درمان تایم
درمان تایم
ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس

همه چیز درباره ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس

اعتیاد زمینه بسیار گسترده ای دارد و قسمت زیادی از یک جامعه را در برمی گیرد. تاثیرات منفی اعتیاد می تواند روی زندگی اجتماعی فرد تاثیر بگذارد.  ما در این نوشتار قصد داریم به ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس بپردازیم.

اعتیاد چه تاثیری بر مغز دارد؟

قبل از اینکه به ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس بپردازیم باید بدانید انتقال دهنده عصبی باعث می شود که دوپامین به هنگام لذت از کاری ترشح شود. لازم به ذکر است بدانید این سیستم بسیار مهم برای تقویت رفتارهای پیچیده لازم و مفید است. زیرا موجب شادی افراد می شود. ولی پروسه اعتیاد سیستم را کاملا پیچیده می کند و موجب تغییر آن می شود. اعتیاد می تواند به راحتی استرس و اضطراب را در افراد بیشتر کند.

ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس

بهترین شیوه برای درمان اعتیاد چیست؟

ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس چندین سال است که یک روش موثر شناخته است. در این روش فردی که اعتیاد دارد می تواند به سرعت بهبود یابد. می توان این درمان را یک درمان نوین و عالی برای ترک اعتیاد معرفی کرد. درمان اعتیاد فرایند طولانی محسوب می شود که در آن تمام وابستگی های بیمار به مواد مخدر از بین می رود. این روش به بیمار کمک می کند تا به راحتی مواد مخدر را ترک کند و بتواند به زندگی عادی خود برگردد. مطالعات مختلف در این زمینه ثابت کرده است که این روش بسیار عالی و مفید می باشد.

ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس

ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس یک شیوه درمان نوین محسوب می شود. در این شیوه به وسیله تحریک الکتریکی مغز و ایجاد تغییرات در فعالیت ها، بیماری هایی مثل اعتیاد بهبود می یابند. این شیوه اغلب اوقات وقتی استفاده می شود که درمان های روانی و دارویی اثری روی بیمار نداشته باشند. این نوع دستگاه نوعی از تجهیزات درمانی به شمار می رود. لازم به ذکر است بدانید از این دستگاه برای تحریک الکتریکی مغز نیز استفاده می گردد. خوب است بدانید کلمه تی ام اس مخفف عبارت Transcranial Magnetic Stimulation  می باشد و معنای آن تحریک مغز از ناحیه جمجمه است. در این شیوه درمانی، زمانی که تحریک مغز مدام تکرار می شود به آن آر تی ام اس گفته می شود. خوب است بدانید تحریک بخش هایی از مغز و درمان بیماری های گوناگون که زمینه اعصاب و روان دارند مانند اعتیاد، با دستگاه آر تی ام اس انجام می شود.

ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس می تواند بر عملکرد الکتریکی مغز تاثیر بگذارد. بهتر است بدانید ریشه رفتارها و احساسات افراد در چگونگی واکنش های الکتروشیمیایی مغز اثر می گذارد. در شیوه درمانی با آر تی ام اس تنها بخش هایی خاصی از مغز به آسانی تحریک می شوند. تمام این بخش ها وظیفه کنترل خلق و خو را بر عهده دارند. با تحریک این بخش تمایل فرد به مواد بسیار کم می شود. توجه داشته باشید ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس در کنار شیوه های دیگر می تواند در درمان اعتیاد بسیار موثر باشد.

ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس چند مرحله دارد؟

 ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس چندین مرحله دارد. در ادامه به مراحل مختلف این شیوه درمانی نوین می پردازیم:

  • در مرحله نخست بیمار باید روی یک صندلی که مخصوص این کار است بنشیند.
  • در مرحله دوم قطعه الکترومغناطیسی دقیقا نزدیک سر بیمار قرار می گیرد که موجب جریان میدان مغناطیسی می گردد.
  • روی قسمت هایی از مغز تحریک الکتریکی انجام می شود.
  • تحریک مغناطیسی موجب تاثیر روی فعالیت های مغزی می شود. با ادامه جلسات درمانی ترک اعتیاد بهبود می یابد.

چه افرادی نمی توانند از آر تی ام اس استفاده کنند؟

ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس برای افرادی که دارای شرایط زیر باشند، توصیه نمی شود:

  • خانم های باردار نباید از دستگاه آر تی ام اس استفاده کنند.
  • کسانی که سابقه تشنج یا صرع دارند، نباید از این روش درمانی استفاده کنند.
  • افرادی که دارای ایمپلنت های فلزی در بدن هستند، این روش درمانی به آنها توصیه نمی شود.
  • کسانی که از هر نوع داروی پزشکی استفاده می کنند نباید از این روش درمانی استفاده کنند.

ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس

 ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس چه مزیت هایی دارد؟

ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس مزایای بسیار زیادی دارد. از مهم ترین مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش درمانی عوارض بسیار محدودی دارد. عوارض آن کمی سردرد است که اغلب اوقات در 10 تا 30 درصد افراد دیده می شود.
  • ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس نیازی به بیهوشی ندارد و بیمار احتیاجی به ریکاوری ندارد. علاوه بر این بیمار دوران نقاهت را نمی گذراند. زیرا سریع بهبود می یابد.
  • این روش درمانی نتایج مثبت به دنبال دارد.
  • در این شیوه درمانی عوارض هایی ناشی از بیهوشی وجود ندارد. همچنین بیمار درگیر افزایش وزن، مشکلات خواب و ناراحتی گوارشی نمی شود.
  • ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس برای افرادی که نسبت مصرف دارو مقاوم هستند، بسیار مناسب است.
  • لازم به ذکر است بدانید این شیوه درمانی احتیاجی به تزریق، بیهوشی و بستری شدن ندارد. این روش به صورت سرپایی و بدون هیچگونه دردی انجام می شود.
  • ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس تهاجمی می باشد و مصرف دارو در آن نقشی ندارد.
  • شما می توانید بعد از ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس خیلی سریع به خانه برگردید.

تایم مربوط به ترک اعتیاد به وسیله دستگاه آر تی ام اس چقدر می باشد؟

ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس نسبتا طولانی می باشد. علاوه بر این دوره درمان در هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. توجه داشته باشید نمی توان برای تمام بیماران دوره یکسانی در نظر گرفت. دوره درمان فقط به وسیله پزشک و با توجه به نیاز و شرایط هر فردی مشخص می شود.

هزینه مربوط به ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس چقدر می باشد؟

لازم به ذکر است بدانید هزینه ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس به تعداد جلسات که یک فرد نیاز دارد وابسته است. شما می توانید در مورد هزینه و قیمت جلسات درمانی با پزشک معالج صحبت کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط