درمان تایم
درمان تایم
لاغری موضعی با دستگاه RF

لاغری موضعی با دستگاه RF ، قیمت و هزینه لاغری با دستگاه RF

 

 

 

 

لاغری با دستگاه rf

شاید کمتر بتوان با افرادی مواجه شد که از ظاهر اندام خود رضایت دارند زیرا امروزه چاقی موضعی از جمله مشکلاتی می باشد که اغلب افراد را درگیر خود کرده است. به دلیل زندگی ماشینی امروزی ،چون افراد تحرک کمتری دارند لذا در برخی از نواحی بدن خود چربی انباشته شده دارند. شایعترین قسمت ها هم ،پهلو ها ، شکم ، زیر بازوها ، پشت کمر ، و حتی اطراف صورت و گردن می باشد.

در حال حاضر ما شاهد تبلیغ روش های مختلفی جهت آب کردن چربی این قسمت های بدن می باشیم .در این حیطه باید بگوییم که لاغری موضعی با دستگاه RF از جمله بهترین روش های مطرح در دنیا می باشد. در این روش درمانی با استفاده از امواج رادیویی چربی های ناحیه شکسته می گردد. این روش مانند یک دوره درمانی می باشد که لازم است تا رعایت گردد.

چربی های که در روش لاغری موضعی با دستگاه RF شکسته می شوند یا دفع می شوند و یا در سیستم سوخت و ساز بدن مورد استفاده قرار می گیرند. پزشک معالج برای بیمار به همراه این روش درمانی ورزش کردن را نیز توصیه می کند تا دفع چربی ها با سرعت بیشتری انجام شود.در لاغری موضعی شکم و پهلو ها با استفاده از دستگاه RF سایز فرد یک تا 3 سایز کاهش پیدا می کند .

لاغری موضعی با دستگاه RF

امروزه استفاده از دستگاه RF در پزشکی رواج زیادی پیدا کرده است .که لاغری موضعی با از RF از جمله یکی از استفاده های بی شمار آن می باشد. لاغری موضعی با دستگاه RF را می توان برای تمام نواحی چاق بدن مورد استفاده قرار داد. همچنین برای لاغری موضعی صورت نیز می توان از این دستگاه استفاده کرد .افراد با استفاده از روش آر اف لاغری موضعی برای نواحی شکم ،پهلو ها ،پشت ،اطراف فیله ها ، بازوها ، ران و باسن می توانند به آسانی و سرعت کاهش سایز داشته باشند.

تعداد جلسات لاغری موضعی با دستگاه RF

در این روش درمانی تعداد جلسات برای لاغری موضعی در هر دوره 8 تا 12 جلسه است.و بر اساس ناحیه مد نظر جهت لاغری و حجم چربی این جلسات امکان دارد که متغیر باشند .و بعد از معاینه و مشاوره تعداد دقیق این جلسات برای فرد متقاضی مشخص خواهد شد .هر جلسه لاغری موضعی با دستگاه آراف نیاز به یک ساعت زمان دارد .باید بگوییم که با توجه به نظر پزشک فاصله جلسات نیز می تواند متغیر باشد.جلسات می تواند با یک فاصله زمانی یک هفته تا دو یا سه هفته صورت بگیرد.اطلاعات مورد نیاز در این زمینه در طی جلسه مشاوره در اختیار فرد متقاضی قرار داده خواهد شد.

هزینه و قیمت لاغری موضعی با دستگاه RF

ما نمی توانیم هزینه دقیقی را برای این روش درمانی بیان کنیم زیرا هزینه لاغری موضعی با دستگاه آر اف به صورت جلسه ای محاسبه می گردد. پکیج های لاغری با تخفیف ارائه می شود .

لاغری موضعی با دستگاه چیست؟

در حال حاضر با استفاده از روش های گوناگونی اقدام به لاغری موضعی می کنند .به غیر از ورزش های خاص که می تواند با حرکات تخصصی ناحیه پاق مد نظر را لاغری روش های کلینیکی هم شهرت زیادی پیدا کرده اند. باید بگوییم که اغلب افراد فرصت و حوصله انجام ورزش تخصصی را ندارند .و خوشبختانه امروزه روش های کلینیکی زیادی جهت لاغری موضعی ابداع شده است. روش های که در آن ها لاغری موضعی را با استفاده از دستگاه انجام می دهند.

لازم به ذکر است که مابین روش های لاغری با استفاده از دستگاه ، دستگاه RF دارای کاربرد زیادی می باشد و با توجه به نوع استفاده این دستگاه ، به عنوان لاغری موضعی ، به جرات می توان گفت لاغری موضعی با دستگاه RF از جمله سالم ترین ، کم خطرترین و ارزان قیمت ترین روش های لاغری به شمار می رود. در صورتی که شما نیز جز آن دسته از افرادی می باشید که با چاقی موضعی بدن خود مشکل دارید و سراغ چند روش رفته و از هزینه های آن ها مطلع شده اید ،حتما متوجه شده اید که لاغری موضعی با RF ، ارزان ترین روش لاغری می باشد.

در صورتی که چاقی موضعی اندام خود رضایت ندارید ؟ در صورتی که به فکر لاغری موضعی پهلو ها ، شک ، صورت ، بازوها و … خود می باشید ؟ می توانید از لاغری موضعی با استفاده از دستگاه RF استفاده نمایید.

 

 

 

دستگاه RF و نحوه اثر گذاری آن در لاغری موضعی

ما در این نوشته سعی خواهیم نمود تا عملکرد لاغری موضعی با دستگاه RF را برای شما شرح دهیم. لازم به ذکر است که لاغری موضعی با دستگاه RF هم زمان با اینکه موجب از بین رفتن سلول های چربی می شود بلکه با تاباندن امواج رادیوفرکونسی سبب می شود که پوست همان ناحیه سفت شود. در ضمن مانع از شل شدن و افتادگی پوست بعد از اینکه چربی ها حذف شدند می گردد. با به کار گیری انرژی کم رادیوفرکوئنسی  این تکنولوژی جدید در پوست باعث می شود تا گرمای مناسبی تولید گردد. لذا بلافاصله آغاز به صاف و سفت شدن پوست می نماید.

لاغری موضعی با دستگاه RF قادر می باشد که پوست صورت ، گردن ، بازو ، شکم را به آهستگی و به صورت موثر سفت کند. به دلیل همین موضوع هم می باشد که به این روش اتوی پوست و یا لیفتینگ بدون جراحی گفته می شود.

در ضمن تکنولوژی آر اف در لاغری موضعی با دستگاه RF را می توان یک راه مناسب جهت درمان سلولیت به شمار آورد. افراد می توانند با استفاده از آراف می توانند باسن خود را سفت کنند .چون با گرم کردن مناسب و همین طور با استفاده نمودن از انرژی متمرکز ، می توان درمان را بدون درد و البته همراه با سفت و صاف کردن پوست شروع نمود و شما می توانید بعد از گذراندن نخستین جلسه این تغییرات را ببینید .در صورتی که بخواهیم از نظر پزشکی این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم ، باید اشاره داشته باشیم که درمان با آراف سبب بازسازی کلاژن ها می گردد . باید بگوییم که این مسئله در پزشکی به اثبات رسیده است. و گزینه مناسب تر در مقایسه با جراحی این می باشد که افراد می توانند پوست خود را از نشانه های پیری حفظ کنند.

دستگاه RF برای لاغری موضعی از جمله روش های بسیار موفق و بدون عارضه در تمامی دنیا است که نتیجه گیری بالا در کمترین زمان مناسب از جمله خصوصیات عالی این روش درمانی به شمار می رود لازم به ذکر است که این دستگاه می توان برای لاغری موضعی تمامی نواحی بدن استفاده کرد و استفاده از آن برای هیچ یک از نواحی بدن دارای محدودیت نمی باشد به عنوان مثال می توان از آن برای لاغری موضعی باسن ،بازوها ، شکم ، پهلو ها ، ران و …استفاده کرد.

لاغری با دستگاه rf

لاغری موضعی با دستگاه RF – کرایولیپولیز ( سرما درمانی )

در لاغری موضعی با دستگاه RF کرایولیپولیز را می توان یک روش غیر تهاجمی به شمار آورد. در واقع این تکنیک جهت از بین بردن چربی ها یک روش کارآمد می باشد . در ضمن برای لاغری موضعی این روش به کار برده می شود. نحوه عملکرد این روش ها به این شکل می باشد که نخست با سرد سازی سلول های چربی زیر جلدی ، عمل لیپولیز ، شکستن سلول های چربی تحریک می شود. ولی این کار موجب می شود که تا بافت های مجاور پوست هیچ آسیبی نبیند. جهت از بین بردن چربی های اضافی نواحی مشخص بدن کرایولیپولیز مورد استفاده قرار می گیرد. این روش درمانی به جلسات درمانی زیادی نیاز ندارد و یک تا 3 جلسه درمانی برای این روش درمانی کفایت می کند.

لازم به ذکر است که این روش درمانی لاغری موضعی نیازی به هیچ گونه برش و جراحی ندارد. در ضمن نیاز به بی هوشی و بی حسی نیز نمی باشد . در واقع همه این موارد از مزایای این روش به شمار می آیند. پس از انجام این روش درمانی فرد نیازی به هیچ گونه استراحت و یا مرخصی نخواهد داشت. همچنین انجام این روش درمانی با عوارض نیز همراه نمی باشد. بعد از جلسه درمان ، در طول یک دوره دو تا چهار ماهه این چربی ها شکسته می گردند. در نهایت این روش درمان لاغری موضعی سبب می گردد تا چربی ها حذف شده و فرد به یک اندام نرمال دست پیدا کند.

لاغری موضعی با دستگاه کویتیشن و آر اف

از جمله روش های لاغری موضعی که از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد ، لاغری موضعی با دستگاه RF می باشد .روش لاغری موضعی با کویتیشن ( کاویتاسیون ) و آر اف را می توان از جمله روش های به شمار آورد که دارای طرفداران زیادی می باشد. این در واقع این محبوبیت به خاطر اهمیتی می باشد که افراد برای اندام و بدن خود قائل می شوند. باید بگوییم که تقریبا بیست سال پیش ، هر  فردی که می خواست لاغری موضعی را انجام دهد ،مجبور بود تنها از این روش استفاده کند یعنی تنها روش های تهاجمی مانند لیپوساکشن را باید برای خودشان بر می گزیدند.

ولی برای نخستین بار در دهه 1980 دستگاه کویتاسیون آر اف ابداع شد. این موضوع سبب شد که بیماران دیگر از روش های جراحی زیبایی تهاجمی استفاده نکنند. در برخی موارد افراد سعی می کنند تا با ورزش این چربی های اضافی را از بین ببرند . و در برخی مواقع موفق نمی شوند .در این شرایط بهتر است که روش های درمانی غیر تهاجمی لاغری موضعی مانند کویتاسیون و آراف را به خاطر آورد و اقدام به استفاده از آن ها نمود.

دستگاه کویتیشن

در صورتی که بخواهیم عملکرد لاغری موضعی با دستگاه RF را توضیح دهیم باید اشاره کنیم که در دستگاه کویتیشن ، در پیرامون سلول های چربی در اثر برخورد نمودن امواج اولتراسوند ( که نوعی امواج صوتی می باشد ) با فرکانس بسیار زیاد با مولکول های آب میان بافتی ، حباب های ریزی به وجود می آید. که هنگامی که این حباب ها با دیواره سلول های چربی برخورد می کنند سبب می شود تا آن ها بترکند و موجب بیرون ریختن چربی ها می شود.

در لاغری موضعی با دستگاه RF می توان این دستگاه را به این صورت معرفی نمود که هنگامی که سلول های چربی شکسته می شود و انحلال چربی های به دام افتاده اتفاق می افتد سبب می شود این سلول ها حذف شوند. باید به این نکته توجه شود که نتیجه درمان با کویتیشن ماندگار و دائمی می باشد چون تکثیر این سلول ها امکان پذیر نمی باشد و تعدادی از سلول های چربی از بین رفته است. لذا در نهایت می توان ادعا کرد که بدون جراحی و همین طور با استفاده از روشی امن توانسته ایم با کمک کویتیشن سلول های چربی را از بین ببریم. این تکنیک دارای قدرت بالایی می باشد که افراد استفاده کننده می توانند در هر جلسه با کاهش چشم گیر و ماندگار کاهش سایز مواجه شوند. باید بگوییم که تا سه ماه در بافت چربی ها اثر کویتیشن ادامه خواهد داشت و تغییر سایز ادامه خواهد داشت.

مزوتراپی لاغری

در حقیقت این روش لاغری موضعی با دستگاه از جمله روش های می باشد که کم تر تهاجمی است. لازم به ذکر است که از این روش برای لاغری موضعی و برای درمان سلولیت استفاده می گردد. در ضمن باید این نکته را نیز به خاطر سپرد که از این روش برای درمان پیری زودرس یا برای جوان سازی پوست نیز استفاده می گردد.

درباره محلول تزریق باید بگوییم که محلول متشکل از ویتامین ها ، مواد معدنی ، داروها و آمینو اسید ها است. باید گفت که این روش قادر می باشد که به شکل چشم گیری سبب کاهش دادن ظاهر برآمدگی های نرم که با سلولی مرتبط است ، تاثیرگذار باشد و اغلب این روش جهت خوش فرم کردن اندام شکم ، پهلو ،چانه ، باسن ، ران و کمر استفاده می شود.

استفاده از این روش لاغری موضعی برای افرادی مناسب می باشد که افراد سالمی می باشند و این افراد به دنبال روش کم تهاجمی می باشند و مایل هستند که ظاهر سلولیت و چربی اضافی را کم کنند.

چه افرادی نباید از مزوتراپی استفاده کنند؟ و برای آن ها مناسب نمی باشد؟

  • زنان باردار
  • افراد دیابتی وابسته به انسولین
  • کسانی که دچار بیماری های شدید قلبی می باشند
  • کسانی که داروهای رقیق کننده خون یا مخصوص ضربان نامنظم قلب استفاده می کنند.

 

 

 

 

فرق آر اف با مزوتراپی چیست؟

در صورتی که بخواهیم لاغری موضعی با دستگاه RF را با مزوتراپی مقایسه کنیم باید بگوییم که مزوتراپی یک روش درمانی ساده می باشد که حتی می توان این روش را در مطب نیز انجام داد و برای انجام این روش درمانی از 30 تا 40 دقیقه زمان نیاز می باشد. و بیشتر بیماران باید به صورت متوسط 8 تا 10 جلسه به صورت هفتگی درمان خود را انجام دهند تا بتوانند به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند. جهت انجام این روش درمانی نیازی به بی هوشی و بی حسی نمی باشد چون دردی که فرد طی انجام درمان احساس خواهد نمود بسیار کم می باشد ولی باز با این وجود ،وجود دارند عده ای از افراد که حتی نمی توانند این درد کم را هم تحمل نمایند لذا برای این گونه افراد داروی بی حسی استفاده می شود.

جهت انجام مزوتراپی با توجه به هدفی که افراد دارند و همین طور محل بدن افراد محلول تزریقی ، به شکل جداگانه آماده خواهد شد. جهت تزریق محلول به زیر لایه پوست و چربی زیر جلدی از یک سوزن بسیار ریز استفاده می گردد. باید توجه شود که تعداد تزریقات مورد نیاز به اندازه ناحیه مورد نظر وابسته می باشد. لازم به ذکر است که بعد از انجام این روش درمانی ، نیاز نیست که فرد استراحت بکند و می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر گرفته و سرکار خود بازگردد.

باید بگوییم که مزوتراپی به غیر از اینکه دارای هزینه ی مناسبی می باشد و خطر کمتری هم دارد ، در مقایسه با جراحی و داروهای خوراکی بهتر شناخته شده است و اغلب این روش را بر روش های دیگر ترجیح می دهند . در این روش درمانی از آنجایی که از سوزن های بسیار ریزی استفاده می شود جهت لاغری سریع شکم و پهلو روشی آسان نمی باشد ، تزریقات عمیق نیستند و تنها به لایه میانی پوست نفوذ خواهند کرد و چیزی که فرد می تواند از این روش احساس کند ، احساس یک خراش کوچک و یک درد کم می باشد و به هیچ وجه یک روش دردناک نمی باشد. در صورتی که بخواهیم به صورت عمومی این روش را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که اغلب افرادی که جهت لاغری شکم و پهلو این روش را مورد استفاده قرار می دهند ، در فاصله زمانی 2 تا 4 هفته به 4 تا 7 جلسه درمانی ( تزریق ) نیاز خواهند داشت. و در مدت زمان بسیار کمی کبودی جزئی ، ورم و نشانه های تزریق همه برطرف خواهند شد.

در صورتی که به خوبی نوشته های بالا را مورد مطالعه قرار داده باشید متوجه خواهید شد که هر کدام از روش های ذکر شده دارای یک سری مزایا و معایبی می باشند و همین طور متوجه خواهید شد که هر یک از این روش ها خصوصیاتی نیز داشته اند ولی باید این نکته را به خاطر سپرد که این خصوصیات بستگی به نوع بیماری و همین طور محل هدف دارد.

به عنوان مثال در صورتی که دقت داشته باشید متوجه خواهید شد که روش های لاغری موضعی با دستگاه RF بسته به انتخاب پزشک با توجه به محل شکم ،پهلو ها ، سینه ، باسن و … صورت می گیرد. در صورتی که شما نیز جز آن عده از افراد می باشید که مایل هستید که از لاغری های موضعی استفاده نمایید ما به شما توصیه می کنیم که نخست به پزشک مراجعه نمایید و بعد از مشورت نمودن با پزشک به دقت یک روش مناسب برای این کار انتخاب کنید ولی باید توجه داشته باشید که مراحل درمان را به دقت و به صورت صحیح سپری نمایید تا بتوانید به نتایج مطلوب دست پیدا کنید.

نحوه لاغری موضعی و همین طور جوان سازی پوست با دستگاه RF

باید اشاره داشته باشیم که مدت های زیادی می باشد که از امواج رادیو فرکانسی ( لاغری موضعی با دستگاه RF) در دنیای پزشکی جهت هدف های مختلف استفاده می گردد. در قسمت های مختلف بدن سلولیت و انباشتگی چربی ، بهم خوردن تناسب اندام ، چین و چروک صورت و دور چشم ، پیری پوست (Aging) ، اکنه همه از مواردی می باشند که تاثیر زیادی بر زیبایی افراد دارند و کسان زیادی وجود دارند که تمایل دارند انواع روش ها و تکنولوژی ها را برای درمان کردن این مکشلات استفاده کنند . در صورتی که بخواهیم سیستم های RF را از نظر ساختاری اصلی مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که در حقیقت در محدوده فرکانس رادیوئی شامل یک نوسان ساز امواج الکترنیکی (RF . oscillator) هستند.

RF-Tighening یک وسیله ای است که به کمک آن می توان با فرکانس بالا امواج رادیویی را تولید کرده و بعد این امواج را از بافت های بدن عبور داد و در نهایت حرارتی عمقی تولید نمود که میزان این حرارت 38 تا 44 درجه سانتیگراد می باشد. در صورتی که بخواهیم در حالت کلی بگوییم می توان استفاده از این وسیله را به دو دسته تقسیم نمود :

  1. جهت درمان نمودن سلولیت و لاغری موضعی قسمت هایی از بدن مانند : شکم ، پهلو ، ران ، بازو ، سینه ، غبغب و …
  2. جوانسازی ، کلاژن سازی ، برطرف کردن چین و چروک های سطحی مانند خط خنده و… ، پف چشم ، سیاهی زیر چشم و …

معایب و عوارض لاغری با دستگاه RF

در حقیقت از جمله دستگاه های بی ضرر برای لاغری ، دستگاه RF می باشد. مکانیزم کار دستگاه با فرکانس رادیویی با طول موجی می باشد که برای انسان دارای ضرر نمی باشد . درست است که به نمی توان به صورت 100% نمی توان ادعا نمود که این روش بدون عارضه می باشد .یک سری عوارض کوتاه مدت که امکان دارد فرد با آن ها مواجه شود در زیر ذکر شده است:

  • حساسیت بیش از اندازه نواحی تحت درمان
  • ورم محدود
  • به وجود آمدن فرورفتگی در پوست
  • قرمز شدن پوست

ولی خوشبختانه این روش درمانی دارای عوارض ماندگار و دراز مدت نمی باشد.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط