درمان تایم
درمان تایم
بهترین مارک گوشی پزشکی برای معاینه

بهترین مارک گوشی پزشکی برای معاینه و درمان

یکی از تجهیزات پرکاربرد در پزشکی گوشی معاینه یا پزشکی است که برای تشخیص مشکلات و بیماری هایی از جمله قلبی و ریوی مورد استفاده قرار می گیرد.  این ابزار پزشکی با توسعه تکنولوژی پیشرفته تر شده و دارای قابلیت ها و امکانات بیشتری می باشد.

ما در این مقاله سعی داریم با بررسی چند نمونه از بهترین مارک های گوشی پزشکی و همچنین شرح نکاتی در این باره شما را با جدیدترین و با کیفیت ترین محصولات در این زمینه آشنا کنیم تا چنانچه شما قصد خرید این گوشی را دارید،  بتوانید انتخاب رضایتبخش تری را داشته باشید.  لطفا با ما همراه باشید.

گوشی پزشکی یا معاینه چیست؟

گوشی پزشکی یا معاینه که نام علمی آن استتوسکوپ ( از دو کلمه لاتین steth سینه و scope به معنای نمایش دادن ) بوده دستگاهی است که به وسیله آن می توان صداهای داخلی بدن را  تشخیص داد.  این صداها که معمولا صدای قلب،  ریه،  روده ها،  جریان های خونی شریانی و وریدی هستند با استفاده از این دستگاه به خوبی شنیده می شوند. پزشکان بر اساس این صداها تشخیص و بررسی های لازم را جهت درمان بیماری ها انجام می دهند.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع گوشی پزشکی موجود در بازار

انواع گوشی های پزشکی

گوشی های پزشکی در ظاهر همه یک کار مشترک که همان معاینه کردن است را انجام می دهند. اما به لحاظ نوع کاربرد و نیاز و نیز تخصص پزشکی انواع مختلفی دارند. به طوری که در کاربرد عمومی به عنوان ابزار غربال گری و یا تشخیص اولیه می توان از آن استفاده کرد. اما در واقع در سطح تخصصی هر یک دارای کاربرد متفاوتی می باشد.

 به عنوان مثال از گوشی های مدل یک سر جهت کارهای تخصصی و با کیفیت بالاتر استفاده می شود.  همچنین گوشی های مدل دو سر که در هر دو سمت قابل استفاده هستند جهت گوش دادن به صداهای مختلف ( بر اساس زیر و بم بودن ) باشد که کیفیت بهتری از مدل تک سرها دارند.

اما به طور کلی گوشی های پزشکی با توجه به کاربرد و نوع نیاز و تخصص پزشک در سه دسته  تقسیم بندی شده اند که در ادامه به طور خلاصه به هر یک از آنها اشاره می کنیم.

گوشی پزشکی اکوستیک

از گوشی های رایج از دید عامه مردم که در دو مدل تک سر و دو سر در تجهیزات پزشکی هستند.  مدل تک سر این گوشی به آکوستیکی معروف است و دارای یک سر دیافراگمی ( بخشی که روی بدن قرار می گیرد ) و یک دیسک تخت ( جنس فلزی یا پلاستیکی ) می باشد.

بخش دیسک تخت در این مدل گوشی صدا را از بدن بیمار گرفته و به شخص شنونده ارسال می کند.  این گوشی به دلیل توانایی بالا در  دریافت طیف وسیعی از فرکانس های صدا برای معاینه،  شنیدن صدای قلب،  ریه،  معده و سایر اعضا کاربرد دارد. در برخی از مدل های این گوشی نیز فشار خون قابل اندازه گیری است.

مدل های دو سر در گوشی های آکوستیکی دارای یک بخش پشتی علاوه بر بخش دیافراگمی هستند که یک سر جهت دریافت صداهای بم تر ( بل یا زنگ ) دارد. این مدل در گوشی های پزشکی دارای ظاهری متفاوت است که کاربردی یکسان دارد. یکی از کاربردهای گوشی مدل دو سر جهت معاینه کودکان می باشد که صدای ضعیف تری تولید می کنند.

البته برای معاینه کودکان گوشی های طبی مخصوص وجود دارد که در ادامه به آن اشاره شده است.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع گوشی پزشکی موجود در بازار

گوشی پزشکی کودکان

کودکان معمولا صداهای ضعیف تر و ریزتری دارند،  که برای دریافت این صداها گوشی های پزشکی مخصوص کودکان تولید و طراحی شده است که به طور واضح می تواند صداهای کم ارتعاش و ضعیف را دریافت کند.

این گوشی ها شیپوری شکل هستند که برای تقویت سطح صدا و انتقال صدای قلب جنین به شنونده این گونه طراحی شده اند.  این گوشی ها کم کاربرد بوده و فقط برای شنیدن صداهای قلب جنین و کودک مورد استفاده قرار می گیرند.

گوشی پزشکی دیجیتالی یا الکترونیک

با پیشرفت تکنولوژی طراحی این  گوشی ها نیز توسعه یافته تر و تکمیل تر شده است.  به طوری که گرچه در گذشته دریافت صدا در این گوشی ها به سختی انجام می شد اما امروزه با داشتن سنسورهای تقویت کننده صدا دریافت فرکانس های صدا توسط دیافراگم این گوشی بیشتر و با کیفیت تر شده است.

به طوری که می توان از روی لباس نیز فرد را معاینه کرده و حس بهتری به بیمار منتقل نمود. امروزه گوشی های پزشکی در سطوح مختلفی ارائه می شوند که دارای امکاناتی مانند فیلتر کردن صداهای مزاحم،  تنظیم حالت انتخابی برای انواع معاینه،  تنظیم سطح بلندی صدا،  ذخیره سازی اطلاعات،  شنیدن صدا بدون تیوپ و با هندزفری و غیره هستند.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع گوشی پزشکی موجود در بازار

معرفی و راهنمای خرید بهترین مارک های گوشی پزشکی

برای خرید بهترین مارک های گوشی پزشکی مراجعه به فروشگاه های معتبر می تواند به شما در انتخاب رضایتبخش این محصول کمک کند.

گوشی های پزشکی در مدل ها و کیفیت های متفاوت در بازار ارائه می شود که مراجعه به فروشگاه های معتبر که محصولات برندهای به نام و با کیفیت را عرضه می کند،  از اهمیت زیادی برخوردار است.  در این راستا فروشگاه اینترنتی دیجی کالا نماینده فروش کالاهای باکیفیت از برندهای معتبر داخلی و خارجی و با چندین سال سابقه درخشان، بهترین مارک های گوشی پزشکی را با کیفیت ساخت و تولید عالی در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

این سایت با پایبندی به سه اصل پرداخت در محل، ضمانت بازگشت کالا و تضمین در کیفیت و سلامت فیزیکی و اصالت کالا محصولات خویش را عرضه می کند.

بنابراین شما می توانید در صورت تمایل  با مراجعه به این سایت با محصولات متنوع آن در زمینه انواع گوشی پزشکی از برندهای معتبر آشنا شوید و نسبت به خرید ایمن و رضایتبخش اقدام کنید.

در ادامه  چند نمونه از بهترین مارک های گوشی پزشکی که جزو پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات هستند،  را معرفی می کنیم.

گوشی پزشکی امسیگ مدل ST80-Plus

از ویژگی های این گوشی مقاوم بودن آن در برابر آب است.  این گوشی صدا را در فرکانس های بالا و پایین با کیفیت عالی دریافت می کند.  دارای سر گوشی ۲ پاویون از جنس استیل استنلس می باشد.

ابعاد گوشی در اندازه های ۱*۷۵*۶ میلی متر طراحی شده است و وزنی در حدود ۱۷۴ گرم دارد. این گوشی همچنین از صفحات بل و دیافراگم با کیفیت عالی برخوردار می باشد و لوله Y شکل محکم و با دوام دارد.

دسته گوشی این محصول فنر دار تاشو Y شکل و از جنس استیل ضد زنگ است.  نوک گوشی بسیار با کیفیت طراحی شده و دارای حلقه عدم سردی گوشی نرم و صاف می باشد.  به همراه این گوشی دو سر گوشی اضافی و یک بل مجزا و دفترچه راهنمای فارسی و انگلیسی نیز ارائه می شود.

 

بهترین مارک گوشی پزشکی برای معاینه

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع گوشی پزشکی موجود در بازار

 

گوشی پزشکی ای بی ان مدل Training

این گوشی در ابعاد ۸۰۰ میلی متر طراحی شده است و استفاده آن راحت و آسان می باشد. این محصول همچنین دارای تیوپ بسیار نرم و انعطاف پذیر است که دوام و ماندگاری بالایی دارد.

این گوشی سیگنال را به صورت آنالوگ ارسال می کند و دریافت کیفیت صداها در این گوشی به طرز شگفت آوری عالی می باشد.  همچنین رسانایی قوی برای ارسال صدا دارد.  جنس این گوشی از استیل ضد زنگ بوده و دارای دیافراگم و سر گوشی است،  و به همراه آن دو ست سری گوشی نیز ارائه می شود.

 

بهترین مارک گوشی پزشکی برای معاینه

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع گوشی پزشکی موجود در بازار

 

گوشی پزشکی ایزی لایف مدل HS-30B

یکی از بهترین مارک های گوشی پزشکی ایزی لایف از برندهای معتبر در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و انواع گوشی معاینه می باشد.  محصول ایزی لایف مدل HS-30B یک گوشی فشار سنج یا کیفیت بالا است. این محصول دارای قابلیت هایی چون دو پاویون ( همان سر گوشی ها که به بل معروف است و بدون پرده بوده و جهت شنیدن صداهای بم کاربرد دارد ) و کیفیت بالای صدای انتقالی می باشد.

سر گوشی این محصول جنسی از آلومینیوم و صفحه ای حساس به قطر ۴۸ میلی متر دارد. بل کوچک در این محصول جهت تشخیص و دریافت صدا با فرکانس پایین طراحی شده است.  لوله یک تکه از جنس پی وی سی و نوک گوشی Y شکل و با دوام و بسیار باکیفیت می باشد.  به طوری که رسانایی صوتی بالایی دارد.  وزن گوشی در حدود ۷۸ گرم است و بسیار سبک بوده و به راحتی و آسانی استفاده می شود.  این گوشی جهت اندازه گیری فشار خون،  صدای قلب و ریه و شکم در منزل،  مطب،  بیمارستان ها و غیره کاربرد دارد.

این محصول همچنین تحت استاندارد CE و ISO اروپا طراحی شده و از جنس و کارآیی بالایی برخوردار است.  این گوشی سیگنال را به صورت آنالوگ ارسال می کند. مناسب برای بیماری های قلبی و تنفسی می باشد.

 

بهترین مارک گوشی پزشکی برای معاینه

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع گوشی پزشکی موجود در بازار

 

گوشی پزشکی و فشار سنج عقربه ای  هانسون مدل وکتو

هانسون وکتو یکی دیگر از بهترین مارک های گوشی پزشکی با محصولات با کیفیت در زمینه انواع گوشی پزشکی و فشار سنج و غیره است.  گوشی و فشارسنج عقربه ای هانسون مدل وکتو وسیله ای راحت و بسیار کاربردی جهت اندازه گیری فشار خون و معاینه قلب و ریه می باشد.

این محصول تحت لیسانس برند وکتو در آلمان طراحی شده و به همین دلیل از کیفیت بالایی برخوردار است. داشتن کاف بزرگ با چسب محکم،  پمپ و شلنگ مقاوم،  مانومتر آلومینیومی بزرگ با نوشته های درشت از ویژگی های این گوشی می باشد که آن را از سایر محصولات مشابه اش متمایز کرده است.

این گوشی همچنین دارای دو پاویون و لوله Y شکل با دوام می باشد که به شکل عالی و  سریع فرکانس های صدا را دریافت و ارسال می کند.  این گوشی سبک و جنسی از آلومینیوم دارد.  مجهز به سیستم کیفیت صدا در فرکانس های بالا و پایین است. ابعاد آن در اندازه ۵*۱۴ میلی متر بوده و وزن آن ۴۰۰ گرم می باشد.  این گوشی بدون نیاز به برق و با باتری کار می کند،  و دارای صفحه نمایش گرد ساعتی بوده و مکانیزم عقربه ای دارد.

سایز مناسب بازو- مچ برای این گوشی ۴-۴۰/۶/۲۵ سانتی متر است و به همراه آن کیف نگهداری از جنس چرم و طرح زیپ دار و دفترچه راهنمای ترجمه شده به فارسی نیز ارائه می شود.

 

بهترین مارک گوشی پزشکی برای معاینه

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع گوشی پزشکی موجود در بازار

 

گوشی پزشکی دیوا کد 197

گوشی پزشکی دیوا کد 197 محصول با کیفیت و کاربردی برای معاینه و تشخیص صدای قلب،  ریه و شکم است که تحت لیسانس انگلستان تولید می شود. این محصول جهت اندازه گیری فشار خون نیز کاربرد دارد.

دارا بودن دو پاویون ( همان سر گوشی که قسمت اصلی آن دیافراگم است و قسمت پشت گوشی نیز بل می باشد ) جهت شنیدن صدای ظریف و بم،  کیفیت بالای صدای انتقالی و جنس مقاوم و محکم گوشی و شلنگ از ویژگی های ممتاز این گوشی می باشد. از این گوشی می توان در منزل،  مطب،  بیمارستان و دانشگاه و غیره جهت فشار خون و معاینه استفاده نمود.

این گوشی در اندازه های ۲۰*۸۰*۷۷۰ میلی متر طراحی شده است و دارای وزن ۹۵ گرم می باشد که بسیار سبک و خوشدست بوده و استفاده از آن حس خوبی را منتقل می کند.

 

بهترین مارک گوشی پزشکی برای معاینه

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع گوشی پزشکی موجود در بازار

 

ما در اینجا به چند نمونه از انواع گوشی پزشکی که جزو محصولات  با کیفیت در این زمینه هستند اشاره نمودیم.  شما می توانید جهت آشنایی و خرید محصولات متنوع تر به سایت دیجی کالا مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط