درمان تایم
درمان تایم

درمان ماه گرفتگی با لیزر , درمان لکه های ماه گرفتگی پوست با لیزر

 

 

چگونگی درمان ماه گرفتگی پوست با لیزر : در واقع ماه گرفتگی نوعی لکه ی غیر سرطانی و خوش خیم مادرزادی می باشد .و از هر سه نوزادی که متولید می شوند یکی هنگام تولد دچار این عارضه می باشد ویا بعدا بر روی پوست او ظاهر می گردد. تعدادی از مادران نام های قشنگی را به این لکه ها می دهند مانند جای بوسه فرشته ها ، گزش لک لک یا علائم زیبایی را هم نسبت می دهند.این لکه ها دارای انواع مختلفی هستند و می توانند در اندازه ها ورنگ های گوناگونی بر روی پوست بروز کنند .باید بگوییم که علاوه بر کودکان ،ماه گرفتگی می تواند در بزرگسالان هم ظاهر شود.

درمان ماه گرفتگی پوست

تعدادی از این لکه ها کوچک و کم رنگ می باشند ،ولی تعدادی هم هستند که کاملاً برای اطرافیان فرد جلب توجه می کنند و موجب آزار فرد می شوند و حتی اعتماد به نفس فرد را هم پایین می آورند.در حقیقت ما نمی توانیم از ایجاد ماه گرفتگی ولکه های خورشید گرفتگی و دیگر لکه ها جلوگیری کنیم .تعدادی از ماه گرفتگی ها به تدریج با بالاتر رفتن سن کم رنگ شده و محو می شوند ولی تعدادی از این ماه گرفتگی ها هم دائمی می باشند.بیشتر لکه های ماه گرفتگی هنگامی بروز می کنند که سلول های پوست یا رگ های خونی ،آنگونه که باید شکل نمی گیرند که به آن ها لکه های عروقی هم می گویند.

مقالات بیشتر در رابطه با لیزر درمانی : لیزر درمانی

بشتر مردم سعی می کنند که برای درمان این گونه لکه ها ی مادر زادی از انواع روش های خانگی ،لیزر درمانی و درمان با IPL بهره ببرند،چون روش های خانگی در اکثر موارد جوابگو نمی باشند ،لذا روش مناسبی برای درمان این لکه ها نیستند.ولی باید بگوییم که یکی از موثرترین و بهترین روش های برای درمان لکه های ماه گرفتگی لیزر درمانی است.گفتنی است که لیزر درمان علاوه بر اینکه لکه های ماه گرفتگی را محو می کند ؛عوارض و ناراحتی های مربوط به خال های خاص را هم کم می کند.روش درمانی IPL هم روش مناسبی برای درمان لکه های ماه گرفتگی می باشد.

در صورتی که این لکه های ماه گرفتگی در فردی درمان شود ؛موجب خواهد شد که فرد دارای چهره ای صاف و زیبا شده و در نتیجه زیبایی فرد را افزایش داده و اعتماد به نفس او بالا خواهد رفت.و فرد زندگی شادی را تجربه خواهد کرد.امروزه در کلینیک های لیزر مو و جوانسازی پوست ،با استفاده از لیزر درمانی لکه های ماه گرفتگی را برطرف می کنند ومتخصصین ما در کلینیک لیزر مو از تکنیک ها و روش های نوین جهت انجام این عمل زیبایی بهره می برند.

 

 

 

انواع گوناگون ماه گرفتگی

لکه های ماه گرفتگی را می توان با توجه به ترکیب و ساختار آن ها به دو دسته اصلی تقسیم نمود :

  1. ماه گرفتگی رنگدانه ای
  2. ماه گرفتگی عروقی

ماه گرفتگی رنگدانه ای :

این نوع از ماه گرفتگی نوعی از لکه های پوستی می باشند که در اثر انباشته شدن بیش از اندازه ملانین روی پوست به وجود می آیند .و دارای محدوده رنگی از قهوه ای تا سیاه می باشند.و یک نوع دیگری از ماه گرفتگی هم به خاطر کمبود نسبی ملانین به وجود می آید،در واقع این نوع از ماه گرفتگی دارای رنگی روشنتر از رنگ پوست می باشد.

ماه گرفتگی عروقی :

یک نوع دیگر از ماه گرفتگی هم ماه گرفتگی عروقی است که از عروقی خونی تشکیل شده است.این نوع از ماه گرفتگی هم دارای رنگ های آبی ،قرمز یا بنفش می باشند.و هر چه سن بالاتر رود این لکه ها تیره تر می گردند .یک نوع دیگری از ماه گرفتگی ها است که از بافت لنفاوی (کیستیک هیگروما) تشکیل شده است.در واقع بافت لنفاوی ،به رنگ زرد و رنگ بدن بوده و بافت سینه و بافت اپیدرمی می باشد.

ماه گرفتگی رنگدانه ای و ماه گرفتگی عروقی را هم می توان به چند دسته تقسیم نمود:

انواع مختلف ماه گرفتگی رنگدانه ای :

  • لکه مغولی یا ملانوسیتوز پوستی : این نوع از لکه ها از زمان تولد همراه فرد می باشند و این لکه ها دارای رنگ آبی متمایل به خاکستری یا کبودی رنگ می باشند و بیشتر می توان در افرادی این لکه ها را مشاهده نمود که دارای پوست تیره می باشند.
  • خال اوتا
  • خال بکر
  • خال گوشتی (خال ملانوسیتی مادرزادی) : این خال ها ،خال هایی می باشند که از زمان تولد وجود دارندو دارای رنگ قهوه ای یا سیاه می باشند و این خال ها به این دلیل به وجود می آیند که سلول های رنگدانه ای بیش از اندازه رشد می کنند.در اغلب موارد این نوع از خال ها با بلاتر رفتن سن کم رنگ شده و محو می گردند.ولی تعدادی از آن ها هم در نوجوانی تیره تر شده و برجسته می گردند.
  • لکه های شیر قهوه ای : این نوع از لکه های همچنان که از نامش پیداست دارای رنگ قهوه ای می باشند در بیشتر کودکان می توان دو مورد از این لکه ها را مشاهده کرد ولی در صورتی که تا سن 5 سالگی تعداد آن ها به 6 مورد افزایش پیدا کند ،این مسئله می تواند علامت بروز یک مشکل باشد.و باید به پزشک مراجعه شود و این مسئله می تواند علامت نوروفیبروماتوز (تعدادی از شرایط ژنتیکی که موجب رشد تومور در امتداد عصب می گردند) باشد.

انواع گوناگون ماه گرفتگی عروقی :

  • استورک بایت یا خال های مادرزادی ،خال شعله ای پشت گردن
  • لکه یا همانژیوم توت فرنگی
  • خال لکه شرابی : به ناهنجاری و بدشکلی مویرگی خال لکه شرابی گفته می شود این نوع از لکه ها را می توان در تعداد کمی از نوزدان مشاهده کرد.این لکه ها دارای شکل مسطح و رنگ قرمز یا صورتی می باشند و باید بگوییم که این نوع از لکه ها نسبت به هورمون ها حساس می باشند و به همین دلیل هم می باشد که در دوران بلوغ ،بارداری و یائسگی بروز می کنند.اغلب این لکه ها با گذشت زمان تیره تر می شوند و دائمی می باشند.

تا کنون دلیل اصلی به وجود آمدن لکه های ماه گرفتگی مشخص نشده است اما در بیشتر موارد ماه گرفتگی مادرزادی و ارثی می باشد.ولی باید بگوییم که ماه گرفتگی هردلیلی هم که داشته باشد نمی توان از بروز آن جلوگیری به عمل آورد.

خصوصیات ماه گرفتگی رنگدانه ای :

در حقیقت رسوب بیش از اندازه رنگدانه های ملانین در لایه های عمیق پوست ،موجب می شوند که چنین لکه های روی پوست یجاد شوند.اغلب به لکه های رنگدانه ای ملانوزپوستی (سیاهی غیر طبیعی پوست) هم گفته می شود.این لک ها دارای اندازه های کوچک و کمتر از 48 اینچ قطر می باشند،که می توانند برآمده و یا صاف باشند.بروز این لک ها بر اساس شدت رنگی در میان نوزدان رواج دارد و به این نوع از لکه ها ،لکه های منگلی هم گفته می شود.

خصوصیات ماه گرفتگی عروقی

این نوع از ماه گرفتگی دارای اندازه های مختلفی می باشد ،گفتنی است که این نوع از لکه ها می توانند برآمده ،هموار و یا صاف باشند.و دارای رنگی از محدوده صورتی روشن تا بنفش تیره می باشند.در واقع ماه گرفتگی عروقی دارای انواع گوناگونی است و بعد از تولد و گذشت زمان می تواند بزرگ شده و تغییر پیدا کند.

هزینه درمان ماه گرفتگی با لیزر

مانند سایر عمل های زیبایی برای ماه گرفتگی هم نمی توان هزینه ی مشخصی تعیین کرد و هزینه ها بر حسب وسعت ناحیه تحت درمان،شدت لکه های ماه گرفتگی ،مهارت و تجربه پزشک معالج ،دست مزد پزشک ،ناحیه جغرافیایی ،در میان افراد گوناگون که متقاضی این درمان هستند متفاوت می باشد.عزیزانی که علاقه مند می باشند اطلاعات دقیقتری در مورد هزینه ی لیزر درمانی برای لکه های ماه گرفتگی به دست آورند می توانند با درمان تایم تماس داشته باشند.

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط