درمان تایم
درمان تایم

چه افرادی برای کاشت مو گزینه ی مناسبی می باشند؟

افردای که مناسب برای کاشت موی طبیعی : در واقع ریزش مو یک مشکلی می باشد که افراد زیادی را گرفتار خود کرده است و افراد زیادی متقاضی درمان این مشکل می باشند زیرا همانگونه که در مقاله های دیگر هم اشاره کردیم ،موهای انسان دارای تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری او می باشد و در ضمن زیبایی نیز اعتماد به نفس او را بالا می برد ولی جای امیدواری وجود دارد که امروزه برای درمان ریزش مو روش های مختلقی ابداع شده است.و کاشت مو هم یکی از روش های درمانی ریزش مو می باشد.ولی کاشت مو نمی تواند برای همه افراد مناسب باشد.

افردای که مناسب برای کاشت موی طبیعی

اما افرادی که برای کاشت مو گزینه مناسبی می باشند!!!

تمام افرادی که متقاضی کاشت مو می باشند ،قبل از هر اقدامی ابتدا باید به یک متخصص پوست و مو وهمین طور کلینیک زیبایی مراجعه نمایند و یک مشاوره در این مورد با پزشک متخصص داشته باشند.

پزشکان متخصصی که در کلینیک کاشت مو حضور دارند ،دارای تخصص و تجربه کافی در مورد روش های مختلف درمان ریزش مو ،از جمله کاشت مو می باشند.شما عزیزان نیز می توانید با مراجعه به کلنیک ما و برگزاری جلسه مشاوره ،اطلاعات مورد نیاز در حیطه کاشت مو را به دست آورید .در این جلسه مشاوره متخصصین می توانند به شما بگویند که آیا شما برای کاشت مو گزینه ی مناسبی هستید و یا نه؟

افراد مناسب برای کاشت موی طبیعی باید دارای چه خصوصیاتی باشند؟

  • خانم هایی که دچار ریزش موی هورمونی _ژنتیکی می باشند و دارای موهای کم پشت و یا نازک در بخش جلوی سر و ناحیه مرکزی سر هستند ،می توانند گزینه مناسبی برای کاشت مو باشند.
  • افرادی که خالکوپی یا تاتوانجام داده اند و در اثر آن دچار ریزش مو شده اند ،و در قسمت ابرو مبتلا به طاسی و کم پشتی شده اند.
  • افرادی که در قسمتی از ابروی خود دچار ریزش می باشند.
  • افرادی که تصادف کرده اند ویا دچار سوختگی شده اند نیز گزینه مناسبی برای کاشت مو می باشند.
  • افرادی که دارای پوست شلی می باشند نیز گزینه مناسبی برای کاشت مو هستند زیرا هر قدر که پوست شل تر باشد ،می توان موی بیتری از پوست پشت سر برداشت و در ضمن نیاز به بخیه هم کم می باشد و احتمال اسکار و جای زخم هم خیلی کمتر می باشد .لذا افرادی که دارای پوست شلس هستند نسبت به افراد دارای پوست سفت می توانند گزینه ی مناسبتری برای کاشت م باشند.
  • همین طور افرادی که در پشت سر خود یعنی همان بانک مو دارای تراکم بالایی از فولیکول های مو باشند ،گزینه مناسبی برای کاشت مو ی طبیعی می باشند.
  • مردانی که به علل ژنتیکی دچار ریزش مو شده اند و دارای درجه های متفاوتی از طاسی در سر خود می باشند.

افرادی که دارای خصوصیات زیر هستند نمی توانند گزینه مناسبی برای کاشت مو باشند :

  1. آقایانی که در سنین 18-25سالگی هستند نمی توانند برای کاشت مو مناسب باشند.
  2. کسانی که دچار بیماری دیابت یا فشارخون بالا هستند پیش از عمل باید بیماری شان کنترل گردد.
  3. اشخاص با موهای کم پشت ،ضعیف و افرادی که طاسی بزرگی در سر خود دارند.

در کاشت مو آیا این امکان وجود دارد که بتوان برای پیوند مو از موهای بقیه قسمت های بدن(دست ها پاها و سینه) استفاده نمود؟

متاسفانه پاسخ این سوال منفی می باشد زیرا به دلیل یک سری مشکلات نمی توان از موهای دیگر نواحی بدن برای کاشت مو طبیعی استفاده کرد که این مشکلات عبارت اند از:

  1. زیرا میزان رشد و همین طور نوع ساختار بافت موهای بدن با موهای بدن دارای تفاوت زیادی می باشند.
  2. میزان استحکام موهای بدن مشخص نمی باشد.
  3. زیرا بر اصر برداشتن مو از بدن جای زخم باقی خواهد ماند.
  4. تعداد موهای بدن جهت استفاده در سر دچار محدودیت می باشد.

درحال حاضر استفاده از موهای بدن به دلایل مختلف برای کاشت مو مناسب نمی باشد که مهمترین دلایل عبارت اند از : محدودیت تعداد موهای بدن جهت استفاده در سر و همین طور باقی مانده جوشگاه بر اثر برداشت مو از بدن. مشخص نبودن استحکام موهای بدن. هماهنگی نداشتن جنس و اندازه رشد موهای بدن با موهای سر .

آیا می توان از موهای افراد دیگر برای کاشت مو در یک فرد استفاده نمود؟

به علت های ژنتیکی در حال حاضر به جز در میان دو قلوهای همسان نمی توان از موی افراد دیگر برای پیوند مو در یک فرد استفاده کنیم زیرا پیوند مو پس زده خواهد شد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط