درمان تایم
درمان تایم
رینوپلاستی

ارتباط کم خونی و جراحی بینی

ارتباط کم خونی و جراحی بینی , در صورتی که فرد کم خون یا دچار تالاسمی باشد این مسئله می تواند در جراحی بینی او موثر باشد؟: در حال حاضر افراد جامعه استقبال زیادی از جراحی زیبایی به عمل می آورند از جمله ی این عمل های زیبایی ،جراحی بینی و یا رینوپلاستی می باشد که دارای طرفداران زیادی در میان مردم می باشد.

این عمل جراحی در حال حاضر از چنان رونقی برخوردار می باشد که به جرات می توان گفت که در اکثر خانواده ها حدود یک یا دو نفر از اعضای آن خانواده اقدام به جراحی بینی خود می کنند در مورد این عمل جراحی باید اشاره کنیم که ،چنانچه این عمل جراحی زیبایی به وسیله ی یک پزشک ماهر و باتجربه انجام شود دارای نتایج رضایت بخش بوده و هیچ گونه عوارض جانبی برای بیمار در پی نخواهد داشت و عوارض هم که ممکن است داشته باشد خفیف و موقت بوده و به تدریج با مرور زمان برطرف خواهد شد.

ارتباط کم خونی و جراحی بینی
ارتباط کم خونی و جراحی بینی

شاید این سوال برای تعدادی از افرادی که درصدد انجام این عمل جراحی زیبایی می باشند مطرح باشد که آیا افرادی که دارای کم خونی می باشند و امکان دارد به زودی دچار تالاسمی شوند هم می توانند عمل جراحی زیبایی بینی را انجام دهند ؟و یا اینکه انجام این عمل می تواند برای این افراد خطرناک باشد؟

در این مورد باید بگوییم که از فرد متقاضی با این شرایط آزمایش خون به عمل می آورند و چنانچه هموگلوبین خون او از 12 کمتر باشد ،یعنی این فرد کم خون می باشد و اگر غلظت خون فرد متقاضی کمتر از 10 باشد ،این فرد مجاز به جراحی زیبایی بینی نمی باشد و جراح بیمار را از انجام این جراحی منع خواهد کرد.

در اینجا لازم است که به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که هموگلوبین را در آقایان و خانم ها به یک صورت محاسبه نمی کنند به عنوان ثال حد مجاز هموگلوبین آقایان برای اینکه بتوانند جراحی زیبایی بینی انجام دهند بالای 13 می باشد و این در صورتی است که این حد مجاز برای خانم ها بالای 12 است.

همه ما می دانیم که زنان و دختران به خاطر سیکل ماهانه ای که دارند اغلب دچار کم خونی می شوند و لازم است تا این کم خونی را با استفاده از قرص و مکمل های آهن برطرف نمایند .در خانم ها و دختران در صورتی که غلظت خون مابین 10 تا 12 باشد جراح یا فوق تخصص جراحی پلاستیک این عمل را برای متقاضی مجاز خواهد دانست و این جراحی نمی تواند هیچ گونه خطری برای فرد داشته باشد و این عمل می تواند نتایج رضایت بخشی برای فرد متقاضی در پی داشته باشد.

مصرف مولتی ویتامین چه بعد از عمل و چه قبل از عمل زیبایی بینی از جمله مواردی می باشد که می توانند سبب افزایش خون در بدن افراد شود و خون از دست رفته بیمار در زمان عمل را جبران کند.بیمار باید همه توصیه های پزشک جراح بینی را جدی گرفته و همه ی آن ها را رعایت کند تا عوارض بعد از عمل جراحی کاهش پیدا کرده و نتیجه مطلوبی حاصل شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط