درمان تایم
درمان تایم
سوالات رایج تزریق فیلر چشم

سوالات رایج تزریق فیلر چشم

سوالات رایج در مورد درمان گودی و تیرگی زیر چشم بدون جراحی


سوالات رایج تزریق فیلر چشم

بعد از تزریق ژل زیر چشم ، آیا افراد می توانند ماساژ انجام دهند و یا اینکه صورت خود را بشویند؟

ژل های موقت در طی 4 ساعت و یا کمی بیشتر شکل گرفته و تقریبا  دو روز زمان می برد تا با شرایط تازه سازگار شده و ساکن گردند.بیمار در طی 4 ساعت اولیه ،بر روی سطح ژل نباید فشار وارد کند و یا ماساژ بیش از اندازه سخت اعمال کند.ولی می تواند صورت خود را به صورت آرام و آهسته بشوید .ما توصیه می کنیم که در طی دو روز اول فشار طولانی مدت بر روی سطح ژل صورت وارد نکند ،مثلا در صورتی که فرد در زمان خوابیدن روی یک طرف صورت خود بخوابد احتمال دارد که مقداری تغییر شکل دهد.بعد از آن هنگامی که مستقر شد ،فرد می تواند هر کاری که دوست داشته باشد انجام دهد و در این صورت ژل دیگر تغییر شکل نخواهد داد.

 به چه علت در دو روز بعد از تزریق فیلر زیر چشم به سرعت کاهش پیدا می کند؟

در حالت طبیعی اسید هیالوررونیک (HA) بدون اتصالات عرضی روی می دهد.در این شکل به آسانی در بدن در عرض 1تا 2 روز از کار می افتد.اسید هیالورونیک باقی مانده آن هایی می باشند که هنوز اتصالات عرضی هستند، که این از کار افتادگی جلوگیری می کند و این شکلی می باشد که دوام دارد.لذا ،ژل صورت با اسید هیالورونیک در 2 روز اول پیش از اینکه به یک وضع ثابت مبدل شود به سرعت کاهش پیدا می کند .مابقی به آهستگی کاهش می یابد.لذا ،هر چه اسید هیالورونیک بیشتر اتصال عرضی باشد بیشتر دوام دارد.

در ضمن قسمتی از فرآیند ژل می باشد که سبب تورم کوچکی مانند بی حسی موضعی و التهاب آسیب های موضعی می گردد.این سریعا در طول چند روز کاهش پیدا می کند و سبب کاهش 20 تا 30 % در نتیجه نهایی می گردد.

آیا افراد همیشه مارک اسید هیالورونیک را که دارای دوام بیشتری می باشد جهت صرفه جویی در پول انتخاب می کنند؟

از انجایی که به هر میزان که اسید هیالورونیک با دوام تر باشد ، چسبندگی بیشتری خواهد داشت ،لذا احساس کردن آن و شانس به جای گذاشتن برآمدگی های کمتر خواهد بود .اسید هیالورونیک دشوارتر امکان دارد برای همه نواحی اصلاح صورت مناسب نباشد حتی در صورتی که آن ها طولانی تر باقی بمانند ،چون امکان دارد برای همه نواحی مناسب نباشد و یا در همه نواحی طبیعی به نظر نیاید.

به چه دلیل بینی بعد از تزریق اسید هیالورونیک ،یک سایه رنگ مایل به آبی دارد؟

در صورتی که کبود شدگی نباشد ،امکان دارد به دلیل اثر Tyndall باشد،که بعد از تزریق خیلی سطحی اسید هیالورونیک روی می دهد که از طریق پوست نشان داده می شود و موجب می شود بینی سایه رنگ مایل به آبی به خود بگیرد که پوشش دادن آن با آرایش راحت نمی باشد و می توان به وسیله قرار دادن ژل در سطح درست ازاین مشکل ممانعت نمود .در حال حاضر ژل های جدید بهبود یافته به ندرت اثر Tyndall را ایجاد می کنند.

با چه درمان های خانگی می توان گودی زیر چشم را بطرف نمود؟

می توان گودی زیر چشمی را که ناشی از آلرژی و یا عفونت های سینوسی می باشد را با دارو درمان نمود.در ضمن آنتی هیستامین بدون نسخه و قطره های چشم می توانند در کاهش نشانه های آلرژی موثر باشند ،در صورتی که تعدادی از آنتی بیوتیک های تجویزی جهت درمان عفونت سینوسی لازم می باشند.

تزریق چربی زیر چشم بهتر است یا تزریق ژل زیر چشم ؟

این احتمال وجود دارد که افراد در زمان انتخاب ژل های موقت در مقایسه با تزریق چربی سردر گم شوند ولی باید بگوییم که این مسئله بیشتر بستگی به اهداف خاص فرد و نواحی دارد که فرد می خواهد آن نواحی بهبود پیدا کنند .در حالت کلی باید بگوییم که در صورتی که فرد به دنبال یک نتیجه طولانی مدت ارزان تر می باشد در حالی که نتایج چشم گیری ارائه می دهد .به عنوان مثال در صورتی که فرد به دنبال درمان گودی و سیاهی دور چشم می باشد ،در این شرایط تزریق چربی می تواند یک گزینه عالی برای این فرد باشد .

نسبت به تزریق ژل های موقت ، تزریق چربی در دراز مدت دارای تاثیرات بیشتری می باشد زیرا اغلب چربی ها برای چنین سال دارای دوام می باشند.جهت دست یابی به اهداف مشابه ،فرد نیاز به چندین سرنگ ژل در چندین جلسه درمانی خواهد داشت .تنها نقص در روش تزریق ژل نسبت به تزریق موقت ژل ،زمان از کار افتادگی کمی بیشتر می باشد که به علت تورم همراه است و نیاز به کمی آرامبخش در طی فرآیند عمل دارد.

از طرف دیگر ،چانچه فرد علاقه مند به هدف قرار دادن تنها یک ناحیه از صورت خود می باشد پزشکان توانسته اند که به بیماران خود در به دست آوردن نتایج مطلوب با ژل موقت کمک کنند از انجایی که نتایج همیشگی نمی باشند ،اصلاح بسیار طبیعی می باشد و نیاز مند از کارافتادگی نمی باشد.

کسانی که دچار گودی زیر چشم می باشند می توانند جهت کاهش این گودی موارد زیر را امتحان کنند:

  • این افراد بایست یک برنامه خواب ثابت داشته و سعی کنند تا به اندازه کافی بخوابند تا صبح احساس نشاط داشته باشند.
  • از مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها استفاده کنند.
  • سعی کنند که از روغن بادام استفاده کنند زیرا مطالعات و بررسی ها ثابت کرده است که امکان دارد استفاده از این روغن خاصیت کشسانی پوست را بهبود ببخشد.
  • از انجایی که چای غنی از آنتی اکسیدان ها و زردینه ها می باشد و می تواند سبب افزایش گردش خون شود ،لذا می توان کیسه های چای گرم و مرطوب را مستقیما زیر چشم قرار داد.
  • فرد می تواند دو تکه از خیار خنک را برداشته و آن ها را به مدت 10 تا 20 دقیقه روش چشم خود قرار دهد تا سبب کاهش تحریک و رطوبت گردد.
  • از کمپرس های سرد استفاده گردد.
  • زمانی که می خواهد از خانه خارج شود ،از وسایل محافظت در برابر خورشید ؛مانند کرم های ضد آفتاب ،عینک آفتابی و کلاه استفاده نماید.
  • این گونه افراد باید سعی کنند که مقدار کافی آب بنوشند.
  • باید از نوشیدن زیاد کافئین خودداری کنند.
  • از سبزیجات برگ دار سبز تیره استفاده کنند.
  • سیگار کشیدن را کنار بگذارند.
  • این گونه افراد باید زمان آرایش کردن توجه داشته باشند که پیش از استفاده از آرایش ، از مرطوب کننده استفاده نمایند تا پوست خود را هیدراته کنند و مطمئن شوند که آرایش آن ها حفظ می گردد .بعد از یک کانسیلر با پایه زرد استفاده شود که یک سایه روشن تر ازپوست فرد می باشد تا قسمت مورد نظر روشن شود.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط