درمان تایم
درمان تایم
رژیم غذایی پس از عمل لیپوماتیک

رژیم غذایی بعد از عمل لیپوماتیک , اهمیت تغذیه بعد از عمل جراحی لاغری

رژیم غذایی بعد از عمل لیپوماتیک , اهمیت تغذیه بعد از عمل جراحی لاغری : در غالب موارد پزشکان روش لیپوماتیک را برای افرادی توصیه می کنند که قصد برداشتن پاکت های کوچک و سرسخت چربی را دارند که با ورزش منظم و یک رژیم غذایی متعادل و کم چربی از بین نمی روند.این روش ها را با هدف کمک به خوش فرم نمودن بدن ابداع کرده اند به گونه ای که فرد بتواند نتایج حاصل از آن را به خانواده و دوستان خود اعلام دارد.در حقیقت این درمان یک روش کاهش وزن نمی باشد لذا تلاش نمودن جهت انجام ورزش و رژیم غذایی پس از روش لیپوماتیک برای دست پیدا کردن به بهترین مزایای ان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

در واقع هدف از یک رژیم غذایی پس از عمل لیپوماتیک کمک نمودن به حفظ نتایج عمل تا حد امکان می باشدو.در صورتی که شما در حال حاضر در حال رعایت یک رژیم غذایی سالم می باشید ،انجام این تغییرات نمی تواند زیاد برای شما مشکل باشد و ارزشت نتایج حاصل را خواهد داشت.فرد در طی جلسه مشاوره ای که با پزشک خود دارد ،پزشک به او توصیه هایی را در مورد اینکه قبل و پس از عمل لیپوماتیک چه غذایی را باید میل کند و از خوردن چه چیزهایی باید اجتناب کند ،خواهد کرد.

لیپوماتیک ران

تغذیه پیش از عمل لیپوماتیک

افراد بعد از اینکه تصمیم گرفتند که عمل لیپوماتیک را انجام دهند ،لازم است که یک سری اقدامات مثبت و پیشگیرانه ای را جهت جراحی در نظر بگیرند.این افراد می توانند این اقدامات را با به وجود آوردن تغییرات سالم در زندگی خود شروع نمایند.در حقیقت این بهترین موقعیت برای به وجود آوردن عادات مفید می باشد تا فرد بتواند بعد از عمل آن را ادامه دهد.فرد بهتر است که یک رژیم غذایی سالم را آغاز نماید و یک برنامه ی ورزشی هوازی لذت بخش را هم که برای بدن او مناسب می باشد به آن بیافزاید.در این وضعیت او زودتر بهبود پیدا خواهد کرد و در حالت کلی چنانچه بدن فرد پیش از جراحی دارای بهترین وضعیت باشد با وجود جریان خون و عملکرد سلولی بهینه می تواند منتظر نتایج رضایت بخش باشد.

به عنوان مثال:

  • به وجود آوردن تغییرات کوچک پیش از جراحی می تواند سبب تفاوت زیادی در حفظ وزن پس از لیپوماتیک گردد.
  • با نوشیدن آب زیاد می تواند گرسنگی خود را کاهش داده و سموم بدن خود را دفع نماید.
  • خوردن یک صبحانه کامل به عنوان جخش مهم از برنامه ی روزانه
  • مصرف غذاهای تازه-فرد بای سعی کند تا نصف بشقاب خود را با سبزیجات و میوه ها پر نماید.
  • فرد باید از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده مانند قند خودداری کند و اطمینان حاصل کند که غلات موجود در رژیم غذای اش متشکل از غلات کامل می باشند.
  • استفاده زیاد از غذاهای مغزی مانند سبزیجات برای افزودن فیبر،مواد معدنی و آنتی اکسیدان به رژیم غذایی
  • بالا بردن متابولیسم بدن با انجام برخی از ورزش ها به مدت حداقل 20 تا 30 دقیقه

به چه دلیل رژیم غذایی دارای اهمیت می باشد؟

افراد که عمل لیپومتاتیک را انجام می دهند باید بعد از عمل لیپوماتیک رژیم غذایی خود را کنترل نمایند تا وزن بدن آن ها تقریبا ثابن مانده و دچار نوسانات زیادی نشود.برای این کار احتمال دارد فرد نیاز باشد تا رژیم غذایی خود را تغییر دهد تا بتواند به بهترین نتایج عمل لیپوماتیک دست پیدا کند.در ضمن این کار می تواند به بهبود سریع تر تورم که یکی از چندین عوارض جانبی عمل است نیز کمک نماید.در پایان نیز باید اشاره کنیم که تغییرات در رژیم غذایی پس از لیپوماتیک به بدن امکان افزایش متابولیسم را می دهد تا چربی ها بهتر بسوزند.به طور ویزه باید بگوییم که افراد باید در پی افزایش کلسترول خوب (لیپوپروتوئین پرچگالی ) و کاهش کلسترول بد ( لیپوپروتئین کم چگالی ) و تری گلیسیرید باشند.

قوانین رژیم غذایی پس از عمل لیپوماتیک

خوشبختانه قوانین و قائده ی رژیم غذایی پس از عمل لیپوماتیک محدود یا حذف مصرف غذاهای لذیذ نمی باشد بلکه فقط به وجود آوردن یک سبک زندگی سالم از طریق رعایت رژیم غذایی سالم و مغذی می باشد.بهترین راه حل برای عملی کردن این کار رعایت نمودن دستورالعمل هایی در مورد مقدار روزانه ی مصرف محصولاتی مانند کالری ،چربی ،قند و نمک می باشد.

در ضمن فرد باید هر روز پنج قسمت میوه و سبزی مصرف کند تا مطمئن شود که مقدار مورد نیاز مواد معدنی و ویتامین به بدن او می رسد. فرد باید توجه داشته باشد که خردن کامل غذاهایی که از آن ها لذت می برد ،در رسیدن به این رژیم غذایی می تواند اختلال به وجود آورد چون می تواند هوس فرد را برانگیزد به این معنی که احتمال دارد بیشتر افراط کند.افراد می توانند مصرف این مواد غذایی را با خوردن غذاهایی که انرژی خود را در طول روز به آرامی آزاد می کنند مانند پاستای غلات کامل ،سیب زمینی و نان سبوس دار کم کنند.افراد باید توجه داشته باشند که بدن انسان ها متفاوت می باشد و در نتیجه تعدادی از این غذاها امکان دارد برای عده ای تاثیرات بهتری در مقایسه با عده ی دیگر داشته باشد.

رژیم غذایی پس از عمل لیپوماتیک

بعد از لیپوماتیک چه غذاهایی بخوریم؟

بعد از اینکه افراد عمل زیبایی لیپوماتیک را انجام دادند و مطمئن شدند که از دست چربی های اضافی رها شدند ؛نوبت به این می رسد که مطمئن شوند که دیگر این چربی ها هرگز باز نخواهند گشت.پزشک جراح بعد از عمل لیپوماتیک ،جزئیات رژیم غذایی بعد از عمل را برای بیمار شرح می دهد و چند نکته را در مورد نحوه تسریع فرآیند بهبودی و همین طور حفظ بهترین نتایج ممکن ارائه می نماید.درست است که غذاهای زیادی هستند که باید پس از عمل استفاده شوند که به فرد برای بهبودی و حفظ نتایج حداکثری عمل لیپوماتیک کمک خواهد نمود .ولی ما در ادامه مقاله چند نکته که می تواند به حفظ شکل ایده آل بدن که با جراحی لیپوماتیک به دست می آید کمک نماید ،را ذکر کرده ایم.

نوشیدن آب زیاد

همه ما باید دقت داشته باشیم که آب دارای اهمیت زیادی در سلامتی بدن ما می باشد.افراد باید حداقل دو لیتر در روز آب مصرف کنند این کار هم کمک خواهد کرد تا فرآیند بهبودی آن ها سریع تر انجام شود و هم دارای نقش فوق العاده ای دردفع سمومی که در بدن جمع می شوند ،می باشد.در ضمن اب دارای تاثیر زیادی هم در کاهش گرسنگی افراد می باشد و کمک زیادی به حفظ انرژی که برای فعال ماندن بدن نیاز است می کند.همه انسان ها باید آب بدن خود را حفظ کنند واطمینان حاصل کنند که بدن آن ها دارای عملکرد مناسبی می باشد .آب می تواند کمک زیادی به کاهش وزن افراد بکند ،کلیه فرد را سالم نگه دارد و کیفیت پوست فرد را هم بالا ببرد.

در ضمن آب به کاهش مدت زمان تورم پس از عمل لیپوماتیک و همین طور تنظیم هضم کمک خواهد نمود که مخصوصا در صورت انجام لیپوماتیک شکم دارای اهمیت زیادی می باشد.در ضمن افراد می توانند به جای اب ازچای گیاهی و قهوه سیاه در حد نرمال استفاده کنند و همنیطور می توان از آب معدنی و آب میوه وسبزی بدون شیرین کننده یا نمک هم استفاده کرد.

کبربوهیدرات

کبوهیدرات ها دارای نقش مهمی در بازیابی توان بدن و کمک به بهبود سریع بدن می باشند.این مواد مانع از تحلیل عضله شده و سبب جوانسازی بدن از داخل می شوند .می توان از منابع خوب کربوهیدرات ها به غلات کامل ،برنج قهوه ای ،بلغور جو دو سر و …اشاره نمود.

غذاهای سرشاراز فیبر

استفاده از غذاهایی که غنی از فیبر می باشند مانند غلات ،لوبیا ،میوه وسبزیجات می تواند به هضم کمک کرده و یبوستی را که بعد از عمل جراحی و مصرف داروها به وجود می آید را برطرف سازد.

پروتئین

استفاده از پروتیئن بعد از جراحی دارای اهمیت زیادی می باشد چون سبب بهبود ساختار بافت ها شده و به بهبود و بزیابی بدن کمک می نماید .پروتئین های عاری از چربی که افراد می توانند بعد از جراحی استفاده کنند شامل غذاهای دریایی ؛محصولات سویا ،گوشت بدون چربی و مرغ ،تخم مرغ و محصولات لبنی کم چرب هستند.

ویتامین

به همراه یک رژیم غذایی مناسب ،میتامین ها به منظور بهبود سریع و بازیابی توان بدن ضروری می باشند .در بهبود زخم ویتامین هایی مانند K,A,C,D,E دارای نقش می باشند.در غذاهایی مانند ماهی جگر و سبزیجات ویتامین K وجود دارد درصورتی که در آجیل ،شیر ،تخم مرغ، و روغن های گیاهی ویتامین E موجود می باشد و همین طور ویتامین D را هم می توان در شیر ،تخم مرغ و غلات به دست اورد.افرادی که عمل جراحی لیپوماتیک را انجام داده اند بهتر می باشد برای بهبود سریع تر خود از این مواد غذایی نیز استفاده کنند.

چربی های سالم

باید گفت که درست است که افراد با عمل لیومایتک از شر چربی ها خلاص می شوند ولی باید توجه شود که همه چربی ها بد نیستند و بلکه یک مقدار از چربی های سالم خوب برای تندرستی انسان ضروری می باشند.منابع چربی های خوب عبارت می باشند از روغن زیتون ،میوه هایی همانند اووکادو،آجیل و دانه ها.

میوه و سبزیجات تازه

باید گفت که میوه ها و سبزیجات باید همیشه یک بخش مهم از رژیم غذایی ما انسان ها را تشکیل دهند ولی در طول بهبودی بعد از لیپوماتیک این منابع غذایی به صورت کامل جهت بهبودی بدن و بازیابی توان پس از جراحی ضروری می باشند .پس از جراحی افراد بایست سعی کنند که سبزیجاتی را که دارای برگ سبز هستند ،گوجه فرنگی ،خربزه ،گریپ فروت ،انبه ،اسفناج و کلم بر.کلی را در رژیم غذایی رزوانه خود قرار دهند.

رژیم غذایی پس از عمل لیپوماتیک

بعد از عمل لیپوماتیک از خوردن چه غذاهایی باید خودداری شود؟

در حالت کلی باید گفت که غذاهایی را که در زیر ذکر شده اند را برای یک دوره دراز مدت بعد از جراحی لیپوماتیک نباید مصرف نمود:

  • چربی اشباع : این نوع از چربی در دمای اتاق جامد می باشد و در اغلب حیوانات و محصولات جانبی حیوانی و نیز غذاهای سرخ شده و فرآوری شده پیدا می شود.
  • قند : قند و غذاهای شیرین امکان دارد موجب بالا رفتن وزن و از بین رفتن نتیجه ی عمل لیپوماتیک شود.از سوی دیگر قند ویتامین و مواد مغذی کمی دارد و هیچ گونه مزیتی برای فرآیند بهبودی بدن ندارد.نباید به میوه هایی که مصرف می کنید شکر یا شیرین کننده اضافه نماید.
  • غذاهای شور : افراد باید بعد از عمل لیپوماتیک به مدت دو تا چهار ماه از مصرف غذاهای شور خودداری کنند.در ضمن باید از مصرف محصولت با نمک بالا مانن سس سویا و بسیاری از سس های سالاد خودداری شود.زیرا سدیم سبب التهاب در بدن می شود ولذا فراآیند بهبودی را تحت تاثیر قرار می دهد.به جای آن می توان از جایگزین های سدیم مانند گیاهان طبیعی و ادویه جات استفاده نمود.
  • باید از مصرف گوشت های چرب مانند بیکن یا سوسیس و گوشت قرمز و همینطور ماهی های چرب مانند خال خالی خودداری شود .همین طور باید از مصرف گوشت سرخ شده پرهیز شود.
  • در ضمن محصولات تصفیه شده به دست آمده از غلات مانند نان سفید را هم نباید مورد استفاده قرار داد.
  • افراد باید سعی کنند که مصرف نوشابه را به حداقل مقدار ممکن کاهش دهند و هیمن طور از مصرف آب میوه با شکر اضافه و آب سبزی با سدیم اضافه هم باید خودداری نمود تنها می توان محصولات لبنی بدون چربی را در قهوه و شیرن کننده ای مصنوعی را در چای مصرف کرد.

به چه نحوی می توان رژیم غذایی را حفظ کرد؟

افرادی که عمل لیپوماتیک را برای خلاص شدن از شر چربی های زاید بدن خود انجام می دهند ، باید تمام تلاش خود را بکنند تا نتایج عمل لیپوماتیک را حفظ کنند .افراد باید توجه کنند که آن ها پول و زمان زیادی را برای این عمل خرج نموده اند.آن ها می توانند بعد از مشاهده فرم بدن خود در آینه بیشتر به یک سبک زندگی سالم متعهد باشند.

افراد بعد از عمل لیپوماتیک امکان دارد که دچار بالا فتن وزن شوند ،هرچند که امکان دارد در ناحیه دیگری از بدن بروز کند.باید سعی کنند که انگیزه خود را حفظ کنند .افراد باید احساس رضایت و اعتماد به نفسی که با دیدن خود در آینه بعد از جراحی پیدا می کنند را ، فراموش نکنند.این گونه افراد می توانند با به وجود آوردن تغییراتی در سبک زندگی خود قبل و بعد از عمل ،به بهترنی نتایج از این عمل دست پیدا کنند.داشتن یک بدن خوش فرم هم می تواند حس اعتماد به نفس فرد را بالا ببرد وهم سبب شود که او فردی شاداب و فعال در جامعه ظاهرشود.

در صورتی که فرد احساس کرد که در حار سرگرفتن عادات بد خود می باشد ، بهتر می باشد که با یکی از دوستان و یا آشنایان خود که او هم تصمیم به حفظ وزن سالم خود دارد ،یک قرار بگذارد زیرا حمایت از یکدیگر می تواند به افراد کمک کند تا در مقابل وسوسه ها مقاومت نمایند.انسان ها می توانند با بهره بردن از یک رژیم غذایی مناسب و همین طور ورزش منظم فرم بدن ایده آل خود را برای مدت ها ثابت نگه دارند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط