاسفانه نتایجی که از این روش به دست می آید نمی توانند به خوبی نتایجی باشند که از انجام این روش در مطب متخصص پوست به دست می آیند.در ضمن در صورتی که سوزن ها کج و یا کند شده و یا به خوبی نگهداری نشده باشند احتمال وارد شدن آسیب و ایجاد خطر برای پوست است که این امکان وجود دارد که بر روی پوست جای زخم بماند. در حالت کلی می توان گفت که روش درمان زیبایی میکرونیدلینگ یک روش فوق العاده در جوان سازی و رفع چین و چروک های پوست از طریق تحریک کلاژن می باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط