درمان تایم
درمان تایم
لاغری موضعی با دستگاه کویتیشن

لاغری موضعی با دستگاه کویتیشن ، عوارض و هزینه ، تجربه لاغری با کویتیشن

لاغری با دستگاه کویتیشن

همان طور که می دانید زیبای چهره و اندام برای ما انسان ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و یکی از مواردی که این زیبای را تحت تاثیر قرار می دهد و اعتماد به نفس افراد را پایین آورده و موجب می شود که برخی از افراد از حضور در اجتماع خودداری کنند ،تجمع چربی های اضافی بدن در نواحی خاصی از بدن مانند شکم ، پهلو ها ، بازوها ، باسن و…می باشد. ولی خوشبختانه امروزه روش های مختلفی در علم پزشکی ابداع شده است که می توان با استفاده از این روش ها اقدام به حذف موضعی این چربی های اضافه کرده و از چهره و اندامی زیبا برخوردار بوده و حس اعتماد به نفس خود را نیز بالا برد .

لاغری موضعی با دستگاه کویتیشن

از جمله این روش ها لاغری موضعی با دستگاه  کویتیشن می باشد در حقیقت کویتیشن یک پدیده ای طبیعی و مبتنی بر اولتراسوند با فرکانس پایین می باشد . در این دستگاه میدان مافوق صوت ( اولتراسوند) جباب هایی را در مایع به وجود می آورد که به تدریج بزرگتر می گردد و بعد از رسیدن به یک اندازه مشخص از داخل منفجر می شود . انرژی فرکانس رادیوی و امواج مافوق صوت زیست سلول های چربی و سلولیت را بدون انجام هیچ گونه جراحی یا مداخله و بدون آسیب وارد کردن به سلول ها و اندام های مجاور به صورت گزینشی متلاشی و خراب می سازد. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد تا بیشتر در مورد اینکه کویتیشن چیست و چه کاربرد هی دارد برای شما عزیزان صحبت کنیم.

همان گونه که می دانید چاقی می تواند حس اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار داده و کارایی فرد را کاهش دهد و با گذشت زمان به تنبلی ، افسردگی و ناکامی های شغلی منجر گردد. در صورتی که چربی بدن افراد به یک سطح مناسبی برسد می تواند سلامتی بیشتر ، درد کمتر ، استرس پایین تر و خواب آرام تر را برای افراد به ارمغان بیاورد و دیگر نیازی هم به مصرف داروهای تجویزی توسط پزشکان نمی باشد.

مزایای لاغری با کویتیشن

  • باقی نماندن جای زخم
  • دفع چربی ها به روش طبیعی
  • هزینه متعارف درمان
  • مدت زمان درمان کوتاه ( 20 دقیقه تا یک ساعت ) هر جلسه
  • غیر تهاجمی بودن درمان
  • حذف سریع سلول های چربی
  • یک جایگزین مناسب برای لیپوساکشن بدون عوارض
  • نیاز نداشتن به استراحت بعد از این روش درمانی
  • پیکر تراشی بدون اینکه نیازی به بی حسی یا بیهوشی باشد
  • نداشتن درد و ناراحتی در طی درمان

کویتیشن اولتراسوند چیست؟

در واقع کویتیشن اولتراسوند لاغری از جمله عمل های تقریبا ً نوین زیبایی می باشد که در آن جهت تبدیل سلول های چربی به مایع از تکنولوژی پیشرفته استفاده می شود ، و مایعی هم که به دست می آید به صورت طبیعی از بدن دفع می گردد. برای هر جلسه کویتیشن لاغری نیاز به 25 تا نیم ساعت زمان می باشد و در طی آن یک ناحیه از بدن فرد را درمان می کنند . باید میان هر دو جلسه کویتیشن 72 ساعت فاصله باشد تا بدن این فرصت را داشته باشد که بتواند چربی را از بدن دفع کند . ما به افرادی که قصد انجام این روش درمانی زیبایی را دارند توصیه می کنیم که حداقل 6 تا 10 جلسه این درمان را انجام دهند.

ناحیه های قابل درمان با کویتیشن

باید بگوییم که این روش برای حذف چربی های اضافی ناحیه های مناسب می باشد که با استفاده از ورزش و رژیم لاغری نمی توان چربی های اضافی آن قسمت ها را از بین برد مانند:

  • شکم
  • باسن
  • بازوها
  • ران

چگونگی عملکرد کویتیشن اولتراسوند

در این دستگاه امواج صوتی با فرکانس بالا جهت تخریب دیواره های سلول های چربی به کاربرده می شود .محتویات سلول ها بعد از تخریب دیواره به بیرون و فضاهای مایع بدن ترشح می کند. از این مرحله به بعد کار بر عهده دستگاه لنفاوی می باشد و مواد زائد را جمع می کند. گردش مواد زائد در بدن به صورت کامل صورت می گیرد تا کبد فرآیند لازم را بر روی آن انجام دهد و در نهایت با عرق ، ادرار و مدفوع از بدن دفع گردد. باید بگوییم که کویتیشن دارای نتایج سریعی می باشد ، ولی تکمیل فرآیند و رویت نتیجه نهایی نیاز به چند روز زمان دارد.

لاغری با دستگاه کویتیشن

افراد مناسب برای کویتیشن

باید بگوییم که بهترین متقاضیان لاغری با کویتیشن ، افراد سالم با اضافه وزن متوسط که دوست دارند از 2.5 تا 50 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند ، می باشند . ولی ما انجام کویتیشن را برای افرادی که ،در دوران بارداری ،شیر دهی ، مصرف داروهای ضد انعقاد خون ، وجود دستگاه ضربان ساز قلب ، ایمپلنت های فلزی در بدن ، سابقه ایجاد کلوئید یا گوشت اضافه ، به تازگی جراحی انجام داده اند ، و یا دچار بیماری های مانند دیابت ، ناراحتی قلبی ، سرطان یا تومور ، صرع ، فشار خون بالا یا پایین ، هموفیلی ، ترومبوز ، التهاب ورید ها ، سل ، بیماری های عفونی ، نقص های سیستم ایمنی یا سیستم لنفاوی می باشند، توصیه نمی نماییم. در صورتی که به هر دلیلی از ایمنی کویتیشن مطمئن نمی باشید ، در این شرایط لازم است که حتما قبل از درمان با پزشک خود گفتگو نمایید.

آمادگی پیش از درمان

برای این کار بهتر است که فرد یک هفته پیش از عمل هر روز 1.5 تا 2 لیتر آب بنوشد . و ناحیه مورد نظر را هر روز و هر شب مرطوب کند. در صورتی که به ناحیه مورد نظر آب رسانی شود درصد موفقیت کویتیشن بالا خواهد رفت. ورزش های مثل پیاده روی یا سایر فعالیت های ایروبیک بایست به صورت منظم انجام گردد تا بدن این امکان را داشته باشد که بتواند مایع حاصل از تجزیه چربی را بهتر دفع نماید.

نحوه عمل کویتیشن اولتراسوند

نحوه انجام این روش درمانی به این صورت می باشد که متخصص امواج مافوق صوت ، سطح پایین را با استفاده از هندپیس دستگاه کویتیشن به بدن انتقال می دهد . این امواج متشکل از تکانه های فشرده کننده ، گسترده کننده ای است که در چرخه های با سرعت حرکت بالا حرکت می کنند. این چرخه رو به عقب و جلو تعداد بی شماری از حفره ها یا حباب های ریز را به وجود می آورد که کم کم بزرگتر می شوند و در نهایت به هم برخورد می کنند و منفجر می گردند. با انفجار این حباب ها امواج شوکی ایجاد می گردد که مایع شدن و از بین رفتن بافت های چربی را به دنبال دارد ، به این فرآیند در اصطلاح کویتیشن گفته می شود . مایعی که از این فرآیند حاصل می شود به راحتی از طریق ادرار یا دستگاه لنفاوی از بدن خارج می گردد.

نتایج مورد انتظار:

لازم به ذکر است که کویتیشن دارای نتایج سریع با ماندگاری بالایی می باشد . باید اشاره داشته باشیم که اندازه بدن بیشتر بیماران بعد از تنها یک جلسه 2 تا 10 سانتی متر کمتر می گردد و نتایج بعد از هر جلسه بهتر می شود. ولی باید بگوییم که نتیجه درمان وابسته به ساختار بافت ، ناحیه تحت درمان ، سن بیمار ، متابولیسم ، داروهای مصرفی و تغییرات هورمونی می باشد. بی شک رژیم غذایی مناسب و افزایش فعالیت های بدنی نیز در این مسئله تاثیرگذار می باشند و می توانند کمک شایانی به حفط نتایج حاصل بکنند.

دوران بهبود:

از آنجایی که کویتیشن دارای هیچ گونه دردی نمی باشد لذا بعد از درمان نیز ، نیازی به استراحت کردن نمی باشد . باید گفت که لاغری با کویتیشن درمانی گرم ، آرام کننده و خوش آیند می باشد که شباهت زیادی به ماساژ با سنگ داغ دارد . انجام این روش درمانی آنقدر راحت می باشد که این روش درمانی را می توان در ساعت ناهار و استراحت انجام داده و بعد از پایان به تنهایی رانندگی نموده و مجددا ً به محل کار خود بازگشت.

عوارض و آثار جانبی احتمالی کویتیشن

همانند دیگر روش های درمانی زیبایی این روش درمانی نیز نمی تواند که کاملا عاری از آثار جانبی باشد و بطبع با یک سری عوارضی همراه می باشد که از این عوارض می توان به قرمزی موقت ، تشنگی شدید و حالت تهوع بلافاصله بعد از درمان اشاره نمود که با نوشیدن آب از بین می رود. نیازی به نگرانی نمی باشد زیرا این عوارض کوتاه مدت بوده و بعد از چند روز یا چند ساعت برطرف خواهند شد . درست است که ایمنی روش کویتیشن به اثبات رسیده است ، ولی نباید از این روش برای افراد که دچار بیماری های حاد ، نقص عملکرد کبد ، خونریزی شدید ، دارای دستگاه ضربان ساز قلب و یا زنان باردار استفاده شود.

هزینه لاغری با دستگاه کویتیشن

سوال های رایج درمورد کویتیشن

آیا انجام کویتیشن دارای درد می باشد یا نه؟

بیشتر بیماران انجام این روش درمانی را بدون درد توصیف می کنند ،لذا کویتیشن نیازی به بی حسی ندارد . ولی به علت پخش صداهای خاص داخل بدن ناراحتی کوچکی حس می شود که دارای هیچ گونه ضرری نمی باشد و بلافاصله بعد از توقف اپلیکاتور با بدن برطرف می شود. گرمای ملایمی نیز در طول درمان احساس می گردد. در صورتی که حس داغی یا سوختگی داشتید ، باید از متخصص درخواست نمایید که از ژل سونوگرافی بیشتری روی بدن استفاده کند.

فاصله جلسات درمانی کویتیشن به چه صورت می باشد؟

انجام جلسات کویتیشن در فاصله های سه روزه کاملاً ایمن می باشد. ولی باید بگوییم که هر چه فواصل زمانی درمان ها کمتر باشد ، نتایج به دست آمده چشم گیرتر بوده و با سرعت بیشتری می توان به نتیجه رسید.

چه مقدار از بدن در هر جلسه درمان می شود؟

باید بگوییم که در یک جلسه درمانی حدودا یک ساعته ناحیه ای به اندازه شکم ، بخش داخلی ،جلوی ، بیرونی ، پشتی ران ، باسن ، یا پشت بدن تحت درمان قرار می گیرد.ولی قسمت های کوچک تر مانند غبغب و افتادگی بازو را می توان با هم در یک جلسه درمان نمود. توصیه ما این می باشد که درمان در هر ناحیه در حداقل سه بار تکرار نمایید تا بتوانید به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید.

جلسات درمانی کویتیشن باید چند جلسه باشد؟

لازم به ذکر است که تعداد این جلسات درمانی به عوامل مختلفی مانند: میزان چربی انباشته شده ، مدت زمان وجود چربی ، تراکم چربی و.. وابسته می باشد . خانم هایی که دوست دارند بعد از زایمان مجددا اندامی متناسب داشته باشند ، بایست 3 تا 6 جلسه درمان بر روی شکم خود انجام دهند ، و این در صورتی می باشد که برای درمانی چاقی متوسط باید 2 تا 3 جلسه درمان صورت گیرد.

آیا استفاده از کویتیشن می تواند سبب لاغری افراد شود؟

باید گفت که نمی توان کویتیشن را یک روش لاغری به شمار آورد ولی استفاده از آن می تواند اندامی زیبا را به افراد هدیه دهد. از این روش پیکرتراشی مخصوصا جهت کاهش چربی موضعی انباشته شده در پهلو ها استفاده می شود که در برابر رژیم لاغری و ورزش مقاوم می باشند. در ضمن کویتیشن می تواند سلولیت را بی آنکه به سیستم عروقی بدن آسیب وارد کند، از بین ببرد و مانع از جمع شدن دوباره سلول های چربی در ناحیه های درمان شده می گردد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط