درمان تایم
درمان تایم
آیا لیپوساکشن شکم خطرناک است

آیا لیپوساکشن شکم خطرناک است ؟

آیا لیپوساکشن شکم خطرناک است ؟

جراحی لیپوساکشن شکم یکی از جراحی های سخت زیبایی است که برای خارج کردن توده چربی اضافه جمع شده در شکم انجام می شود. این عمل جراحی را پزشک جراح برای افرادی که وزن بالاتر از 120 را دارند و دارای پوست شکم سفت و آویزان نشده هستند، پیشنهاد می کند .این عمل جراحی نیز مانند سایر اعمال جراحی معایب و مضرات خاص خود را دارد .هر پزشک متخصصی به بیمار خود برای کم کردن وزن در وهله اول ورزش و رعایت رژیم غذایی خاصی را پیشنهاد می کند اگر این روش در بدن فرد جواب نداد و نتیجه مطلوب حاصل نشد، سراغ عمل جراحی لیپوساکشن می رود . اما سوالی که اینجا پیش می آید این است که آیا جراحی لیپوساکشن شکم خطر دارد؟

آیا لیپوساکشن شکم خطرناک است

جراحی لیپوساکشن شکم

برای رسیدن به اندامی مناسب و تجزیه واز بین بردن چربی های اضافه جمع شده در نقاط مختلف بدن روش های مختلفی وجود دارد یکی از این روش ها جراحی زیبایی می باشد .زمانی که این چربی اضافه در ناحیه شکم تجمع پیدا می کند برای برداشتن و ازبین بردن آن نیاز به جراحی لیپوساکشن شکم می باشد که یک جراحی زیبایی به شمار می رود.طرز کار روش لیپوساکشن شکم برای خارج کردن چربی جمع شده در این ناحیه بدین صورت است که لوله کوچکی از جنس استیل به نام کانولا وارد بدن می شود.یک سر این لوله به دستگاه مکنده وصل می باشد و سر دیگر آن به محل جمع شدن چربی هدایت می گردد و سپس فرایند مکش چربی و حذف لایه های چربی زیر پوست شکم شروع می شود .

جراحی لیپوساکشن روشی قدیمی برای از بین بردن چربی ها در نواحی مختلف بدن مانند شکم ،پهلوها و ران ها است و پس از انجام عمل ممکن بود پوست بدن شل وآویزان بماند. امروزه عمل جراحی پلاستیک برای لیفت پوست شکم همچنین برای جلوگیری از افتادگی و شل شدگی پس از خارج کردن چربی ها انجام می گیرد.

خطرات عمل لیپوساکشن

مانند هر عمل جراحی دیگری عمل لیپوساکشن نیز خطراتی دارد. این خطرات در بیماران می تواند در دو مرحله ایجاد شود .امکان دارد این خطرات در مرحله انجام عمل باشد مانندافت فشار خون یا بالا رفتن فشار خون یا لخته شدن خون . یا ممکن است پس از انجام عمل یا در مرحله بیهوشی اتفاق بیفتد مانند کبودی، تغییر در حس پوست، آسیب به اعصاب پوست، تجمع مایع در زیر پوست، عفونت، ناهمواری و شل شدن پوست و تاخیر در بهبود زخم ها . پزشک موظف است بیمار خود را از همه این خطرات آگاه کند وبه صورت صریح و واضح خطرات احتمالی را بیان کند تا بیمار در مورد انجام عمل تصمیم قطعی خود را بگیرد.

پس از لیپوساکشن چه مراقبت هایی لازم است؟

بعد از عمل لیپوساکشن و خارج کردن چربی اضافه جمع شده پوست دچار شل شدگی و آویزانی می شود برای جلوگیری از آن فرد بیماربعد از عمل به مدت چند ماه باید از گن مخصوص استفاده کند تا هم سرعت بهبودیش افزایش پیدا کند و هم از شل شدگی و افتادگی پوست خود جلوگیری کند . همچنین این کار سبب کنترل تورم بدن شده و از تجمع مایع در زیر پوست جلوگیری می کند .

قبل از عمل پزشک جراح از وضعیت سلامت فرد بیمار یک ارزیابی کلی می کند اگر نتیجه مثبت باشد به انجام عمل نظر قطغی می دهد. در آخر بیان این مطلب لازم است که انجام این عمل زیبایی توسط یک جراح متخصص و مجرب عوارض این عمل را به حداقل رسانده و در تسریع روند بهبودی فرد بیمار کمک می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط