درمان تایم
درمان تایم
تاثیر ویلچر برقی بر کیفیت زندگی

تاثیر ویلچر برقی در بالا بردن کیفیت زندگی

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات توانبخشی، برای بیماران حرکتی و سالمندانی که ضعف عضلانی دارند، ویلچر برقی است. این محصول به افراد ناتوان یا کم‌توان کمک می‌کند تا زندگی آزادانه و استقلال بیشتری داشته باشند و بدون نیاز به کمک دیگران و خسته شدن بابت حرکت ویلچر با دست، مسافت‌ زیادی را طی کرده و بدون هیچ محدودیتی در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند.

به جرات می‌توان گفت، با پیدایش ویلچرهای برقی تحول عظیمی در صنعت پزشکی و محصولات توانبخشی به وجود آمد و هر روزه شاهد تکامل این محصول در مدل‌های متنوعی نظیر ویلچرهای برقی ایستا، مبله، کودکان، برانکاردی، تاشو، پله‌رو، مبله  و غیره هستیم.

 تمامی مدل‌های ویلچر برقی، دارای دستگاه کنترل‌کننده یا همان جوی استیک، موتور الکتریکی و باتری‌های قابل شارژ هستند تا بدین وسیله نیروی حرکتی دستگاه تامین شده و بتوان آن را به راحتی و صرفا با فشار دادن چند دکمه، کنترل کرد. حال هرچه قدر باتری و موتور ظرفیت و قدرت بیشتری داشته باشند، کاربر می‌تواند مسافت بیشتری را با سرعت بالاتری طی کرده و حتی محدودیتی برای تردد در مسیرهای شیب‌دار و ناهموار نداشته باشد.

بنابراین، زمان انتخاب ویلچر برقی بهتر است، محصول مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر نظیر مهام ویلچر ایرانیان تهیه کنید و حتما قبل از خرید با مشاورین مجرب و کارآزموده شرکت مشورت کرده و در نهایت مطابق با نوع نیاز خود و یا بیمارتان بر اساس وزن، قد، نحوه استفاده، نوع معلولیت و مدت زمان استفاده، بهترین انتخاب را داشته باشید.

در این‌جا می‌خواهیم شما را با مزایای بیشتری از ویلچرهای برقی آشنا کنیم تا به اهمیت این محصول توانبخشی در زندگی بیماران حرکتی، پی ببرید.

افزایش تحرک و دسترسی بیشتر

حرکت با ویلچر برقی، ساده و بی دردسر است و برای  کاربر این امکان را فراهم می‌کند تا در جاده‌های ناهموار، سطوح آسفالت شده خیابان، تپه‌ها و رمپ‌ها با صرف انرژی کم‌تر تردد داشته باشد. معمولا این نوع محصولات توانبخشی، در صورت شارژ کامل باتری می‌توانند تا 8 ساعت به طور پیوسته و با سرعت قابل قبول حرکت کنند، البته مواردی نظیر بالارفتن سرعت و حرکت در مسیرهای ناصاف، این مدت زمان را کاهش می‌دهد.

این آزادی عمل و دسترسی به فضای بیشتر در محیط بیرون از خانه با ویلچرهای برقی، نقش بسزایی  در بهبود کیفیت زندگی و سلامت روان بیماران حرکتی دارد. زیرا افراد معلول و سالمند می‌توانند از برنامه‌های روزانه و سرگرمی‌های خود در داخل یا خارج از منزل لذت ببرند و مانند گذشته به زندگی اجتماعی‌شان بازگردند.

تاثیر ویلچر برقی در محل کار

ویلچرهای برقی ایمنی بالایی دارند.

این نوع، عملکردی ایمن‌تر از ویلچرهای دستی دارند و احتمال واژگونی کاربر با این محصول، هنگام عبور بر روی زمین‌های ناهموار و دست‌اندازها کمتر است. این پایداری بیشتر به دلیل نحوه قرار گرفتن صندلی بر روی بدنه و  فاصله محوری چرخ‌ها می‌باشد و به همین دلیل فرد حین استفاده از ویلچر برقی، می‌تواند تعادلش را حفظ کند.

هم‌چنین محل قرار گرفتن ترمز بر روی دستگاه، دسترسی آسانی دارد و افراد کم‌توان یا سالمند، در مواقع ضروری می‌توانند ترمزگیری سریع و راحتی داشته باشند.

کار با ویلچرهای برقی آسان است.

شاید در ظاهر صندلی‌های چرخدار برقی عملکرد پیچیده‌ای داشته باشند و به نظر برسد، برای استفاده از این محصول، کاربر باید آموزش‌های لازم را ببیند. اما بر خلاف تصور عموم کار با ویلچر‌های چرخدار برقی بسیار راحت است. برای حرکت با این وسیله توانبخشی، فقط کافی است تا دکمه‌های موجود بر روی دسته را فشار داده و فرمان لازم به ویلچر را بدهیم. سرعت ویلچرهای برقی هم، از طریق جوی استیک یا کنترل‌کننده روی دسته متناسب با محیط و نوع نیاز کاربر قابل تنظیم است.

ویلچرهای برقی برای استفاده طولانی مدت طراحی شده‌اند. در نتیجه محصولات توانبخشی با صندلی‌های بالشتک‌دار، تکیه‌گاه‌های محکم پشتی و تکیه‌گاه‌های بازو عرضه می‌شوند تا کاربر بتواند بدون خستگی، ساعت‌ها از ویلچر استفاده کند.

ویلچرهای برقی راحت دور می‌زنند

از دیگر ویژگی‌های مهم ویلچرهای برقی، میزان دایره چرخش آن‌هاست. این قابلیت باعث می‌شود تا ویلچر توانایی دور زدن، در فضاهای کوچک و تنگ داشته باشد و بیماران حرکتی دیگر نگرانی بابت رفتن به مکان‌های جدید و ناشناخته نخواهند داشت.

مناسب برای انواع معلولیت‌ها

این محصول توانبخشی برای معلولینی که توانایی حرکت دادن ویلچر با دست را ندارند، هم مناسب است. حتی برخی از مدل‌های آن با توجه به میزان معلولیت افراد و نوع نیاز آن‌ها طراحی شده‌اند و با دهان یا قسمت‌های دیگر بدن کنترل می‌شوند.

استفاده روزانه از ویلچر برقی

قابلیت حمل و نقل آسان

معمولا ویلچرهای برقی وزن بسیار سبک و بدنه‌ای آلومینیومی دارند. بنابراین این نوع صندلی‌های چرخدار را می‌توان به راحتی جابه‌جا کرد. هم‌چنین ویژگی تاشو بودن ویلچر برقی باعث می‌شود تا به راحتی در صندوق عقب خودرو جا شوند. بنابراین افراد ناتوان یا کم‌توان، می‌توانند یار همیشگی  خود را در مکان‌های دور و مسافرت‌ها، به همراه داشته باشند.

شاید افرادی که قصد خرید ویلچر برقی دارند، تصور کنند، این دسته از محصولات توانبخشی با وجود داشتن مزایای بیشمار، قیمت بالاتری نسبت به ویلچرهای دستی دارند، برای تعمیر و نگهداری آن‌ها هم باید هزینه زیادی پرداخت شود و در نهایت ممکن است، از خرید خود منصرف شوند.

در برابر نگرانی این افراد، باید گفت، شرکت مهام ویلچر ایرانیان با عرضه ویلچرهای باکیفیت و قیمت مناسب، مطابق با آخرین  استانداردهای روز دنیا و فروش قطعات جانبی مورد نیازشان، رفاه حال خریداران را فراهم کرده و امکان استفاده از این محصول را برای بیماران حرکتی آسان‌تر کرده است. برای آشنایی و بررسی میتوانید به وب سایت مهام ویلچر کتگوری ویلچر برقی مراجعه کرده و یا با ورود به آدرس /mahamwheelchair.com/electric-wheelchair دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط