درمان تایم
درمان تایم
مولتی ویتامین

قرص مولتی ویتامین برای چیست

مولتی ویتامین یعنی چی؟

یک مکمل غذایی حاوی تمام یا بیشتر ویتامین هایی که ممکن است به راحتی در رژیم غذایی موجود نباشد. ویتامین ها ممکن است بر اساس حلالیت آنها در لیپیدها (ویتامین های A، D، E، K، F) یا در آب (ویتامین های C، B-complex) طبقه بندی شوند.

بهترین قرص مولتی ویتامین

علاوه بر عناصر مغذی مانند پروتئین و کربوهیدرات ها، بدن برای عملکرد به ویتامین ها و مواد معدنی ضروری احتیاج دارد. اما رژیم های غذایی اکثر افراد مقدار روزانه هرکدام را برآورده نمی کند. یک راه عالی برای دستیابی به این هدف داشتن مولتی ویتامین است که شکاف های واقعی موجود در رژیم های غذایی استاندارد را پر می کند. بدون اضافه کردن آنچه که می خورید ویتامین ها را دریافت می کنید.

مولتی ویتامین مینرال از ۱۲ ویتامین، ۸ ماده معدنی تشکیل شده است. تمامی این موارد در مولتی ویتامین باریویتال سبب امان ماندن از فقر ویتامین و مواد معدنی است. همچنین در کنار آن به بهبود علائم عمومی از افزایش سن، شرایط روحی روانی ، افزایش کارایی بدن، جلوگیری از خستگی و کمک به بازتوانی بدن در دوره نقاهت بیماری‌ها تاثیر دارد. لازم به ذکر است که این محصول بدون شیرین کننده بوده و مصرف آن در افراد مبتلا به دیابت موردی ندارد.

مولتی ویتامین چه ویتامین هایی تشکیل شده است؟

ویتامین- A ویتامین D۳- ویتامین -E ویتامین B۱- ویتامین B-۲ ویتامین B۳- ویتامین B-۵ ویتامین B۶- ویتامین B۹- ویتامین B۱۲ ویتامین C

کپسول مولتی ویتامین را چطور مصرف کنیم

روزی ۱ کپسول مولتی ویتامین باریویتال هنگام صرف صبحانه به همراه یک لیوان آب میل کنید. در صورت فراموش کردن مصرف مکمل غذایی مولتی ویتامین به محض یادآوری، نسبت به مصرف مقدار فراموش شده اقدام کنید. در صورتی که نزدیک به زمان مصرف مقدار بعدی، متوجه فراموش شدن مصرف قرص شدید، تنها مقدار بعدی را مصرف کنید.

مصرف در دوران بارداری و شیردهی

در دوران بارداری و شیردهی، تصمیم برای باردار شدن و یا احتمال بارداری، قبل از مصرف کپسول مولتی ویتامین با پزشکداروساز مشورت نمایید.

هدف مولتی ویتامین چیست

هدف اصلی یک مولتی ویتامین پر کردن شکاف های تغذیه ای است و تنها اشاره ای به مجموعه وسیعی از مواد مغذی سالم و مواد شیمیایی که به طور طبیعی در غذا یافت می شود را ارائه می دهد.

نقش مولتی ویتامین در کرونا

کپسول مولتی ویتامین باریویتال با دارا بودن ویتامین‌هایی چون C، D و B۱۲ نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. ویتامین سی دارای اثر ضد التهابی است و در درمان بیماران مبتلا به مشکلات ریوی که حالت شدید بیماری کرونا را تجربه کرده‌اند، اثرات مفیدی دارد.

فواید مولتی ویتامین برای بدن چیست؟

مولتی ویتامین ها ممکن است به ما در افزایش ایمنی طبیعی و مبارزه با ویروس کرونا کمک کنند. ویتامین ها اجزای سازنده اصلی بدن هستند و به حفظ سلامتی شما کمک می کنند. برخی بر این باورند که مکمل های مولتی ویتامین همچنین می توانند عادات غذایی نادرست را جبران کنند و حتی خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهند.

 

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین

شما باید مولتی ویتامین های خود را صبح ها همراه با صبحانه مصرف کنید تا بتوانید جذب آن را کاهش دهید. با این حال، اگر باعث درد معده شد، سعی کنید آن را قبل از خواب مصرف کنید. به یاد داشته باشید، مهمترین چیز این است که آنها را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید

آیا واقعا به مولتی ویتامین نیاز دارم؟
آیا مولتی ویتامین لازم است؟ اکثر متخصصان موافق هستند که بزرگسالان سالم و سالمی که رژیم غذایی متعادلی دارند نیازی به مولتی ویتامین ندارند. مصرف روزانه مولتی ویتامین برای اکثر افراد خطر چندانی ندارد، اما اغلب از آن به عنوان بیمه نامه برای رژیم غذایی بد استفاده می کنند.

سخن پایانی

کپسول مولتی ویتامین مینرال باریویتال به عنوان مکملی ابرانی که در جهان نیز طرفداران زیادی دارد با تامین ویتامین‌های لازم بدن به افزایش انرژی و کارایی بدن کمک میکند. افزایش کارایی بدن، جلوگیری از خستگی و همچنین کمک به ریکاوری توان بدن در دوران نقاهت و بیماری‌ها از دیگر تاثیرات ترکیبات مولتی ویتامین مینرال باریویتال است. کپسول مولتی ویتامین باریویتال به علت دارا بودن ویتامین‌هایی همچون C، D و B۱۲ در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارد. کپسول مولتی ویتامین بهترین مکمل غذایی برای رفع خستگی می باشد

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط