درمان تایم
درمان تایم
بهترین مدل های آبسلانگ

انواع بهترین مدل های آبسلانگ پزشکی و دندانپزشکی

در این مقاله شما را با انواع بهترین مدل های آبسلانگ پزشکی و دندانپزشکی آشنا می کنیم که می تواند به شما جهت انتخاب و خرید اینترنتی این محصول کمک نماید.  لطفا با ما همراه باشید.

آبسلانگ و انواع آن

آبسلانگ یا دپرسور زبانی با نام پزشکی abaisse-lang و Depressor Tongue یکی از ابزارهای پرکاربرد در مراکز درمانی،  بیمارستان ها و مطب های پزشکی و دندانپزشکی است که ساختاری ساده شبیه چوب بستنی دارد.

طول استاندارد هر آبسلانگ ۱۰ و عرض آن ۲ سانتی متر می باشد.  هر آبسلانگ سطحی صاف و دو سر تقریبا گرد دارد. آبسلانگ ها در انواع مختلف هستند ولی دو مدل چوبی و پلاستیکی آن بیشتر رایج می باشد. این نوع آبسلانگ ها بعد از یک بار مصرف شدن باید دور انداخته شده تا از آلودگی و انتقال ویروس جلوگیری گردد.

از آبسلانگ ها جهت نمونه برداری از قسمت های مختلف بدن،  معاینه حلق و گلو،  تست در رفتگی چانه،  معاینه گوش،  ساخت دارو و غیره استفاده می شود.  همچنین می توان از آن برای اپیلاسیون،  کاردستی و مصارف خانگی نیز استفاده نمود.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع آبسلانگ موجود در بازار

انواع آبسلانگ پزشکی

بر اساس میزان خطرناک بودن و ضررهای جانبی تجهیزات پزشکی طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی در سه کلاس I،  II،  III قرار می گیرند. شماره کلاس بالاتر این معنی را می دهد که ابزار برای بیمار خطرناک بوده و باید تحت نظارت باشد. مطابق این طبقه بندی آبسلانگ های چوبی در رده کلاس I قرار دارند و کم خاطر بوده و باید بعد از استفاده آنها را دور انداخت. در صورت بی احتیاطی در استفاده مجدد احتمال انتقال لودگی برای بیمار وجود دارد.

آبسلانگ چوبی

جنس این آبسلانگ از چوب درختان بالسا یا توس می باشد و ظاهری همانند چوب بستنی دارد. به دلیل جنس چوبی استریل کردن این آبسلانگ دشوار است و باید بعد از هر بار استفاده به دور انداخته شود. استفاده از این آبسلانگ ها بسیار رایج بوده و سبک و نازک و بسیار ارزان هستند.

آبسلانگ نوری

از مدرن ترین آبسلانگ ها می باشند و به دلیل طراحی خاصی که دارند در معاینات دهان و دندان به کار می روند.  استفاده از این آبسلانگ معاینه حلق،  گلو و دندان ها را به طور دقیق تری انجام داده و می توان از آن چندین بار استفاده کرد.  البته بعد از هر بار معاینه و استفاده از این آبسلانگ جهت جلوگیری از انتشار عفونت و آلودگی باید آنها را به خوبی استریل نمود.

آبسلانگ کودک

جهت ترغیب کودکان برای معاینه دهان و دندان در مهد کودک ها و مدارس توسط مربی بهداشت این آبسلانگ ها طراحی شده اند که در اندازه های کوچکتر بوده و به صورت طعم دار می باشند.

آبسلانگ استریل

از آبسلانگ استریل به صورت تکی و بدون لاتکس در بسته بندی جداگانه ارائه می شود.  از این آبسلانگ برای معاینه نقاط حساس بدن استفاده می شود. زیرا که احتمال انتشار عفونت در این نقاط زیاد بوده و نیاز به ضد عفونی است.

آبسلانگ فلزی

این آبسلانگ ها مطابق با استانداردهای جی ام پی و تاییدیه FDA ساخته می شوند،  و برای کارهای جراحی و دندانپزشکی کاربرد دارند. از این آبسلانگ ها می توان چندین بار استفاده کرد.  البته بعد از هر بار استفاده باید استریل و ضدعفونی شوند.

آبسلانگ پلاستیکی

جنس این آبسلانگ ها از پلی استایرن بوده و فاقد شیار روی سطح هستند.  مسطح،  دارای قیمت پایین،  انعطاف پذیری بالا و دارای انحنا بر روی دسته از ویژگی های دیگر این آبسلانگ ها می باشد.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع آبسلانگ موجود در بازار

کاربردهای آبسلانگ

  • جهت آتل بندی انگشت ها یا دست در لارنگوسکوپی
  • بی حسی موضعی دهان و حلق
  • ساخت دارو و پماد
  • نمونه برداری
  • جلوگیری از خفگی
  • جلوگیری از خون دماغ شدید یا شکستگی بینی
  • تست شکستگی فک و چانه
  • جهت پایین نگه داشتن زبان در دندانپزشکی
  • انجام کارهای دندانپزشکی
  • جهت اپیلاسیون در آرایشگاه ها و ساخت کاردستی و غیره

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع آبسلانگ موجود در بازار

خرید اینترنتی بهترین مدل های آبسلانگ پزشکی و دندانپزشکی

از فروشگاه های معتبر برای خرید اینترنتی انواع آبسلانگ سايت دیجی کالا می باشد.  این فروشگاه انواع کالاها را از برندهای مختلف داخلی و خارجی با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می کند که شما می توانید جهت انتخاب و خرید مطمئن و رضایتبخش انواع بهترین مدل های آبسلانگ پزشکی و دندانپزشکی از این سایت اقدام کنید.  ما در ادامه به چند نمونه پر فروش از این محصول اشاره می کنیم.

آبسلانگ مدل M-1 بسته 80 عددی

این آبسلانگ مدل چوبی است و جهت معاینه حلق و گلو و تست در رفتگی چانه کاربرد دارد. این محصول در یک بسته ۸۰ عددی ارائه می شود.  این آبسلانگ ساختاری محکم دارد و سطح آن مسطح بوده تا معاینه به راحتی انجام شود.

ابعاد این آبسلانگ در اندازه های ۱۲*۲*۰.۲ سانتی متر می باشد و دو سر آن تقریبا گرد است.  آبسلانگ چوبی مدل M-1 ساده طراحی شده تا هنگام معاینه حلق بیماران زبان به راحتی پایین نگه داشته شود.  این گونه ته گلو به راحتی قابل مشاهده است.  از این آبسلانگ در ساحت دارو نیز می توان استفاده کرد.

 

بهترین مدل های آبسلانگ

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع آبسلانگ موجود در بازار

 

آبسلانگ پل ایده آل پارس مدل TD بسته 150 عددی

جنس این آبسلانگ از پلی استایرن می باشد و بسیار محکم و انعطاف پذیر است.  بر خلاف آبسلانگ های چوبی این محصول بدون پرز و دارای سطحی صاف با لبه های گرد و بدون زائده می باشد که هیچ گونه بو و طعم ناخوشایند نیز ندارد.

انحنای بدنه این آبسلانگ به گونه ای طراحی شده است که فرد معاینه گر باید پایین تر از سطح بیمار قرار بگیرد تا عمل معاینه به درستی انجام شود،  و این ویژگی آن را از سایر آبسلانگ ها متمایز می کند. عدم وجود تراشه های آسیب رسان به مخاط دهان از دیگر امتیازات استفاده از این آبسلانگ می باشد.

ابعاد این آبسلانگ در اندازه های ۱۵*۲*۱ سانتی متر طراحی شده است و وزنی در حدود ۶ گرم دارد. محصول پل ایده آل پارس مدل TD یکی از بهترین مدل های آبسلانگ پزشکی و دندانپزشکی می باشد که  جهت مالیدن پماد،  ساختن و مخلوط داروها و غیره نیز کاربرد دارد..

 

بهترین مدل های آبسلانگ

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع آبسلانگ موجود در بازار

 

آبسلانگ مدل Rsh0200 بسته 200 عددی

آبسلانگ مدل Rsh0200 در بسته ۲۰۰ عددی طراحی و ارائه می شود. این محصول جنسی از چوب بالسا دارد و شبیه چوب بستنی است. ساختار چوبی آن بسیار نازک و سبک و نیز یکبار مصرف می باشد.  بنابراین هر کدام از آبسلانگ را باید بعد از هر بار استفاده به دور انداخت.  زیرا که تمیز و استریل کردن آنها بسیار سخت است.

این آبسلانگ دارای ابعادی در اندازه های ۱۲*۲*۰.۱ سانتی متر می باشد و جهت معاینه حلق و گلو می توان از آن استفاده نمود.  همچنین جهت کارهای زیبایی در سالن های آرایشی و ساخت دارو و نیز تست در رفتگی چانه این محصول کاربرد دارد.

 

بهترین مدل های آبسلانگ

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع آبسلانگ موجود در بازار

 

آبسلانگ ارتوطب مدل A40 بسته 40 عددی

یکی دیگر از انواع مدل های آبسلانگ پزشکی و دندانپزشکی محصول ارتوطب A40 در بسته ۴۰ عددی است که جهت معاینه حلق و گلو مورد می توان از آن استفاده نمود.  سطح این آبسلانگ صاف می باشد و به گونه ای طراحی شده که زبان را به راحتی پایین نگه داشته تا معاینه آسان تر انجام شود.

وزن این محصول ۴۰ گرم است و سبک می باشد.  ابعاد آن در اندازه های ۱۴*۱۶ سانتی متر طراحی شده است. از آنجایی که استریل و تمیز کردن این محصول به لحاظ جنس چوبی آن کار راحتی نیست،  بنابراین باید بعد از هر بار معاینه کردن بیمار به دور انداخته شود.

 

بهترین مدل های آبسلانگ

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع آبسلانگ موجود در بازار

 

آبسلانگ مدل s20 بسته 1000 عددی

آبسلانگ مدل s20 در بسته ۱۰۰ عددی طراحی شده و از آن می توان در مطب ها،  بیمارستان ها،  کلینیک های دندانپزشکی و مراکز بهداشتی استفاده نمود. این محصول ساختاری شبیه چوب بستی دارد که بسیار نازک و سبک می باشد،  و به پزشک این امکان را می دهد تا به راحتی ناحیه گلو و حلق را معاینه و بررسی کند.

آبسلانگ مدل s20 همچنین برای نمونه برداری از مخاط حلق و گلو یک محصول کاربردی است. این محصول دارای سطح صاف و دو سر تقریبا گرد بوده که سهولت کاربری را آسان می کند.  ابعاد این آبسلانگ در اندازه های ۱۰*۵*۵ سانتی متر و دارای جنسی از چوب می باشد.

بهترین مدل های آبسلانگ

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع آبسلانگ موجود در بازار

 

آبسلانگ مدل 1006 مجموعه 10 عددی

این محصول ساده اما کاربردی است و در مراکز بهداشتی و درمانی و کلینیک های دندانپزشکی و زیبایی و غیره قابل استفاده می باشد. طراحی این آبسلانگ به گونه ای است که مانع از بالا آمدن زبان در حین معاینه می شود و به پزشک اجازه می دهد تا به راحتی گلو و حلق بیمار را بررسی کند.

سطح آبسلانگ مسطح بوده و دو سر تقریبا گردی دارد. در طراحی و تولید این آبسلانگ نهایت مراقبت های ویژه صورت گرفته تا یک محصول بهداشتی و کاملا استریل تهیه شود. با این حال باید در استفاده از آن نکات بهداشتی را رعایت نموده و بعد از هر معاینه آن را به دور انداخت.  زیرا که به دلیل جنس چوبی استریل و تمیز کردن آن کار راحتی نیست. این محصول در ۱۰ بسته ۳۰ عددی ارائه می شود.

 

بهترین مدل های آبسلانگ

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع آبسلانگ موجود در بازار

 

آبسلانگ مدل BX بسته 2500 عددی

یکی دیگر از بهترین مدل های آبسلانگ پزشکی و دندانپزشکی محصول مدل BX در بسته ۲۵۰۰ عددی می باشد که جهت در رفتگی چانه،  ساخت برخی از داروها و معاینه حلق و گلو کاربرد دارد.  سطح این آبسلانگ مسطح بوده و دارای دو سر تقریبا گرد است. به طوری که می توان به راحتی از آن استفاده کرد.  زیرا که با سطح صاف آبسلانگ زبان به آسانی پایین نگه داشته شده تا معاینه حلق به راحتی انجام گیرد.

این محصول در ابعاد ۱۲*۲*۰.۱ سانتی متر می باشد و وزنی در حدود ۰.۱ گرم دارد.  بنابراین سبک بوده و استفاده از آن آسان است.  جنس چوبی این محصول نازک و ساختاری شبیه چوب بستنی دارد.  این محصول به صورت گارانتی ارسال می گردد.

 

بهترین مدل های آبسلانگ

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع آبسلانگ موجود در بازار

 

آبسلانگ مدل 01 بسته 50 عددی

ابعاد این آبسلانگ در اندازه های ۱۵*۲*۰.۱ سانتی متر می باشد و وزن آن در حدود ۲.۱ گرم است. از این رو سبک بوده و می توان از آن به راحتی استفاده کرد.  آبسلانگ مدل 01 در بسته ۵۰ عددی ارائه می شود. از این آبسلانگ برای مراکز درمانی و بهداشتی،  کلینیک های پزشکی و دندانپزشکی جهت انجام معاینات حلق و گلو،  تست در رفتگی چانه و ساخت دارو غیره می توان استفاده نمود.

برای مصارف شخصی و خانگی نیز این محصول کاربرد دارد. به طوری که برای ساخت عروسک یا وسایل کاربردی و قطب نما و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این آبسلانگ چوبی بوده و باید بعد از هر بار معاینه به دور انداخته شود. زیرا استریل کردن آن میسر نمی باشد.

 

بهترین مدل های آبسلانگ

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع آبسلانگ موجود در بازار

 

آبسلانگ تی پی کی مدل pac بسته 50 عددی

این آبسلانگ محصول شرکت تی پی کی است که فعالیت این برند در زمینه تولید انواع ابزار و وسایل پزشکی و بهداشتی با چندین سال سابقه می باشد. از این رو می توان گفت یکی از بهترین مدل های آبسلانگ پزشکی و دندانپزشکی این محصول بوده که به لحاظ تولید، تمامی مراقبت های ویژه را به عمل آورده است.  از این رو این محصول کاملا استریل بوده و می توان بدون از آن بدون هیچ گونه نگرانی جهت معاینه حلق و گلو استفاده نمود.

ابعاد این آبسلانگ در اندازه های ۱۵۰*۱۸*۱.۶ سانتی متر می باشد.  این آبسلانگ دارای دو سر تقریبا گرد و کاملا مسطح است.  به طوری که به پزشک اجازه می دهد تا به آسانی و راحتی گلو و حلق را معاینه و بررسی کند.

این محصول در یک بسته ۵۰ عددی ارائه شده است و یکبار مصرف می باشد.  بنابراین باید بعد از هر بار استفاده از هر یک از آبسلانگ ها به دور انداخته شود.

 

بهترین مدل های آبسلانگ

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع آبسلانگ موجود در بازار

 

آبسلانگ مدل s_n بسته 100 عدد

آبسلانگ مدل s_n در بسته ۱۰۰ عددی موجود است و جنسی محکم و با کیفیت دارد.  ابعاد این آبسلانگ در اندازه های ۱۰*۲ سانتی متر می باشد و می توان آن را در مراکز درمانی،  کلینیک های پزشکی و دندانپزشکی مورد استفاده قرار داد.

این محصول بسیار کاربردی بوده و وزن سبکی دارد.  این محصول برای مصارف خانگی و کاردستی کودکان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.  از آبسلانگ می توان جهت تست در رفتگی چانه،  معاینه حلق و گلو،  نمونه برداری از مخاط حلق،  ساخت برخی از داروها و غیره استفاده نمود.

 

بهترین مدل های آبسلانگ

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع آبسلانگ موجود در بازار

 

ما در این مطلب اطلاعات کاملی از انواع بهترین مدل های آبسلانگ پزشکی و دندانپزشکی را در اختیار شما قرار داده تا شما بتوانید با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب و خرید این محصول اقدام کنید.  شما می توانید جهت آشنایی و خرید محصولات متنوع تر و بیشتر در این زمینه به سایت دیجی کالا مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط